Permalänk

Stor camp funnen!

Jag och min grupp hittade en camp, vi har dock raidat den men sen fanns det saker vi inte fick plats med, och som vi redan hade..

Om ni vill kan ni behövande ta den och loota den, om ni inte tror mig så gå inte dit!

Kordinaterna: 014 122

DE 805

Permalänk
Skrivet av DayZGaming:

Jag och min grupp hittade en camp, vi har dock raidat den men sen fanns det saker vi inte fick plats med, och som vi redan hade..

Om ni vill kan ni behövande ta den och loota den, om ni inte tror mig så gå inte dit!

Kordinaterna: 122 014

DE 805

Så ovanför Airstripen menar du?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Så ovanför Airstripen menar du?

014 122 *

Permalänk
Medlem

Och hur kan man vara säker på att ni inte skjuter på de som går in på servern och tar sig till campen?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Skrivet av Fixoon:

Och hur kan man vara säker på att ni inte skjuter på de som går in på servern och tar sig till campen?

Har dock redan raidat den med min grupp och vi är i vårt camp nu

Vet ej om det redan är folk där.. Men vad jag kommer ihåg är det massa vapen och NVG's där.

Permalänk
Skrivet av DayZGaming:

014 122 *

Så precis ovanför Kamenka? Låter som ett osannolikt kasst ställe att försöka gömma något värdefullt på.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Fixoon:

Skrivet av Lasergurka:

Så precis ovanför Kamenka? Låter som ett osannolikt kasst ställe att försöka gömma något värdefullt på.

Vi var och letade rundor efter camps i skogen där, sen så hittade vi campen

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

det låter ju bra eftersom det är kasst då borde ju inte någon kolla där du behöver ju inte att åka loota men om du vill ha bra grejer så ger han bara ett tips

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Skrivet av TriumpNisse:

det låter ju bra eftersom det är kasst då borde ju inte någon kolla där du behöver ju inte att åka loota men om du vill ha bra grejer så ger han bara ett tips

Jo, men här är ju grejen att folk passerar där hela tiden, börjar man i Kamenka är det nästan smartast att bara ge sig av norr ut direkt, vilket jag gjort många gånger, så antingen är det några riktiga idioter som fått "snilleblixten" att slå upp camp med värdefulla grejer på ett sånt ställe, så nära kusten precis ovanför en spawn, eller så ligger TS och hans vänner där i krokarna och väntar på att någon blåögd ska ta sig dit så att de kan skjuta honom/henne.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jo, men här är ju grejen att folk passerar där hela tiden, börjar man i Kamenka är det nästan smartast att bara ge sig av norr ut direkt, vilket jag gjort många gånger, så antingen är det några riktiga idioter som fått "snilleblixten" att slå upp camp med värdefulla grejer på ett sånt ställe, så nära kusten precis ovanför en spawn, eller så ligger TS och hans vänner där i krokarna och väntar på att någon blåögd ska ta sig dit så att de kan skjuta honom/henne.

Om du nu inte litar på oss, så behöver du inte komma dit.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

ok

Visa signatur

Love people that hurt us

Permalänk
Medlem

jag tar mig en koll, om ni ser "Marcusk", vänligen skjut inte. Jag har inga som helst vapen eller annat av värde.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Som jag har fattat det så finns det väldigt många servrar på DayZ, vad är chansen att någon här inne på Swec skulle välja just den servern som TS sitter på just nu, finns det en Sweclockers server?

(Kan inte så mycket om DayZ)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

jag tar mig en koll, om ni ser "Marcusk", vänligen skjut inte. Jag har inga som helst vapen eller annat av värde.

Okej! Gör du rätt i !
Du kommer inte ångra dig

Permalänk
Medlem

Jag kan dra dit och kika vid 12 tiden imorrn, har ingen direkt värdefull gear att förlora så blir jag snipad vid lägret av TS & co så kommer jag bara skratta åt det. Är dock vid Kamenka så kommer ta lite tid att löpa dit.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Skrivet av hanou:

Jag kan dra dit och kika vid 12 tiden imorrn, har ingen direkt värdefull gear att förlora så blir jag snipad vid lägret av TS & co så kommer jag bara skratta åt det. Är dock vid Kamenka så kommer ta lite tid att löpa dit.

Kom dit först för annars kommer allt förmodligen vara borta!

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Som jag har fattat det så finns det väldigt många servrar på DayZ, vad är chansen att någon här inne på Swec skulle välja just den servern som TS sitter på just nu, finns det en Sweclockers server?

(Kan inte så mycket om DayZ)

*facepalm* Du tror inte chansen stiger om han gör en jäkla tråd om att det finns värdefulla grejer på en specifik server på ett specifikt ställe? Säger inte att TS inte är att lita på, men är fortfarande rätt skumt med en camp med värdefulla grejer på ett så kasst ställe, är därför jag anar ugglor i mossen.

Skrivet av DayZGaming:

Kom dit först för annars kommer allt förmodligen vara borta!

Antar att ni inte sparade deras tält efter ni lootat dem? För om inte så kommer ju tälten vara fyllda imorn igen, är inte ens säkert att de märker att de blivit lootade, och på så vis har andra chansen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nyskapad användare som kallar sig för DayZGaming och har en bild utav DayZ logon utlovar fint loot vid en specifik punkt. I'll be there!

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

*facepalm* Du tror inte chansen stiger om han gör en jäkla tråd om att det finns värdefulla grejer på en specifik server på ett specifikt ställe? Säger inte att TS inte är att lita på, men är fortfarande rätt skumt med en camp med värdefulla grejer på ett så kasst ställe, är därför jag anar ugglor i mossen.

Skyll dig själv!

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Nyskapad användare som kallar sig för DayZGaming och har en bild utav DayZ logon utlovar fint loot vid en specifik punkt. I'll be there!

Haha!

Visa signatur

Love people that hurt us

Permalänk
Skrivet av DayZGaming:

Skyll dig själv!

Skyll mig själv? Du kommer ju inte ens ihåg vad som ligger där annat än vapen och massa NVG tydligen, kan ju lika gärna vara en trave makarovs och någon enfield som ligger och skäpar i ett tält, och klarar mig bra med min M4A1 CCO SD, skriver mest för att varna andra om att det kan vara något lurt.

Skrivet av Marcusk:

Servern verkar inte ha Nameplates på, så blir nog svårt för dem att veta vem som är vem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

3 pers dog på servern nu, inkl MarcusK, så en fälla var det nog alltid.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Gick dit nyss! hittade 10+ tält med minst 5 sällsynta vapen, tog backpack och M107, M4SD eller vad den nu heter, samt 10+ magasin, och då kom en person i ghillie fram och skjöt mig. Var helt nystartad så inget förlorades i alla fall förutom det jag tog där. Nightvision goggles och GPSar fanns också flera st.

Jag är nybörjare så sprang fram med ficklampa först, var nog därför jag sågs.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Gick dit nyss! hittade 10+ tält med minst 5 sällsynta vapen, tog backpack och M107, M4SD eller vad den nu heter, samt 10+ magasin, och då kom en person i ghillie fram och skjöt mig. Var helt nystartad så inget förlorades i alla fall förutom det jag tog där. Nightvision goggles och GPSar fanns också flera st.

Min vän råkade spränga en satchel charge därimot när vi gick fram och sa friendly.. Han skulle dock ge dig 1 NVG men ska vi mötas någonstans?
VI kan mötas i Prigordki?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Ok, jag är där i närheten. Jag tog livet av mig för å få Kamenka spawn, du kanske märkte en som dog ett par gånger. Jag glömde dock printa läget exakt där lägret ska vara när ja hade en karta, så ja har lite svårigheter å hitta dit. Men när ja såg att du och 2st till dog på samma gång förstod jag ju att det inte är nån idé att gå dit.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hanou:

Ok, jag är där i närheten. Jag tog livet av mig för å få Kamenka spawn, du kanske märkte en som dog ett par gånger. Jag glömde dock printa läget exakt där lägret ska vara när ja hade en karta, så ja har lite svårigheter å hitta dit. Men när ja såg att du och 2st till dog på samma gång förstod jag ju att det inte är nån idé att gå dit.

Asså, min vän råkade spränga med satchel charge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DayZGaming:

Min vän råkade spränga en satchel charge därimot när vi gick fram och sa friendly.. Han skulle dock ge dig 1 NVG men ska vi mötas någonstans?
VI kan mötas i Prigordki?

Vettefan om jag tror på det där. Ska vi mötas i det öppna mellan Kamenka och Pavlovo så får ni leda mig till lägret? Jag kan stå vid husen som är där ute vid vägen så ni ser att ja inte är beväpnat eller liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DayZGaming:

Asså, min vän råkade spränga med satchel charge...

När han stog bredvid mig? Skrev friendly också.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

När han stog bredvid mig? Skrev friendly också.

Vart spawnar du så ska du få dina grejer?
VI kan mötas i prigordki?
står där med gear till dig

Permalänk
Medlem

Hittade ett mindre camp igår med två tält på en server med vapen och mat. Så vi lootade det och började leta i området efter fordon. Hittade en traktor och mosade tälten sen stack vi.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10