Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Jag undrar ifall det finns någon möjlighet att spåra sitt paket? Gjorde en beställning under eran super rea och när jag loggar in så står det det bara "Bekräftad"

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AldrigJa:

Jag undrar ifall det finns någon möjlighet att spåra sitt paket? Gjorde en beställning under eran super rea och när jag loggar in så står det det bara "Bekräftad"

"Bekräftad" är just det, en bekräftad beställning. Den måste plockas och skickas också innan du kan spåra den, eller menar du något annat? Allt som skickas som paket kan spåras och du kommer få kollinummer.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

"Bekräftad" är just det, en bekräftad beställning. Den måste plockas och skickas också innan du kan spåra den, eller menar du något annat? Allt som skickas som paket kan spåras och du kommer få kollinummer.

Men lite sega de är då.. nu är det 3 dagar sedan jag köpte det och inte fått ett kollinummer ännu. Enligt deras sida ska det ta 1-3 dagar innan man får sin order. Börjar bli lite smått irriterad nu.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AldrigJa:

Men lite sega de är då.. nu är det 3 dagar sedan jag köpte det och inte fått ett kollinummer ännu. Enligt deras sida ska det ta 1-3 dagar innan man får sin order. Börjar bli lite smått irriterad nu.

Du har nog missförstått villkoren. Så här står det:

"Leveranstid: Antal helgfria vardagar det tar för leveransen att komma fram från dagen vi skickar den."

Och för paket:

"Postpaket fr 59:- 12:00 1-3 dagar"

Alltså 1-3 dagar från att Komplett skickar ordern.

Nu borde din order redan vara skickad eftersom de normalt sett skickar inom en dag, men de kanske är överbelastade just pga rean. Man kan också tänka sig att de prioriterar utskicket av rea-varor lägst om de måste välja. Rätt rimligt tycker jag isf.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kul för er som får era skärmar trots att jag inte förstår hur man kan bli sur över om detta ej skulle ha skett.

Hoppas ni som företag tjänar på detta i långa loppet.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av AldrigJa:

Hej!

Förmodligen är det något som är slut på lagret annars hade den varit skickad. Eller kan det vara en Komplett PC? Dessa har en produktionstid på 5 arbetsdagar. Om du vill kan du skriva ditt ordernummer så kan jag kolla vad det är som dröjer.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Vad kostar det inte att tappa ansiktet inför en väldigt stor köp grupp som antagligen dessa personer samt folket på forumet utgör?

Visa lite goodwill nu, så dessa personer som faktiskt beställt får en bra köp upplevelse!

1000kr för att rätta till felet per person som beställt? Det är inga stora summor, och har man inte det utrymmet som en stor E-Handlare så kanske man är ute på djupt vatten?

Skrivet av Komplett:

Goda nyheter!

Det är viktigt för oss att alltid erbjuda våra kunder bästa service och vi trodde att vi kunde lösa det hela genom att häva köpet. Vi har nu insett att det inte var ett tillräckligt bra erbjudande så vi tog ett möte intern och kom fram till att vi kommer lösa problemet genom att leverera skärmarna ni inte fått. Dessa kommer skickas ut från lagret under de närmaste dagarna och de som redan returnerat skärmarna kommer bli erbjudna att få dessa utskickade igen. Det var fel av oss att vi inte valde denna vägen från början och ber ödmjukast om ursäkt.

mvh
Mikael

Här är exakt det som jag pratar om!

Det är inte vad som är rätt och fel(Enligt konsumentköplagen).
Det handlar om en köpupplevelse, Där man ibland får ge lite mer än vad lagen kräver.

Det viktigaste man har är kunderna, utan dom, ingen business.
(Har själv fått ge kunder gratis tillbehör / kompensationer)

Den absolut bästa frågan att ställa till kunden:
"Vad kan jag göra för att du ska känna dig nöjd med ditt köp?"

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Hej jag undrar varför komplett.se inte har så många lian li chassin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Förmodligen är det något som är slut på lagret annars hade den varit skickad. Eller kan det vara en Komplett PC? Dessa har en produktionstid på 5 arbetsdagar. Om du vill kan du skriva ditt ordernummer så kan jag kolla vad det är som dröjer.

Hejsan!
Det är en komplett PC.. så antagligen därför det tar sån tid. 5 dagen nu så bör få den nästa vecka antar jag?

Mitt order nummer är: 19184185

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det är märkligt att det står enligt eran order att det är skickat.
Dock går det ej att söka på kollinummer, varken på posten.se - .no eller mypack som det är skickat med.
Ibland när jag arbetat på lager så gjorde dem att de scannade in och la det som skickat, dock väntade över helgen innan de skickades. Hoppas inte så är fallet för i långa loppet skapar det mer irritation från kunder.

Mitt ordernummer: 19200985

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sparvass:

Dock går det ej att söka på kollinummer, varken på posten.se - .no eller mypack som det är skickat med.
Ibland när jag arbetat på lager så gjorde dem att de scannade in och la det som skickat, dock väntade över helgen innan de skickades. Hoppas inte så är fallet för i långa loppet skapar det mer irritation från kunder.

När är det skickat?

Från leveransmail (som jag antar du fått?): "Försändelser sända med Postpaket, Företagspaket eller Hempaket kan spåras via ditt konto på Komplett.se eller på Posten.se. Observera att försändelsen kanske inte kan spåras förrän nästa arbetsdag."

Detta eftersom det skickas från Norge (som jag förstått det iaf). Lör-Sön är inga arbetsdagar så då kan det dröja till Måndag innan det är sökbart, men du kan få det samma dag med lite tur.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

När är det skickat?

Från leveransmail (som jag antar du fått?): "Försändelser sända med Postpaket, Företagspaket eller Hempaket kan spåras via ditt konto på Komplett.se eller på Posten.se. Observera att försändelsen kanske inte kan spåras förrän nästa arbetsdag."

Detta eftersom det skickas från Norge (som jag förstått det iaf). Lör-Sön är inga arbetsdagar så då kan det dröja till Måndag innan det är sökbart, men du kan få det samma dag med lite tur.

2012-08-31 11:55 är det "skickat" - men jag antar att det inte kom iväg då. Norge är bedrövligt när det kommer till att jobba på helger, söndagar går inte ens att komma in i en matbutik för köerna är så långa och få som har öppet. Nåväl det är en annan femma, hehe. Antagligen går det inte att spåra pga att det inte gått iväg, blev mest bara lite ivrig, men som en hint till er på Komplett så är det snyggare om paketet inte har "skickat" som status, om det inte är skickat, nu kan jag fullständigt vara ute och cykla och detta är min personliga trångsynta åsikt

Tack för ditt svar Multiman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparvass:

Antar att du inte valt hämtbutiken som upphämtningsställe? För de transporterna är inte spårbara.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Jag skickar ditt ärende till en teamleader på kundtjänst direkt. Detta är så klart inte ok, jag ber dom kontakta dig asap.

Tyvärr så har jag inte fått något från er via email, post eller telefon och på banken så har inte ett öre satts in från er.

Permalänk
Medlem

1337 W33K5

"Sveriges bästa dator?" Acer Aspire V3-571G 15.6" HD
O RLY?
Hade inte stört mig på det om det bara stod laptop istället.

Men Sveriges bästa dator känns som ett ganska stort område, och då blir påståendet jävligt missledande.
Eller vad tycker ni själva?

Och nu står det med ett utropstecken istället, det känns ju ännu mer seriöst. Love it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Antar att du inte valt hämtbutiken som upphämtningsställe? För de transporterna är inte spårbara.

Nope, då jag bor i fina norra Sundsvall så är det en bit att åka, hehe. De går att spåra nu, det var att de hade inte skickats utan bara skannats in. De har anlänt här på terminalen nu iaf, så får vänta tills imorgon, får bita ihop

Permalänk
Medlem

Jag beställde grejjer den 27 augusti, men då en produkt inte var i lager och kom i lager i fredags, står fortfarande bara bekräftad, när skickar ni det jag beställt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Tyvärr så har jag inte fått något från er via email, post eller telefon och på banken så har inte ett öre satts in från er.

Jahaaa okej, fick nu ett mail ca en vecka senare och de har tydligen skickat pengarna till ett helt annat konto. Vems vet jag ej.
De är inte till min bank eller mitt personnummer som även är mitt kontonummer. Har er försäljare vid utlämningstället mina pengar, för de är
de ända jag ser kan hända. Hur kan de bli så grovt fel..

Sjukt länge har de tagit att fått svar, inget svar i telefon och har inte tid att testa varje dag eftersom jag jobbar mycket. Har skickat mitt kontonr 3(!) gånger till er support (2 via mail en vid utlämningsstället) så hur i hel*ete kan de bli fel då?

Börjar bli någorlunda grinig på dethär nu.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sparvass:

Posten kan ta lite tid på sig att registrera paketen ibland, men ditt verkar vara sökbart nu.

Skrivet av Sparvass:

2012-08-31 11:55 är det "skickat" - men jag antar att det inte kom iväg då. Norge är bedrövligt när det kommer till att jobba på helger, söndagar går inte ens att komma in i en matbutik för köerna är så långa och få som har öppet. Nåväl det är en annan femma, hehe. Antagligen går det inte att spåra pga att det inte gått iväg, blev mest bara lite ivrig, men som en hint till er på Komplett så är det snyggare om paketet inte har "skickat" som status, om det inte är skickat, nu kan jag fullständigt vara ute och cykla och detta är min personliga trångsynta åsikt

Tack för ditt svar Multiman

Vårt lager jobbar faktiskt på söndagar

Skrivet av adfi:

1337 W33K5

"Sveriges bästa dator?" Acer Aspire V3-571G 15.6" HD
O RLY?
Hade inte stört mig på det om det bara stod laptop istället.

Men Sveriges bästa dator känns som ett ganska stort område, och då blir påståendet jävligt missledande.
Eller vad tycker ni själva?

Och nu står det med ett utropstecken istället, det känns ju ännu mer seriöst. Love it.

Tanken är nog att det är den mest prisvärda datorn just nu, men jag förstår hur du menar. Fast å andra sidan, någon dator måste ju vara bäst, kanske är det denna?

Skrivet av Fexa:

Jag beställde grejjer den 27 augusti, men då en produkt inte var i lager och kom i lager i fredags, står fortfarande bara bekräftad, när skickar ni det jag beställt?

Den borde gå i fredags eller i söndags i så fall.

Skrivet av Humper:

Jahaaa okej, fick nu ett mail ca en vecka senare och de har tydligen skickat pengarna till ett helt annat konto. Vems vet jag ej.
De är inte till min bank eller mitt personnummer som även är mitt kontonummer. Har er försäljare vid utlämningstället mina pengar, för de är
de ända jag ser kan hända. Hur kan de bli så grovt fel..

Sjukt länge har de tagit att fått svar, inget svar i telefon och har inte tid att testa varje dag eftersom jag jobbar mycket. Har skickat mitt kontonr 3(!) gånger till er support (2 via mail en vid utlämningsstället) så hur i hel*ete kan de bli fel då?

Börjar bli någorlunda grinig på dethär nu.

Jag arbetar inte med kundtjänst så jag kan inte se detaljerna i ditt ärende, kan bara vidarebefordra dina meddelanden. Men svaret jag fick från kundtjänst precis var att det görs en koll med vår ekonomiavdelning i Norge nu. Jag hoppas detta löser sig snabbt, förstår verkligen att du är besviken och är det vi som gjort fel kommer du säkert att kompenseras på något vis.

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Men borde det inte stå "Skickat"? Kan ni kolla om ni har skickat det eller om det har fastnat i nåt lager någonstans?
Ordernummer: 19183899

Permalänk

Spårar mitt hempaket och det har stått stilla i två dagar nu och beställde och betalade redan söndagen förra veckan och den skickades på torsdagen.

2012-09-03 02:19 OSLO, Norge Försändelsen transporteras
2012-09-02 10:04 KOMPLETT.SE, Norge Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Ska väl röra på sig tycker man? Hur länge ska det ta från Norge till man har det hemma vanligtvis?

Permalänk
Medlem

Tjena, beställde en komplett gamer under superrean och det har stått att den är plockad ett tag nu, tänkte bara höra om man vågar hoppas på leverans innan helgen?
Så sjukt ivrig!!
Ordernummer: 19184518

Permalänk
Medlem

Såg nu att cpu kylaren inte är i lager, går det att ta bort den från beställningen eftersom om jag avbeställer allting så kostar skärmen jag beställt 200kr mer nu, det var rea när jag beställde, eller kanske byta kylaren mot en annan?

Permalänk

Tråkig hantering jämt av komplett.. Beställde ett nätagg under rean för 672 kr som fanns i lager när jag beställde, men tog jättelång tid på sig utan uppdatering, och där de inte sa något när jag pratade med supporten i telefon, efter en evighetstelefonkö, när jag ändrade och tog bort ett spel från beställningen, utan fick ringa en gång till där jag inte fick behålla nätagget för det var slut för det priset.
Ingen koll eller respons.

Permalänk

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2012-09-05 18:13 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
2012-09-04 22:23 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
2012-09-02 10:04 KOMPLETT.SE, Norge Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Undrar hur det kommer sig att min vara blivit skannad två gånger i Örebro? Har dom skannat det en gång för att skeppa iväg det men sedan struntat i att lastat in min vara? Paketet ska till Sundsvall och vad menas egentligen med Försändelsen transporteras? Är det att den transporteras dit eller därifrån?

Komplett utlovar 1-3 dagar för hempaket men nu går vi in i det dubbla alltså sjätte dagen imorgon.

Permalänk
Avstängd

Ni råkar inte ha möjlighet att fixa ett bra erbjudande på ett z68/z77 mITX moderkort? Tycker det är konstigt att det inte finns nåt under tusenlappen...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Fexa:

Men borde det inte stå "Skickat"? Kan ni kolla om ni har skickat det eller om det har fastnat i nåt lager någonstans?
Ordernummer: 19183899

Skrivet av Fexa:

Såg nu att cpu kylaren inte är i lager, går det att ta bort den från beställningen eftersom om jag avbeställer allting så kostar skärmen jag beställt 200kr mer nu, det var rea när jag beställde, eller kanske byta kylaren mot en annan?

Hej, Vi ringer upp dig och hjälper dig med detta.

Skrivet av LumpySpace:

Spårar mitt hempaket och det har stått stilla i två dagar nu och beställde och betalade redan söndagen förra veckan och den skickades på torsdagen.

Ska väl röra på sig tycker man? Hur länge ska det ta från Norge till man har det hemma vanligtvis?

Tråkigt att ditt paket verkar ha försenats i Postens hantering. Hoppas att det rör på sig nu eller till och med kommit fram. Om inte är du såklart välkommen att höra av dig till oss eller ännu hellre Posten för att undersöka status på ditt paket.

Skrivet av Skrocka:

Tjena, beställde en komplett gamer under superrean och det har stått att den är plockad ett tag nu, tänkte bara höra om man vågar hoppas på leverans innan helgen?
Så sjukt ivrig!!
Ordernummer: 19184518

Hej,
Vi undersöker status på din order och återkommer så fort som möjligt.

Skrivet av mr_svahn:

Ni råkar inte ha möjlighet att fixa ett bra erbjudande på ett z68/z77 mITX moderkort? Tycker det är konstigt att det inte finns nåt under tusenlappen...

För tillfället har vi inget sådant på gång men jag skickar din förfrågan vidare.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena, jag har en fråga till komplett angående en komplett pc. Jag beställde datorn för ca 3 dagar sedan och det har nu stått att den är plockad på orderstatusen ett bra tag. Jag undrar om jag hinner få dator innan helgen och så undrar jag även en annan sak, är det möjligt att få dator på lördag eller har ni absolut ingen verksamhet på lördagar? Fast det kanske snarare är en fråga till posten.
Jag har ordernummer: 19219395

Mvh Johan ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joiner97:

Tjena, jag har en fråga till komplett angående en komplett pc. Jag beställde datorn för ca 3 dagar sedan och det har nu stått att den är plockad på orderstatusen ett bra tag. Jag undrar om jag hinner få dator innan helgen och så undrar jag även en annan sak, är det möjligt att få dator på lördag eller har ni absolut ingen verksamhet på lördagar? Fast det kanske snarare är en fråga till posten.
Jag har ordernummer: 19219395

Mvh Johan ;P

Nej du kan inte få datorn på en lördag. Nej du kommer antagligen inte få datorn innan helgen. Den är inte ens skickad ännu.

Så jävla trött på seg leverans tid asså.. varför har man en rea på något man inte har i lager? makes no sense. Köpte en datorn 27 augusti och är fortfarande inte ens skickad.

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har lämnat in en retur för över en vecka sedan(ons 29e) på en PuP. Det står fortfarande att ni inväntar min retur på hemsidan?
Ska det ta så här länge?

returnr: 701039336