Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Skrivet av Tasorrog:

Tack för svart, men vad är skillnaden?

Skillnaden är att LED-P är höj- och sänkbar samt har pivotläge, vilket den vanliga LED-varianten inte kan/har. Du skrev att du ville ha LED-P men den du länkade till är en vanlig LED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellonstone:

Skillnaden är att LED-P är höj- och sänkbar samt har pivotläge, vilket den vanliga LED-varianten inte kan/har. Du skrev att du ville ha LED-P men den du länkade till är en vanlig LED.

Aha ok, tack så mycket.
Då är det alltså
http://www.ebay.com/itm/New-CROSSOVER-27Q-LED-P-27-HD-2560X14...
som jag ska ha.

Sen vet du något om det jag frågade ang frakten?

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Intressant... Enligt Swecs tester så presterar 5870CF likvärdigt med ett 680... Men det är väll minnet som är begränsande...

[Och det är därför man köper 4GB versionen för att man ska kunna känna sig säker i framtiden!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av Tasorrog:

Aha ok, tack så mycket.
Då är det alltså
http://www.ebay.com/itm/New-CROSSOVER-27Q-LED-P-27-HD-2560X14...
som jag ska ha.

Sen vet du något om det jag frågade ang frakten?

Ja, det är precis den du ska ha. Jag är också ute efter just den modellen men har inte beställt än.

Eftersom jag inte beställt än är jag inte så insatt i frakten, men vad jag har förstått så förbehåller sig säljarna rätten att välja vilket fraktbolag de vill. Så det kan bli EMS, DHL eller något annat bolag (beror väl på vad som är billigast och det varierar från land till land).

Sen kanske du kan be specifikt om att din vara ska skickas med exempelvis DHL. Det verkar även som om många lämnar ett meddelande i samband med köpet om att de ska ange varan som gift och skriva $150 eller $200. Men det sistnämnda kanske någon annan kan svara på, som faktiskt HAR beställt en skärm.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att antingen köpa en U2711 eller en Crossover.
Men undrar lite hur pass mycket bättre U2711 är och ifall det är värt att lägga till 2000 för att få den skärmen istället?
Eller om det är Crossovern jag ska köra på och spara någon tusenlapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellonstone:

Ja, det är precis den du ska ha. Jag är också ute efter just den modellen men har inte beställt än.

Eftersom jag inte beställt än är jag inte så insatt i frakten, men vad jag har förstått så förbehåller sig säljarna rätten att välja vilket fraktbolag de vill. Så det kan bli EMS, DHL eller något annat bolag (beror väl på vad som är billigast och det varierar från land till land).

Sen kanske du kan be specifikt om att din vara ska skickas med exempelvis DHL. Det verkar även som om många lämnar ett meddelande i samband med köpet om att de ska ange varan som gift och skriva $150 eller $200. Men det sistnämnda kanske någon annan kan svara på, som faktiskt HAR beställt en skärm.

Tack så mycket för svaret

Bara vänta tills någon som köpt kan svara för att jag ska vara 100% innan jag gör något köp.

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk

Frågar nu bara vilken är den bästa för spel såsom GW2,LOL,Skyrim?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Frågar nu bara vilken är den bästa för spel såsom GW2,LOL,Skyrim?

Bäst? Det sitter samma panel i de skärmar som diskuteras. Utseendet och foten skiljer dem åt. Annars är de lika "bra".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellonstone:

Ja, det är precis den du ska ha. Jag är också ute efter just den modellen men har inte beställt än.

Eftersom jag inte beställt än är jag inte så insatt i frakten, men vad jag har förstått så förbehåller sig säljarna rätten att välja vilket fraktbolag de vill. Så det kan bli EMS, DHL eller något annat bolag (beror väl på vad som är billigast och det varierar från land till land).

Sen kanske du kan be specifikt om att din vara ska skickas med exempelvis DHL. Det verkar även som om många lämnar ett meddelande i samband med köpet om att de ska ange varan som gift och skriva $150 eller $200. Men det sistnämnda kanske någon annan kan svara på, som faktiskt HAR beställt en skärm.

Jag beställde från dream-seller, och den skickades idag. Ser ut som att det blev genom EMS, så när paketet väl hamnar i Sverige så är det posten som sköter frakten sista biten om jag förstått det rätt. Vore skönt om man slapp tull, men det gör man förmodligen inte. Bad säljaren skriva $230 som varuvärde.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Skrivet av Vimm:

Bäst? Det sitter samma panel i de skärmar som diskuteras. Utseendet och foten skiljer dem åt. Annars är de lika "bra".

kan du skicka länk på dom tre ^^ hehe

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av pellen:

Jag beställde från dream-seller, och den skickades idag. Ser ut som att det blev genom EMS, så när paketet väl hamnar i Sverige så är det posten som sköter frakten sista biten om jag förstått det rätt. Vore skönt om man slapp tull, men det gör man förmodligen inte. Bad säljaren skriva $230 som varuvärde.

Min polare har varit i kontakt med Dream-seller, och han sa då att han inte kommer att ljuga om varans pris. dvs han skickar bara paketet inget utöver det vanliga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan1007:

Min polare har varit i kontakt med Dream-seller, och han sa då att han inte kommer att ljuga om varans pris. dvs han skickar bara paketet inget utöver det vanliga!

Ojdå, tack för heads up:en...är lite mer beredd på att betala 2-3x mer moms än vad jag hoppats på nu då.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Är det så att Crossover:n inte funkar med 2 st vd 5850? För på eBay säljsidan så står det något om "vga compatibility list" och där är vd 5850 i bockade some "nej"....

Permalänk
Skrivet av MrBoss:

Är det så att Crossover:n inte funkar med 2 st vd 5850? För på eBay säljsidan så står det något om "vga compatibility list" och där är vd 5850 i bockade some "nej"....

Du kanske borde kolla bara någon sida tillbaka i tråden, där finns det svar. Kortet fungerar men du får ingen bild under POST, bara i Windows.

Visa signatur

INTEL CORE I7 4770K|ASUS MAXIMUS VI EXTREME |CORSAIR AX 1200i |16GB G.skill Trident X|GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 SLI |3*CROSSOVER 27Q LED|CORSAIR OBSIDIAN 900D

Permalänk
Skrivet av rugbyfreak:

Du kanske borde kolla bara någon sida tillbaka i tråden, där finns det svar. Kortet fungerar men du får ingen bild under POST, bara i Windows.

Är det samma sak med gtx 670? evga 4 gb?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Köpte precis CROSSOVER 27Q LED-P. Hoppas att den kommer innan GW2 släpps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Är det samma sak med gtx 670? evga 4 gb?

Min gissning är att ett gtx670 kommer fungera felfritt. Det verkar endast vara ett fåtal lite äldre grafikkort som inte visar BIOS (verkar ju mest vara vissa AMD-kort från 5xxx-serien med referensdesign som har problemet). Men annars är nog google en bra vän om du vill ha mer konkreta svar

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan1007:

Min polare har varit i kontakt med Dream-seller, och han sa då att han inte kommer att ljuga om varans pris. dvs han skickar bara paketet inget utöver det vanliga!

Läste precis den här posten, återstår att se hur mycket kosing posten vill ha av mig för tull/moms
http://forums.redflagdeals.com/merged-various-korean-branded-...

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugbyfreak:

Du kanske borde kolla bara någon sida tillbaka i tråden, där finns det svar. Kortet fungerar men du får ingen bild under POST, bara i Windows.

Nu orkar jag inte läsa igenom 40 sidor men kan du förklara POST? Något viktigt som kan behövas? Är det typ BIOS?

Permalänk
Skrivet av MrBoss:

Nu orkar jag inte läsa igenom 40 sidor men kan du förklara POST? Något viktigt som kan behövas? Är det typ BIOS?

Som killen sa över dig, läs i tråden. Tror inte att folk tycker det är roligt att behöva upprepa saker om och om igen.
Läs på sidan 41, där står det lite om det.

Permalänk
Medlem

Jag är mycket intresserad av dessa skärmar, och har en fråga till er som redan köpt någon av dem och använt dem ett tag! (Jag har sökt i tråden utan att hitta något svar på min fråga.)

Blir skärmen väldigt varm efter ett par timmars användning, och låter den någonting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMF:

Jag är mycket intresserad av dessa skärmar, och har en fråga till er som redan köpt någon av dem och använt dem ett tag! (Jag har sökt i tråden utan att hitta något svar på min fråga.)

Blir skärmen väldigt varm efter ett par timmars användning, och låter den någonting?

Absolut blir den varm men aldrig så att jag har höjt ögonbrynen. Min Crossover är knäpptyst!

Permalänk
Medlem

Skärmen(crossover) blir varm, den är absolut tyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggemac:

Köpte precis CROSSOVER 27Q LED-P. Hoppas att den kommer innan GW2 släpps!

Såg att du köpte av Green-Sum, skickade mail till honom och han skickar med DHL till Sverige. Så du kan vara snäll och meddela om han gjorde det.
Blir ett köp av honom/dem i sådana fall.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Såg att du köpte av Green-Sum, skickade mail till honom och han skickar med DHL till Sverige. Så du kan vara snäll och meddela om han gjorde det.
Blir ett köp av honom/dem i sådana fall.

green-sum skickar t sverige ja. Köpte min av honom.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Skrivet av Tasorrog:

Aha ok, tack så mycket.
Då är det alltså
http://www.ebay.com/itm/New-CROSSOVER-27Q-LED-P-27-HD-2560X14...
som jag ska ha.

Sen vet du något om det jag frågade ang frakten?

Ska du ha Crossover 27P kan jag istället tipsa om http://www.ebay.com/itm/Pixel-Perfect-CROSSOVER-27Q-LED-P-27-DVI-QHD-Pivot-Model-Free-shipping-/330766744151?pt=Computer_Monitors&hash=item4d033bfa57#ht_7454wt_1163
Då denna är Pixelperfect för ca 300 kr mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke95jk:

Han skickar dock inte med dhl till Sverige och skriver inte heller ner värdet något på skärmen.
Annars så verkar ha vara bra.

Dum som man är när man ska beställa en Crossover led-P så råkar man beställa den just utan "P":et ..
Aja de skulle iaf ta tillbaka ordern. Vore alltså safe för mig att beställa den modell jag vill ha? Även fast man får ligga ute med dubbla summan så länge?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Han skickar dock inte med dhl till Sverige och skriver inte heller ner värdet något på skärmen.
Annars så verkar ha vara bra.

Dum som man är när man ska beställa en Crossover led-P så råkar man beställa den just utan "P":et ..
Aja de skulle iaf ta tillbaka ordern. Vore alltså safe för mig att beställa den modell jag vill ha? Även fast man får ligga ute med dubbla summan så länge?

Dream-seller skickar med EMS till Sverige och iaf för mig så skrevs värdet på försändelsen ner till $100.

För övrigt, faaaan vad tråkigt det är att vänta på att posten ska snappa upp information om trackingen. Min skärm skickades den 17e och lämnade Korea den 18e....Vill ha min skärm NUUU (speciellt då mitt nya 7950 ligger på utlämningsstället och väntar på mig i skrivande stund)

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Någon som vet om 7970 stödjer möjligheten att få bild under post/bios? Har tänkt att uppgradera nuvarande och vill verkligen vara säker innan jag byter ut mitt 5780.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk

Min "postar" med 7970 och crossover.