Det är ju det de gjort hela tiden. Första iPhone var den första smartphone som faktiskt var användbar för normalt folk, och sen dess har de bara gjort förbättringar här och där eftersom deras UI faktiskt funkar. Utseendet på iPhone har också alltid varit annorlunda än de mobiler som regerade vid release. Att Samsung gör prisvärda mobiler är en sak, men deras formspråk är extremt likt Apples.
Om man vänder på steken lite...
Hur många olika sätt kan man bläddra mellan bilder?
Nä men tänk såhär, Apple var först med en kommersiellt användbar touch-telefon, ja.
Men pga den senaste utvecklingen av Android (Kolla på 4.1.1) så kan jag lova att Apple börjar känna hettan, och eftersom dem är fast vid 1 telefon per år, så kan det bli lite jobbigt när Samsung/HTC/SE etc slänger ut flera, och på senare tid som är väldigt nära Apple's "kvalitet", både vad gäller mjukvara och känsla. Fragmentering är long gone.
Vill inte få fel intryck, jag kunde inte ge mig blanka f*n i patentstriderna, har ansett att det är en bubbla redan från början och det börjar träda fram mer och mer. Kolla på hur snabbt det gått för Nokia, det finns inget som säger att ett så spec-inriktat företag som Apple som egentligen inte har något att falla tillbaka på skulle kunna gå samma väg.
Att dem går fram hårdare och hårdare mot Samsung (som är "ledande" inom Android, mest sålda enheter by far), är inget annat än ett desperat hojt.
Att dra ut 1 tfn / år är absolut ingen hållbar affärsmodell, det kan du fråga vem som helst som kan en gnutta affärsekonomi.
Enda anledningen till varför det funkat hittills är för att det funnits väldigt få alternativ som funkat så bra som en iPhone
Skulle gärna vilja se en iPhone 5, och en iPhone 5C. C som i Cheap. Runt 2500 :- strecket och Apple skulle erövra marknaden i 10 år till.
Det är i mellan segmentet som pengarna finns, titta bara på AMD Det enda som håller dem flytande är Llano.
Jag anser att Android är "framtiden". Varför? Öppet och på senare tid väldigt trevligt. Skulle gärna köpa mig en iPhone, bara det att det är så skoj att byta roms att jag håller mig ifrån det
Krusidullen är stulen