Kan inte installera ett enda program?! Hjälp!

Permalänk
Medlem

Kan inte installera ett enda program?! Hjälp!

Hej!

Jag beslöt mig igår kväll att installera om mitt windows 7 efter några nvidia-drivrutiner hade spårat ur, så formaterade hårddiskarna igår och började installationen idag. Tog ganska lång tid eftersom att jag var tvungen att felsöka bios-fel då mina hårddiskar var kopplade i raid :/
Men äntligen så är Windows installerat!

Men vad händer, jo när jag drar igång första riktiga installationen av Battlefield 3 kommer detta upp när jag uppdaterar Origin:
´´Uppdateringen kunde inte slutföras. Ladda ner och installlera den senaste versionen av Orgin från.....´´
Ungefär exakt samma sak händer när jag försöker ladda ned från nätet fast då står detta:
´´There is a problem with this website security certificate´´.
Dock så kan man hoppa över det och komma vidare till installationsmappen MEN det slutar Ändå med att det kommer något felmedelande:S
Flashplayer, chrome, steam, origin, skype alla program förutom just Antivirus program.
Jag har provat starta datorn i safemode, öppnat nytt admin-konto repairat win7 men ändå så ger den sig inte.

Jag skulle bli jätte tacksam om ni bara lämnade något som kan hjälpa mig, Axel
Trevlig Söndagskväll!
Axel

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du inte har uppdaterat Windows? Testa dra igång windows update och uppdatera ditt windows. Finns vissa program/paket som behövs vara installerade för att andra saker ska fungera och gå installera på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Kan det vara så att du inte har uppdaterat Windows? Testa dra igång windows update och uppdatera ditt windows. Finns vissa program/paket som behövs vara installerade för att andra saker ska fungera och gå installera på datorn.

När jag söker update ommer upp Error code 80072f8f upp :S

Permalänk
Medlem

Kolla så att du har ställt in datumet rätt på windows, kan strula till sig med vissa certifieringar och licenser bland olika program.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Windows-Upda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Kolla så att du har ställt in datumet rätt på windows, kan strula till sig med vissa certifieringar och licenser bland olika program.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Windows-Upda...

Tack Spaceweed!
Nu fick jag igång updaten och hoppas på att allt annat också går!
Sjukt tacksam!

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul att hjälpa folk

Permalänk

Haha känns lite weird att det inte ska gå och installera ett enda program eler köra windows update man skrivit in datumet fel...

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080