Peter Sunde ber om nåd i Pirate Bay-målet

Permalänk
Medlem

Sverige är i praktiken en amerikansk lydstat. Vi är så sönderamerikaniserade att vi till och med skickar svenska soldater för att slåss i amerikanska krig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Tömma mitt bankkonto får du inte göra men du får gärna kopiera pengarna till ditt eget. Det skadar inte mig. Och som sagt, jag tänker inte ta ställning för ch emot eller ta upp den diskussionen. Jag bara tycker att det är en dålig liknelse att säga att man stjäl filmen eller spelet man laddar ner för någon blir inte av med den. Går man in i en affär och stjäl något har butiksägaren köpt den och blir av med den + att han inte kan sälja den. Med piratkopiering är det bara det sista eller inte ens hela det eftersom många faktiskt upptäcker ett spel de aldrig skulle spelat annars genom att de såg det i topplistan på tpb och laddade ner det. Sen köper de spelet för att få uppdateringar eller för att kunna spela online eller så kanske de köper uppföljaren. Lika mycket som man kan säga att de förlorar pengar så får de också gratis reklam. De behöver inte göra någonting för den reklamen, bara släppa spelet och sen vänta på att något laddar upp det + en crack. Om det sen är ett bra spel som många gillar och om de har t.ex en bra multiplayer så kommer spelet sälja bra.

I ditt tidigare inlägg skrev du om hur ofarligt det är att kopiera ettor och nollor, om jag kopierar de ettor och nollor som krävs för att komma åt din internetbank kan jag nog med ganska lätta medel tömma det också vilket leder till att den här typen av brott ändå får klassas som allvarliga.

Dina argument är åtminstone ett bra försök att få nedladdning att låta bra för företagen som förlorar pengarna, trots att argumenten mest rör spel vilket är speciellt med åtkomst till multiplayer osv. Men håller med att diskussionen inte behöver fortgå då vi båda säkerligen tycker att ett fritt internet skulle vara bäst för gemene man och det enklaste sättet för regeringen att bli av med problemet är att legalisera det hela (vilket resulterar i att det inte är brottsligt) men riktigt så fungerar det ju tyvärr inte.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Avstängd

Man borde nästan skramla ihop pengar till dom här. Alla som någon gång använt Piratebay, räck upp en hand! Dessa killar går i fängelse och blir aldrig skuldfria, för att de kämpat mot mediebolagen i USA. Ska vi hjälpa dem?

Permalänk
Medlem

Vet regeringen sitt eget bästa så benådar de honom. Han var ju för fan bara ansiktet utåt, inte en del av nätverket på det sättet.

Detta är LIKA JÄVLA INTELLIGENT som om Aftonbladet åker dit för SKATTEFUSK så åker alla deras JOURNALISTER i fängelse för att de [B]jobbade[B] på tidningen när det skedde.

I och för sig tycker jag inte någon borde dömts, men det är särskillt absurdt att Sunde och Lundström dömts.

Sedan så kan man ju räkna ut med röven varför det inte togs upp i Högsta Domstolen... Det är nämligen så att där sitter det hyffsat kompetenta människor som KAN lite om Juridik och det där... så de vågade inte dra det dit. Håkan Roswall och hans smurfar hade inte haft en suck.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

Nej, det är klart att det är olagligt. Men har Peter Sunde kopierat något material och gjort det tillgängligt?
Att bli dömd för att ha haft vänner som satt upp en service som gör det möjligt för användare att koppla ihop sig och sprida upphovsrättsskyddat material är ganska långt ifrån det du säger.

Precis, Peter har varit talesman för TPB och har inte haft något med varken driften eller annat att göra.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Man borde nästan skramla ihop pengar till dom här. Alla som någon gång använt Piratebay, räck upp en hand! Dessa killar går i fängelse och blir aldrig skuldfria, för att de kämpat mot mediebolagen i USA. Ska vi hjälpa dem?

Det finns ingen mening att betala påhittade summor, isf skulle man ge dem 10miljoner så de kan fly och leva oberoende av pengar i något exotiskt land...
som riktiga pirater

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Rättsstaten är död, länge leve rättsstaten!
Äntligen får ministrana styra landet och stå ovanför lagen!
ÄNTLIGEN!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Hur lang tid tog det innan det fanns vettiga alternativ till CD skivor för musik? Jag tankade musik förut, men nu betalar jag 99sek i manaden för spotify. Det är det värt. Synd att det fortfarande inte finns riktiga alternativ för film...

Frågan är om spotify är en ersättare till cd eller mer en ersättare till radion.
vet inte vilken kvalitet spotify använder men gissar på att det är 192kbps mp3 eller i vart fall sämmre än cd.
sedan så är det ju fortfarande mycket som inte finns på spotify, speciellt hårdrock.

Frågan för om inte Apple/Amazon och liknande *stores* är den riktiga ersättaren till cdn, då man köper digitala filer.
det är samma modell som cd, man betalar för dom skivor (eller enstaka låtar) som man vill ha.
Har inte kollat upp digitala affärerna då dom från första början har vart förpestade med kopieringsskydd.
Men så snart dom har som en rippad cd att man kan flytta med filerna till sin nästa dator eller sin laptop etc,
utan massa kopieringsskydd eller krångel med certifikat eller konverteringsprogram, och minst lika bra som cd kvalitet, då kommer jag vara intresserad.

Finns flertalet nya format efter cd som fortfrande är fysiska skivor men ännu bättre kvalitet och även flera kanaler, tänker på SACD/DVD-Audio/Blu-ray Audio.
sedan att inget av dom riktigt slagit igenom är en annan sak. beror väl mest på prislappen på spelare och skivor, då de flesta kostar 250kr+ per skiva.. vilket jag själv tycker är onödigt dyrt.. verkar nästan som dom inte vill eller försöker slå igenom för massmarknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Finns flertalet nya format efter cd som fortfrande är fysiska skivor men ännu bättre kvalitet och även flera kanaler, tänker på SACD/DVD-Audio/Blu-ray Audio.
sedan att inget av dom riktigt slagit igenom är en annan sak. beror väl mest på prislappen på spelare och skivor, då de flesta kostar 250kr+ per skiva.. vilket jag själv tycker är onödigt dyrt.. verkar nästan som dom inte vill eller försöker slå igenom för massmarknaden.

Att andra ljud-skivor inte har slagit igenom är inte på grund av priset utan snarare på tekniken. Folk vill inte hålla på med skivor år 2012. Det är föråldrat och krångligt att hålla på med skivor. Istället vill man kunna spela musiken på en gång, utan att behöva först köpa den och sedan hantera en skiva. Detta kan man göra med streamingtjänster som spotify, oavsett om man är hemma eller någonannanstans. Själv kör jag spotify i bilen t.ex. genom mobilen mot bilstereon. Är det något jag vill lyssna på så lyssnar jag direkt, utan att först behöva åka till en butik och hitta den musik jag är ute efter. Sen vill man ju inte ha hundratals skivor som ligger och dräller hemma och i bilen heller.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Frågan är om spotify är en ersättare till cd eller mer en ersättare till radion.
vet inte vilken kvalitet spotify använder men gissar på att det är 192kbps mp3 eller i vart fall sämmre än cd.
sedan så är det ju fortfarande mycket som inte finns på spotify, speciellt hårdrock.

Frågan för om inte Apple/Amazon och liknande *stores* är den riktiga ersättaren till cdn, då man köper digitala filer.
det är samma modell som cd, man betalar för dom skivor (eller enstaka låtar) som man vill ha.
Har inte kollat upp digitala affärerna då dom från första början har vart förpestade med kopieringsskydd.
Men så snart dom har som en rippad cd att man kan flytta med filerna till sin nästa dator eller sin laptop etc,
utan massa kopieringsskydd eller krångel med certifikat eller konverteringsprogram, och minst lika bra som cd kvalitet, då kommer jag vara intresserad.

Finns flertalet nya format efter cd som fortfrande är fysiska skivor men ännu bättre kvalitet och även flera kanaler, tänker på SACD/DVD-Audio/Blu-ray Audio.
sedan att inget av dom riktigt slagit igenom är en annan sak. beror väl mest på prislappen på spelare och skivor, då de flesta kostar 250kr+ per skiva.. vilket jag själv tycker är onödigt dyrt.. verkar nästan som dom inte vill eller försöker slå igenom för massmarknaden.

Själv så tar jag gärna imot musik i .flac format av givmilda människor över internet a.k.a pirater.
Jag gillar att dra parallellen att Jesus måste varit den första Piraten då han delade lite bröd och fisk på massa personer och det tycker alla än idag att det var helt jävla otroligt.
stackars bröd och fisk försäljarna på den tiden, då var det minsann inte lätt att pressa medelklassen på pengar... till skillnad från idag.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant läsning.

Nu är jag inte så insatt i juridik. Men spontant reagerar jag på att domaren själv kan bestämma om han är jävig eller inte. Känns ju inte helt objektivt på något sätt. Vidare får man ju fråga sig hur vanligt det är att man som domare eller nämndeman på något sätt arbetar för de stora filmbolagen eller är medlem i någon form av "anti-piracy" förening. Verkar ju som de flesta som suttit och avgjort detta mål i båda instanserna varit det. Slump?

Samt hur kan man bli dömd för något som inte ens bevisas? Är det inte åklagarens uppgift att faktiskt lyfta fram bevis som existerar, hur ställs domen fast om man inte har underlag att ta den på? Tycker ju att man borde ha rätt att få domen granskad av någon form av expertkommitté eller dylikt som har experter från flera områden än juridik.

Vet inte om denna nyhet är för "fräsch", eller gammal för den delen, men hittar sådär snabbt inga andra som tagit upp det i Sverige av de stora nyhetsbyråerna. Spontant tycker man ju detta borde komma över nyheten att "sossarna vann dj-tävlingen"...men. Kanske det är "locket på" som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

är uppe i ca 100 milj med räntan står det i brevet

Så det är ca 40 procents ränta?

Permalänk
Medlem

Länkar till Pirates of the Caribbean i slutet av artikeln...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Alpha77:

vet inte vilken kvalitet spotify använder men gissar på att det är 192kbps mp3 eller i vart fall sämmre än cd.

128 kbit/s för ej Premium och 320 kbit/s för Premium.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är helt rätt. Deras syfte har hela tiden varit att speida upphovsrättskyddat material även om det inte är de själva som gör upphovsrättsbrotten. Men de blev väl också bara dömda för medhjälp?

50 miljoner är kanske lite löjligt, men och andra sidan så kommer skulden att skrivas av eftersom den anses orimlig att betala. Vilket gör att det är vi skattebetalare som betalar notan i slutändan. De får dock leva på existensminimum under några (5?) år.

Sen hurvida Peter Sunde ska ha samma straff som de andra, de har jag för lite information för att yttra mig om

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Frågan är om spotify är en ersättare till cd eller mer en ersättare till radion.
vet inte vilken kvalitet spotify använder men gissar på att det är 192kbps mp3 eller i vart fall sämmre än cd.
sedan så är det ju fortfarande mycket som inte finns på spotify, speciellt hårdrock.

Frågan för om inte Apple/Amazon och liknande *stores* är den riktiga ersättaren till cdn, då man köper digitala filer.
det är samma modell som cd, man betalar för dom skivor (eller enstaka låtar) som man vill ha.
Har inte kollat upp digitala affärerna då dom från första början har vart förpestade med kopieringsskydd.
Men så snart dom har som en rippad cd att man kan flytta med filerna till sin nästa dator eller sin laptop etc,
utan massa kopieringsskydd eller krångel med certifikat eller konverteringsprogram, och minst lika bra som cd kvalitet, då kommer jag vara intresserad.

Finns flertalet nya format efter cd som fortfrande är fysiska skivor men ännu bättre kvalitet och även flera kanaler, tänker på SACD/DVD-Audio/Blu-ray Audio.
sedan att inget av dom riktigt slagit igenom är en annan sak. beror väl mest på prislappen på spelare och skivor, då de flesta kostar 250kr+ per skiva.. vilket jag själv tycker är onödigt dyrt.. verkar nästan som dom inte vill eller försöker slå igenom för massmarknaden.

tänkte bara peta in att spotify skriver att kvalitén är
normal - 96kbit/s
high - 160kbit/s
extreme - 320kbit/s

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lndv:

Ska tömma ditt bankkonto via internet, för hur olagligt kan det vara att att sno några ettor och nollor?
Om du tillverkar något som ska säljas digitalt och jag sedan kopierar upp detta och ger bort det gratis till miljontals människor, tycker du det skulle vara OK då?

Skrivet av Lndv:

I ditt tidigare inlägg skrev du om hur ofarligt det är att kopiera ettor och nollor, om jag kopierar de ettor och nollor som krävs för att komma åt din internetbank kan jag nog med ganska lätta medel tömma det också vilket leder till att den här typen av brott ändå får klassas som allvarliga.

Tömmer du ett konto så finns ju inte orginal pengarna kvar=STÖLD.
Kopierar du ett konto så finns orginal pengarna kvar=KOPIERING.
Dessa två olika "brott" är OERHÖRT långt från varandra vad skulle du föredra att råka ut för ett tömt konto heller att nån kopierat kontot?
Tänk på att du vid ett sätt inte har ett öre kvar och på det andra har kvar allt.
Själv vill jag ju givetvis ha kvar mina pengar och anser då att kopiering är nästintill ofarligt medans stöld är ett allvarligt brott.
Men går man på hur dagens dommar ser ut så döms kopiering betydligt mycket hårdare än vad stöld gör tex tar du en skiva i butik får du ett par tusen i böter laddar du ner samma skiva får du hundratusen+ i böter.

Sen att du troligen ganska enkelt kan tömma heller kopiera kontot hör inte hit alls.
För hur enkelt kan jag,du "tömma" dvs radera orginal låten som man nyss laddat ner vilket då skulle krävas att alla kopior överallt förstörs annars hör ju denna liknelse inte alls ihop med att ladda ner,up saker?

Skrivet av Ragganof:

Det var væll av Carl Lundström dom hade tænkt hæmta in pengarna, men hitils har dom bara hittat ett par hundra tusen i tillgångar. Av vad jag læste sisst.
Har før mig att han sålde en del saker till familje medlemmar før ganska små summor med.

Japp det var calle dom ville skulle stå för fiolerna.
Detta trots att han INTE var en av grundarna av tpb som vissa tycks tro här i tråden han är inte ens med i tpb över huvudtaget.
Det enda han gjorde var att donera en del äldre hårdvara som hans företag inte behövde,hade användning för längre och även lånat ut ett par servrar under några månader till ett kompis gäng som han inte visste så mycket om utom att en av dom hade jobbat åt hans företag.
Han var med och disskuterade lite om han skulle gå in med kapital till deras nya projekt (youtube dödaren som aldrig vart verklighet) är detta olagligt att disskutera om man ska investera i ett bolag?

Skrivet av MartenKL:

Vart tog pengarna de tjänade på annonsintäkterna vägen?

Ja alla dom pengar (x hundra tusen) som åklagaren hittade hade ju gått till att betala en del av server kostnaderna (OBS en del) dom övriga intäkterna (xx miljonerna) kunde han ju varken hitta spår av heller ens misstänka var dom skulle gått kommit från.
Detta på grund av att dom helt enkelt inte fanns heller någonsin har funnits.
Heller sitter du och trycker på annan info som tex konkreta bevis som håller i en rättegång?

Skrivet av klk:

Har han fått skuldsanering?

Beror på om han har sökt heller inte!

Skrivet av saddam:

Man borde nästan skramla ihop pengar till dom här. Alla som någon gång använt Piratebay, räck upp en hand! Dessa killar går i fängelse och blir aldrig skuldfria, för att de kämpat mot mediebolagen i USA. Ska vi hjälpa dem?

ALDRIG varför i helvete ska VI sponsra maffia företagen med miljoner för?
Det enda detta kommer leda till är att dessa pengar då kommer att gå till direktörerna och ännu mer lobbying artister,etc kommer ALDRIG att få se ett öre av dessa miljoner.
Bara att se på hur mycket har artister,etc sett av alla tidigare bötesbelopp i us,eu,etc svaret är inte ett skit.

Sen kommer han,dom inte vara skuldsatta resten av livet dom kan enkelt söka skuldsanering som har som krav att man ej ska kunna betala av majoriteten (typ 90%) av alla skulder inom överskådlig framtid (5-10år) vilket deffinitivt är fallet här.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zigi:

Vet inte om denna nyhet är för "fräsch", eller gammal för den delen, men hittar sådär snabbt inga andra som tagit upp det i Sverige av de stora nyhetsbyråerna. Spontant tycker man ju detta borde komma över nyheten att "sossarna vann dj-tävlingen"...men. Kanske det är "locket på" som gäller

Är också lite undrande till varför jag får denna nyhet från Sweclockers, och inte ett ord nämns i någon av de stora riksmedierna. Det luktar fortfarande illa om denna soppa, frånsett hela debatten om legalitet...

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Tömmer du ett konto så finns ju inte orginal pengarna kvar=STÖLD.
Kopierar du ett konto så finns orginal pengarna kvar=KOPIERING.
Dessa två olika "brott" är OERHÖRT långt från varandra vad skulle du föredra att råka ut för ett tömt konto heller att nån kopierat kontot?
Tänk på att du vid ett sätt inte har ett öre kvar och på det andra har kvar allt.
Själv vill jag ju givetvis ha kvar mina pengar och anser då att kopiering är nästintill ofarligt medans stöld är ett allvarligt brott.
Men går man på hur dagens dommar ser ut så döms kopiering betydligt mycket hårdare än vad stöld gör tex tar du en skiva i butik får du ett par tusen i böter laddar du ner samma skiva får du hundratusen+ i böter.

Sen att du troligen ganska enkelt kan tömma heller kopiera kontot hör inte hit alls.
För hur enkelt kan jag,du "tömma" dvs radera orginal låten som man nyss laddat ner vilket då skulle krävas att alla kopior överallt förstörs annars hör ju denna liknelse inte alls ihop med att ladda ner,up saker?.

Nu var jag inte specifik när det gällde brottsrubiceringen men effektivrekvisitet i de båda brotten är att en ekonomisk skada ska ske, sen om det är på dig som privatperson eller om det är ett företag spelar ju mindre roll. Enda anledningen till paralellen till dig som privatperson är att du ska kunna relatera till den skada som företaget tar på den ekonomiska sidan.

Kopiera är givetvis inte lika med Stöld. Men att ladda ner en film och sedan sprida den till 10000 andra personer bidrar till en större skada än att du snor en film från den lokala handlaren. Det är också därför som skadeståndet blir så pass myket större.

I fallet som vi lyckats konstruera med ett kopierat konto så är det ju inte du som privatperson som råkar ut för den ekonomiska skadan utan det är banken, men det är ju likväl inte OK.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yxan:

Sverige är i praktiken en amerikansk lydstat. Vi är så sönderamerikaniserade att vi till och med skickar svenska soldater för att slåss i amerikanska krig.

Du har så rätt, vi måste få svenska folket att börja stå upp för Sverige och dess grundlagar som självständig stat. Men vi har så många hjärntvättade idioter att de till och med skulle byta ut sitt språk mot engelskan. Det är sant, i skolan är dagens ungdomar alla amerikaner på ett eller annat sätt. USCH!!

Permalänk
Skrivet av evoke:

Säga vad man vill men domen väl är inte fel. Lagen kan vara fel däremot.

Tycker Piratebays bortförklaringar är rätt patetiska. Speciellt eftersom de åtskildiga gånger gjorde sig lustiga över breven de mottog angående deras verksamhet, framförallt i från olika organisationer och advokter i USA.

De räckte ju i princip fingret åt de som skickade breven och sade att "detta är Sverige, inte USA, ni kan inte göra någonting". Snacka om att de fick fel i slutändan.

Att sen klaga på USA heller inte rätt. Den överväldiga majoriten av det som kopieras är amerikanskt material. Det är inte konstigt att intressen från USA vill stänga ner siter som piratebay.

Försök påverka det ni kan påverka, d.v.s. regeringen och riksdagen i Sverige. Det är dom som är ansvariga för domen. 50 miljoner är ju ett skämt, däremot tycker jag inte fängelsesträffet nödvändighetsvis är fel.

Kloka ord! Grabbarna visste mycket väl vad de gjorde! De provocerade och hånade för att de trodde pappa staten kunde skydda dem oavsett vad de gör, och när det till sist sket sig (och skiter sig gör det alltid till slut), då står de där med gråten i halsen, skyll er själva, barnrumpor!!
I mina ögon förstör de mer än de hjälper för alla pirater, de drar uppmärksamhet till sig och provocerar till lagändringar. Till slut står vi med lagar som gör att Sven Svennson 19år som laddat ned 20 torrents blir skuldsatt för livet, visst kan man tycka det är snett och klaga på lagarna, men tycker man samtidigt att killarna bakom pirate bay är hjältar uppstår ett logiskt lapsus i mina ögon.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

Save Private Sunde.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon152135:

Du har så rätt, vi måste få svenska folket att börja stå upp för Sverige och dess grundlagar som självständig stat. Men vi har så många hjärntvättade idioter att de till och med skulle byta ut sitt språk mot engelskan. Det är sant, i skolan är dagens ungdomar alla amerikaner på ett eller annat sätt. USCH!!

Visst är Sverige en amerikansk lydstat. I hemliga wikileaks dokument så ser man att USA har ställt krav på svenska regeringen som vi sen uppfyllt. Så piratebay målet var ju ett beställningsjobb.
http://falkvinge.net/2010/12/25/det-kom-en-julklapp/

T.ex. bahnhof ISP hade ju piratkopior på sina servrar, men det visade sig att mediebolagen hade betalat en agent för att lägga ut piratkopior på Bahnhofs servrar. Och sedan anmälde mediebolagen och polisen gjorde tillslag och upptäckte alla pirarkopior (som de själva lagt ut). Inte fan uppmärksammade gammelmedia detta heller. Google på detta för att läsa mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Frågan är om spotify är en ersättare till cd eller mer en ersättare till radion.
vet inte vilken kvalitet spotify använder men gissar på att det är 192kbps mp3 eller i vart fall sämmre än cd.
sedan så är det ju fortfarande mycket som inte finns på spotify, speciellt hårdrock.

Dom streamer i betydligt bättre kvalitet än 192kbps mp3.

Du kan läsa om Spotifys streaming här: http://www.spotify.com/se/help/faq/tech/codec-quality/

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Niiice.
Typ 40 årslöner.

Hur jävla mycket tjänar du egentligen?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Dom streamer i betydligt bättre kvalitet än 192kbps mp3.

Du kan läsa om Spotifys streaming här: http://www.spotify.com/se/help/faq/tech/codec-quality/

Mm, ogg, och 320 kbps om man är premiummedlem... Och det låter fortfarande skit...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

inb4 folk klagar på att film är för dyrt på "ondemand" http://sfanytime.com/sv-SE-7129-Sherlock-Holmes-2-A-Game-of-S...
39kr, Shit var dyrt, skit i en öl på krogen, skit i en omgång mcdonalds.

inb4 folk klagar på att spel är dyrt, ett blockbuster spel till pc kostar 300-400kr och ett indie spel kostar oftast 10$, ett spel ger dig lätt 30timmar (VÄLDIGT lågt räknat) nöje,

inb4 serier kostar för mycket, en NY serie box kostar ca 279kr (http://www.webhallen.com/se-sv/film/dvd/143133-game_of_throne...) låt säga att en serie innehåller 12avsnitt på 45minuter styck, det blir 9 timmar 31kr nöje per timme

Vad kostar en runda på krogen? eftersom jag är minderårig och har nada i intresse för alkohol så drar jag en riktigt jävla gissning på 250kr (Tydligen var jag rätt off och det är mer på mer 700-1500, troligen så är den också mer något mot 6-8 timmar så 700/8=87,5 som bäst) och den varar i 3-5 timmar vilket ger dig som bäst 50kr/timmen, betyder det att du kan sno öl istället då?

Däremot om man ser det från andra sidan så bara för att man laddar ner något så betyder det verkligen inte att man skulle köpa det tillskilnad från om jag går in i butiken och snor produkten.

Försökte skriva denna post från båda synvinklarna, så om någon har något jag har missat eller är fel på feel free att rätta mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Visst är Sverige en amerikansk lydstat. I hemliga wikileaks dokument så ser man att USA har ställt krav på svenska regeringen som vi sen uppfyllt. Så piratebay målet var ju ett beställningsjobb.
http://falkvinge.net/2010/12/25/det-kom-en-julklapp/

T.ex. bahnhof ISP hade ju piratkopior på sina servrar, men det visade sig att mediebolagen hade betalat en agent för att lägga ut piratkopior på Bahnhofs servrar. Och sedan anmälde mediebolagen och polisen gjorde tillslag och upptäckte alla pirarkopior (som de själva lagt ut). Inte fan uppmärksammade gammelmedia detta heller. Google på detta för att läsa mera.

Ja så ligger det väl till mer lr mindre. men igentligen borde väl Usa bli stämda själva för att dom uppfann internet och gjorde det möjligt för hela världen att sprida deras musik och filmer samt spel,
Piratebay är ju bara en accesspunkt, inte ägarna själva som lägger upp och delar ut upphovsrättsskyddat material, och därför igentligen inte begått ett brott. Men användarna av sidan däremot gör ju brotten. samma sak den som grundade internet la inte ut upphovsrättsskyddade material men han gjrode det möjligt för allt och alla att kunna det. Så ska vi resonera som Usa, borde dom stämma sig själva till deras ekonomi ser värre ut än Grekland.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Hur jävla mycket tjänar du egentligen?

Uppenbarligen 2,5miljoner.
Jag har ett saftstånd

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Och "datan" är i grund och botten pengar. Om jag tar dina pengar skulle du inte villja dra mig till svars?

Din liknelse faller ganska platt på det enkla faktum att data ifråga har kopierats. Den stjäls inte.

För att svara på din fråga. Nej jag skulle inte vilja ställa dig till svars om du kopierade mina pengar. (det är nog mest du som får problem att använda falska pengar isåf).

Skrivet av empezar:

Så det är ca 40 procents ränta?

Inte alls ovanligt när det gäller försenade inbetalningar.

Många räkningar vi missar att betala har 50kr förseningsavgift på en månad för 200kr räkning. Det motsvarar en årsränta på ungefär 1455% och det betraktar vi som helt normalt