Skillnaden mellan razr och razr maxx

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan razr och razr maxx

Tjo!

Nu är det så att jag har börjat ledsna på min iphone och tänkte köpa något nytt. Har tittat lite på vad som finns just nu ute i butikerna osv, men idag när jag hade kusinen på besök så hade han med sin Motorola Razr. Jag tog en titt på den och den var riktigt fin, bra kamera, stor fin skärm och väldigt lätt, så jag tänkte att det kanske var något att ha så jag googlade lite.
Då såg jag att det fanns 2 versioner av den, Razr Maxx och vanliga Razr. Frågan är nu vad är skillnaden mellan dessa 2, vad jag har lyckats googla fram så är det att Maxx'en har ett "större" batteri, men är det något mer? Och till er som har någon av dessa telefunkar, vad tycker ni om den, är det ett bra köp eller är det bara skräp? Om annars vad skulle ni annars rekommendera?

MvH myskah

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Farsan har en razr och den fungerar bra. Den hade problem med gps'en som inte fungerade alls, men efter att uppdaterat den till senaste mjukvaran (vilket sker lätt via telefonens egna updaterings program) så fungerar den kanon. Bra batteritid enligt farsan, och då använder han ändå sin telefon skapligt mycket.

Razr max är väll exakt samma telefon men med än bättre bättaritid, vilket inte känns helt fel. Prioriterar men inte tunnhet till 100% tror jag den skulle vart än mer intressant och jag personligen hade nog valt den istället för att sparat 2-3mm.

Permalänk
Inaktiv

3300mAh är bra grejer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

exakt samma hårdvara förutom batteriet, som gör att den är lite tjockare. Tror vanliga RAZR ligger någonstans på 7,x milimeter medan MAXX är 8,99mm om jag minns rätt. Så den är fortfarande tunnare än många andra modeller. lite tyngre är den så klart också då.

i övrigt är de exakt likadana. har själv en MAXX som jag är riktigt nöjd med. kände på vanliga RAZR innan och ärligt talat så är den för tunn - den är inte skön att hålla i. MAXXen ligger bättre i handen. så det är win-win. Lite dyrare, men det är värt det

snabb telefon, BLUR i den här versionen är väldigt bra. Smart Actions är extremt smidigt. ICS på väg inom de närmsta veckorna. Eftersom det stora priset driver upp priset en bit så får du lite mindre prestanda för pengarna, men om batteritid är viktigt för dig så väger det lätt upp!

Permalänk
Medlem

Kör på Maxx! Lätt värt när man får hyfsad battertid Motorola har fattat grejen!

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en Motorola Razr Maxx med. Någon av er som använt den eller vanliga som skulle kunna ge en recension?

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Skrivet av Regert:

Funderar på att köpa en Motorola Razr Maxx med. Någon av er som använt den eller vanliga som skulle kunna ge en recension?

Skulle också vilja se en recension!

Permalänk
Medlem

http://www.swedroid.se/test-av-motorola-razr/

Maxx ~dubbelt så kraftigt batteri, do the math.