Permalänk
Medlem

Åhh så kommer alla som vill ha det lätt, Det ska vara svårt, De misslyckades med inferno så vafan... Nu blir spelet mycket roligare!

Vem tar world first 100 paragon då? tror faktiskt på Kripparian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmer7:

Åhh så kommer alla som vill ha det lätt, Det ska vara svårt, De misslyckades med inferno så vafan... Nu blir spelet mycket roligare!

Vem tar world first 100 paragon då? tror faktiskt på Kripparian

Tveksamt eftersom han nöter PoE och ska börja med GW2 när det släpps har han sagt, tror inte han hinner innan dess.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Skrivet av devour:

Tveksamt eftersom han nöter PoE och ska börja med GW2 när det släpps har han sagt, tror inte han hinner innan dess.

Han hade D3 stream uppe i går iaf.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Han hade D3 stream uppe i går iaf.

Jo jag såg det en sväng, sedan började han spela PoE när jag åkte till jobbet i morse. Han var in och testade Paragon sa han och köpte massa legendaries for gigglez och för att testa. Tror han tog sig till level 6 eller 7, men om han lägger ner resten av tiden nu till GW2 kanske han kommer en bra bit till 100, dock tror jag han tycker för mycket om PoE för att dedikera all tid till D3 nu.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Min kompis hade en baalrun-bot som körde dygnet runt och kom till 96 innan vi sket i spelet pga. alla bottar och fusk.

lol ^^ Så din polare körde alltså en bot dygnet runt och slutade spela för att det var för mycket bottar och fusk i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

lol ^^ Så din polare körde alltså en bot dygnet runt och slutade spela för att det var för mycket bottar och fusk i spelet?

Yes haha, lite ironiskt..

Men vi hade kört hederligt sedan mousepads mh slutade existera fram tills den senaste ladder-reseten då jag slutade med d2 och han började botta. Tyvärr går det inte bärga sig och ligga på topp längre på det gamla sättet (mfruns osv.) jsp flödar av "bot-items" och på marknaden blir saker mer och mer svårsålda dag efter dag.

Kan för övrigt påpeka att en sådan bot hittar tokmycket under en natt. Mer än man själv skulle hitta på flera dygns normalt spelande.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Testade lite idag, en "full" act3 clear (lämnar ghom eftersom han är OP mot melee...) gav ca 2,5 levlar paragon.

Detta motsvarar alltså 20mil XP av de 10,45 miljarder XP (10,454,400,000) som krävs, detta skulle alltså motsvara klart mer överskådliga 520 act3 runs

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Testade lite idag, en "full" act3 clear (lämnar ghom eftersom han är OP mot melee...) gav ca 2,5 levlar paragon.

Detta motsvarar alltså 20mil XP av de 322 miljarder XP som krävs eller med andra ord att det kommer ta ca 16000 act runs

Är patchen live nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Är patchen live nu?

yes, och XP siffran 320 miljarder visade sig vara helt åt skogen fel.

Permalänk
Medlem

Undra vem som blir först med paragon 100 och samtidigt kör hardcore.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

yes, och XP siffran 320 miljarder visade sig vara helt åt skogen fel.

520 runs verkar ju inte alls mycket

Hade faktiskt hoppats på ngt mer o-uppnåligt.

Permalänk

någon mer än jag som tycker att D3 är den största floppen inom spelvärlden på ett antal år?

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Citat:

Every Paragon level will reward you with:
Core stats such as Strength, Dexterity, Intelligence, and Vitality in amounts similar to what you’d gain from a normal level

Zzzz... Nöta ända in i oändligheten för att maxa en pvpchar då, när den patchen väl kommer. Fy faaaaan vad drygt.

Hoppas verkligen de tänker om vad det gäller basestats.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

520 runs verkar ju inte alls mycket

Hade faktiskt hoppats på ngt mer o-uppnåligt.

Om man inte spelar väldigt mycket är det fortfarande flera månaders spelande. Kanske jag som inte spelar så mycket men jag räknar med att köra kanske 2 fulla act3 runs om dagen (3h game time) vilket skulle göra att det tar 260 dagar eller 8-9 månader att nå level 100.

Skrivet av Diablo_Lino:

någon mer än jag som tycker att D3 är den största floppen inom spelvärlden på ett antal år?

Tillbaka till trollskogen. Är så trött på folk som gnäller på D3 för de "bara" fick 10 gånger så mycket game time som från de flesta andra spel de köpt...

Skrivet av kaput:

Zzzz... Nöta ända in i oändligheten för att maxa en pvpchar då, när den patchen väl kommer. Fy faaaaan vad drygt.

Hoppas verkligen de tänker om vad det gäller basestats.

nja, säg att du stannar på paragon level 60 (runt 1/3 av totala XPn) så är det inte mer skillnad än ett bra eller dåligt Item.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Om man inte spelar väldigt mycket är det fortfarande flera månaders spelande. Kanske jag som inte spelar så mycket men jag räknar med att köra kanske 2 fulla act3 runs om dagen (3h game time) vilket skulle göra att det tar 260 dagar eller 8-9 månader att nå level 100.

Hur stämmer det med diablo 2?

1500h (65 dagar bot dygnet runt) räcker kanske för att nå lvl 99 där?

Permalänk
Skrivet av Ixos:

kan klara det på ~1-1,5 månad om man har fulla game.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Den som var snabbast på ladder 6 klarade det på 47 dagar om mitt googlande stämmer. Det motsvarar ca 11 full clears i act3 om dagen vilket är möjligt om man inte har nått annat att göra och har bra gear.

Permalänk
Medlem

Ja fast då pratade jag förståss om hur lång tid det tar för en vanlig dödlig, och inte någon med gear värd 2500€...

Har du galen gear dödar du monster galet fort och levlar således även galet fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Ja fast då pratade jag förståss om hur lång tid det tar för en vanlig dödlig, och inte någon med gear värd 2500€...

Har du galen gear dödar du monster galet fort och levlar således även galet fort

Tja, I D2 hade du inte så stor nytta av super gear i och med att du alltid spelade i grupp såvida du inte var creater som i vissa fall fixade ett par bonus grejer så som att döda Nilathak + schenk samt plockade +XP shrine. Så någon stans runt 800-1200 timmar game time är rätt rimligt för att bli level 99 för en "vanlig" dödlig. Detta är rätt motsvarande tiden det tar att bli paragon level 100 i d3 så räkna inte med enormt många level 100 chars det närmsta halvåret

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Den som var snabbast på ladder 6 klarade det på 47 dagar om mitt googlande stämmer. Det motsvarar ca 11 full clears i act3 om dagen vilket är möjligt om man inte har nått annat att göra och har bra gear.

I classic då eller?

Skulle tippa på att jag låg på runt 35-40 timmar gametime för 1-99 i LoD när jag drog upp min gamla TvT-nec i 1.09. Förvisso var det inte direkt efter ladder reset, så hade hyfsad gear från scratch, men har för mig vi i alla fall körde utan boost. Teamade med novasorc; jag körde LR och tankade, sorcen bombade loss, och jag följde upp med CE. Vi körde sex loaders för att fylla gamen.

Någon som verkligen går in för det skulle kunna gjort det bra mkt snabbare, definitivt under 24 timmar iaf. 47 dagar är garanterat d2c, om du inte missuppfattat något helt

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

I classic då eller?

Skulle tippa på att jag låg på runt 35-40 timmar gametime för 1-99 i LoD när jag drog upp min gamla TvT-nec i 1.09. Förvisso var det inte direkt efter ladder reset, så hade hyfsad gear från scratch, men har för mig vi i alla fall körde utan boost. Teamade med novasorc; jag körde LR och tankade, sorcen bombade loss, och jag följde upp med CE. Vi körde sex loaders för att fylla gamen.

Någon som verkligen går in för det skulle kunna gjort det bra mkt snabbare, definitivt under 24 timmar iaf. 47 dagar är garanterat d2c, om du inte missuppfattat något helt

nah, I classic tog det runt 2 dygn också, detta var någon gång i 1.10 när det blev oändligt mycket svårare att levla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Vad tycks om nya Paragon systemet som kommer införas i D3?
I princip lägger det till 100 nya levlar när man väl nått 60 och varje level ger bas stats samt permanent MF och GF.

http://us.battle.net/d3/en/blog/6968517/

LOL!
Kommer hita så mycket grejer nu, har +350% MF med fulla buffs NV
Undrar vad denna % kommer sluta på

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Det känns efterblivet, läste en artikel om att man måste spela i ca 11h/dag under 2 års tid för att nå 60 + 100. Detta luktar väldigt mycket desperation ifrån Blizzard.

Nej tack, har slutat spela D3

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

LOL!
Kommer hita så mycket grejer nu, har +350% MF med fulla buffs NV
Undrar vad denna % kommer sluta på

Läst patchen? Max är 300% innan NV nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimbaktu:

Läst patchen? Max är 300% innan NV nu

Men vilka as!!!
Kommer ju betyda att all min MF gear kommer bli värdelösa när jag når lvl100 paragorn-idioti-leveln!!!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Men vilka as!!!
Kommer ju betyda att all min MF gear kommer bli värdelösa när jag når lvl100 paragorn-idioti-leveln!!!

Japp, men du kanske missade att det tar kanske 6-12 månader att nå dit beroende på hur hårt du spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Det känns efterblivet, läste en artikel om att man måste spela i ca 11h/dag under 2 års tid för att nå 60 + 100. Detta luktar väldigt mycket desperation ifrån Blizzard.

Nej tack, har slutat spela D3

Det som är "efterblivet" är den uträkningen som är helt orimlig och jag förstår inte riktigt hur folk kunde gå på det. Speciellt som det gjordes innan patchen kommit ut.

Skrivet av griid_83:

Men vilka as!!!

Det är ju det som är hela poängen. Idén bakom MF-gear är korkad och skapar en paradox i endgame. En av grunderna för att D3 ska ha någon framtid är att döda de dummaste idéerna från D2 (problemet med MF-gear var väldigt tydligt även där).

Som sagt dröjer det dock länge innan man fasar ut sin MF-gear så lösningen är lite klen till att börja med. Speciellt som Paragon levels bara gäller för en karaktär och inte för kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Men vilka as!!!

Ja, men på vägen dit vill du väl ha hög mf så du kommer att få loota mer gear?

Permalänk
Medlem

Ja om de inte släpps mer content kommer det att dö ut ungefär lika fort som innan, visst folk har chans att levla men så mycket mer är det ju inte, jag skulle iaf inte vilja springa genom act 4 som att de vore normal act 1 för det är ju inte ens nästan roligt.

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Ja, men på vägen dit vill du väl ha hög mf så du kommer att få loota mer gear?

Okey, är nästan maxad med 280% innan NV nu.

Visa signatur