Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Varför fungerar inte mina möss med en gång?

Permalänk
Medlem

Varför fungerar inte mina möss med en gång?

Min deathadder fungerar inte tillsammans med min dator. Jag har uteslutit att musen är trasig då den fungerar perfekt på andras datorer. Detta sker även när jag försöker koppla in andra möss, fast då brukar det lösa sig när man installerar drivrutiner. Så här har det aldrig varit förr utan skett efter min senaste ominstallation av windows 7. Förr har det alltid bara varit att koppla in och så funkar det. Någon som vet vad som är fel? det står att "the device was succesfully installed and is ready to use". Den lyser och allt men fungerar ändå inte.

Permalänk
Skrivet av Niklas62:

Min deathadder fungerar inte tillsammans med min dator. Jag har uteslutit att musen är trasig då den fungerar perfekt på andras datorer. Detta sker även när jag försöker koppla in andra möss, fast då brukar det lösa sig när man installerar drivrutiner. Så här har det aldrig varit förr utan skett efter min senaste ominstallation av windows 7. Förr har det alltid bara varit att koppla in och så funkar det. Någon som vet vad som är fel? det står att "the device was succesfully installed and is ready to use". Den lyser och allt men fungerar ändå inte.

Har du inst alla drivers efter senaste inst av W7? Ex vis chipset drivern?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Niklas62:

Driver: Intel Management Engine driver ver:8.0.2.1410
To support Intel's 3rd Generation (Ivy Bridge) CPU, corresponding BIOS and drivers update are required + skulle jag tro denna: ASRock Extreme Tuning Utility ver:0.1.234 To support Intel's 3rd Generation (Ivy Bridge) CPU, corresponding BIOS, drivers and AXTU update are required.

Ser att det finns "gott mått" med drivers och utilities, vilka fattas du? Är tex denna: Etron USB 3.0 driver ver:0.96_WHQL och ASRock XFast USB Utility ver:3.02.30 inst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Intel Management Engine ... corresponding BIOS and drivers update are required

EDIT: googlade ditt moderkort + chipset driver och softpedia länkade till INF filen ( INF driver ver:9.2.0.1015 ), så prova den!

Chipset ska inte behöva en BIOS uppdatering.

Jag skulle gissa på dessa:
- Intel Smart Connect
- Etron USB 3.0
Prova även XFast USB som han ovan skrev.

Gissar att du redan testat alla USB portar.