Permalänk
Medlem

är intresserad av 17" modellen. jag undrar vad det är för trådlöst nätverkskort i datorn?
hopps ni sätter MX-4 pasta på datorn tror det kan vara värt ganska mkt.

vad menar du med att man får ett annat pris när man loggar in? jag är bara bronze än så länge så det kanske är därför det inte blir nån skillnad

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Verkar vara riktigt trevliga laptops detta. Har dock redan en bra laptop så blir ingen ny på ett tag. Men är det bra skärmar på dessa? Min laptop har dålig färgåtergivning, dåliga betraktningsvinklar och fruktansvärd backlight bleed. Hade jag vetat om det innan så hade jag gärna lagt ett par tusen till för en vettig panel.

I övrigt så verkar det vara riktigt genomtänkta och välbalanserade system. Gillas starkt

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Webhallen

Första batchen landar på lager idag.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av eXeem:

är intresserad av 17" modellen. jag undrar vad det är för trådlöst nätverkskort i datorn?
hopps ni sätter MX-4 pasta på datorn tror det kan vara värt ganska mkt.

vad menar du med att man får ett annat pris när man loggar in? jag är bara bronze än så länge så det kanske är därför det inte blir nån skillnad

11,6 tummaren har rabatterat medlemspris, kvittar vilken nivå man är på ska räcka med att bara vara inloggad

Trådlöst nätverkskort är realtek rtl87xxxx.

Första batchen som levererades idag har pads.

Skrivet av Tobi the Dobi:

Verkar vara riktigt trevliga laptops detta. Har dock redan en bra laptop så blir ingen ny på ett tag. Men är det bra skärmar på dessa? Min laptop har dålig färgåtergivning, dåliga betraktningsvinklar och fruktansvärd backlight bleed. Hade jag vetat om det innan så hade jag gärna lagt ett par tusen till för en vettig panel.

I övrigt så verkar det vara riktigt genomtänkta och välbalanserade system. Gillas starkt

Vi kan bara uttala oss subjektivt men vi tyckte att skärmen (som är en av de enklare varianter vi hade att välja på) är fullt jämförbara med de bättre TN-panelerna där ute.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi kan bara uttala oss subjektivt men vi tyckte att skärmen (som är en av de enklare varianter vi hade att välja på) är fullt jämförbara med de bättre TN-panelerna där ute.

Några planer på att skicka ett exemplar till SweCs redaktion? Vi får en opartisk recension och ni får publicitet. Win-win situatuion

Visa signatur

Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tobi the Dobi:

Några planer på att skicka ett exemplar till SweCs redaktion? Vi får en opartisk recension och ni får publicitet. Win-win situatuion

Ingen dum idé men tror inte de testar den bara för att vi ber om det, de har lite mer journalistisk integritet än så som tur är

Men om önskemålet kommer från er användare så är det väl en annan femma.
Annars får vi hålla tummarna för en bra user review här på swec när vi sålt iväg de första batcharna.

Vi kan ju försöka oss på en göra en fin unboxing också, inte för att det ger en opartisk bild.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ingen dum idé men tror inte de testar den bara för att vi ber om det, de har lite mer journalistisk integritet än så som tur är

Men om önskemålet kommer från er användare så är det väl en annan femma.
Annars får vi hålla tummarna för en bra user review här på swec när vi sålt iväg de första batcharna.

Vi kan ju försöka oss på en göra en fin unboxing också, inte för att det ger en opartisk bild.

De har ju själva sagt att de får in mycket produkter utan att ha bett om det och de försöker recensera så många av dem de kan så länge det är vettiga saker. Men ni kan väl skicka ett mail/pm och fråga om de är intresserade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trevligt att fler köper in Clevo laptops, då man får mycket bättre prestanda för mindre pengar än vad vissa "spel laptops" kostar från t ex MSI och Asus.

Ni beställer väl dessa direkt från en grossist som i sin tur beställer direkt från fabriken men har ni koll på om det är Clevo eller Sager ni får? Sager är precis samma som Clevo, bara annat namn som används i främst USA/CA dock har de lite andra funktioner som inte Clevo modellerna har (dumt, ja) lite med fläktar bl a.

Sen angående påståendet att processorn skulle flaska gpu är bara löjligt. http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i7-3610QM-Notebook-Pr... prestandan är snarlik en i7 2600k för desktop vilket inte ens flaskhalsar xfire 7970, än mindre ett 7970m!

Sätter ni samman delarna hos er eller kommer de kompletta? Tänker mest på kylpastan, den är både dålig och felapplicerad / för mycket / för lite från fabrik.

Jag har en P150EM vilket är 1.6" versionen av de ni säljer. Gediget bygge med bra komponenter och grym kvalité, tror inte någon blir besviken på ett köp från er.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Webhallen
Skrivet av frillan125:

Trevligt att fler köper in Clevo laptops, då man får mycket bättre prestanda för mindre pengar än vad vissa "spel laptops" kostar från t ex MSI och Asus.

Ni beställer väl dessa direkt från en grossist som i sin tur beställer direkt från fabriken men har ni koll på om det är Clevo eller Sager ni får? Sager är precis samma som Clevo, bara annat namn som används i främst USA/CA dock har de lite andra funktioner som inte Clevo modellerna har (dumt, ja) lite med fläktar bl a.

Sen angående påståendet att processorn skulle flaska gpu är bara löjligt. http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i7-3610QM-Notebook-Pr... prestandan är snarlik en i7 2600k för desktop vilket inte ens flaskhalsar xfire 7970, än mindre ett 7970m!

Sätter ni samman delarna hos er eller kommer de kompletta? Tänker mest på kylpastan, den är både dålig och felapplicerad / för mycket / för lite från fabrik.

Jag har en P150EM vilket är 1.6" versionen av de ni säljer. Gediget bygge med bra komponenter och grym kvalité, tror inte någon blir besviken på ett köp från er.

Det är Clevo, inte Sager, som vi köper in.

Angående kylpasta så är det som sagt pads på första batchen, i framtiden kommer att att använda MX-4 istället.

Vi har fått order på ett par redan så förhoppningsvis dyker någon av dem som köpt upp här på swec inom en snar framtid och berättar lite så att vi kan ta lärdom om det är något vi ska justera. Dock är vi som sagt väldigt nöjda själv än så länge!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är Clevo, inte Sager, som vi köper in.

Angående kylpasta så är det som sagt pads på första batchen, i framtiden kommer att att använda MX-4 istället.

Vi har fått order på ett par redan så förhoppningsvis dyker någon av dem som köpt upp här på swec inom en snar framtid och berättar lite så att vi kan ta lärdom om det är något vi ska justera. Dock är vi som sagt väldigt nöjda själv än så länge!

Vad är det för pads ni använder? Är det en fyrkantig bit som pressas av kylaren eller är det något som indigo extreme? Låter konsigt. Om högt tryck krävs för att paden ska täcka tillräckligt kan det bli problem då trycket mot GPU och CPU inte är väldigt bra på dessa datorer, många kompenserar med en bricka vid skruven får att få mer tryck.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av frillan125:

Vad är det för pads ni använder? Är det en fyrkantig bit som pressas av kylaren eller är det något som indigo extreme? Låter konsigt. Om högt tryck krävs för att paden ska täcka tillräckligt kan det bli problem då trycket mot GPU och CPU inte är väldigt bra på dessa datorer, många kompenserar med en bricka vid skruven får att få mer tryck.

Hej, jag har inte ansvariga på plats för att kunna ställa denna fråga förrän näst-nästa vecka men den lösning vi valt är leverantörens standardlösning som de skeppar i stora kvantiteter utan problem annars så jag betvivlar att vi skulel stöta på något strul.
Skulle vi göra det återgärdar vi det omgående till den som mot förmodan drabbas av något slags värmeproblem.

Vi har för övrigt samlat ihop datorerna här nu:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/webhallen_c...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett ett test av datorn här på swec, spec när gaminglaptops börjar bli fler och fler

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

är rätt sugen på 11 tuman.
hur bra är den? är inte så bra när det kommer till bärbara datorer.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Extreme85:

är rätt sugen på 11 tuman.
hur bra är den? är inte så bra när det kommer till bärbara datorer.

Processor, ram och ssd är i toppklass. Grafikkortet är lite enklare men då skärmen har lite lägre upplösning duger det gott för att köra de flesta spel på medium/high och en hel det går tom att maxxa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Processor, ram och ssd är i toppklass. Grafikkortet är lite enklare men då skärmen har lite lägre upplösning duger det gott för att köra de flesta spel på medium/high och en hel det går tom att maxxa.

Skickades från m.sweclockers.com

tack så mycket för svaren
jag är bara glad om den kommer kunna spela det nya sim city spelet =P
hur många hårddiskar kan man få plats? och hur mycket ram kan man få i? (tänkta köpa så jag får 16 i ram

Permalänk
Medlem

Tycker det är jätteroligt att ni väljer att sälja bärbara datorer under ert egna märke, bra initiativ! Faktum är att just W12-0301 ser ut som en perfekt dator i mina ögon om det inte vore för en sak. Vad tänkte ni med när ni valde skärmen?! Faktum är att jag troligtvis hade valt den datorn istället för min ASUS Zenbook UX32VD som jag har idag om det inte vore för den fattiga skärmen. 1366x768? :l visserligen 11.6", men det är ändå alldeles för lite i mina ögon.

Och en fråga till: har ni några planer på att fixa en 13.3-tummare också någon gång i framtiden?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Extreme85:

tack så mycket för svaren
jag är bara glad om den kommer kunna spela det nya sim city spelet =P
hur många hårddiskar kan man få plats? och hur mycket ram kan man få i? (tänkta köpa så jag får 16 i ram

Det får bara plats en HDD.
RAm kan du köra max 16gb dock har den bara två slottar som båda är upptagna vid leverans 2x4GB dvs.
Beroende på vad du tänkt göra med datorn kan dock 16GB vara överdrivet.
Det finns inga spel som är i närheten av att kräva över 8GB i dagsläget. För det mesta klarar man sig tom bra med 4GB utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ninjaflipp:

Tycker det är jätteroligt att ni väljer att sälja bärbara datorer under ert egna märke, bra initiativ! Faktum är att just W12-0301 ser ut som en perfekt dator i mina ögon om det inte vore för en sak. Vad tänkte ni med när ni valde skärmen?! Faktum är att jag troligtvis hade valt den datorn istället för min ASUS Zenbook UX32VD som jag har idag om det inte vore för den fattiga skärmen. 1366x768? :l visserligen 11.6", men det är ändå alldeles för lite i mina ögon.

Och en fråga till: har ni några planer på att fixa en 13.3-tummare också någon gång i framtiden?

Svar på första frågan: vi tänkte inte alls då vi inte hade något val. Det är enda upplösningen som är tillgänglig för oss just nu. Eventuellt kommer en framtida modell kunna att levereras med 1600x900 eller tom 1920x1080 men det är inte bekräftat än.
Dock tycker vi det är ett bra val i ärlighetens namn eftersom det är tänkt vara en speldator. Högre upplösning än så börjar bli för tungt för ett 650m att driva och vi tycker helt man ska hålla sig till native-upplösning.

13,3" finns på vår önskelista men vi har ingen leverantör som kan förse oss med det i dagsläget.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det får bara plats en HDD.
RAm kan du köra max 16gb dock har den bara två slottar som båda är upptagna vid leverans 2x4GB dvs.
Beroende på vad du tänkt göra med datorn kan dock 16GB vara överdrivet.
Det finns inga spel som är i närheten av att kräva över 8GB i dagsläget. För det mesta klarar man sig tom bra med 4GB utan problem.

jag komer mest spel det nya simcity spelet om det nu funkar och mass effetct serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extreme85:

jag komer mest spel det nya simcity spelet om det nu funkar och mass effetct serien

vilket dom här datorerna klarar utan problem

Permalänk
Skrivet av Wully:

vilket dom här datorerna klarar utan problem

nice då kanske det blir ett köp

Permalänk
Medlem

Kan man få veta exakt vilken modell av Western Digital Scorpion Blue 500GB det är?

Har försökt få fram hur pass stor skillnad det är mellan 5400rpm och 7200rpm och förstått att det kan skilja ganska mycket mellan olika modeller/tillverkare. Av denna hårddisk har jag hittat att modellen "WD5000BEVT" är väldigt bra.

Sen på webhallens hemsida har ni samma hårddisk fast med modellen "WD5000LPVT" som jag inte hittat så mycket om.

Blev lite fel. Märkte att "WD5000LPVT" inte var Scorpion Blue, utan bara Blue. Men undrar endå vilken modell, då det endå fanns 2st olika med 500gb. Den jag tidigare nämnde och "WD5000BPVT"

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ca 3500 kronor.. inte värt det på långa vägar om man kollar här:
http://www.notebookcheck.net/Review-GeForce-GTX-680M-vs-Radeo...

"Without Enduro, the HD 7970M is marginally faster than the GTX 680M. With Enduro, the AMD model is slightly outperformed."

Inte ens i nvidias klassiskt starka titlar som BF3 så är GTX 680M bättre.

Har ni hunnit få koll på drivrutinsproblematiken till 7970M? En annan sak jag undrar är hur ljudnivån kan förväntas vara på dessa små monster? Jag står med fingret över köpknappen men velar mellan att köpa en clevo i stil med vad ni erbjuder (med 7970M) och alternativt AsusG75/G55 serien.

Jag behöver inom en månad en laptop till diverse photoshop/CS, film/ljudredigering samt spel. Vem vet, kanske ett GTX 660M är fullt tillräckligt ett par år framåt? BTW budget ca 15000:-

Mvh

Leporello

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Aciero:

Kan man få veta exakt vilken modell av Western Digital Scorpion Blue 500GB det är?

Har försökt få fram hur pass stor skillnad det är mellan 5400rpm och 7200rpm och förstått att det kan skilja ganska mycket mellan olika modeller/tillverkare. Av denna hårddisk har jag hittat att modellen "WD5000BEVT" är väldigt bra.

Sen på webhallens hemsida har ni samma hårddisk fast med modellen "WD5000LPVT" som jag inte hittat så mycket om.

Blev lite fel. Märkte att "WD5000LPVT" inte var Scorpion Blue, utan bara Blue. Men undrar endå vilken modell, då det endå fanns 2st olika med 500gb. Den jag tidigare nämnde och "WD5000BPVT"

Det är denna disk som sitter i:
https://www.webhallen.com/prod.php?id=91922&view=1

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av leporello:

Har ni hunnit få koll på drivrutinsproblematiken till 7970M? En annan sak jag undrar är hur ljudnivån kan förväntas vara på dessa små monster? Jag står med fingret över köpknappen men velar mellan att köpa en clevo i stil med vad ni erbjuder (med 7970M) och alternativt AsusG75/G55 serien.

Jag behöver inom en månad en laptop till diverse photoshop/CS, film/ljudredigering samt spel. Vem vet, kanske ett GTX 660M är fullt tillräckligt ett par år framåt? BTW budget ca 15000:-

Mvh

Leporello

Troligtvis är inte problemen med 7970m lösta. AMD har ingen lösning men håller på att jobba på det. Clevo/sagers drivrutiner är det samma problem med, i vissa spel fungerar de bättre, andra sämre. Oavsett om du plockar från AMD eller från Clevo kommer det hindras av bl a Enduro. Dock har AMD lagt till lite bra saker i sina drivrutiner, bl a att välja prestandaläge på applikationer på ett bra sätt och lite annat småfix.

Visa signatur

Permalänk

Finns inte möjligheten att konfigurera datorn själv efter eget tycke?

Permalänk

Ok, Tack för info:)
har du koll på om detta endast gäller spel, eller om det finns problem även med andra program?

Btw ser i din signatur att du har en p150. Hur upplever du ljudnivån?

Permalänk
Medlem

Mycket intresserad av en W12-0303 men blir lite "nervös" när man läser om problem som verkar finns med 7970m och Battlefield 3.
Har ni testat era modeller med Battlefield 3 ?
Och i så fall, hur presterar dem ?

Permalänk
Medlem

när kommer batchen med mx4 pastan in tro? bli en beställning då, ska ta och mäta moståndet i pastan sen på jobbet också då jag ändå kommer att bytta ut den mot kopparpastan på jobbet men så andra vet

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att se att Webhallen ger sig in på denna marknaden och med ganska bra pris också !
Någon som köpt en "Clevo" ifrån Webhallen och fått den än ?
Går i tankarna på en spelbar laptop med ett 7970m eller gtx680m antingen en Clevo eller Alienware.
Någon som har klämt och kännt på säg m17xr4 och en clevo ifrån Webhallen/PC-konsulten och kan ge någon utvärdering ?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ