Permalänk
Medlem

Fel

Ohoj! Har kollat runt lite på komplett och inet nu i sökande på en stationär dator som ska användas för relativt kraftfull gaming. Dvs BF3 (föredraget på ultra, åtminstone high) och WoW (Säg eh, ultra, 25-man raid) utan problem! Här är problemet dock, har inte så extrem bra pejl på datorer! Har lite allmän kunskap men inte tillräckligt.

Så, det jag söker, om möjligt, är ett paket med delar från inet eller diverse sida som också kan färdigmontera datorn för en viss peng. Operativsystem och tillbehör har jag hemma, så det behövs inte, utan bara själva datorn färdigmonterad.

Min budget är tyvärr relativt låg, 7k totalt, men om någon skulle kunna vara vänlig att offra lite tid för att slänga ihop det mest kraftfulla för den pengen så vore det högst uppskattat!

/Vemodsvals

Fel tråd, sorry!
Permalänk
Medlem

Om du ska spendera pengar på montering också så, typ något sånt här:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2167208&view=m
Lägg på en SSD alt. byt ut HDDn mot en om du vill ha en sån

Tips är dock att höja budgeten någon hundralapp, och bygga själv/be polare bygga, och ta ett GTX 670 istället

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2117093/speldator

Hejsan!

Datorn jag lagt ihop här kommer klara Battlefield 3 på High. Kanske inte på högsta FPS men runt 55-65 skulle jag tippa.

Och WoW kanske den klarar på Ultra/High då, kanske inte jätte hög FPS men om du klockar så borde det vara lungt.

Jag är också relativt ny på det här men jag har kollat här och själv frågat förut så borde den här datorn funka.

Mvh Oskar!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem

Först och främst ligger tråden under bärbara datorer...

Skrivet av xinux:

Tips är dock att höja budgeten någon hundralapp, och bygga själv/be polare bygga, och ta ett GTX 670 istället

HDDn i ditt paket kostade 869kr, man kan få en 120gb SSD för det priset.
Paketet kostade 6000kr och TS budget låg på 7000kr. Istället för att lägga den sista tusingen på byggnation tycker jag att man bör försöka bygga själv och lägga dem pengarna på att gå upp till ett GTX 670.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Paketet kostade 6000kr och TS budget låg på 7000kr. Istället för att lägga den sista tusingen på byggnation tycker jag att man bör försöka bygga själv och lägga dem pengarna på att gå upp till ett GTX 670.

Jag förstår inte vad du försöker säga, att du håller med mig på alla punkter?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Detta är nog det starkaste utav de båda paketen, tyvärr så lär TS få köpa in allt från olika ställen för att få lägsta pris på allt.

Skrivet av Kalliraz:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2117093/speldator

Hejsan!

Datorn jag lagt ihop här kommer klara Battlefield 3 på High. Kanske inte på högsta FPS men runt 55-65 skulle jag tippa.

Och då WoW är ett spel som kräver mer CPU så tror jag att den bör klara Ultra då med, kanske inte jätte hög FPS men om du klockar så borde det vara lungt.

Jag är också relativt ny på det här men jag har kollat här och själv frågat förut så borde den här datorn funka.

Mvh Oskar!

Inte en chans att GTX 560 driver BF3 på high, kanske medium. Inte heller klarar det driva WoW som med cataclysm blev GPU-krävande och det är ett spel som fortfarande är VÄLDIGT ooptimerat, finns folk med GTX 680 som inte kan driva det bra.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Först och främst ligger tråden under bärbara datorer...

Vad tycker du om mitt paket jag har lagt ihop?

Till TS: Om du vill kan du köpa från CDON då de har bra priser samt rabatt kod på 5%

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Detta är nog det starkaste utav de båda paketen, tyvärr så lär TS få köpa in allt från olika ställen för att få lägsta pris på allt.

Inte en chans att GTX 560 driver BF3 på high, kanske medium. Inte heller klarar det driva WoW som med cataclysm blev GPU-krävande och det är ett spel som fortfarande är VÄLDIGT ooptimerat, finns folk med GTX 680 som inte kan driva det bra.

Som jag skrev är jag rätt ny på det här men har kollat lite på kortet och det tycks duga fint för att kunna köras på High i Battlefield 3.

Men om du säger att det inte gör det utav egna erfarenheter så gör det väl inte det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köp dessa delar
AMD FX 6200 3.8ghz
GTX 570 OC från Gigabyte
Gigabyte 990FXA UD3
8gb ddr3 xms 3
bitfinix chassi
Antec high current gamer 620watt
Hårdisk wd black 1tb sata 3 6gbs
Priset är runt 7k
Du kommer klara bf3 på high och ha över 60fps konstant
wow är ooptimerat så det kommer lagga även om du har en dator som kostar 50 000kr

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalliraz:

Som jag skrev är jag rätt ny på det här men har kollat lite på kortet och det tycks duga fint för att kunna köras på High i Battlefield 3.

Men om du säger att det inte gör det utav egna erfarenheter så gör det väl inte det.

Skulle också säga att det inte går med high då minnes användningen är för hög, har en polare som sitter med ett 570 och det klarar knappt av high på lite större banor:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Köp dessa delar
AMD FX 6200 3.8ghz
GTX 570 OC från Gigabyte
Gigabyte 990FXA UD3
8gb ddr3 xms 3
bitfinix chassi
Antec high current gamer 620watt
Hårdisk wd black 1tb sata 3 6gbs
Priset är runt 7k
Du kommer klara bf3 på high och ha över 60fps konstant
wow är ooptimerat så det kommer lagga även om du har en dator som kostar 50 000kr

Haha väldigt snarlikt din egen;)

Permalänk
Medlem

Kör iaf inte med AMD, då kan det flaska i t.ex. BF3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ohoj igen, tack för alla svar! Jag är medveten om att jag la in den i bärbara utav misstag, därav fel på titeln.