Bitfenix lanserar ljuddämpade Ghost

Permalänk
Medlem

Ser inte så dumt ut... Men guuuuud va han e tråkigt att lyssna på.
Kan dom inte fixa något bättre än det? Och vad gör musiken där egentligen?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Vi diskuterade ju interna platser i ett chassi. Så du griper efter halmstrån i onödan nu.

Ok vi har helt olika uppfattning om detta men vad menar du med att jag griper efter halmstrån? Tycker inte jag gör det bara påpekade vad det var som gjorde att jag (eller vem som hellst) missade att du menade 3,5" diskar i en vanlig dator.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Ser ganska ok ut, men med några missar.
Ett chassi ska ha helt raka kanter, inga luckor, ljud isolerat och mATX eller mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Vem använder 3.5or idag? Men ändå är vaggorna gjorda för 3.5or och går inte att få mindre. Den här gick att bredda för att få plats med 3.5or så du är helt fel ute, den är gjord för både och men den är liten i ursprungsläget, nått som inga andra har. Jag skulle säga att du satte ett skott i pannan på dig själv.

Jag använder 3,5 tums diskar. Dock tycker jag vaggorna är för dåliga för allt annat än SSD, jag vill alltid montera max antal diskar i 5.25 tums enheterna så man slipper oljudet.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

ge sweclockers ett ex att testa först i världen vare nåt XD

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tempel:

Dom har man externa eller som naslösningar. Finns ingen anledning att ha lagringsdiskar i en burk idag.

Ja, de flesta har faktiskt slutat med interna 3.5" diskar. Det finns en burk med 3.5or i mitt hem men den har varken skärm, tangentbord eller mus. Alla andra sitter det ssder i och skulle man ha mer än 4 interna så får man lov att flytta ena burväggen så man får plats med fler i det där chassit. Men låt oss säga att det där chassit har en säljlivslängd på 2år. Hur många som skaffar burk under den tiden kommer sitta enbart på 3.5or och ha mer än 4 i chassit? Hur många kommer sitta enbart på ssd? Betydligt fler.

De flesta är en överdrift. Har man inte stora mängder filer är det dyrt och krångligt med en NAS. Har man som jag, en del filer som kräver höga överföringshastigheter är NAS inget alternativ. Jag vill inte sitta och redigera bilder över LAN.

Fast utvecklingen går ju åt det hållet. Vi entusiaster bygger filservrar och Svensson satsar på molnlösningar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Grante:

GE mig en version av den lådan med handtag och jag köper den på direkten!
Dock så undrar man hur många cm det var på andra sidan för kabeldragning osv?

Det är omkring 2.0-2.5cm, fullt tillräckligt imo.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Mycket intressant, ser bra ut! Videon suger men vad gör det...Väntar på swec recension innan jag bestämmer mig för detta eller FD R4.
Kul att de två chassin som jag väger mellan nu är designade i Sverige.

Permalänk
Medlem

När kan man förvänta sig att BitFenix GTI2000 SX GTA-GTX kommer med "MEGA-YO" och "i know what you did last dreamhack in teh gamecorner" ? Allvarligt talat, säljer verkligen domhär fånerierna som ska vara marknadsförings-termer? Mega-Chrome, Disco-fan och allt vad det är.

Det är för mig helt omöjligt att ta denhär firman på allvar när man presenterar sina prylar på dethär viset. Verkligen tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

De flesta är en överdrift. Har man inte stora mängder filer är det dyrt och krångligt med en NAS. Har man som jag, en del filer som kräver höga överföringshastigheter är NAS inget alternativ. Jag vill inte sitta och redigera bilder över LAN.

Fast utvecklingen går ju åt det hållet. Vi entusiaster bygger filservrar och Svensson satsar på molnlösningar.

Har flera kunder som redigerar film direkt över nätverket. Inga problem alls. Inget direkt lagg, inget som tyder på att det går saktare än lokala diskar i maskinen. Däremot finns det såklart risiga lösningar som sunkar ner upplevelsen ganska rejält. Då är det såklart inget vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Har flera kunder som redigerar film direkt över nätverket. Inga problem alls. Inget direkt lagg, inget som tyder på att det går saktare än lokala diskar i maskinen. Däremot finns det såklart risiga lösningar som sunkar ner upplevelsen ganska rejält. Då är det såklart inget vidare.

Instämmer totalt!

Själv sitter jag på ett gigabitnät. Märks inte alls av när man sitter och jobbar (grafik, Maya, psp etc etc etc.c.c.)

Permalänk

Kommer Bitfenix Ghost i vit färg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

De flesta är en överdrift. Har man inte stora mängder filer är det dyrt och krångligt med en NAS. Har man som jag, en del filer som kräver höga överföringshastigheter är NAS inget alternativ. Jag vill inte sitta och redigera bilder över LAN.

Fast utvecklingen går ju åt det hållet. Vi entusiaster bygger filservrar och Svensson satsar på molnlösningar.

Ser att du missade början på mitt inlägg, tar det igen "Dom har man externa eller som naslösningar." Externa. De flesta idag har vant sig med att köra en extern disk. Innan översvämmningen i Thailand var externa billigare i samma storlek och från samma företag än interna. Det säger allt om volymen på externa kontra interna. De som har extremt mycket eller vill kunna köra saker smidigt i en familj väljer en nas. Men de flesta har externa idag. Om du skall redigera så hoppas jag verkligen att du gör det på en ssd om nu hastigheten var så viktig för dig.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Dom har man externa eller som naslösningar. Finns ingen anledning att ha lagringsdiskar i en burk idag.

Jo, ekonomiska skäl.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tempel:

Ser att du missade början på mitt inlägg, tar det igen "Dom har man externa eller som naslösningar." Externa. De flesta idag har vant sig med att köra en extern disk. Innan översvämmningen i Thailand var externa billigare i samma storlek och från samma företag än interna. Det säger allt om volymen på externa kontra interna. De som har extremt mycket eller vill kunna köra saker smidigt i en familj väljer en nas. Men de flesta har externa idag. Om du skall redigera så hoppas jag verkligen att du gör det på en ssd om nu hastigheten var så viktig för dig.

Jag har på tok för mycket material för att SSD ska vara realistiskt att använda and hastigheten på disken är inte jätterelevant för redigering men det är viss skillnad på 100 MB/s för en intern disk och ~30 MB/s för en NAS i nätverk. Tittar man på filmredigering blir det ännu värre. Det är för övrigt väldigt ovanligt att köra med SSD för redigering. Däremot används det för cachefiler och scratchdisk. Nog för att priserna på SSD har rasat men det är fortfarande lite för dyrt med 512 GB-enheterna.

Resten av mina dokument hade jag däremot inte haft några problem med att skicka av till en central filserver men jag har inte orkat krångla med det. Dropbox löste de filer jag mest behöver synka mellan min stationära och min laptop. Det är mest filer för skolan. Fast de lagras iof också helt lokalt i slutändan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Vart ifrån landet kommer man om man säger R sådär?

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag har på tok för mycket material för att SSD ska vara realistiskt att använda and hastigheten på disken är inte jätterelevant för redigering men det är viss skillnad på 100 MB/s för en intern disk och ~30 MB/s för en NAS i nätverk. Tittar man på filmredigering blir det ännu värre. Det är för övrigt väldigt ovanligt att köra med SSD för redigering. Däremot används det för cachefiler och scratchdisk. Nog för att priserna på SSD har rasat men det är fortfarande lite för dyrt med 512 GB-enheterna.

Resten av mina dokument hade jag däremot inte haft några problem med att skicka av till en central filserver men jag har inte orkat krångla med det. Dropbox löste de filer jag mest behöver synka mellan min stationära och min laptop. Det är mest filer för skolan. Fast de lagras iof också helt lokalt i slutändan.

Så du redigerar så mycket bilder samtidigt att inte ett par 128or skulle räcka?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Nja "too late" säger jag, har redan införskaffat mig ett R4 och måste säga att R4 är betydligt snyggare än detta chassi. Hot swap är väl inget jag känner att jag har behov av heller. Något de verkar ha missat i Ghost är dessutom ljuddämpning i taket om man inte skulle använda fläktar i toppen, så jag antar att R4 kommer att fortsatt vara förstahandsvalet om man prioriterar låg ljudnivå.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tempel:

Så du redigerar så mycket bilder samtidigt att inte ett par 128or skulle räcka?

Den totala arbetstiden blir ju helt ohanterbar om jag först ska kopiera alla bilder jag ska redigera från HDD eller minneskort till SSD, sedan redigera på SSD, sedan flytta tillbaks till HDD. Det trasslar även till hanteringen i Lightroom eftersom man då måste in och flytta filer även där för att inte databasen ska få totalt frispel. Så den lilla tid man sparar på att redigera på SSD äts upp flera gånger om när man måste flytta runt filerna.

Sen måste man även väga prestanda per krona. Absolut billigast är interna diskar för USB är inte riktigt realistiskt för det blir väldigt jobbigt om den skulle få fel enhetsbokstav när man kopplar in den i datorn. En NAS kostar en del pengar och sänker prestandan vilket inte låter smart. En SSD kostar också pengar och gör liten skillnad i prestanda. Videoredigering har större nytta av högre överföringshastigheter då det skiljer ett par tiopotenser i storlek på filerna som ska hanteras men där är inte heller SSD intressant för annat än att fylla ut där RAM inte räcker till. Filer är mycket mer kostnadseffetkivt att ha på HDD, då gärna i RAID. Tittar vi vidare på musikproduktion som jag också pillar med i bland så är det alla plugin man vill lagra på sin SSD, inte musikfilerna i sig. Men jag hade inte velat spela in direkt mot nätverkslagring av flera anledningar.

Så SSD har en viss användning för redigering och kreativt skapande men inte alls lika mycket som du verkar tro. Däremot finns det en hel del problem förenat med att inte köra intern lagring.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Ser trevligt ut. Men fan vad fåniga deras namn för sina olika lösningar/material är.
De behöver hotta upp sina videos också. Byte av kamera, mikrofon, rum, redigering och människa.

Och inte minst deras hemska 90-tals bakgrundsmusik.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Och inte minst deras hemska 90-tals bakgrundsmusik.

Tack, det missade jag!

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Avstängd

vi vet ju att Jonas kommer bita i detta
skall bli spännande.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Om ljuddämpningen är märkbart bättre än min P182:a så kan det här mycket väl bli nästa chassi, och mitt nuvarande får tas över av filservern. I teorin har de prickat in alla basics i denna Ghost, vad man kan se vid första intrycket, gillade hur smidigt man kan plocka filter också, käckt när man har djur och rengör dom varje månad.
Tycker faktiskt produktnissen hade en lagom nivå på presentationen, inget direkt att klaga på där.

Ser fram emot recension.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Hur många super-duper-mega-joe material har dom nu egentligen? Det känns som ett billigt säljknep att kalla alla sina material specialnamn

Älskar hur Jonas ordval har smittat oss alla ;D

Det är ett snyggt chassi, men jag undrar om det är möjligt att montera små fötter på chassit eller har dom bara varit lata och låtit stansningen vara

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Den totala arbetstiden blir ju helt ohanterbar om jag först ska kopiera alla bilder jag ska redigera från HDD eller minneskort till SSD, sedan redigera på SSD, sedan flytta tillbaks till HDD. Det trasslar även till hanteringen i Lightroom eftersom man då måste in och flytta filer även där för att inte databasen ska få totalt frispel. Så den lilla tid man sparar på att redigera på SSD äts upp flera gånger om när man måste flytta runt filerna.

Sen måste man även väga prestanda per krona. Absolut billigast är interna diskar för USB är inte riktigt realistiskt för det blir väldigt jobbigt om den skulle få fel enhetsbokstav när man kopplar in den i datorn. En NAS kostar en del pengar och sänker prestandan vilket inte låter smart. En SSD kostar också pengar och gör liten skillnad i prestanda. Videoredigering har större nytta av högre överföringshastigheter då det skiljer ett par tiopotenser i storlek på filerna som ska hanteras men där är inte heller SSD intressant för annat än att fylla ut där RAM inte räcker till. Filer är mycket mer kostnadseffetkivt att ha på HDD, då gärna i RAID. Tittar vi vidare på musikproduktion som jag också pillar med i bland så är det alla plugin man vill lagra på sin SSD, inte musikfilerna i sig. Men jag hade inte velat spela in direkt mot nätverkslagring av flera anledningar.

Så SSD har en viss användning för redigering och kreativt skapande men inte alls lika mycket som du verkar tro. Däremot finns det en hel del problem förenat med att inte köra intern lagring.

Du vet att du kan styra vilken bokstav en USBdisk skall få?

I övrigt så måste du ju aldrig sluta redigera en bild eftersom den måste finnas i Lightrooms databas hela tiden...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

JAG ÄR ÄNNU MER BESVIKEN PÅ ER!

Sweclockers, nu får ni ta och skärpa er, inte nog med att ni förändrats för mycket genom åren, utan ni raderar kommentarer också? ni är ju nästan lika illa som Aftonbladet!

Min kommentar var:

Jag är besviken på er Sweclockers, detta chassit anonserades ut för över en månad sen! LinusTechTips kom ut med en recension på detta chassi redan den 19e augusti!

Jag vill ha svar, varför tar ni bort kommentarer? om det var OffTopic så ska ni informera om det!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av mille666:

Sweclockers, nu får ni ta och skärpa er, inte nog med att ni förändrats för mycket genom åren, utan ni raderar kommentarer också? ni är ju nästan lika illa som Aftonbladet! Jag vill ha svar, varför tar ni bort kommentarer? om det var OffTopic så ska ni informera om det!

Synpunkter på moderering tas genom Kontakta eller PM till berörd moderator, inte som allmän debatt och off topic i trådar. Annars spårar diskussionen oftast ur, vilket inte gynnar någon.

Ghost lanseras nu och därav nyheten, oavsett när någon råkade packa upp kartongen på film. Vi klämde på lådan redan under Computex, om man ska se på saken från den vinkeln. Recension kommer framöver, finns dock mycket annat som slåss om plats i kalendern.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tempel:

Du vet att du kan styra vilken bokstav en USBdisk skall få?

I övrigt så måste du ju aldrig sluta redigera en bild eftersom den måste finnas i Lightrooms databas hela tiden...

Jadå men har jag redan minneskort instoppat så blir det ännu mer tid att jonglera runt bokstäver. Vet att en del fotografer kör med Firewire-diskar för arkiveringen. Det vill säga att de dumpar förra årets bilder på en disk och stoppar den sedan i hyllan. Eller ja, ofta kör de med MyBook med intern RAID1 eller tar två kopior. Fast de skulle ju inte få för sig att redigera mot dem utan det är färdiga jobb som bara ska sparas utifall att de skulle behövas igen någon dag. Så externa diskar är till för arkivering om man har minsta lilla krav på prestanda.

Databasen är ju bara en serie siffror som talar om vilka filter och korrigeringar som gjorts till bilden. De är oanvändbara utan själva bilden och det är att ladda in bilden och att rendrera bilden som tar tid. All informatrion om bilden måste ju in i RAM så att Lightroom kan arbeta med den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Måste också kommentera på den konstiga 90-talsmusiken i samband med att det känns som att han inte riktigt vet vad han ska säga. Tråkigt med en så oengagerad (i alla fall det jag fick känslan av) recension av sin egen skapelse.

Mycket stiligt chassi trots allt, men gamla 800D får nog stå kvar en stund till tror jag

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Medlem

ännu ett av dessa "stil rena" lådorna. kan inte swec intresera seg för mer gameing inriktade också

Visa signatur

Citera för svar!