Permalänk
Medlem

Vibrationer från baslåda m.m

Har ett rätt fett ljudsystem och det skakar en massa i både hus å allt annat, helt rätt ju. Men datorn då, kan den ta skada av det här skakandet? Har länge varit orolig för detta, någon som har nån koll? Basen består i 6 tums subwoofer och 2 10" woofers i golvhögtalare.. Musen dansar runt av sig själv när man drar på

Permalänk
Medlem

Tror inte det är nån större fara, däremot är det inget vidare för ljudet om allting skakar och låter.

Skruva fast allting ordentligt i golvet

Permalänk
Medlem

Tror inte det kallas för "WOOFERS" hehe och tror inte det heter WOOFERS om det talas om vanliga golvhögtalare.. Kalas basar!

Visa signatur

*Coming resurrection*
*The working man shall arise*
*Toes of steel & Will of iron*

Permalänk
Medlem

det har funkat prima med mina 2 dubbla PA 12"basar.... javisst kan det skallra lite i väggarna men äsch...

Visa signatur

Ett tips om hur du "moddar" om din diskmaskin te en snöslunga... släng te kärringen en snöskyffel

Permalänk
Medlem

lite skakningar har väl ingen/inget dött av, kör själv på en 24" bas..och ja allt hoppar runt, både över och undervåning

Visa signatur

det e lungan

Permalänk
Medlem

hmm Mina Hårdiskar dog av mina Cerwin Wega 15.15

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Mitt 15" GAS baselement ser till att allt skakar utom just lådan som har ett lager betong på botten för att hålla den stilla. Och änsålänge har jag inte märkt att datorn tar skada

Visa signatur

- Amnos

Permalänk

Min 15":are bullrar på... och visst, en hårddisk har lagt av men av kortslutning. Det är nog ingen fara, men ställ bara chassit på nåt mjukt och vibrationsdämpande.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

jag har 2 st hyfsat ruggiga 8" i en sub 1m från bruken, har inte haft nåt strul jag kan spåra till suben ännu, men det kanske kommer

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

skruvar och annat kan ju lossna om dom sitter löst och "dallrigt".

Jag har ett stort jävla bashorn under sängen och den har inte skadat min dator men jag spelar aldrig högt om jag installerar..

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Vanliga hårddiskar tål inte vibrartioner alls bra, men det betyder inte att dom nödvändigtvis måste dö av dem.. ett kluster pajj här och där kanske.. Vilket även gäller endast då hdd'n snurrar..

Visa signatur

Scrizze

Permalänk
Medlem

mina dubbla 10"'s PA högtalare får golvet i rummet längst bort på våningne över att skaka, men min dtaor har inte gått sönder av det skärmen mår däremot inte så bra av skakningar vet ja, men med skärmen ja har nu så är det inga problem men min gamla börjar flimra kan tillägga att ja brukar köra dom e ett rum där det är betongväggar överallt(inga fönster, bara en ytterdörr) och betonggolvet i garaget över skakar rätt rejält det som e mest känsligt e nog skärmen/hårdisken... e du rädd om din hårdisk så kan du juh alltid köpa "gummisnoddsupphängning" från kylning.com, det borde hjälpa en del

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem

En hd har pajjat för mig pga av bas vibrationer och det e ju bara 2 stycken 160 liters 18 tummare på extremt hög volym(dubbel kaggar och tunga riff skare va)min nuvarande hd va skit tyst sen efter några för höga spelningar och skåp som rammlat ner så börja min hd låta som fan..hehe, låna en silent drive av brorsan men hjälpte bara lite så baka jag in skiten i massa skum gummi från en gammal kudde å lindat runtom med eltejp så det ser extra fint ut;P, nu låter det inte ett skit iaf...hehe...ser ut som en styckad köttbit me eltejp som ligger i datorn stor som fan, haft så några veckor nu, stoppar ju mycket av vibrationerna nu med all skum gummi me:) aluminium plattan sticker ut på sidan som jag har en fläkt å blåser på, så den e sval:)

Visa signatur

En dator.........