Vilken film såg du senast?

Permalänk

Senaste filmen jag såg var: THE ONION MOVIE!!!! hahahahaha den va såå sköön ''Steven Seagal, IN: THE COCK PUNCHER!!''

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

Senast var den nya Hamilton
Bra internationella scener. Medan dem svenska scenerna var sådär.
3/5

Den gamla klassiska med Peter Stormare är bättre.

Permalänk
Medlem

Safe house - Action med Denzel washington som rogue CIA-agent. Massa skjutande, fighting och förräderi hit och dit. Riktigt bra men något förutsägbar. Jag önskar att de nån gång i dessa filmer kunde ha en "bad guy" som inte ser ut som en. 7/10

El Gringo - Typisk Rodriguez-rulle, elaka mexikaner, massa folk som skjuts ner i kubik, fagra damer och knarkpengar. En hel del karaktärer presenteras men ingen känns intressant. Filmen var rätt kul ändå. 6/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Stig-Helmer story
Rätt skön film. Gillade berättelsen 3/5

MoneyBall
Baserad på en sann historia. Den handlar om en general manager för ett baseboll lag.
Väldigt bra berättelse. 4/5

Permalänk
Medlem

Såg "The Stig-Helmer Story" i natt. Och stor fan som man är utav Lasse Åbergs filmer så kunde jag inte låta bli att låna filmen. Och då jag har sett samtliga "Sällskapsresan/resorna", så lär jag nog erkänna att den här filmen var då den sämsta av dom alla, med råge tom. Träligare och utdragen historia om Stig-Helmers liv, det får man då glatt leta efter.

Visst, okej... det är ju alltid trevligt när man kan slänga in en gamla karaktär ( Bertil "Berra" Olsson, Sven Melander från första Sällskapsresan ) från tidigare filmer i filmen. Men tyvärr så räcker det inte speciellt långt i det här fallet. Och varför, varför har man då man får se Stig-Helmer som yngling ( som man har bestämt att dubbat med Lasse Åbers röst ) när han ska till och sjunga i filmen, att han då har en totalt annan röst ? Nä,..*ruskar på skallen*

Nä, jag tackar gudarna att jag inte la ut några pengar på den här filmen. För då har jag nog glatt gått tillbaka och krävt att få pengarna tillbaka.

1/5.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag såg "They live" som pendlade från 1/10 till 10/10 mellan de olika scenerna.

Vissa scener tilltalar mig medans andra var riktigt kassa,
dock är de bra scenerna så bra att jag rekommenderar er att se filmen.

Skulle väl säga 6/10 pågrund av de tyvär riktigt dåliga scenerna, skulle gärna se en reproduktion.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Iron Sky 8/10

Väldigt roligt film, plus att den är anti-amerikansk.

The Darkest Hour 7/10

Bra film som utspelar sig i ryssland.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Resan till månen "Voyage to the Moon" av Georges Méliès

En kortfilm som finns på tuben som är typ 110år gammal. Snyggt gjort för den tiden, men inte i min smak... 2/5

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Act of Valor - Amerikansk krigspropaganda om och med Navy seals. Mycket skjutande och gillar man vapen och saker som sprängs och skjuts sönder så är det en drömfilm. Man kan dock undra vad "valor" har med saken att göra om man alltid har bättre, utrustning, oändligt med ammo, skyddsvästar som gör en odödlig, understöd av helikoptrar,vapenbåtar, sattelliter och spionflyg samt alltid fullständig kunskap om hur många motståndare man har, var de är, vilka vapen de har och vad de gör och tänker göra härnäst. I Bf3 kallas det "hax". Sen ogillade jag att de ofta gick till FPS-läge, nästan som om det vore en reklamfilm för Modern warfare eller något. Storyn är också precis som om den vore tagen ur den spelserien.
I övrigt var den välgjord men lite kassa skådespelarinsatser och lam standardstory. 4/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

FUBAR
http://www.imdb.com/title/tt0302585/

Är en låg budget Mokumentary som handlar om 2st White trash killar skulle man kunna säga som älskar Metal och lever för det och man får följa dessa 2 excentriska personer genom deras liv medan ett kamera team och en intervjuare följer efter dom.

Har en hel del humor och man fastnar för dessa idioter.

får 6.5/10 Metal Riff!

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Precis varit och sett Prometheus på bio... Filmen lämnade en hel del att önska men får godkänt. Mycket bra scenografi, halv bra story och skådespelarinsatserna lämnade väl en viss bismak. Betyg 6/10.

Permalänk
Medlem

Critters

8/10
En (enligt mig) riktigt härlig film från slutet av 80 talet.
Kan ju inte bli annat än bra med små håriga rymdvarelser.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Hatfields & Mccoys - Miniserie i tre avsnitt om en familjefejd i amerikanska södern under slutet av 1800-talet. Många kända ansikten och en bra story gör att denna blir riktigt sevärd. 8/10

Captain America - the first Avenger - Film om hur superhjälten Captain America blev till. Filmen är välgjord och med bra action. Lite "cheesy" ibland dock. Men helt ok. 7/10

Project X - Film om en 18-års fest utav gigantiska proportioner. Den typen som jag aldrig blev bjuden på :(. Filmen är filmad i Blair witch-stil på ett ganska bra sätt. Det är en rejäl fest och filmen är faktiskt ok. 7/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg Project X i fredags, grymt bra och man blir rejält partysugen när man ser filmen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Såg Prometheus på bio för några dagar sedan, känner ungefär som m0rk.

Skrivet av m0rk:

Filmen lämnade en hel del att önska men får godkänt. Mycket bra scenografi, halv bra story och skådespelarinsatserna lämnade väl en viss bismak. Betyg 6/10.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Sherlock holmes: A game of shadows
7/10, tyckte den var helt Ok, helt klart sevärd

Permalänk
Medlem

In Time.

8/10
Den var över förväntan bra faktiskt.
Tycker helt klart att den borde folk se.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Iron Sky
Tyckte att den var ganska kass. Fyllt av stereotypa karaktärer och få roliga scener..
4/10

Dark Shadows
Stundtals rolig, men inte så mycket mer. Tappar helt bort sig i handlingen och känns bara jobbig att titta på efter ett tag. Mycket tråkigt, förväntade mig något i klass med mästerverket Scissorhands men icke. Min kompis gillar Burton men hon somnade efter ett tag... säger väl en hel del.
5/10

Avengers
Över mina förväntningar. Gillar man Iron Man så lär man tycka om Avengers också, sen så är det ju aldrig fel med Scarlett Johansson.
7,5/10

MiB III
Klassisk MiB och likt de andra två som finns. Gillar man MiB så är det ett måste!
7/10

Prometheus
Uhm.. klart under förväntan. Halvbra skådespelarinsatser, OK story men inte så mycket mer. Det ska vara en föregångare till Alien men det ser man inte mycket av i filmen.
6/10

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Precis varit och sett Prometheus på bio... Filmen lämnade en hel del att önska men får godkänt. Mycket bra scenografi, halv bra story och skådespelarinsatserna lämnade väl en viss bismak. Betyg 6/10.

Jag såg den idag och tyckte ungefär samma, om man inte överanalyserar filmen så var den okej.
Annars så visst så skymtade jag lost-karaktären i filmen, då författarna medvetet valde att inte avslöja för mycket. Inte för att författarna anser filmen blir bättre då, utan deras plånböcker blir tjockare med fler uppföljare.

Men ändå filmen fullt sebar och det är en story som man minns, till skillnad från många andra filmer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Prometheus

Är smått allergisk mot SciFi överlag, men jag får väl tillstå att den var sebar som sagt. Okej story, bra scenografi och skådespelarinsatser man kunde överleva. Inte direkt en film man behöver undvika, ens om man ogillar genren, men jag skulle nog aldrig få för mig tanken att rekommendera den.

5+/10

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Sherlock Holmes: A Game of Shadows, var inte lika bra som jag förväntade mig men den får ändå 7/10. Tycker att den första Sherlock Holmes-filmen är bättre, den får 8/10.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

I förrgår var det Apocalypse now. Idag blir det Lotr: the two towers blu-ray extended. Rätt så lång med sina 3h 40m.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Summer Wars.

Kul film vilken behandlar ett lite ovanligare tema, men det känns också modernt. Lyckas även få in lite mysiga familjeinslag.

8/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk

Nobels testamente, 2012
Filmen handlar om ett skottdrama i samband med någon dans i anknytning till nobelutdelningen. Huvudkaraktären är en kriminalreporter och det ska bli fler uppföljare med henne. Då om andra brott.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om denna, en svensk deckare som gick att se igenom utan allt för stora tvångsbehov att spola. Vilket är ett extremt bra betyg på en film från denna "genre".
Så om ni har tråkigt och inget att göra, så visst kan ni se denna för att ha något att göra.

Varför jag inte gillar filmen mer kan jag ej säga utan att spoila, men nivån på storyn var som en vanlig beckfilm...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Snålvatten & Jäkelskap. Ingen film, en fars menmen.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

No Country for Old Men, bra film. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Enemy At The Gates ; 9/10 - Riktigt bra film.

Sniper : Reloaded ; 100/10 - Den BÄSTA filmen jag har sett, jag kan f*n kolla på den varenda dag, då filmens handling är riktigt underhållande! Rekommenderas till alla!

Rescue Dawn ; 8/10 - Inte lika bra som det var på trailern, men riktigt underhållande att kolla på .

Permalänk
Medlem

Såg nyligen denna filmen igen för tredje gången tror jag det var. http://www.imdb.com/title/tt1527788/

The man from nowhere, en koreansk revenge-thriller. I samma anda som typ Man on Fire och Taken, dock mycket bättre i min mening. Koreografin är sjuk, slut scenen är det värsta jag sett någonsin skulle jag tro.

9/10 från mig ivf. 7.8/10 på imdb

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Real Steel, med bl.a Hugh Jackman.

Rekommenderas starkt

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

Lockout - Sci-fi/action med nån otrevlig typ. Storyn är rätt löjlig, USA har nåt cryo-fängelse som orbitar jorden där man håller farliga fångar, presidentens dotter(suck!) åker dit och blir tillfångatagen och man skickar sin bästa man för att rädda henne. Låter som en story från nån dålig 80-tals film men detta är vad man spottar ur sig. CGI:n är rätt kass, storyn är usel, skådespeleriet dåligt, bovarna trista, huvudpersonen saknar allt vad charm heter och fighterna och eldstriderna är intetsägande. En massa helt ologiska saker händer också och vi har en riktig kalkon. 3/10

Visa signatur