Sony lanserar krympt Playstation 3

Permalänk
Medlem

Tja, funkar det för Apple så varför inte för Sony?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

Snygg konsol! Priset är i överkant anser jag.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Med tanke på alla X360 vs PS3 trådar som finns därute lär vissa göra det. Säger inte att alla gör det men vissa vill nog ha den bästa hårdvaran på en konsoll för att därmed få de snyggaste spelen. Exkluderar självklart datorer från detta resonemang eftersom det är en helt annan femma.

Men då väljer man väl Xboxen för att den oftast ger bättre grafik vid samma spel? Eller menar du de som pratar om Cell och därmed köper PS3?

Skrivet av Eronki:

En polare stod mellan valet av Xbox 360 och PS3, tyckte båda hade skitbra spel och det blev en PS3a pga att den hade Blu-Ray. För Blu-Ray spelaren måste väl räknas som en del av hårdvaran i en konsol, eller?

Sett så så är allt hårdvara, inte riktigt giltigt argument. Han köpte efter en funktion.

Permalänk
Skrivet av Henke420:

Och därmed markerar Sony att PS4 inte kommer att komma de närmsta åren.

Hösten/vintern 2013 är knappast lång väntan på PS4:an.

Eller jo... kanske för en del.

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Vadå mjölka? Ska dem som redan äger en PS3:a köpa den här också?
Sony är ett vinstdrivande företag är alltid smart att försöka locka nya kunder. Bla. gratisreklam här på sweclockers. Det hade aldrig fått denna gratisreklam om dem inte släppte något nytt

Vad jag menar med mjölka är för att dem endast släpper den för att dra det sista ur PS3:an. Jo visst blir det gratis reklam. Men tycker dem skulle lägga den tid det tog att utveckla denna ps3:a till ps4:a istället

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Citat:

När en ny generation spelkonsoler når marknaden är prislapparna ofta uppskruvade, och hårdvara i nivå med eller till och med bättre än påkostade speldatorer

Ehhh, va? Nämn en konsoll som vid släpp har haft "kraftigare" hårdvara än påkostade speldatorer... Nu tror jag nån tagit på sig nattmössan & dragit ut på närmsta tunna is....

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Så den är endast mindre och har en "större" HDD än vad som är orginal... Bara jag som känner att detta inte direkt är nödvändigt, man kan lika gärna sätta in en godtycklig HDD i antingen orginalet "FatBoy" eller i slim. Har båda versionerna, men hade de valt att ta tillbaka kompabiliteten för PS2-spel så hade det varit ett givet köp.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

De som redan har en slim kommer antagligen inte köpa denna och de som har en fet-PS3 kan uppgradera till denna. I inget av fallen är det att mjölka.

Uppgradering designmässigt kanske, men annars så är det snarare en nergradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Och därmed markerar Sony att PS4 inte kommer att komma de närmsta åren.

Fast slimvarianten av ps1 (ps one) kom ju t.ex efter ps2 releasen, så man kan ju inte dra några direkta slutsatser av detta. Men ps4 releasen verkar ju inte direkt ligga runt hörnet..

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Vad jag menar med mjölka är för att dem endast släpper den för att dra det sista ur PS3:an. Jo visst blir det gratis reklam. Men tycker dem skulle lägga den tid det tog att utveckla denna ps3:a till ps4:a istället

Det är inte att mjölka det sista, ps2 säljs ju fortfarande i vissa länder och ps3 har säkert många år kvar att ge sony.
Sony är ett stort företag och ps4 utvecklingen påverkas inte det minsta av detta..

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Ehhh, va? Nämn en konsoll som vid släpp har haft "kraftigare" hårdvara än påkostade speldatorer... Nu tror jag nån tagit på sig nattmössan & dragit ut på närmsta tunna is....

Var inte PS3 ganska kraftfull när den lanserades 2006? Man fick ju lägga ut en större summa pengar för att få en dator som var bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wh1spY:

Uppgradering designmässigt kanske, men annars så är det snarare en nergradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Många fat-PS3'or lider av högljudda fläktar och antagligen en del andra problem när de är så här gamla, då kan man enkelt "uppgradera" till denna.

Alla behöver inte 4 usb-portar (jag använder max 1) och så många andra fördelar finns väl inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det som är ett skämt är ju att spelen kostar 5-600kr när dem kommer ut. Jämfört med 300-400kr för PC. INTE värt...Köper man många spel (som jag gör) så har man tjänat in en GPU uppgradering på ett år då hjälper det inte att konsolen i sig är mkt billigare jämfört med PC.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Är det jag som har läst fel eller något men är inte 3500GB för mycket för bara 2600kr om man jämför men 12GB varianten som då bara kostar 2000, alltså 600kr för 3488GB mer!!!!!
Kan någon förklara detta till mig!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Armania99:

Är det jag som har läst fel eller något men är inte 3500GB för mycket för bara 2600kr om man jämför men 12GB varianten som då bara kostar 2000, alltså 600kr för 3488GB mer!!!!!
Kan någon förklara detta till mig!!!!!

Du har läst fel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Du har läst fel.

"Playstation 3 500 GB kommer till butik den 28 september, med en rekommenderad prislapp på motsvarande cirka 2 600 kronor inklusive moms (299 EUR). Modellen med 12 GB lagringsutrymme når butik den 12 oktober för motsvarande cirka 2 000 kronor inklusive moms (229 EUR)."

Så här står det! :S Kolla själv!

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Du har läst fel.

Oj känner mig lite dum nu! det var mellanrum mellan 3:an och 500 :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schnitz:

De följer samma trista trend som alla andra. Hellre få befintlig prestanda mindre och mer bärbart än att utveckla bättre prestanda.

Så du menar att PS4 inte kommer att vara utvecklad?! Vad sitter du på för information som resten av världen inte fått tagit del av?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bazookan:

Var inte PS3 ganska kraftfull när den lanserades 2006? Man fick ju lägga ut en större summa pengar för att få en dator som var bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Nja det som gjorde PS3 dyr var ju mer eller mindre att den hade blueray.

Skrivet av Armania99:

Är det jag som har läst fel eller något men är inte 3500GB för mycket för bara 2600kr om man jämför men 12GB varianten som då bara kostar 2000, alltså 600kr för 3488GB mer!!!!!
Kan någon förklara detta till mig!!!!!

Du läste lite för snabbt, dom skrev Playstation 3 500GB inte playstation 3500GB

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

IGEN!?

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir.Djs:

lycka till om dom får sålt några konsoler när wii u kommer om 1,5 månader och kommer kosta dryga 2500 :-

Är inga problem, helt olika målgrupper och jag personligen tror inte så mycket på Wii U, kommer inte bryta så mycket ny mark med den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Vem köper sånt här? De som redan är konsoll-folk har ju redan köpt PS3, ska de köpa en mindre variant av den då och sälja sin gamla? Till vilken nytta?
De som inte har köpt en PS3 än lär ju inte köpa en nu heller bara för att det lanserats en mindre variant av den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GizZm0:

Jo men du förstår nog vad jag menar

Fast jag är ganska säker att det är fler än 2 som jobbar på SONY och att det inte är samma team som utvecklar PS4 som har satt ihop den här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Armania99:

Är det jag som har läst fel eller något men är inte 3500GB för mycket för bara 2600kr om man jämför men 12GB varianten som då bara kostar 2000, alltså 600kr för 3488GB mer!!!!!
Kan någon förklara detta till mig!!!!!

Haha jag läste samma

Playstation 3 - 500GB

inte

Playstation 3500GB

Permalänk
Medlem

Man får ju en "vanlig" slim för 1800kr.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Avstängd

Dom blir bättre och bättre platsform som brevpressare

2600:- för 6 nästan 7 år gammal hårdvara är dyrt...sen spel som kostar 599:- som liknar speltitlar från 2007...njää, nej tack

2600:- får man en begagnad I7 dator med GTX460 för

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordarosten:

Samma gamla skit hårdvara från -05 som ny-lanseras de är att mjölka, räcker väl med slim? "gratisreklam" Tror du missförstått vad SweClockers är för nyhetsida.

...som så många andra och säkerligen du med någon gång, kommer det t.ex en artikel där det står Apple eller iPhone i rubriken så förvandlas forumet till en samlingsplats för efterblivna kommentarer av haters...

...och nej, det är inte att mjölka, men de har heller ingen ny produkt än och nya kunder föds varje dag och företag är ute efter att tjäna pengar, inte bedriva välgörenhet eller lansera nya produkter varje vecka, det tjänar man inte mycket på och så länge något säljer så är det bara att se till att de finns för försäljning, att de gör ny design på den är inte ett minus då PS3 Slim var grymt ful

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Många fat-PS3'or lider av högljudda fläktar och antagligen en del andra problem när de är så här gamla, då kan man enkelt "uppgradera" till denna.

Alla behöver inte 4 usb-portar (jag använder max 1) och så många andra fördelar finns väl inte.

Jotack jag vet, min FatBoy lät tillslut som en dammsugare på steroider x) Fick byta kylfläkten till en ifrån den Japanska versionen, samt byte av kylpasta när jag ändå hade hela härligheten i smådelar. Så nu är den tyst å trevlig Värmeproblemen löstes mer eller mindre när Sony släppte FatBoy Slim

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Vem köper sånt här? De som redan är konsoll-folk har ju redan köpt PS3, ska de köpa en mindre variant av den då och sälja sin gamla? Till vilken nytta?
De som inte har köpt en PS3 än lär ju inte köpa en nu heller bara för att det lanserats en mindre variant av den.

Min faders gamla PS3 fat har slutat läsa skivor, så han kan mycket väl köpa denna.
Han spelar mycket spel och kollar på mycket film, men det är ju inte så kul när kylningen i ps3 fat låter mer än hela högtalar-systemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FL3JM:

Vem köper sånt här? De som redan är konsoll-folk har ju redan köpt PS3, ska de köpa en mindre variant av den då och sälja sin gamla? Till vilken nytta?
De som inte har köpt en PS3 än lär ju inte köpa en nu heller bara för att det lanserats en mindre variant av den.

Jag t.ex då min 40GB drabbats av YLOD som inte går att fixa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!