Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De som köpt online får en nyckel för alltihop.
Men de som köpt via butik får en förköpt nyckel som är som spelet, men räcker bara 5 dagar efter release. Sen måste du skriva in de riktiga nyckeln du får i den riktiga lådan, vilket är CE eller Standard. Saken är att jag har den riktiga nyckeln men ingen förköpt nyckel..:(

Ok, dumt att inte bara ge 1 nyckel som ger både förtur samt för fulla releasen istället för att förlita sig på 2 nycklar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ok, dumt att inte bara ge 1 nyckel som ger både förtur samt för fulla releasen istället för att förlita sig på 2 nycklar.

Vad gör man, dagens utvecklare:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Det är laddningstider mellan zonerna ja, även om du ska TPa inom zonen om du inte är jätte nära målet.
DOCK känns det jätte öppet för att det är verkligen som en zon från WoW och inte en doorway som SWTOR.

Sitter med SSD nu och laddningstiden är 2sec.

Ah ok. Får se hur jag känner med detta om någon vecka eller så. Det är inte tiden det tar att ladda som stör mig, utan att man blir avbruten. Väldigt mycket skönare att kunna gå in i en mäktig stad som i WoW, anser jag iaf

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

en av er högerklicka på den andras bild och tryck ''join in''.

Jo, såg den funktionen och blev asglad, men inget hända när jag klickade. Han testade också, inget hände.
Har det funkar för dig/er?

edit:
Vi var i samma zon men inte i samma 'ställe' när vi testade detta. dvs samma 15-25 area.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk

kan bara säga att det är ett nice spel. jag tror inte att man kan bli besviken på spelet. nej det går nog inte.

fast jag har inte kommit över level 16

så vad fan vet jag om spelet? nada!

Permalänk
Medlem

Alla dom där hoppa runt på plattformar puzzel man sett gör att man nästan tror det är en fördel att välja Asura rasen framför tex en stor fet Norn.. ligger det nån sanning bakom detta?

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få en invite till guilden på Shiverpeaks? Heter Alreus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pixo:

Alla dom där hoppa runt på plattformar puzzel man sett gör att man nästan tror det är en fördel att välja Asura rasen framför tex en stor fet Norn.. ligger det nån sanning bakom detta?

Alla raser hoppar lika långt och högt givetvis, dock tar ju en Azura upp mindre plats på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Alla raser hoppar lika långt och högt givetvis, dock tar ju en Azura upp mindre plats på skärmen.

Ja det ser helt enkelt lättare ut för dom små Asuras och det verkar även som dom tar mindre plats rent fysiskt i spelet med. Såg nyss ett exempel där det var 2 Asura och en Norn som hoppade och dom småttingarna klarade hoppet galant medans Norn slog skallen i en gren och föll ned och dog.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Just nu känns dungeons som att man kör WoW fast utan healer och tank... Bossar funkar bättre då de är bättre designade men trashet suger.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Just nu känns dungeons som att man kör WoW fast utan healer och tank... Bossar funkar bättre då de är bättre designade men trashet suger.

Det är isf för att gruppen inte nyttjar allt och samarbetar som de ska, trashmobs suger alltid och ofta helt onödiga men folk i gruppen måste köra controllers på trash så ska du se att det går bättre.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Ah ok. Får se hur jag känner med detta om någon vecka eller så. Det är inte tiden det tar att ladda som stör mig, utan att man blir avbruten. Väldigt mycket skönare att kunna gå in i en mäktig stad som i WoW, anser jag iaf

Fast sen är ju inte WoW:s städer särskilt mäktiga om man jämför med GW2 (iaf Devinitys Reach). Anledningen de har det så är för att kunna lägga folk på overflow servers när den vanliga versionen av området blir fullt. På så sätt undviker de problemet från WoW att en server kan bli full så man inte kan logga in utan måste stå i kö. Det kommer aldrig hända i GW2.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Aj, crap... Detta var något jag störde mig fruktansvärt mycket på, förstör verkligen flytet och upplevelsen. Är det instancer i varje zon som i SWTOR också?

det är så enormt mycket större ytor än i WoW så det är nog tyvärr ett nödvändigt ont att det är loading screens. Bara humans huvudstad är lika stor som alla städer i en hel kontinent i WoW (tillsammans). Men som någon sa innan, loading screensen är inget man tänker på utan allt känns väldigt mycket som en enda stor värld.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Någon som har koll på när man kan förväntas få koden från cdon som ger en dags förtur? Hade hoppats på att få det mailat före/vid midnatt idag men blir säkert inget förrän efter öppningstid idag(måndag).. eller?

Köpte GW2 precis innan 00:00, alltså den 26:D.. står att man kan spela dagen innan(Nu). men har inte fått nån key i emailen..

väntar jag med :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Hatar de här:( De värsta är att deras support i Gw2.com är helt priceless...Säger åt dem att ja har ett spel men fick aldrig pre-purchase key, kan jag få ett av er...Sen fotar jag spelboxen och Cd-keyn som finns i boxen...gissa va de svarar..."Just register that key on Register.guildwars2.com"....Wtf Jag vet vart jag ska skriva in de..:(

Pre-purchase key ska finns med den box man får när man har betalat

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Fyfan vad jag hatar hur dungeons funkar i det här spelet... Spelet ska vara baserat på att du kan undvika skada istället för att ha en tank men då 99% av all dmg är från saker du inte kan undvika så är det enda alternativet att bygga tank och samla tank stats så du inte blir 1 shottad direkt. Fyfan vad illa. Helt ogenomtänkt.

Det har ju funnits videos som har förklarat hur de fungerar sen rätt länge tillbaks. T.ex. Total Biscuits videos från mars/april. Han tog t.ex. upp att man ska förvänta sig att gå ner i dungeons, att det är en del av spelet. Eftersom det inte alls fungerar som andra populära MMO är de tvungna att göra på andra sätt för att få upp svårighetsgraden. Helt upp till dig att inte gilla det, men det har varit känt sen länge. För du vill väl inte att dungeons ska vara facerolls?

Permalänk
Medlem

Så, känner alla att de gjorde rätt val av klass? Jag gjorde en necro för jag tänkte jag ville ha en klass som går att farma lite eklare med
och har en hel del AoE spells för större SvSvS battles. är det nån klass som ni känner ser bra ut att solo farma med?

Men ganska sjukt sugen på att börja om och göra en warrior dock. Tror dom hade över 20 weapon combos och verkar kunna fylla en uppsjö av roller.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Pre-purchase key ska finns med den box man får när man har betalat

Jag fick ingen box bara en CE i fredags...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Ah ok. Får se hur jag känner med detta om någon vecka eller så. Det är inte tiden det tar att ladda som stör mig, utan att man blir avbruten. Väldigt mycket skönare att kunna gå in i en mäktig stad som i WoW, anser jag iaf

Jag hade precis samma oro som du, att man förlorar öppenheten (vilken jag också älskar med wow) - men efter 3 BWE:s och alla stresstester så tycker jag inte att det är så farligt längre för zonerna, och städerna, är megastora. Så utforskarkänslan finns där ändå!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ingen öppen beta eller något. Spelet har redan släppts för dom som har förköpt det. Gratis trial, ja det vet nog ingen vid det här laget. Men köp det, det är ett riktigt kul spel.

jo vill det, men jag är en sån som vill testa innan man köper! :S

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Ah ok. Får se hur jag känner med detta om någon vecka eller så. Det är inte tiden det tar att ladda som stör mig, utan att man blir avbruten. Väldigt mycket skönare att kunna gå in i en mäktig stad som i WoW, anser jag iaf

Jag oroade mig lite för samma sak tidigare. Spelade hela dagen igår dock och tycker inte att det är något problem. Zonerna är enorma, så du behöver knappast ladda ofta. Och de har fixat det rätt så bra med huvudstäder och sådant som är i en egen "zon", för du teleportar inte rakt in i staden såvida du inte använder en waypoint, det finns område runtomkring med en massa NPCs och andra aktiviteter, så du får fortfarande dendär känslan av att du traskar in i staden när du går genom portarna så att säga. Så är det iallafall i zonen man börjar i som Nord. Dessutom är alla mindre byar och hubbar som finns här och där inte i egna instanser.

Permalänk

Någon mer än jag som inte kunde logga in nu i morse? Beställde en preorder från webhallen och fick den i fredags, men får fortfarande Error 9 idag trots att det ska vara öppet för preorder nu.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Är sugen på att köpa när det släpps på tisdag. Men hur är det med laddningsskärmarna? Är det som i ettan? Att man måste ladda så fort man går ut ur en stad tex? Eller när man går från en zon till en annan? Eller är det helt öppet precis som i WoW?

Skaffa SSD, problem solved?
WoW har loading screen om du hs'ar, flyger luftskepp eller så får du sitta och vänta på en fågel i eviga tider.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

någon som har fått sin "1 day headstart key will be emailed to you prior to release." från spelbutiken.se? ska ha kunnat spela sedan klockan 8 imorse men har fortfarande inte fått min kod o spelbutiken.se svarar inte via mail -.-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Undrar exakt samma här.. oxå köpt mitt från dom

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

ifall du är desperat så kan jag ju tipsa om den här sidan http://www.gamesrocket.com/download/One-day-headstart-key-Gui...

de säljer 1 day headstart keys seperat för typ 13kr , många säger att de fungerar. Personlingen väntar jag nog hellre på min egen nyckel , principsak, ska inte behöva betala för något jag redan har betalat för

Permalänk
Medlem

Hemma och sjuk idag(ärligt sjuk)

man vill ju passa på att spela..

men,jag har ju inget kreditkort så kan ej köpa headstart acces...asså:(

Permalänk

Fick min kod från cdon vid kl tio idag, finns det folk som fortfarande väntar, ring in eller kontakta supporten, verkar hjälpa!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

jahopp.. här kommer man hem och hoppades på att lion traden skulle vara i full gång igen, men icke.. 3e dagen och matsen bara läggs på högar, och inte kan man köpa mats heller så det är bara att gå ut och farma själv

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP