Trådlösa Tillbehör, Kvalitet och funktionalitet?

Permalänk

Trådlösa Tillbehör, Kvalitet och funktionalitet?

Hej,

Jag går i tankarna att uppgradera min nuvarande flotta bestående av MS Sidewinder X4 och MS Intellimouse 3.0 till någonting trådlöst. Men då kom funderingarna.

Senast jag använde en trådlös mus eller tangentbord i någon större utsträckning var minst 5 år sedan, då var det nästan hopplöst, ständiga ned kopplingar, dålig respons ( lagg och missade tryck) och väldigt dålig batteritid samt var man tvungen att byta batterierna, inte ladda upp dem.

Så min fråga till alla er som kör med trådlösa tillbehör idag, tänker då på tangentbord och mus.

Hur fungerar detta?
Är det lagg och missas tryck?
Går det att spela med? (tänker främst spel såsom LoL)

Så till mina inköp:

Jag har kollat på dessa modeller från Logitech.

Logitech Illuminated Keyboard K800 - Mina krav var, trådlöst, bakgrund belyst och fullstort. Kommer inte sakna makro-knapparna som jag har på mitt X4, ej heller multimediaknapparna.

Samt dessa två mössen.
Logitech Performance Mouse MX
Logitech G700

Jag har inga behov av de extra makroknapparna på G700, men har läst omdömen där det lutar åt att G700 har mindre problem med lagg jämfört med MX.

Vad anser ni Sweclockare som äger någon eller några av dessa tillbehör och trådlöst över huvud taget?

/ Malcolm

Visa signatur

|Citera För Svar|

Main: Silverstone Temjin TJ08B-E : Seasonic X-460FL : i5 3570k : Gigabyte GA-Z77-D3H : Samsung 830 256 GB :Vengeance 2x4 GB LP : Blu-ray brännare Server: FD Array R2 : PicoPSU : Asus E35M1-I Deluxe : Corsair 2x2 GB : WD Scorpio Blue 160GB : 4 x WD/Seagate 2 TB Green Övrigt: Eizo F2331 : BenQ V2210 : MS Sidewinder X4, Intellimouse 3.0 och Logitech G930

Permalänk
Medlem

Tja,

Använder en G700 och var precis som dig väldigt skeptisk till trådlöst då jag har känt av dålig respons hos mina vänners trådlösa möss medan de inte gjort det. Med G700 märker jag inte av något lagg. Den kör på 1000Hz, 1000 uppdateringar per sekund, dvs lagget bör bli 1ms i teorin om inget annat stör, och 1ms märker man absolut inte av. Detta har dock ett pris. Eftersom den uppdaterar muspekarens position såpass ofta klarar musen sig bara 1 dag om man spelar intensivt. Men det medföljer en kabel som både laddar musen och som gör att musen kan fungera som en vanlig mus med sladd. Den har också väldigt bra räckvidd, mycket bättre än mitt Logitech MX3200 tgtbord + mus paket jag använt tidigare.

Jag är helnöjd, rekommenderar köp, tror inte du blir missnöjd med den.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]