Ljudproblem med trådlös Xbox-kontroll kopplad till datorn

Permalänk
Medlem

Ljudproblem med trådlös Xbox-kontroll kopplad till datorn

Jag köpte en trådlös xbox handkontroll igår som jag fick idag. (Med usb-dosa & allt.)
Men när jag kopplar in Usb-dosan till datorn så får jag inget ljud ur mina hörlurar (även dessa kopplade med usb.) Mina hörlurar lyser som de ska samt att de hittas av datorn, men ändå får jag inte fram något ljud.
Jag googlade detta problemet men hittade inte någon lösning så nu vänder jag mig till er och frågar om någon här vet hur man fixar detta problemet?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kolla om ditt ljudkort fortfarande är default device för uppspelning.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2236596
Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk
Medlem

windows upptäcker säkert ljudkortet i xboxens hand kontroll som en primär enhet, gå in i kontroll panelen > hårdvara och ljud > ljud > höger klicka på ditt headset och välj den som standard både för kommuniklation och vanligt

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

I ljudinställningarna står fortfarande mitt headset som Standardenhet, antar att det är det ni syftar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foniox:

I ljudinställningarna står fortfarande mitt headset som Standardenhet, antar att det är det ni syftar på?

Jo precis. Testa att inaktivera alla andra ljudenheter.

Visa signatur

Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldorf:

Jo precis. Testa att inaktivera alla andra ljudenheter.

Får fortfarande inget ljud efter detta.
Om jag drar ur min usb-dosa till kontrollen så får jag ljud direkt igen. Sen om jag sätter i den så försvinner det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foniox:

Får fortfarande inget ljud efter detta.
Om jag drar ur min usb-dosa till kontrollen så får jag ljud direkt igen. Sen om jag sätter i den så försvinner det.

Sitter dom anslutna bredvid varandra? Alltså usb-kontakterna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldorf:

Sitter dom anslutna bredvid varandra? Alltså usb-kontakterna.

Hade testat med olika usb portar. Men glömt bort de jag har på mitt tagentbord (Razer Lycosa) så jag prövade den ena där & det funkade?..
Aja, har hittat en lösning iallafall. Konstigt att det fungerade där men tack för hjälpen!