Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Det är bara inse grabbar, ingen kommer FÅ sitt eyefinity paket, antingen får ni skicka tillbaka det eller gå till ARN.

Komplett kommer inte ge sig, dax för er att göra slag i saken om ni ska ha något!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av heekzz:

Det ska till att kunden vill häva köpet och skicka tillbaka varorna annars får komplett själva komma och hämta dem. Väntar på samtal från kundservice idag så får se hur det vänder sig. Om inte Komplett väljer att skicka de varor som jag enligt kvitto beställt så kommer en prövning i ARN att göras för att få en juridisk och opartisk bedömning. Ser helst att inte behöva blanda in ARN, men om inte ni på Komplett.se vill acceptera erat misstag och stå för det så ser jag personligen ingen annan utväg än ARN. Har bildbevis från min beställning som visar Eyefinitypaketets produktsida med priset 3695:- och det står exakt vad som ska ingå i paketet. Bilden innehåller även datumstämpel som bekräftar att det var det priset vid min beställning.

Att skylla på systembugg är inget hållbart argument. Tänk dig en affär med ett manuellt prissättningssystem ex en möbelaffär med prislappar på sina soffor. Om dem skulle skriva fel pris på en sådan så skulle dem självklart sälja det till det utskrivna priset för annars är det vilseledande information vilket inte får förekomma hos en produkt. Det här är inget jag hittar på utan har flera släktingar som är egenföretagare och alla säger detsamma. Att man skulle bita i det sura äpplet och stå för sitt misstag och sälja för det priset som man skrivit. Det är mer eller mindre en självklarhet då jag själv varit med om liknande saker när jag själv jobbat som säljare.

mvh

Det sista du skrev stämmer faktiskt inte. Prislappar, på möbler som du gav som exempel, är inte bindande. Inte ens priser i annonser är bindande: http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Inte relevant i detta fallet med skärmarna eftersom köpet genomfördes, men ändå bra att veta.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Komplett har alltid fått min röst i Sweclockers undersökning om vilket som är årets datorbutik... Har alltid tyckt att ni är överlägsna såväl Inet som Webhallen - bra sortiment, bra priser, snabb och prisvärd frakt (till uthämtningsställe).

Dock så måste jag säga att hela Eyefinity-historien är mycket illa skött - ett flertal personer har beställt och betalat för tre skärmar men fått en. Priset som uppgavs var konkurenskraftigt, men inte på något sätt orimligt. Att ni vägrar att stå för ert misstag gör att jag hädanefter kommer att tänka mig för både en och två gånger innan jag beställer från er.

Slutligen - ni kommer INTE att få min röst i år, utan den kommer istället att gå till CDON.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det sista du skrev stämmer faktiskt inte. Prislappar, på möbler som du gav som exempel, är inte bindande. Inte ens priser i annonser är bindande: http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Inte relevant i detta fallet med skärmarna eftersom köpet genomfördes, men ändå bra att veta.

Okej då har jag fel i den saken.

Precis som ni säger så är ju vårt köp genomfört och då kan man ju inte ändra priset i efterhand? Eller har jag fel?

För som jag ser på det mer eller mindre så har ni sålt en vara till oss som ni sen i efterhand ska ändra priset på eftersom om vi väljer att köpa skärmarna för 500kr/st så blir det en prisökning i jämförelse till det tidigare pris jag betalat.

Undrar även varför ni väljer att inte svara på mina frågor utan det enda svar ni gav mig på mitt inlägg va en rättelse av mitt exempel?

Visa signatur

Gaming: Phanteks Eclipse P400 | Intel i5 6600K | Gigabyte Z170X-Gaming-3 | Corsair Vengeance LP 16GB 3000Mhz | EVGA GeForce GTX1070 SC ACX 3.0 | Crucial MX300 525GB | Corsair CX550M 550W
Laptop: MacBook Pro 13" Mid 2014

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Jag har aldrig varit med om en butik som nekat priset på hyllkanten eller varan. Som exempel tillhör svenska livsmedelsbutiker de absolut sämsta gällande felskyltningar. Eftersom jag alltid kontrollerar kvitton, blir det återbetalningar eller varuantals-korrigeringar mest varje vecka. Efter att affären är genomförd, precis som med Eyefinity-paketet.

Det har hänt rätt många gånger att det stått, igen ett exempel, "ta fem för 20kr". I kassan blir det enskilt pris för två eftersom det egentligen gällde tre stycken. Aldrig hänt annat än att jag både fått sänkt pris och behålla de fem jag köpt enligt skyltningen.

Sällanköpsvaror har jag inte heller varit med om att annat än angivet pris gäller.

Jag vet inte vilken position du har inom företaget, men avslutar med talesättet: "When you're in a hole, stop digging."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingen123:

Tror ni ARN kan göra något om man inte fått något utskickat alls? Eller hjälper de bara de som fått paketet fast utan skärmar?

Det beror på har du fått en orderbekräftelse (dvs försäljningen är godkänd av komplett) så har du lika stor rätt att få saker som dom som har fått en ej komplett order.

Skrivet av heekzz:

Undrar även varför ni väljer att inte svara på mina frågor utan det enda svar ni gav mig på mitt inlägg va en rättelse av mitt exempel?

För att dom inte vet hur dom ska vrida till det till sin fördel längre!

Och som sagt det finns redan fall i ARN som har fått fällande dom för företaget när dom har skickat varor heller endast en orderbekräftelse (och en orderbekräftelse är enligt ARN,lagen ett bindande kontrakt då företaget i och med det har godkänt köpet).
Enda sättet är om det är ett uppenbart felaktigt pris heller antal av varan så gäller ej kontraktet och åter igen i detta fallet så är det väldigt långt från att ha varit uppenbart att det var fel pris heller bara en skärm (särsklit med tanke på att dom fick tillbehör till fler än en skärm).

Vad komplett skulle ha gjort i detta fall är ju att kontakta kunden INNAN dom skickar en orderbekräftelse och deffinitivt INNAN dom skickar ett felaktigt paket.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Till dom drabbade: Dra detta till ARN och gå inte med på nått påhitt från Komplett. Jag är hundra procent säker på att ARN kommer ge er rätt!

Till Komplett: Att göra bort sig här är inte det smartaste. Många på denna sida köper ofta data-grejer och dyra sånna. Men vill ni slippa sånna kunder i framtiden, fortsätt med det ni håller på med...

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

"Prislappar" kan snarare anses vara ett förslag rent juridiskt. Sen har jag dålig koll på exakt vart gränsen går rent juridiskt angående orderbekräftelser etc. Rent generellt kan man säga att alla lagar i andemeningen är skrivna för att skydda både företag och privatpersoner när misstag begås men att större fokus ligger på att skydda privatpersoner. I ett sådant här fall så har egentligen inte kunden lidit någon ekonomiskt förlust eftersom butiken är villig att återbetala pengarna.

Butiker följer ARN mest p.g.a. viljan att inte framstå som fulingar men i det här fallet tycker jag inte komplett lider någon PR-förlust då en stor majoritet anser att de skött sig ok. Svälj stoltheten och inse att det är ett simpelt misstag har begåtts och bråka istället med företag som uppenbarligen bara fifflar med priserna.

Fy fan för att ha och göra med kunder som många av er.

Permalänk
Medlem

Sluta hota med ARN. Det är inte bra för oss konsumenter om ARN lägger till Komplett på svarta listan. Kom på en annan lösning istället.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Sluta hota med ARN. Det är inte bra för oss konsumenter om ARN lägger till Komplett på svarta listan. Kom på en annan lösning istället.

Det är väll mer komplett som inte ger dom (som köpt skärm) ett annat val?

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Det är väll mer komplett som inte ger dom (som köpt skärm) ett annat val?

Varför kan de inte bara skicka tillbaka sina skärmar och få pengarna tillbaka? De har ju även sagt att de står för alla kostnader? De har även erbjudit en rabatt pris på skärmen. Man har dock ingen rättighet att få skärmen gratis enligt konsumentverket.

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se

Goda nyheter!

Det är viktigt för oss att alltid erbjuda våra kunder bästa service och vi trodde att vi kunde lösa det hela genom att häva köpet. Vi har nu insett att det inte var ett tillräckligt bra erbjudande så vi tog ett möte intern och kom fram till att vi kommer lösa problemet genom att leverera skärmarna ni inte fått. Dessa kommer skickas ut från lagret under de närmaste dagarna och de som redan returnerat skärmarna kommer bli erbjudna att få dessa utskickade igen. Det var fel av oss att vi inte valde denna vägen från början och ber ödmjukast om ursäkt.

mvh
Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Toppen för de som köpte kittet

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Nice!

Jag behöver kika lite snabbt på en router. Har denna hög troughput till en 100/10 lina?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580427

När beräknas den komma in?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill du spendera lite mer kan jag rekommendera Asus N56/66U de ska vara riktigt bra, har själv en 66U som ska hämtas ut idag.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Vill du spendera lite mer kan jag rekommendera Asus N56/66U de ska vara riktigt bra, har själv en 66U som ska hämtas ut idag.

Verkar vara dyra tyvärr. Min nuvarande router ger max 60/10 av min 100/10. Billigt D-Link skräp (200:-)

Vill försöka få ut hastigheten lite.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Komplett:

Goda nyheter!

Det är viktigt för oss att alltid erbjuda våra kunder bästa service och vi trodde att vi kunde lösa det hela genom att häva köpet. Vi har nu insett att det inte var ett tillräckligt bra erbjudande så vi tog ett möte intern och kom fram till att vi kommer lösa problemet genom att leverera skärmarna ni inte fått. Dessa kommer skickas ut från lagret under de närmaste dagarna och de som redan returnerat skärmarna kommer bli erbjudna att få dessa utskickade igen. Det var fel av oss att vi inte valde denna vägen från början och ber ödmjukast om ursäkt.

mvh
Mikael

Nä men titta Nu har ni nog lärt er en läxa komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Goda nyheter!

mvh
Mikael

Konsumentmakt!!!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Goda nyheter!

mvh
Mikael

Äntligen har ni tagit ert förnuft till rätta. Har nu ett mycket godare ord om Komplett då ni visar på att kunna sätta kunden i fokus.

Jobbigt bara att det ska behöva gå såhär långt men det är väl slutresultatet som räknas. Ser fram emot att få hem de resterande skärmarna i brevlådan.

Mvh

Visa signatur

Gaming: Phanteks Eclipse P400 | Intel i5 6600K | Gigabyte Z170X-Gaming-3 | Corsair Vengeance LP 16GB 3000Mhz | EVGA GeForce GTX1070 SC ACX 3.0 | Crucial MX300 525GB | Corsair CX550M 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av heekzz:

Äntligen har ni tagit ert förnuft till rätta. Har nu ett mycket godare ord om Komplett då ni visar på att kunna sätta kunden i fokus.

Jobbigt bara att det ska behöva gå såhär långt men det är väl slutresultatet som räknas. Ser fram emot att få hem de resterande skärmarna i brevlådan.

Mvh

oj jävlar vilken brevlåda du bör ligga inne med ......=)

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Varför kan de inte bara skicka tillbaka sina skärmar och få pengarna tillbaka? De har ju även sagt att de står för alla kostnader? De har även erbjudit en rabatt pris på skärmen. Man har dock ingen rättighet att få skärmen gratis enligt konsumentverket.

Du verkar inte alls läst tråden ordentligt!? Dom har ju trott att dom köpt ett paket med tre skärmar och Komplett har godkänt köpet och levererat varan. Dock fick inte kunderna vad som utlovades, utan hade tagit bort två skärmar ur paketen och det utan att ha informerat kunderna. Vad är det som är svårt att förstå?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

oj jävlar vilken brevlåda du bör ligga inne med ......=)

King-Size!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Goda nyheter!

mvh
Mikael

Tycker det är bra att ni tog ert förnuft och gjorde det bästa för kunderna. Köpte inte själv paketet (tyvärr), men tycker rätt ska vara rätt och i detta fall hade ju inte kunderna gjort nått fel eller kunnat tro att nått var fel. Bra gjort Komplett!

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av pirpen:

Du verkar inte alls läst tråden ordentligt!? Dom har ju trott att dom köpt ett paket med tre skärmar och Komplett har godkänt köpet och levererat varan. Dock fick inte kunderna vad som utlovades, utan hade tagit bort två skärmar ur paketen och det utan att ha informerat kunderna. Vad är det som är svårt att förstå?

Detta är inte riktigt korrekt. Paketet innehöll, i vårt system, bara 1 skärm (men det stod 3 i produkttexten) och därför skickades bara 1 skärm ut. Hade vi märkt felet hade vi så klart kontaktat kunderna först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Goda nyheter!

mvh
Mikael

Fint jobbat, även om ni går back på denna deal så tror jag ni tjänar igen det i längden!
Synd bara att man missade erbjudandet, men är glad för alla som fick ett bra pris

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar för det! Har köpt så mycket av Komplett och skulle inte vilja söka mig till andra affärer. Tycker ändå att ni nu i slutändan har skött detta snyggt och ger er beröm för att ni tänker och värnar om era kunder.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Har följt dessa inlägg angående paketet som strulat...

Kom dock att tänka på en sak nu, vad händer med de personer som köpt de två skärmarna som saknades för 500kr/st, jag hoppas att ni Komplett kommer ta kontakt med dem. Så att inte dom behöver söka upp er, det är trots allt inte dom som har gjort fel. Alla hänger inte på Sweclockers.

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Skrivet av Paratroper:

Kom dock att tänka på en sak nu, vad händer med de personer som köpt de två skärmarna som saknades för 500kr/st, jag hoppas att ni Komplett kommer ta kontakt med dem. Så att inte dom behöver söka upp er, det är trots allt inte dom som har gjort fel. Alla hänger inte på Sweclockers.

Jag satt precis och funderade precis samma sak

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Paratroper:

Givetvis kommer dessa krediteras i så fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Fint jobbat, även om ni går back på denna deal så tror jag ni tjänar igen det i längden!
Synd bara att man missade erbjudandet, men är glad för alla som fick ett bra pris

Komplett tjänar på att stå för sitt misstag som du säger.
Att stå fast vid hävning av köpet hade bara gett en massa bad-will.
Nu får de förtroende tillbaka från kunderna de lever av istället.

Cdon klantade sig med externa diskarna, inget tjafs om hävning.
Inte samma summa per köp, men de sålde en jäklar massa diskar istället.
De brukar stå för sina misstag utan tjafs vilket ger mycket good-will.