Whimsyshire level Tråden (Spoiler)

Permalänk

körde 20 leorics manion run för chinbone. 83 runs för raindbow... och 6 runs på gemstone. tog 1½ dags spelande ca..
mkt tröttsamt
har dock en fråga, säg att man uppgraderar staven till NM från normal. går staven bakåt med dvs OM jag vill köra på normal och bara har en nm stav?
skönt att den är account bound med så klarade den med min wizzard och la över den till min munk så funkade de

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Skrivet av BergHa:

Tänkte på 10slag efter pot och templar =D
Force armor fungerar i 99% av fallen och dämpar allt till 11k~
Atm så tankar jag bättre än någon jag spelar med (även barbs/monks)

Men visst fungerar teleport för dig så gör den det, har som sagt klarat mig till a4 utan den. (Känner faktiskt ingen mage som har sagt nå bra om den)

Jag säger ju något bra om den
Ser inte varför den inte skulle vara bra, man kan teleportera i princip hur ofta som helst och i extrema sträckor per CD med Illusionist och Wormhole. ^^

Skrivet av soulblade:

körde 20 leorics manion run för chinbone. 83 runs för raindbow... och 6 runs på gemstone. tog 1½ dags spelande ca..
mkt tröttsamt
har dock en fråga, säg att man uppgraderar staven till NM från normal. går staven bakåt med dvs OM jag vill köra på normal och bara har en nm stav?
skönt att den är account bound med så klarade den med min wizzard och la över den till min munk så funkade de

Oh fy vilken otur du har..
Fick leoric på andra runnet (trodde faktiskt den hade 50% spawn rate), rainbow hittade jag runt level 25 tror jag, medan gemstone tog 1½ timma.

Men ja, staven fungerar på alla lägre difficulties.

Permalänk
Citat:

Oh fy vilken otur du har..
Fick leoric på andra runnet (trodde faktiskt den hade 50% spawn rate), rainbow hittade jag runt level 25 tror jag, medan gemstone tog 1½ timma.

Men ja, staven fungerar på alla lägre difficulties

lite så.
men men, tack för svaret

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Skrivet av DotaPottan:

jag köpte mina normal plans från vendor

Då kanske det är så att man måste få ngn plan droppad då, för jag kunde inte köpa normalplan. Men alla andra fungerade.

Visa signatur

Main: FD ARC, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Samsung SpinPoint T166 500GB, MSI P67A-GD55, Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART, Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4,3 GHz, ZOTAC GTX 470 1280Mb * 2 SLI, Corsair AX 850W 80+ GOLD, Asus Essence STX + Sennheiser PC360, Allt vattenkylt
Cdon: SWEC1112 Inet: INET

Permalänk
Medlem

Köpte en clean runda av en person..fick ingen bra loot..men jag har spenderat 200k g på det yippie

*host*

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Kört en jäkla massa hell med en kompis som levlar. Inte fått något vettigt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

om någon behöver winmsy shrine öppnad på inferno så kan ja gärna öppna den mot en liten avgift på 25k. bara adda mig ingame på battletag Pottan#2456 skriv vad det gäller oxå

Permalänk
Sötast

Köpte gear på AH på level 20 och mer eller mindre maxade en wizard, körde sedan whimsyshire runs till 33.... tog väl ett par timmar som bäst.... Dock fick jag inte en enda uppgradering under hela tiden, lite oväntat.

Permalänk
Skrivet av wa((o:

skulle gärna vilja ha det öppnat i inferno men om du nu öppnar det åt mej har jag det då alltid öppnat?

Nej det är öppet så länge det gamet är öppet så det är öppet för 1 clear.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen tag på en Gibbering Gemstone.
Hade 2 minuter till övers och självklart är ju D3 igång hela tiden.

Nu saknas det bara 1,7 mille, så att jag kan uppgradera staven också =(

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni är det värt att lägga ner massa stålar på uppgradera Staven för Inferno leveln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaze84:

Vad tycker ni är det värt att lägga ner massa stålar på uppgradera Staven för Inferno leveln?

Nej, inte längre Dock så kostar den ju inte så mycket.. är mest en kul grej imo.

Permalänk
Medlem

Gick att köpa planen för hell, men de tidigare krävdes för att bygga staven, så när jag körde normal fanns inte planen hos vendorn, fast jag dödat izual, eller vad han heter. Gjorde det i fel ordning, kanske jag pajjat nått nu?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Gick att köpa planen för hell, men de tidigare krävdes för att bygga staven, så när jag körde normal fanns inte planen hos vendorn, fast jag dödat izual, eller vad han heter. Gjorde det i fel ordning, kanske jag pajjat nått nu?

Receptet för normal köper man inte, den hittar man som dropp när man dödar typ Izual, de andra köper man från varje svårighetsgrad utöver

Permalänk
Medlem

Aha, tack!

Körde inferno med en polare, de slåss hårt därnere, men hittade fina grejer att sälja. Ett hästpack släppte två ringar och en amulett, alla rare. Trodde inte ens det var möjligt. Gillar banan skarpt, ett skönt avbrott när man är less på övrigt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Jag fick alla mats på min första run, antar att jag hade tur, men det var ju relativt trevligt !

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Medlem

Nightmare: Nightmarish Staff of Herding
Requires that you are on Prime Evil of Nightmare Mode. Costs 20,000 Gold for plans and an additional 200,000 price to make.

Hell: Hellish Staff of Herding
Requires that you are on Prime Evil of Hell Mode. Costs 50,000 Gold for plans and an additional 500,000 to make.

Inferno: Infernal Staff of Herding
Requires you to be level 60.
Requires that you are on Prime Evil of Inferno Mode. Costs 100,000 for plans and 1,000,000 to make.

Kan ju inte vara värt guldet?

Permalänk
Skrivet av Blaze84:

Nightmare: Nightmarish Staff of Herding
Requires that you are on Prime Evil of Nightmare Mode. Costs 20,000 Gold for plans and an additional 200,000 price to make.

Hell: Hellish Staff of Herding
Requires that you are on Prime Evil of Hell Mode. Costs 50,000 Gold for plans and an additional 500,000 to make.

Inferno: Infernal Staff of Herding
Requires you to be level 60.
Requires that you are on Prime Evil of Inferno Mode. Costs 100,000 for plans and 1,000,000 to make.

Kan ju inte vara värt guldet?

Värt och värt, är väll samma loot som i act3 men kan vara ett skönt avbrott från det vanliga act3 farmandet. Sen är ju staven trots allt inte så värst dyr att bygga i hopa heller så varför inte

Permalänk

Funkar staven enbart en gång eller får man tillträde till Wimsy ett obegränsat antal gånger?
(Till inferno)

Mvh

Permalänk
Medlem

Obegränsat antal gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Värt och värt, är väll samma loot som i act3 men kan vara ett skönt avbrott från det vanliga act3 farmandet. Sen är ju staven trots allt inte så värst dyr att bygga i hopa heller så varför inte

Precis detta.
Innan de nerfade a3/a4 samt kistor så var det sjukt värt att skaffa staven då Whimsy var mycket lättare att farma än de senare akterna (jag kunde köra Whimsy solo men hade inte en chans i A3 t.ex) och moln och framför allt piñatan var grymma för loot, men i dagsläget så gör man det nog bara för att kunna få lite omväxling, största problemet med Whimsy är väl att det bara är ett fåtal packs där inne, så för långvarig farm så är A3 bättre då du kan få så oerhört många fler packs per game än du får om du bara kör upp en 5-stack i A1 och sen drar Whimsy och rensar det på 15-20 min och då bara får 4-5 elite packs.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.