Ny androidtelefon med abonnemang

Permalänk
Medlem

Ny androidtelefon med abonnemang

tjenixen, dags att byta upp sig till en telefon man kan fördriva tiden på buss o liknande och använda till lite allt möjligt.

Det jag söker är någon slags mobil med android (tycker om konceptet) med abonnemang. I abonnemanget vill jag gärna att det är en del gratis sms, gärna gratis surf ( 0.5gb räcker!) och möjligtvis en liten pott till att ringa för så man slipper betala extra för det. Pris i månaden.... 149kr i månaden, med min inkomst (gymnasieelev) så är det nästan mer än jag har råd med men 150 ungefär kan jag tänka mig att betala.

Ifall någon har nåt tips på dehär så hade de varit shysst, letat på de flesta större telefonbolag utan resultat.

mvh

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för svaret! Där ingår varken sms eller något mer än väldigt lite fri surf och kostade 200kr... liiite överpris. Behöver ingen värstingtelefon ifall jag säger så !

Permalänk
Medlem

Kontantkort samt köpa ngt begagnat är det nog som gäller isf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Omlin:

Tack för svaret! Där ingår varken sms eller något mer än väldigt lite fri surf och kostade 200kr... liiite överpris. Behöver ingen värstingtelefon ifall jag säger så !

det är svårt att hitta med dina behov då det är lika bra som att köpa en mobil och köra på kontant-kort.

Permalänk
Medlem

Kanske denna?
ZTE Blade 2 hos telenor

Tecknar du dig för 24 månader på abonnemanget Pott med surf (kom ihåg att markera att du är ungdom) så kan du landa på 109:- per månad.

Telefonen kan jag inte uttala mig så mycket om, men jag köpte föregångaren ZTE Blade till min sambo och den fungerar väl helt ok, men är ju inget prestanda monster. Det står i specifikationen att det är Android 2.2 men på tjejens Blade (1) så finns 2.3, vilket borde betyda att åtminstone det är möjligt att uppgradera till.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kolla på Halebop Hallå

Öppningsavgift: 99 öre
Samtal till alla operatörer och röstbrevlådan: 19 öre/min
5000 fria SMS till hela världen
0,5 GB surf

Allt för 99 kr/mån!

Sen kan du även välja 3 GB surf och då kostar det 149kr/mån

Kör själv med detta och jag är nöjd, har inte haft några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mullaren:

Kolla på Halebop Hallå

0,5 GB surf

Allt för 99 kr/mån!

Stämmer väl inte det du skriver

När du laddar 300 kr får du:

Ringa för 19 öre per minut till alla
3 GB surf

Så för att få allt som du skriver måste han ladda med 300 varje månad.Iallafall det jag ser på deras hemsida?

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Man kan få ganska bra studentrabatt hos Tele2 genom Mecenat.
Köp telefonen kontant nån annan stans eller kolla upp om de har några billigare lurar att erbjuda med abonnemangen.
Annars kan du ju köpa begagnat.

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/telefoni/tele2-mobiltelefoni

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Kanske denna?
ZTE Blade 2 hos telenor

Tecknar du dig för 24 månader på abonnemanget Pott med surf (kom ihåg att markera att du är ungdom) så kan du landa på 109:- per månad.

Telefonen kan jag inte uttala mig så mycket om, men jag köpte föregångaren ZTE Blade till min sambo och den fungerar väl helt ok, men är ju inget prestanda monster. Det står i specifikationen att det är Android 2.2 men på tjejens Blade (1) så finns 2.3, vilket borde betyda att åtminstone det är möjligt att uppgradera till.

Jag bugar och bockar! HELT klart bästa alternativet, ska lusläsa lite om mobilen med sen blir det förhoppningsvis att beställa.

Tele2 köper jag aldrig igen, inte täckning NÅGONSTANS där jag bor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Stämmer väl inte det du skriver

När du laddar 300 kr får du:

Ringa för 19 öre per minut till alla
3 GB surf

Så för att få allt som du skriver måste han ladda med 300 varje månad.Iallafall det jag ser på deras hemsida?

Troligen menades ett Habebop Hallå abonnemang... https://shop.halebop.se/mobilabonnemang

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mullaren:

Kolla på Halebop Hallå

0,5 GB surf

Allt för 99 kr/mån!

Telenor har ju 149;. pott,

3000fria sms, fri surf,

1gb/s

99öre startavgift, 49 öre minutkostnad,

pott abonemang, så du ringer dessutom upp pengarna om du vill.
går att ta utan bindningstid.
3månader uppsägning dock.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Kör på kontantkort med årskort (ca 400kr) på sms, får jag 5000 sms/månad i ett år.

Betalar tror jag 19kr/månaden för 0,5gb surf, passar mig rätt bra, surfar jag på mobilen är det mest lite smått facebookande och så.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hittade en ny grej. Sony Xperia Tipo med Abonnemanget pott med surf under 18, där det är fri surf (står inte hur mycket...?) dock inga gratis sms. Alltså telefon+abonnemang 79kr i månaden som jag faktiskt kan använda. Perfekt! Eller ska man ta Pott med surf 149kr och då ha gratis sms och 150 kr att ringa för? .. hmm. Nån som kan reda ut detdär med "fri surf" så har jag nog bestämt mig.

Tackar för alla era idéer!