Permalänk

Iphone 4 blir varm

Hej jag har en iphone 4 som jag har börjat få problem med. Den blir väldigt varm när jag surfar. Ibland kan den vara riktigt varm. Men jag får inte upp något meddelande om det. Jag har haft den i ungefär 1,5 år. Och jag vill ju inte att den ska gå sönder (kommer förmodligen inte att få en ny). Vet någon om det felet och om det finns någon lösning?

Permalänk
Medlem

Har du jailbreakat den, börja med att avinstallera de tre senaste grejerna du installerat från Cydia.
Själv installerade jag nyligen ett tweak som både värmde upp telefonen och gjorde så att skärmljuset inte gick att ändra som det ska.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Har du jailbreakat den, börja med att avinstallera de tre senaste grejerna du installerat från Cydia.
Själv installerade jag nyligen ett tweak som både värmde upp telefonen och gjorde så att skärmljuset inte gick att ändra som det ska.

Tack för att du svarade och jag gjorde som du sa, men iphonen har förtfarande samma problem. Vet du eller någon annan om det finns andra saker man kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gur8m4ster:

Tack för att du svarade och jag gjorde som du sa, men iphonen har förtfarande samma problem. Vet du eller någon annan om det finns andra saker man kan göra?

Om du inte har 100 eller fler paket installerade kan du ju lista alla.
Annars får du helt enkelt börja med att avinstallera två av de nyaste, starta om(för att vara säker) och sen använda iPhone en stund och se om den fortfarande blir varm. På min var det 'MultiStorey' som orsakade problem.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Är det bara jag eller är det inte lättare att bara fabriksåterställa den och se om det löser sig?

Visa signatur

PC# intel Core i7-3770k @ 4,4ghz | Corsair H60 | Asus Sabertooth z77 | Corsair Vengeance 8gb | Corsair 750w Hx | Cooler Master 690 | HDD Samsung 128Gb 830 Series | Gigabyte Gtx 670 Oc |
Labtop# MacBook Air 13"

Permalänk
Skrivet av bibblebong:

Är det bara jag eller är det inte lättare att bara fabriksåterställa den och se om det löser sig?

Jo jag gjorde det men fortfarande blir den varm. Tror ni att det blir bättre om man byter batteri i mobilen. Kanske har glömt att säga det men det är på den vänstra sidan som den blir varm.

Permalänk
Medlem

jag har samma problem, har lämnat in den 1 gång och fått en ny. telefonen var/är inte jailbreakad. Apple har gjort fel någonstans.

Visa signatur