Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Jag bara har en fundering. Jag skickade tillbaka mitt defekt moderkort som Komplett hade slut på lager. Så kollade jag idag på deras shopping del, och såg att de hade beställt ETT av det moderkortet som jag hade skicka tillbaka. Så min fråga är, kan man göra så här? Jag förutsätter att de tänker ge mig det moderkortet som de beställde och eftersom datum inte var fastställt så kommer detta säkert påverka min leveranstid något enormt. Vad är era åsikter på detta Clockers?

Permalänk
Medlem

En kund går in på Komplett.se och ser ett fint eyefinity paket med grafikkort + 3st skärmar + 3dvi + 2 DP->DVI kablar, kunden tar och beställer detta och betalar och komplett godkänner ordern och skickar ut paketet till kunden. När kunden öppnar paketet ser man att det fattas 2st skärmar.

När man sedan kontaktar komplett så skyller dem först på prissättningen och höjer priset med 2300:- på hemsidan och säger att det stod fel i priset på paketet och att det egentligen skulle varit 3st skärmar i det paketet, bara att det stod fel, dock fick vi ju bara hem 1st skärm. Sedan säger dem att det är feltryck då dem inte får skylla på prisfel då dem redan levererat till kunden och varför skulle det stå 1st skärm i ett eyefinitypaket men man får ändå hem 3st DVI kablar och DP adaptrar för 3st skärmar. Allt detta har gjorts utan att informera kunden om någonting via telefon eller mejl.

Som jag kan se det så har kunden inte gjort någon som helst fel utan det är bara komplett som har klantat sig och jag tycker som många andra att kunden ska få det den har betalat för. Alltså hela eyefinity paketet.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi försöker ju lösa detta på bästa möjliga vis och efterbjuder därför extraskärmarna till en rejäl rabatt. Tyvärr kan vi inte skicka ut dom helt gratis så vill man inte ha dom till det priset så häver vi köpet och tar tillbaka allt.

Jag vill inte gå ut med några siffror, men vi pratar om en rejält förlust om vi skulle skicka ut dom gratis och tror inte någon återförsäljare skulle acceptera en sådan stor förlust.

Ni skickar inte ut dom gratis, vi har betalt för dom utan att få dom.

Visa signatur

Gaming: Phanteks Eclipse P400 | Intel i5 6600K | Gigabyte Z170X-Gaming-3 | Corsair Vengeance LP 16GB 3000Mhz | EVGA GeForce GTX1070 SC ACX 3.0 | Crucial MX300 525GB | Corsair CX550M 550W
Laptop: MacBook Pro 13" Mid 2014

Permalänk
Medlem

Jag har nu hävt mitt köp av det så kallade "Eyefinity kittet".
Enda anledningen till att jag beställde det var för att jag skulle få (enligt beskrivningen) ett XFX 7850 + alla kablar som behövdes på köpet med de 3 skärmarna.
Jag ville egentligen bara ha 3 skärmar med kablarna men eftersom jag skulle få grafikkortet + kablarna och 3 skärmar till i stort sett samma pris som 3 skärmar så valde jag att beställa "Eyefinity kittet".

Orkar inte med nåt tjafs, är bara ruskigt besviken på hur detta har hanterats.
Bara tiden får visa om jag vågar handla hos komplett igen. Så känner jag just nu iallafall.

Permalänk

Jag har inte fått något skickat så jag kan ju knappast göra något åt det hela, men ni som fått en skärm med alla prylar, jag tror ni ska stå på er för de är komplett som gjort fel och ni ska inte behöva göra något utan få allt ni har beställt!

Permalänk
Medlem

Någon som har nån aning om när 20% rabatten är över på denna skärm? funderar på att slå till.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656424

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem

Nej komplett ge mig nu det som jag har beställt! Jag har mejl som bekräftar att jag ska ha 3st skärmar i mitt paket:

"1 ST 760717 AMD Eyefinity Kit
XFX HD7850& 3xBenQ 24" LCD G2450HM& Adapters/Cables"

Vem tror ni vinner om man går med detta till ARN?
Jag har beställt produkter av er, ni har godkänt och därmed har vi gjort ett avtal. 2st produkter saknas i vårt avtal. Att ni har haft brister i era protokoll och något som har gått snett ska inte kunna gå ut över kunden. Kunden har alltid rätt.

Citat:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Konsumentköplag (1990:932)
Fel på varan
Vad som avses med fel
16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel.
Om inte annat följer av avtalet, skall varan
1. vara ägnad för de ändamål för vilka varor av samma slag i allmänhet används,
2. vara ägnad för det särskilda ändamål för vilket köparen avsåg att varan skulle användas, om säljaren vid köpet måste ha insett detta särskilda ändamål,
3. stämma överens med den beskrivning som säljaren har lämnat och ha de egenskaper som säljaren har hänvisat till genom att lägga fram prov eller modell, och
4. vara förpackad på vanligt eller annars försvarligt sätt, om förpackning behövs för att bevara eller skydda varan.

Varan skall anses felaktig,
1. om den avviker från vad som föreskrivs i första eller andra stycket,
2. om säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om ett sådant förhållande rörande varans egenskaper eller användning som han kände till eller borde ha känt till och som köparen med fog kunde räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att underlåtenheten kan antas ha inverkat på köpet eller,
3. om varan i något annat avseende avviker från vad köparen med fog kunnat förutsätta. Lag (2002:587).

Påföljder vid fel på varan

22 § Är varan felaktig enligt 16-21 §§, får köparen enligt 23, 24 och 26-29 §§ kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller häva köpet. Dessutom får han kräva skadestånd enligt 30-32 §§. Han får även hålla inne betalningen enligt 25 §. Lag (2003:162).

"Kommentar till lagtexten" Köparen kan kräva olika påföljder vid fel i varan och då i första hand avhjälpande eller omleverans och i andra hand hävning eller prisavdrag. Avhjälpande och omleverans ska försätta kunden i samma läge som om han från början fått en felfri vara. Vid hävning ska köparen försättas i samma läge som om avtalet aldrig ingåtts och vid prisavdrag i samma läge som om han från början köpt en felaktig vara.

^---- Alltså ska ni i första hand ge kunden avhjälpande eller omleverans och eftersom vi har fått en felaktig vara (ett paket som inte varit komplett utan saknas 2st skärmar i) så ska ni i första hand ge oss det. Verkar som ni totalt har struntat i den punkten och hoppas till andra punkten istället, hävning av köpet samt prisavdrag (2xskärmar för 2x500:- )

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Självklart betalar vi returfrakten när det är vi som gjort fel.

I detta fallet var det inget fel på varan utan jag var inte nöjd och skickade tillbaka den. Fick visst betala retur frakt. Pratade med er kundtjänst innan jag lämnade tillbaka. (Det slipper man hos nämda konkurrent som skickar ut en retursedel, posten företagspaket 16:00) Har fortfarande inte fått pengar insatta trots att det gått 2 veckor.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av BrutalOddball:

Jag bara har en fundering. Jag skickade tillbaka mitt defekt moderkort som Komplett hade slut på lager. Så kollade jag idag på deras shopping del, och såg att de hade beställt ETT av det moderkortet som jag hade skicka tillbaka. Så min fråga är, kan man göra så här? Jag förutsätter att de tänker ge mig det moderkortet som de beställde och eftersom datum inte var fastställt så kommer detta säkert påverka min leveranstid något enormt. Vad är era åsikter på detta Clockers?

Hej! Du kan inte riktigt lita på den siffran du ser på moderkorten, den siffran visar nämligen antalet tillgängliga kort. har vi beställt 10 stycken och 9 är bokade så kommer det stå 1 st. Om du vill kan du kontakta kundtjänst för en uppdatering av din retur.

Skrivet av Neroscar:

Någon som har nån aning om när 20% rabatten är över på denna skärm? funderar på att slå till.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656424

Det priset bör finnas kvar veckan ut.

Skrivet av mikegnorp:

I detta fallet var det inget fel på varan utan jag var inte nöjd och skickade tillbaka den. Fick visst betala retur frakt. Pratade med er kundtjänst innan jag lämnade tillbaka. (Det slipper man hos nämda konkurrent som skickar ut en retursedel, posten företagspaket 16:00) Har fortfarande inte fått pengar insatta trots att det gått 2 veckor.

Vi erbjuder två alternativ gällande returfrakt. Antingen skickar vi ut en fraktsedel som man använder och då är allting redan betalt och klart. Eller så betalar man själv och skickar in kvittot så betalar vi ut pengarna. Har du gjort det senare och inte fått dina pengar kan du kontakta kundtjänst så får vi kolla på det.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Extremaz:

Vi fick hem grafikkortet + en skärm + 3st dvi kablar + 2 DP -> DVI adaptrar alltså allting i paketet som vi beställde förutom 2st skärmar.

Kan tillägga också att jag fortfarande inte har blivit kontaktad av Komplett via mejl eller telefon där dem säger att det är felpris/feltryck eller vad dem nu säger och att jag fortfarande som kund inte har fått det jag betalt för. Det är enbart för att jag är en SweC som jag uppmärksammade detta.

För en gångs skull tycker jag att Komplett agerar felaktigt, speciellt om kunderna faktiskt fått utskickat kablar och adaptrar för tre skärmar. Orderbekräftelsen finns ju redan. Det ursprungliga priset var inte heller tillräckligt lågt för att uppfattas som orimligt även av kunniga. Jag har själv fyndat saker hos Komplett för halva priset utan att det varit felaktig prissättning.

Kan Komplett sälja skärmarna till utsatta kunder för 500kr/styck borde de göra det enda rätta och ge kunderna vad de beställt. Skulle det gå till ARN tror jag på förlust för Komplett.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hur länge till kommer ni ha rea på denna skärmen? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656424

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qsrtd:

Hur länge till kommer ni ha rea på denna skärmen? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656424

Kolla andra inlägget från komplett

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Kolla andra inlägget från komplett

Tack

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Vi erbjuder två alternativ gällande returfrakt. Antingen skickar vi ut en fraktsedel som man använder och då är allting redan betalt och klart. Eller så betalar man själv och skickar in kvittot så betalar vi ut pengarna. Har du gjort det senare och inte fått dina pengar kan du kontakta kundtjänst så får vi kolla på det.

Tack för ett rakt och bra svar. Denna information blev jag inte upplyst om när jag pratade med er kundtjänst om ångerköp. Infomationen på webben är inte heller solklar när det gäller vem som står för frakt. En frisk uppdatering av web och kundtjänst personal kan behövas.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av mikegnorp:

Tack för ett rakt och bra svar. Denna information blev jag inte upplyst om när jag pratade med er kundtjänst om ångerköp. Infomationen på webben är inte heller solklar när det gäller vem som står för frakt. En frisk uppdatering av web och kundtjänst personal kan behövas.

Jag trodde det var en reklamation du menade. När det gäller ångerköp så står du som kund för returfrakten (detta gäller självklart inte Eyefinity-paketet ovan, där tar vi alla kostnader).

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi har levererat en felaktig vara, en vara som inte stämmer överens med beskrivningen, därför låter vi alla kunder som vill häva köpet. Det är ju just på grund av att vi inte meddelat kunden innan den skickades ut att det var felaktigt som gör att vi häver köpet. Har vi meddelat innan, och kunden accepterat detta, så hade vi ju inte haft något problem.

Ni kan inte höva ett köp som ni redan har godkänt OCH skickat ut utan kundens godkänande detta har slagits fast i ARN flertalat gånger till och med innan varan skickats ut men butiken har skickat ut en orderbekräftelse så kan ej butiken häva köpet om det ej är har varit orlimligt fel pris (vilket det ansoult inte har i detta fall).
Dom fall som ARN har slagit ner på när det gäller detta är dom när priset är uppenbart felaktigt (igen INTE detta fall).

Skrivet av MultiMan:

För en gångs skull tycker jag att Komplett agerar felaktigt, speciellt om kunderna faktiskt fått utskickat kablar och adaptrar för tre skärmar. Orderbekräftelsen finns ju redan. Det ursprungliga priset var inte heller tillräckligt lågt för att uppfattas som orimligt även av kunniga. Jag har själv fyndat saker hos Komplett för halva priset utan att det varit felaktig prissättning.

Kan Komplett sälja skärmarna till utsatta kunder för 500kr/styck borde de göra det enda rätta och ge kunderna vad de beställt. Skulle det gå till ARN tror jag på förlust för Komplett.

Kan enbart hålla med komplett brukar sköta det mesta ok men ej i detta fallet och ARN skulle med stor säkerhet hålla med kunderna i detta fall.
Så komplett se över era rutiner,system så ni inte råkar ut för nåt liknande igen och skicka ut 2st skärmar till dom som bara har fått hem en halv order (som ni HAR GODKÄNT)!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv

Detta är varför man inte köper nåt på komplett ^^ deras "rea" dom hade ut precis var undermålig och nu detta med att dom har gjort fel och inte vill stå för konsekvenserna.

För folket ovan mig som har problem med att komplett.se gjort fel med att komplett.se skrivit fel info eller bara glömt att ta rätt betalt är ju lagom absurt sen när folket vill ha vad dom har betalt för. För helt ärligt hur mycket kommer det kosta komplett.se att skicka dessa xx antal skärmar ut till dom som köpt detta "paket" ? komplett.se hoppas jag gör vinst varje år? eller börjar ni närmare er en konkurs? Annars har ni ju en buffert/vinstkapital som ni kan hämta ifrån så att ERA kunder kan bli nöjda?

Tack för att det finns konkurrenter som vet hur man ska sköta sin "goodwill" åt kunder och göra bra reklam för sej

"obs detta ovanför är min åsikt om komplett.se och detta är mina upplevelser o vad jag har läst/hört från andra.
Men komplett.se får gärna för min del bevisa sig för mej och andra här i forumet och utanför att dom är ett bra företag och göra rätt för sej?

Permalänk
Medlem

Känns som att Komplett har tystnat lite nu och hoppar över alla kommentarer som berör detta så kallade eyefinity paketet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kontakta ARN då.
Vi vet att det rör sig om felaktig prissättning trots att komplett säger att det är felbeskrivning av kittet. Varför skulle ni annars få med 3 DVI-kablar och 2 adaptrar? Men det kan de inte erkänna för då går de emot sin egen policy om att notifieringar om prisändringar måste ske -före- leverans.
I vilket fall som helst så är det jättedåligt att de inte har notifierat er om någonting, utan bara skickar med en skärm när ni förväntade er två - vad hade hänt om ni inte hade varit medlemmar på Sweclockers?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Komplett visste att det var fel när dom skicka ut varan, eftersom dom plockade bort två skärmar ur paketen. Men dom medelade inte kunderna!!!! Hoppades dom på att kunderna inte skulle orka bry sig? Undrar vem som mjölkar vem här egentligen?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Tycker ni som är drabbade av (in)komplett Eyefinity-paket skall dra det till ARN.

Permalänk

ARN kommer troligtvis att stödja konsumenterna i detta fallet. Så om ni som är drabbade väljer att kontakta ARN so kommer ni att få era skärmar inom ett par månader eller så. Jag tvivlar på att Komplett vill hamna på ARN:s svarta lista.

Permalänk

Värdelös växel ni har, suttit i kö i 30 min för att prata med kundtjänst för att bli bortkopplad innan jag fått prata med någon.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

Har varit inne på ARNs hemsida och luskat runt lite nu.

Kommer ge Komplett.se en chans till att kommentera kommentarerna som dem undvikit idag samt erbjuda en bättre lösning än den som tidigare förespråkats.

Visa signatur

Permalänk

Det roliga är att om det vore en felskrivningen så är det ju konstigt att vikten på paketet var rätt, den var på 20 kilo.
Om det nu vore ett fel med antalet skärmar i deras databas så borde ju inte vikten stämma utan den borde rimligen vara två skärmar för lite. För visst är vikt med emballage inte manuellt inskriven utan det lär ju vara uträknat utifrån vad varorna väger.
Har bildbevis som styrker detta!

Tror ni ARN kan göra något om man inte fått något utskickat alls? Eller hjälper de bara de som fått paketet fast utan skärmar?

Permalänk

Tänkte göra lite inköp på komplett men efter att ha läst denna tråden med problemen med skärmarna och hur dålig deras support verkar vara så väljer jag en annan leverantör.

Permalänk
Medlem

Hej, jag returnerade en SSD (samsung 128gb) på samma gång jag hämtade ut lite andra varor från er pickpoint.
Jag höll inte ens i varan men de tyckte jag skulle betala min faktura eftersom de skulle bli lättast så.

Dock har jag nu väntat över 5 veckor och har inte sätt skymten av några pengar ännu på en vara jag inte ens hållit i handen.
Ärendenummer: 3104684

Vad händer och hur kan supporten ta så länge? Försökte ringa tidigare idag men blev bortkopplad efter 20minuter, så skippade det
eftersom jag inte har tid att vänta igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Jag vill inte gå ut med några siffror, men vi pratar om en rejält förlust om vi skulle skicka ut dom gratis och tror inte någon återförsäljare skulle acceptera en sådan stor förlust.

Vad kostar det inte att tappa ansiktet inför en väldigt stor köp grupp som antagligen dessa personer samt folket på forumet utgör?

Visa lite goodwill nu, så dessa personer som faktiskt beställt får en bra köp upplevelse!

1000kr för att rätta till felet per person som beställt? Det är inga stora summor, och har man inte det utrymmet som en stor E-Handlare så kanske man är ute på djupt vatten?

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Niklashog:

Värdelös växel ni har, suttit i kö i 30 min för att prata med kundtjänst för att bli bortkopplad innan jag fått prata med någon.

Det är väldigt hög belastning på kvällstid, jag rekommenderar varmt att du ringer på förmiddagen, då kommer man oftast fram direkt.

Skrivet av Humper:

Hej, jag returnerade en SSD (samsung 128gb) på samma gång jag hämtade ut lite andra varor från er pickpoint.
Jag höll inte ens i varan men de tyckte jag skulle betala min faktura eftersom de skulle bli lättast så.

Dock har jag nu väntat över 5 veckor och har inte sätt skymten av några pengar ännu på en vara jag inte ens hållit i handen.
Ärendenummer: 3104684

Vad händer och hur kan supporten ta så länge? Försökte ringa tidigare idag men blev bortkopplad efter 20minuter, så skippade det
eftersom jag inte har tid att vänta igen.

Jag skickar ditt ärende till en teamleader på kundtjänst direkt. Detta är så klart inte ok, jag ber dom kontakta dig asap.

Skrivet av Extremaz:

Har varit inne på ARNs hemsida och luskat runt lite nu.

Kommer ge Komplett.se en chans till att kommentera kommentarerna som dem undvikit idag samt erbjuda en bättre lösning än den som tidigare förespråkats.

Det finns inte så mycket mer att tillägga tyvärr. Antingen häver vi köpet, vilket ARN kommer acceptera som godtagbar lösning, eller så får man köpa extraskärmarna till kraftigt rabatterat pris.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det finns inte så mycket mer att tillägga tyvärr. Antingen häver vi köpet, vilket ARN kommer acceptera som godtagbar lösning, eller så får man köpa extraskärmarna till kraftigt rabatterat pris.

Det ska till att kunden vill häva köpet och skicka tillbaka varorna annars får komplett själva komma och hämta dem. Väntar på samtal från kundservice idag så får se hur det vänder sig. Om inte Komplett väljer att skicka de varor som jag enligt kvitto beställt så kommer en prövning i ARN att göras för att få en juridisk och opartisk bedömning. Ser helst att inte behöva blanda in ARN, men om inte ni på Komplett.se vill acceptera erat misstag och stå för det så ser jag personligen ingen annan utväg än ARN. Har bildbevis från min beställning som visar Eyefinitypaketets produktsida med priset 3695:- och det står exakt vad som ska ingå i paketet. Bilden innehåller även datumstämpel som bekräftar att det var det priset vid min beställning.

Att skylla på systembugg är inget hållbart argument. Tänk dig en affär med ett manuellt prissättningssystem ex en möbelaffär med prislappar på sina soffor. Om dem skulle skriva fel pris på en sådan så skulle dem självklart sälja det till det utskrivna priset för annars är det vilseledande information vilket inte får förekomma hos en produkt. Det här är inget jag hittar på utan har flera släktingar som är egenföretagare och alla säger detsamma. Att man skulle bita i det sura äpplet och stå för sitt misstag och sälja för det priset som man skrivit. Det är mer eller mindre en självklarhet då jag själv varit med om liknande saker när jag själv jobbat som säljare.

mvh

Visa signatur

Gaming: Phanteks Eclipse P400 | Intel i5 6600K | Gigabyte Z170X-Gaming-3 | Corsair Vengeance LP 16GB 3000Mhz | EVGA GeForce GTX1070 SC ACX 3.0 | Crucial MX300 525GB | Corsair CX550M 550W
Laptop: MacBook Pro 13" Mid 2014