Iphone hörlurar / ljud går till max

Permalänk
Medlem

Iphone hörlurar / ljud går till max

Hejsan!
Har en Iphone 4 och har lyckats få ett problem som jag inte hittar någon lösning för!
Hittat folk som har liknande problem men deras enda lösningar har varit att:
1) Täppa för micken (vilket motvärkar syftet lite .. )
2) Köpa ett annat headset utan mic ..

Har börjat köra MC med mina standard iphone hörlurar vilket resulterar i att volymen helt spontat går till max i ca 1 sekund lite då och då och sedan ner till vad det var tidigare!

Det värkar som att telefonfan automatiskt höjer volymen när det blåser i mikrofonen som sitter på hörlurarna för att kompensera för ljudvolymen runt om! (dock endast i någon sekund eller två)

Hade man inte legat i 120 på motorvägen för att sedan få öronen bortsprängda så hade detta säkert varit en fantastisk funktion... men går den att stänga av?
Det enda jag har tänkt på är att man kanske kan sätta "max volym" till något, har dock ej testat om det fungerar än.

Finns det ingen teknisk support man kan maila / skicka bug rapport till apple? Går ju inte från deras skärpsida!

Hoppas någon har en lösning! Kanske en app eller något man kan hitta på? (Telefonen är jailbreakad så kanske kan lösas på något smidigt sätt?)

Permalänk
Medlem

Har samma problem faktiskt, någon?

Permalänk
Medlem

Hm har aldrig märkt detta själv, vad jag däremot märkt är att ljudet går på max om man drar ut 3,5mm pluggen en knapp millimeter.

Om du lyssnar på musik med lurarna kan du i inställningar->iPod begränsa max-taket för ljud. Om det är i samtal vet jag inte om det ens finns ett jailbreak (hack) tweak som begränsar ljudet på det sättet fast allmänt för hela telefonen.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Tänkte testa dra ut sedan med en satt maxvolym, är inte hemma under helgen dock!

Men det finns ingen support som apple har för sina produkter?? Känns som att dem gör allt dem bara kan för att avskräcka kunderna att ta kontakt med dem?

Permalänk
Avstängd

Tråd flyttad till en bättre forumsdel.

*tråd flyttad*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Det finns en app som heter Awareness!® For Etymotic som du kan göra lite inställningar med, kanske det kan hjälpa, jag vet dock inte om det bara fungerar till Etymoticlurar?

Visa signatur

/Benny