Berezino safe zone (DayZ)

Permalänk
Medlem

Berezino safe zone (DayZ)

Hej alla survivors!

Vi är två erfarna spelare som har tröttnat på att leka skogsmullar. Vi har båda över 250 speltimmar och kan Chernarus bättre än vårt eget vardagsrum. Vi vill därför bort ifrån skogen och testa på hur det går att säkra och överleva i ett område i en större stad.

Vi har Påbörjat ett camp vid Berezinos kraftverk. Vi har stängt alla öppningar utom en med wire fence som inte går att ta bort, samt satt upp ett par tält.

Vi behöver fler personer som vill hjälpa till genom att förbättra säkerheten runt campet och samla saker/fordon. Vi söker dig som är en erfaren spelare som har koll på spelets alla platser/funktioner.

Hör av dig om du är intresserad så skriver jag serverinfo till dig!!

Bandits icke välkomna!

Permalänk
Medlem

Ungefär när på dagarna spelar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Ungefär när på dagarna spelar ni?

Eftermiddag och kväll mest. Nätter om vi inte jobbar.

Permalänk
Medlem

Coolt. Jag gissar att det är precis sånt här som devsen tänkte från början; att folk skulle starta save zones etc.

Grymt projekt, hoppas det blir fler sådana här små samhällen framöver.

Tyvärr är jag inte tillräckligt erfaren DayZ-spelare för att kunna hjälpa till... än.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Låter onekligen intressant, även om det säkert kommer vara välraidat om man inte lyckas ha vakt 24/7 (skulle kräva ett bra gäng ;P).

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag är intresserad av att spela super seriöst. Men jag ger gärna bort mina 2 tält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Låter onekligen intressant, även om det säkert kommer vara välraidat om man inte lyckas ha vakt 24/7 (skulle kräva ett bra gäng ;P).

Tvivlar du på att sweclockersmedlemmar skulle vara ett bra gäng?

Om någon med en TS-server skulle få för sig att gå med oss är det mer än välkommet!

Permalänk
Medlem

Det låter roligt. Kan tyvärr inte slänga upp en teamspeakserver med 100% uptime då min serverlåda är trasig, men jag är gärna på. Har klockat någonstans runt 100 timmar i DayZ, så är någorlunda bekant med kartan. Har erfarenhet långt bak i tiden från ofp och har spelat arma2/oa i runt 1½ år, dock mest lirat 'domination west'.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Skulle vara extremt roligt!
Har tyvär bara runt 30h i dayz.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pe001:

Om någon med en TS-server skulle få för sig att gå med oss är det mer än välkommet!

Skall kolla med övriga admins vad de säger om en DayZ kanal på vår mumble, återkommer. Ni är självklart välkommna in på våra allmänna spelkanaler ändå.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Kan kanske köpa ARMA II och fixa day z imorgon men tror inte ni vill spela med någon som aldrig testat arma II speciellt mycket Kan dock om jag fastnar för det spela hela nätterna ( Dvs på lov eller om man inte har läxor/prov)

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av pe001:

Hej alla survivors!

Vi är två erfarna spelare som har tröttnat på att leka skogsmullar. Vi har båda över 250 speltimmar och kan Chernarus bättre än vårt eget vardagsrum. Vi vill därför bort ifrån skogen och testa på hur det går att säkra och överleva i ett område i en större stad.

Vi har Påbörjat ett camp vid Berezinos kraftverk. Vi har stängt alla öppningar utom en med wire fence som inte går att ta bort, samt satt upp ett par tält.

Vi behöver fler personer som vill hjälpa till genom att förbättra säkerheten runt campet och samla saker/fordon. Vi söker dig som är en erfaren spelare som har koll på spelets alla platser/funktioner.

Bandits icke välkomna!

hur kommer jag in? haha hittar inte om ni har ens någon öppning

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Medlem

Ska ta upp detta med mina polare sen kommer vi nog söderut, hör av mig då!

Permalänk
Medlem

Låter som en jävligt ball idé, men kan bli fett med stora raider som försöker ta över/försvara.

Permalänk
Medlem

Är intresserad! har dock en bra bit att gå för att komma dit, är nere i kamenka men behöver du en till så hör av dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yib:

Låter som en jävligt ball idé, men kan bli fett med stora raider som försöker ta över/försvara.

Låter sjukt najs att försvara mot sånna

Intresserad, dock har jag bandit stämpel, eftersom jag fick murders när jag försvarat mig.

Har ca 100h i Dayz, så har hyffsad koll.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om ni sätter wirefence och grejer när folk bara kan gå till er location på en annan server för att sedan gå in på er server och slakta er. Tyvärr fungerar det inte att hitta på sånt här i DayZ som det ser ut idag.

Permalänk
Skrivet av Murer:

Spelar ingen roll om ni sätter wirefence och grejer när folk bara kan gå till er location på en annan server för att sedan gå in på er server och slakta er. Tyvärr fungerar det inte att hitta på sånt här i DayZ som det ser ut idag.

men vi har inte avslöjat servern -.-

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriumpNisse:

men vi har inte avslöjat servern -.-

Han menar att när folk på servern ser denna belägring så går de in på en annan server och sen tillbaka på eran server.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Skulle gärna vara med på att göra ett större läger, har över 100 timmar i DayZ och börjar bli tråkigt nu när man bara är i skogen och runt airfield hela tiden. PMa mig för skype eller sådant?

Och, ja... jag har ett murder vilket igentligen är en bandit kill för att försvara mig själv i supermarket vid elektro.

Permalänk
Medlem

2 snubbar som är intresserade.

Vi har kört kanske runt 100 timmar och har redan hyffsad gear.

Kompisen är dock stämplad som bandit då han fick en murder vid självförsvar.

Även vi har lessnat på att springa omkring i skogen.

/Merkkan

Permalänk
Medlem

Håller med om att det börjar bli tråkigt att springa runt i skogen, kan tänka mig att joina ifall det finns plats

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pe001:

Ok, då har jag fixat med en DayZ kanal på SweClockers Mumble (detaljer i signaturlänk). Det finns en del folk som redan lirar detta på mumble och fler hakar på varje dag.

Välkomna in.

PS: Satte också upp en liten BZ Safe Zone kanal åt er preliminärt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Både jag och Pe är väl medvetna om detta. Men vi gör det för att pröva på och se hur länge det går!
Vi störs ine nämnvärt av att förlora gear och fordon då det hänt så många gånger innan i bugs och liknande! Ser detta som en kul grej helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ok, då har jag fixat med en DayZ kanal på SweClockers Mumble (detaljer i signaturlänk). Det finns en del folk som redan lirar detta på mumble och fler hakar på varje dag.

Välkomna in.

PS: Satte också upp en liten BZ Safe Zone kanal åt er preliminärt.

Tack så mycket!

Jag kommer att sitta inne på Mumble. Så om ni är intresserade av att spela med oss kan ni titta in där istället för att bombardera mig med PMs.

Permalänk
Skrivet av pe001:

Hej alla survivors!

Bandits icke välkomna!

Är intresserad av att nyttja mina vapen till det goda, är ingen bandit, sitter på mumble

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Jag tror att ni kommer dö, inom kort. x)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur går det?

Kan man få en uppdatering?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Skulle gärna ha liite mer info.

Ni vaktar alltså eran safezone som består av en massa tält med mat/dryck och vapen och e.v kommande fordon.

Hur gör ni när det tar slut på mat, är det en grupp som åker väg till supermarket i berezino och hämtar och resterande vaktar safezonen eller åker alla?

Hur är grupperingen har alla individer olika roller som krypskyttar osv?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av custom:

Skulle gärna ha liite mer info.

Ni vaktar alltså eran safezone som består av en massa tält med mat/dryck och vapen och e.v kommande fordon.

Hur gör ni när det tar slut på mat, är det en grupp som åker väg till supermarket i berezino och hämtar och resterande vaktar safezonen eller åker alla?

Hur är grupperingen har alla individer olika roller som krypskyttar osv?

Mvh

Eller

Hej,

Vi är ett gäng banditer som skulle vilja komma över och ta allt ni äger och har.
När är det minst folk i lägret och vart har ni posterat era vakter och ev. krypskyttar?

Tack på förhand.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.