Webhallens kampanj på Radeon HD 7900-serien [Enda tråden!]

Permalänk
Medlem

Webhallens kampanj på Radeon HD 7900-serien [Enda tråden!]

Skynda fynda, finns bara fåtal kvar.

Hela Webhallens kampanj: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/radeon_79x0...

Flera trådar sammanfogade, därav röran. Det här är enda tråden från och med nu.

//Mod

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den finns bara i Göteborg dock...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Skynda fynda, finns bara fåtal kvar.

De va inget dåligt erbjudande! :=)

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem

Tittade på den också. Men jag tror jag blir nöjd med DCII-an ljudnivåmässigt, och så sparar jag 300kr
Det går väl att klocka upp skillnaden om inte annat.

Inte klokt vad de har gått ner i pris. Köpte ett 7950 i februari till ett bygge för 4300kr!

Permalänk

Skillnaden i prestanda är så liten, och 7950t kostar ju ett par hundra mindre, och med den bättre och tystare kylaren kan man ändå klocka upp sig till samma prestanda.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Känns så skönt att ja beställde ett Asus 7870 till igår för 3k..

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndiOne:

Känns så skönt att ja beställde ett Asus 7870 till igår för 3k..

känner liknande med mitt 7970 för 4k...

Permalänk
Webhallen

Här är hela kampanjen:
Radeon 79X0-lagertömningskampanj

Finns gott om godsaker där, vi har fler som bara inte är inlevererade ännu så det är bara att beställa på. (Vi snackar flera hundratals kort sammanlagt)

Personliga favvon är nog ASUS 7970 referensdesign för 2990, grym prestanda per krona där och passar bra att köra crossifre i fler chassin och moderkort än DC2-varianterna.

För övrigt är detta inte någon slags officiell sänkning som är på gång. När det är slut kommer vi att behöva höja upp igen till samma nivå som konkurrenterna ligger på.

Long story short:
Vi har länge (dvs sen Kepler lanserades) tyckt att 79x0-serien har varit för högt prissatt. Vi satt och klurade på vad VI tycker att de borde kosta för att vara riktigt heta igen och sen skickade vi (skam)bud på några stora lagerpartier och idag fick vi napp till våra stora förtjusning. Korten bör landa på vårt lager imorgon eller i övermorgon.

BTW så sänkte vi precis 7950 TOP-versionen en hundring men sänkningen är retroaktiv så ni som hann beställa får den för det billigare priset.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Tittade på den också. Men jag tror jag blir nöjd med DCII-an ljudnivåmässigt, och så sparar jag 300kr
Det går väl att klocka upp skillnaden om inte annat.

Inte klokt vad de har gått ner i pris. Köpte ett 7950 i februari till ett bygge för 4300kr!

kan vara för att efterfrågan på dom i fullpris var = 0 eftersom alla vet om att deras drivrutiner är tvivelaktiga till 7900 serien, men om man bara ska köra single gpu får man ju hoppas att dom fungerar som dom ska!

men eftersom nvidia's kort är snordyra så är dessa priser mycket uppskattade bland folk som inte har råd med det absolut bästa!

Permalänk
Medlem

Men vafan... am,sfhgudslgbsafhjvgbsh,jbfgksj

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Tack som fan för tipset Vart ett 7950

Permalänk
Entusiast
Skrivet av azz0n^:

Men vafan... am,sfhgudslgbsafhjvgbsh,jbfgksj

Om du är arg för att ditt HD 7870 kostade runt 3k när du köpte det så tycker jag inte att du har någonting att säga för det är ganska uppenbart att HD 78xx är överprisat just nu och borde sänkas till 2000-2500kr (Vilket förmodligen kommer ske inom en snar framtid då GTX 660 släpps skulle jag tro)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Man tackar för tipset, blev en 7950 här med;D

Permalänk
Medlem

Hehe, här med Tack!

Glömt bort, vad är skillnaden mellan DC II TOP och DC II?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnewIt8:

Hehe, här med Tack!

Glömt bort, vad är skillnaden mellan DC II TOP och DC II?

Vad jag har förstått så skiljer det 100mhz på Clocken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Här är hela kampanjen:
Radeon 79X0-lagertömningskampanj

Finns gott om godsaker där, vi har fler som bara inte är inlevererade ännu så det är bara att beställa på. (Vi snackar flera hundratals kort sammanlagt)

Personliga favvon är nog ASUS 7970 referensdesign för 2990, grym prestanda per krona där och passar bra att köra crossifre i fler chassin och moderkort än DC2-varianterna.

För övrigt är detta inte någon slags officiell sänkning som är på gång. När det är slut kommer vi att behöva höja upp igen till samma nivå som konkurrenterna ligger på.

Long story short:
Vi har länge (dvs sen Kepler lanserades) tyckt att 79x0-serien har varit för högt prissatt. Vi satt och klurade på vad VI tycker att de borde kosta för att vara riktigt heta igen och sen skickade vi (skam)bud på några stora lagerpartier och idag fick vi napp till våra stora förtjusning. Korten bör landa på vårt lager imorgon eller i övermorgon.

BTW så sänkte vi precis 7950 TOP-versionen en hundring men sänkningen är retroaktiv så ni som hann beställa får den för det billigare priset.

Lägg lite skambud på Kepler också Mer specifikt: GTX 670 DC2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Vad jag har förstått så skiljer det 100mhz på Clocken.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, då spelar det ju inte så stor roll, klockar gör man ju ändå :).
Hade för mig att så var fallet, men bättre att vara säker än osäker.

Permalänk
Medlem

Har själv ASUS kortet och det klockar riktigt bra.
Är lite sugen på att köpa ett till kort för CF men drivrutinerna för CF ser ut att vara lite knasiga och så är jag osäker på om mitt agg klarar det

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Skrivet av lord_tito:

Har själv ASUS kortet och det klockar riktigt bra.
Är lite sugen på att köpa ett till kort för CF men drivrutinerna för CF ser ut att vara lite knasiga och så är jag osäker på om mitt agg klarar det

650w klarar det

Skrivet av Uvania:

kan vara för att efterfrågan på dom i fullpris var = 0 eftersom alla vet om att deras drivrutiner är tvivelaktiga till 7900 serien, men om man bara ska köra single gpu får man ju hoppas att dom fungerar som dom ska!

men eftersom nvidia's kort är snordyra så är dessa priser mycket uppskattade bland folk som inte har råd med det absolut bästa!

kan detta jävla bullship släppas någon gång? :/
nVidias 6xx serie är inte perfekta heller

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Webhallen
Skrivet av aluminium:

Lägg lite skambud på Kepler också Mer specifikt: GTX 670 DC2.

Inte så sannolikt tyvärr, det är fortfarande relativt ont om dem (långt ifrån tomt på hyllorna men heller inget överflöd) och de säljer riktigt bra så där finns nog inga incitament för någon, i något led, att släppa iväg dem till något skambud.

Är du efter efter något i den stilen skulle jag väl rekommendera 7970 DC2 eller Sapphire Dual-X OC, det sistnämnda har nästan samma egenskaper som 7970 GHz Edition (1000/5800 vs 1050/6000 MHz), bra och tyst kylare men kostar mindre än ett 670 nu på rean, can't go wrong with that.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

Fasen, du var 2 min snabbare än mig :/

Permalänk
Medlem

Oj, riktigt bra pris!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Gjorts en tråd om det redan

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

what is this madness?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zabera:

Fasen, du var 2 min snabbare än mig :/

Du behöver inte vara ledsen, ingen av er var snabbast

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning att köpa något annat när det är så billigt. Det lär ju dock ta slut innan de flesta hinner blinka

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inte så sannolikt tyvärr, det är fortfarande relativt ont om dem (långt ifrån tomt på hyllorna men heller inget överflöd) och de säljer riktigt bra så där finns nog inga incitament för någon, i något led, att släppa iväg dem till något skambud.

Är du efter efter något i den stilen skulle jag väl rekommendera 7970 DC2 eller Sapphire Dual-X OC, det sistnämnda har nästan samma egenskaper som 7970 GHz Edition (1000/5800 vs 1050/6000 MHz), bra och tyst kylare men kostar mindre än ett 670 nu på rean, can't go wrong with that.

Jo, priset är väldigt bra men jag föredrar Nvidias drivrutiner. Spelar huvudsakligen BF3 (1920x1200) och där har GTX 670 ett stort övertag, då HD7970 inte klarar av 60 FPS ens vid överklockning (graf). Förstår att ni inte kan sänka priset, men det var värt ett försök

Permalänk
Medlem

Holy shit vad folk är snabba. Tur att jag inte var köpsugen men det gick snabbt asså

EDIT: Såg den tidigare tråden nu, så det har varit uppe ett litet tag