Tillbringar för mycket tid vid datorn.

Permalänk
Medlem

Tillbringar för mycket tid vid datorn.

Hejsan Swec, har ett litet "problem" som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Det är så att jag enligt mig själv tillbringar alldeles för mycket tid vid datorn och det jag behöver hjälp med är tips på saker att göra så att jag inte är vid datorn så mycket. Träna gör jag redan 4 dar i veckan och är med kompisar ibland, men vill ha tips på saker att göra ensam när man inte har kompisar i närheten.

Tack på förhand. Om tråden ligger fel så är det bara att flytta!

Permalänk
Medlem

Lär dig spela ett instrument, läs böcker

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Hedersmedlem

Får man fråga vad du tycker är för mycket? Hur mycket sitter du vid datorn om dagen i snitt? Hur mycket vill du minska den siffran?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Får man fråga vad du tycker är för mycket? Hur mycket sitter du vid datorn om dagen i snitt? Hur mycket vill du minska den siffran?

Sitter väl kanske 5-7h om dagen vill gärna ha ner den till högst 3h om dagen.

Permalänk
Medlem

Kolla på Rescue 911. Finns massor av avsnitt i tube. Vissa är dock otäcka men väldigt bra program.

Baby faller ner sju våningar men överlever.
http://www.youtube.com/watch?v=u-UHZtxJn0s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Kolla på Rescue 911. Finns massor av avsnitt i tube. Vissa är dock otäcka men väldigt bra program.

Baby faller ner sju våningar men överlever.
http://www.youtube.com/watch?v=u-UHZtxJn0s

Felpost?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skaffa en hobby är lätt den bästa aktiviteten.
Starta med geocatching?
Eller kör något Turf Wars.

Båda två är aktiviteter som gör att du går ut och rör på dig.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Hejsan Swec, har ett litet "problem" som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Det är så att jag enligt mig själv tillbringar alldeles för mycket tid vid datorn och det jag behöver hjälp med är tips på saker att göra så att jag inte är vid datorn så mycket. Träna gör jag redan 4 dar i veckan och är med kompisar ibland, men vill ha tips på saker att göra ensam när man inte har kompisar i närheten.

Tack på förhand. Om tråden ligger fel så är det bara att flytta!

Köp en elgitarr och en förstärkare, lär dig spela. Efter någon vecka när dina fingrar är härdade är det riktigt trevligt att sitta och spela i soffan. Finns massor av helt okej gitarrer för runt 1500-2000kr och en förstärkare i modell mindre kostar inte många hundralappar. Tabs och instruktionsvideor hittar du på youtube, ultimate guitarr etc.

Har en kompis som stickar superhjältekläder till katter, ser riktigt bra ut och de flesta katter verkar inte ha för mycket mot cosplay. Han säljer även en hel del av dom

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren, tog fram guran och kollade vad man kom ihåg och det var inte mycket. Nu blir det att lära sig att spela igen.

Fortsätt komma med förslag!

Permalänk
Medlem

Skaffa barn, sen får du vara glad för 30 min i veckan...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Skaffa barn, sen får du vara glad för 30 min i veckan...

Skickades från m.sweclockers.com

Väntar nog ett tag med det

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Har en kompis som stickar superhjältekläder till katter, ser riktigt bra ut och de flesta katter verkar inte ha för mycket mot cosplay. Han säljer även en hel del av dom

Jag antar att du skämtar? Om inte så är detta en av de konstigaste hobbies jag någonsin hört talas om! Att tillbringa 5-7h/dag framför datorn verkar ärligt talat BETYDLIGT vettigare!!

Permalänk
Medlem

Dagens ungdom. På min tid fanns det massor och göra.

Börja med ett instrument som någon sa, så har du och göra ett tag.
Börja med en sport.
Skaffa en tös? Eller kille om du föredrar det.
Börja sticka eller virka.
Leta pant.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

varför sluta med något som du helt uppenbart tycker är roligt? vad för negativt får du ut utav att sitta vid datorn? du tränar, så aktiv håller du dig, du träffar kompisar, så den sociala delen är ju klar, så varför sluta med det som du nu tycker är så pass kul så du väljer att tillbringa flera timmar om dagen med? får det inte att gå ihop, men jag antar att det finns en mycket bra anledning.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredofrans:

Jag antar att du skämtar? Om inte så är detta en av de konstigaste hobbies jag någonsin hört talas om! Att tillbringa 5-7h/dag framför datorn verkar ärligt talat BETYDLIGT vettigare!!

Nej, varför skulle det vara ett skämt? Han tycker om att arbeta med händerna, han gillar katter och han gillar att klä ut dom som batman, superman, wonderwoman etc. Tillbringa du 5-7h framför datorn om du anser att det är vettigare.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Börja dansa. Shuffle, street, liquid, whatever. Det är extremt roligt att dansa så rekommenderar verkligen att du börjar, oavsett hur bra taktkänsla du har. Alla kan lära sig dansa, jag gjorde det och jag sög från början.

Lär dig något språk. Om du spenderar en timme för att lära dig ett språk varje dag istället för att sitta vid datorn så har du lärt dig spanska flytande på 6 månader.

Läs en bok.

Lär dig rita.

Turfa - http://www.turfa.se

Sjung.

Chilla.

Permalänk
Medlem

Om det handlar om att vilja spela mindre men du fortfarande gillar att sitta vid datorn finns det andra saker att göra där som t ex rita (3D Art), skapa musik eller varför inte tjäna pengar genom att handla med aktier.

Kan även rekommendera fotografering vilket du kan varva med bildredigering på datorn hemma.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Nej, varför skulle det vara ett skämt? Han tycker om att arbeta med händerna, han gillar katter och han gillar att klä ut dom som batman, superman, wonderwoman etc. Tillbringa du 5-7h framför datorn om du anser att det är vettigare.

Det är absolut inget fel i att hålla på med handarbete. Att ha husdjur är också en bra "hobby". Men att klä ut den stackars katten (ja, jag säger "stackars", för jag tvivlar starkt på att det finns några djur som verkligen gillar att ha kläder på sig) till batman tycker jag verkar väldigt udda. Men visst, mår din kompis och katten (återigen, jag tvivlar starkt på det) bra av det så tycker jag de ska fortsätta.

On topic: lär dig laga mat! (förslagsvis något annat än kattmat)

Permalänk
Medlem

Tackar för förslagen, ska försöka lära mig att shuffla(kan grunderna redan) så där dödas nog några timmar.

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Köp en gammal Volvo så har du inte mycket tid över till dator.

Annars är ju bilar en fin hobby som man kan döda mycket tid med och ha kul med sina vänner! Kostar en del men värt det om man tycker det är kul!

Dold text
Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Som sagt varför sluta slösa bort tid på datorn för att börja med att slösa bort tid på annat?

Så istället för att fundera på andra meningslösheter, funderar på vad för nyttiga saker du kan göra mer av eller bara hur du bättre kan utnyttja din tid till att ha roligt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Som sagt varför sluta slösa bort tid på datorn för att börja med att slösa bort tid på annat?

Så istället för att fundera på andra meningslösheter, funderar på vad för nyttiga saker du kan göra mer av eller bara hur du bättre kan utnyttja din tid till att ha roligt.

Jag använder ju dock bara förslagen som verkar roliga och inte helt meningslösa-

Permalänk
Medlem

Om du har en androidtelefon så tycker jag att du ska bege dig ut och turfa, som någon tidigare redan har nämnt.

www.turfgame.com

Det blir som ett spel fast fysiskt. Beroendeframkallande så du kan lätt spendera dina 7-8 timmar genom att erövra stan varje dag

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Om du har en androidtelefon så tycker jag att du ska bege dig ut och turfa, som någon tidigare redan har nämnt.

www.turfgame.com

Det blir som ett spel fast fysiskt. Beroendeframkallande så du kan lätt spendera dina 7-8 timmar genom att erövra stan varje dag

Verkar riktigt skoj, skulle lätt göra det om jag inte bodde mitt ute i skogen :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Verkar riktigt skoj, skulle lätt göra det om jag inte bodde mitt ute i skogen :P.

Mitt ute i skogen? Perfekt ju, då du inte har massa ögon och människor runt dig.

Bygg/köp en pilbåge eller ett armborst och bli lika bra som Robin Hood i din egen sherwoodskog?
Skaffa dig en dirtbike?
Bygg en trädkoja om du gillar och hamra. Kanske känns lite töntigt, men det kan väl vara rätt skönt att sitta där någon mysig kväll med en kvinna och lite levande ljus?

Jag vet inte. Finns massa saker att göra, handlar bara om att orka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Verkar riktigt skoj, skulle lätt göra det om jag inte bodde mitt ute i skogen :P.

Hmm, du verkar bo i Morgongåva. Då är det en bit in till Västerås/Uppsala, så jag förstår lite hur du tänker. Särskilt nu under vinterhalvåret. Men till våren så kan du ju köpa dig en ordentlig cykel så får du motion och nöje. 90 min enkel resa om du kör lugnt, sen har du 4-5 timmar att turfa. Perfekt

(annars är ju landsvägcykling en mycket trevlig företeelse. Man får se mycket och kan verkligen njuta. Kanske en cyklocross kan vara roligare då jag kan tänka mig att det finns en del grusvägar att utforska också, och den funkar även större delen av vinterhalvåret (själv nyligen ägare till en :D.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Hmm, du verkar bo i Morgongåva. Då är det en bit in till Västerås/Uppsala, så jag förstår lite hur du tänker. Särskilt nu under vinterhalvåret. Men till våren så kan du ju köpa dig en ordentlig cykel så får du motion och nöje. 90 min enkel resa om du kör lugnt, sen har du 4-5 timmar att turfa. Perfekt

(annars är ju landsvägcykling en mycket trevlig företeelse. Man får se mycket och kan verkligen njuta. Kanske en cyklocross kan vara roligare då jag kan tänka mig att det finns en del grusvägar att utforska också, och den funkar även större delen av vinterhalvåret (själv nyligen ägare till en :D. http://www.youtube.com/watch?v=zWGnM_1ViZA&feature=player_emb...

Är det VM i pungkross? Ser ut som det kan göra fasligt ont om man missar en gång man hoppar upp på hojen med den farten!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

5-7 timmar vid datorn om dagen låter inte så illa.
Själv går jag till jobbet vid 8 och sitter sedan vid datorn fram till kl 18:30, bara med lite paus för lunch och så.
Sedan sitter jag kanske ett par timmar vid datorn hemma och spelar

Vad kan det bli ? Typ 12 timmar per dag i snitt kanske ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.