Permalänk
Medlem

hdd och cache

jag har två Western Digital Caviar XL 120Gb 7200rpm Special Edition (OBS! 8Mb cache!) UDMA100 IDE

har kollat på den och det står jb.
när jag kör de i raid o så blir inte prestandan så bra som den borde. inte i testet med sisoft sandra. där blir de bara lika snabba som ett par diskar med 2mb cache i raid. vad kan vara fel?

kan det vara så att moderkortet inte stöder det? jag har ett kk266-r med sdr minnen. 512mb. senaste bios. har "snabba" kablar. eller är det kanske en inställning man kan göra?

Permalänk
Medlem

Re: hdd och cache

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jazon
jag har två Western Digital Caviar XL 120Gb 7200rpm Special Edition (OBS! 8Mb cache!) UDMA100 IDE

har kollat på den och det står jb.
när jag kör de i raid o så blir inte prestandan så bra som den borde. inte i testet med sisoft sandra. där blir de bara lika snabba som ett par diskar med 2mb cache i raid. vad kan vara fel?

kan det vara så att moderkortet inte stöder det? jag har ett kk266-r med sdr minnen. 512mb. senaste bios. har "snabba" kablar. eller är det kanske en inställning man kan göra?

Jag har 2 exakt likadana diskar på ett KT7A-R (HP370) och prestandan i sss motsvarar just nu en ensam 5400 ATA66 disk

Vi har släppt en raid patch och vissa får förbättrad prestanda med georges latency patch...jag märker ingen större skillnad, men det är bara att testa

Sen ska man ju intre glömma att VIA är kända för sin extremt dåliga PCI prestanda, detta påverkar självklart en del