Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Intellimouse Explorer 3.0 hoppar till

Som sagt så hoppar den till och flyttar pekaren helt random åt något håll som inte stämmer med hur jag rör musen.
Den glappar inte i kontakten då den aldrig stänger av LED:en eller kör Windows-ljudet när man kopplar in saker.

Har läst lite att det kan vara problem med musmattor som är flerfärgade.

Någon som haft liknande problem?

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft liknande problem om musmattan är blank, är den det?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Har haft liknande problem om musmattan är blank, är den det?

Nej, det är en SteelSeries Fnatic. Va lika på min förra matta Qpad CT också.

Permalänk
Medlem

Köp en mattor med vitt på. Har haft problem med flera möss på mina 2 Qpad CT, det är de vita strecken i loggan som gör så att musen "skippar". Köp en Corepad C1, kung matta.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Det är ju inget vitt på min nya matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snefan:

Det är ju inget vitt på min nya matta.

Kanske det oragna annars, testa att dra musen långsamt över mattan och försök att se vart den skippar, om den gör det på random eller om det är på samma ställe.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är ju ganska lätt att utesluta det felet om du tejpar fast ett A4 papper på bordet och testar med musen då. Hoppar den inte då är det fel på musmattan, hoppar den fortfarande så är det nog din sensor som är trasig, tyvärr.