Köplista! Behöver prioterings hjälp

Permalänk

Köplista! Behöver prioterings hjälp

Nu sitter man på en dator som skulle behövas uppdateras för att kunna köra de kommande spelen på "höga" inställningar. (Mist Of Pandaria, Gw2, os,v.)

Datorn jag har just nu och vad jag tänkt byta ut det mot.
Cpu :Amd Athlon II x2 250 -> Amd Phenom II x6
Ram: 4GB Xms3 1600Mhz -> (+Likadana så 8Gb)
Gpu: 512MB GeForce 9600 GT (OC) -> 6850/6870
Moderkort: M4A79XTD EVO -> Ha kvar samma(?)
Psu: 620W Corsair -> Ha kvar. (?)

Vad är det viktigaste att uppgradera på listan? Är det jag tänkt uppgradera till bra? Vill liksom ha feedback och kanske finslipning på listan..

Får in 1050kr i månaden, så budgeten får vara runt en 4-6k. Alltså en process att uppdatera allting!

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

GPU, CPU, RAM och kanske en SSD om du inte har en nu...

Permalänk
Skrivet av milla_66:

GPU, CPU, RAM och kanske en SSD om du inte har en nu...

SSD är verkligen inte vad jag tänker köpa då min ekonomi är sämst. Då kan man lika gjärna vänta den extra sekunden

Permalänk
Medlem

På en så tajt budget som du verkar vilja förhålla dig till går det kanske att ifrågasätta om du verkligen behöver uppgradera RAM mängden, 4GB räcker nog till det mesta du vill spela så länge bakgrundsprocesser hålls i schack och du inte kör t.ex. Firefox med 20+ öppna flikar medan du spelar. Kan ju vara värt ett försök i varje fall, dvs lämna RAM minnet till sist i uppgraderandet.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

På en så tajt budget som du verkar vilja förhålla dig till går det kanske att ifrågasätta om du verkligen behöver uppgradera RAM mängden, 4GB räcker nog till det mesta du vill spela så länge bakgrundsprocesser hålls i schack och du inte kör t.ex. Firefox med 20+ öppna flikar medan du spelar. Kan ju vara värt ett försök i varje fall, dvs lämna RAM minnet till sist i uppgraderandet.

Okej. Låter väll förnuftigt!

Permalänk
Medlem

CPU ,GPU, RAM... i den ordningen..

Visa signatur

I'll give them the most spectacular heroics anyone's ever seen. And when I'm old and I've had my fun, I'll sell my inventions so that everyone can be superheroes. Everyone can be super. And when everyone's super, no one will be.