Behöver snabb hjälp, beslutsångest! Gaming/medialaptop

Permalänk

Behöver snabb hjälp, beslutsångest! Gaming/medialaptop

Min gamla Asus N73J tyvärr sjunga sista versen och det är dags att bita i det sura äpplet och köpa en ny trotjänare. Jag är ute efter en laptop över 17", som man kan spela nya spel på utan att tvingas ha alla inställningar på det lägsta (tänker främst på The Secret World nu), som orkar med Photoshop snabbt och smidigt, samt fungerar bra när man vill koppla in den till TVn och se på tv-serier i 720p.

Jag hittade denna (ASUS G75VW) och den här (MSI GT70 0NC-218NE). Vilken av dessa blir jag mest nöjd med tror ni?

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Inaktiv

iPhone 4S!

Permalänk
Medlem

Dom är identiska så ta den du känner för, dock hade inte jag valt någon av dom med tanke på CPUn.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Skrivet av anon15480:

iPhone 4S!

Bwahaha!

Skrivet av Krawlezt:

Dom är identiska så ta den du känner för, dock hade inte jag valt någon av dom med tanke på CPUn.

Okej, men jag funderar på om någon av dem är mer känd för att hålla bättre eller skiljer sig på någon annan liten detalj som jag inte tänkt på. Vad är det för fel på CPUn?

Permalänk
Medlem

Jag skulle köra på ASUS-datorn, läst att den har bättre kylning. Den kostar 500 kr mer än MSI-datorn men har en hybridenhet (750 GB, 8 GB flash, 7200 rpm).
Det finns en variant under 14.000 kr, då har du en slant över ifall du vill köpa en SSD.

Skrivet av Krawlezt:

Dom är identiska så ta den du känner för, dock hade inte jag valt någon av dom med tanke på CPUn.

Vad är det för "fel" på CPUn?

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av Eronki:

Jag skulle köra på ASUS-datorn, läst att den har bättre kylning. Den kostar 500 kr mer än MSI-datorn men har en hybridenhet (750 GB, 8 GB flash, 7200 rpm).
Det finns en variant under 14.000 kr, då har du en slant över ifall du vill köpa en SSD.

Tack så jättemycket för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Jag skulle köra på ASUS-datorn, läst att den har bättre kylning. Den kostar 500 kr mer än MSI-datorn men har en hybridenhet (750 GB, 8 GB flash, 7200 rpm).
Det finns en variant under 14.000 kr, då har du en slant över ifall du vill köpa en SSD.

Vad är det för "fel" på CPUn?

Undrar jag också. Det är ju 3rd gen CPU. Men han kanske föredrar AMD. Haha