[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

RESPAWN EVENT PÅ SE 1911 - NU PÅ FREDAG KLOCKAN 22.00

Det har ju som bekant blivit lite inflation på material och alla fordon är ju bra undangömda.

På fredag kl 22.00 blir det ingen vanlig server restart. Jag kommer starta databasen i en ny instans och alla får börja vid stranden samtidigt!! Tror det skulle kunna bli kul med en nystart för alla överlevare. Alla fordon och tält försvinner också men det kommer som vanligt finnas en stor chans att man kan hitta trasiga fordon vid respektive spawnplats.

Kommentarer och reaktioner?

/smygarn

Permalänk
Medlem

Var hittar man den äldre Betan 96888 så att man kan vara med och spela?? Finns ju inte med på DayZ Commander inte..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

En sak jag stör mig lite på är timglaset som kommer när man dött och spawnat igen så man får vänta flera minuter innan man kan röra sig.

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Det har ju som bekant blivit lite inflation på material och alla fordon är ju bra undangömda.

På fredag kl 22.00 blir det ingen vanlig server restart. Jag kommer starta databasen i en ny instans och alla får börja vid stranden samtidigt!! Tror det skulle kunna bli kul med en nystart för alla överlevare. Alla fordon och tält försvinner också men det kommer som vanligt finnas en stor chans att man kan hitta trasiga fordon vid respektive spawnplats.

/smygarn

Bra! En efterlängtad reset för många är jag säker

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

/smygarn

Härligt

Får hoppas att det inte kommer dupas lika friskt nu då

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Låter grymt med en helt fräsch restart!

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil98:

En sak jag stör mig lite på är timglaset som kommer när man dött och spawnat igen så man får vänta flera minuter innan man kan röra sig.

Tror det är en bestraffning man får om man disconnectar när man befinner sig i chocktillstånd?

Permalänk
Skrivet av Tony32:

Utan fuskare är vi inte. Jag och en irl kompis ställde undan våra fordon långt åt hellvete (nästan utanför kartan) i går. Det var han, jag och runt fyra personer till online. Efter vi dumpat våra fordon stannade vi ett tag, inte allt för lång tid senare så kommer en kille med as50 och nån mer snubbe med typ m14 och skjuter ner både mig och Ante. Får tillägga att det var mitt nå natten (kolsvart) och ändå sköt ena killen av dom med AS50 vilket inte är möjligt utan TWS versionen eller helt enkelt nån typ av ESP. Kommer ej ihåg namnet längre, men det var en solklar fuskare.. Fy fan säger jag bara. *nothing to do here*

Det var jag och Ailone (typ, kom inte ihåg). Jag hade en AS50, NVG och ställde in zeroing på 200m och skjöt med 3rd person siktet Jag följde er ett bra tag när ni flög med en heli och körde en bil från Berezino, det var så vi hittade er. Efter att han kom från skogen och körde runt Zelenogorsk så cyklade vi in på fältet och väntade på honom. Inget fusk här, tyvärr. Finns många fula "knep" man kan använda istället.

Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

/smygarn

Är detta bara en restart för vehicles eller kommer allt gear som man har på sig försvinna med? att alla fordon försvinner låter underbart men jag är inte för gear restart.

Permalänk
Medlem

Passar på att posta lite tabeller..

Alla tabeller har följande kolumner: Name ZKills Murders BKills Deaths

Top 10 Zombieslaktare

1. iRonNuke 2635 2 1 34

2. Viper 2045 2 0 22

3. alistaja 1694 3 2 19

4. kryddan 1443 3 0 49

5. smygarn 1174 1 3 20

6. [Helper] 977 2 4 7

7. STRV 945 10 4 24

8. [Swec] oskaaarn 901 24 6 30

9. [SweC] Korvsson 881 3 1 13

10. Robin 862 2 1 10

Top 10 Avlidna

1. Beep! 298 29 1 55

2. kryddan 1443 3 0 49

3. [END] Flipize 358 6 3 48

4. Klas 429 15 4 45

5. [SC]Phillz 247 7 3 44

6. Jocke 54 1 0 40

7. iRonNuke 2635 2 1 34

8. Amir 230 17 1 30

9. [Swec] oskaaarn 901 24 6 30

10. Outnumbered 88 1 2 28

Mördare

1. Captain McNipples 224 40 5 6

2. Beep! 298 29 1 55

3. [Swec] oskaaarn 901 24 6 30

4. Amir 230 17 1 30

5. Klas 429 15 4 45

6. (SC) Temsen 343 12 1 25

7. Frisomenkorv 18 11 0 5

8. Death 10 10 0 2

9. STRV 945 10 4 24

10. Tonkis 28 8 0 7

Top 10 Banditjagare

1. Skinnis 282 4 6 16

2. [Swec] oskaaarn 901 24 6 30

3. Captain McNipples 224 40 5 6

4. STRV 945 10 4 24

5. Klas 429 15 4 45

6. [Helper] 977 2 4 7

7. smygarn 1174 1 3 20

8. [END] Flipize 358 6 3 48

9. [SC]Phillz 247 7 3 44

10. GhostyOskii 49 1 2 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Var hittar man den äldre Betan 96888 så att man kan vara med och spela?? Finns ju inte med på DayZ Commander inte..

Krävs väl inte att du har exakt rätt version? När jag uppdaterar lägger jag in en version som finns med i arkivlistan!

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Är detta bara en restart för vehicles eller kommer allt gear som man har på sig försvinna med? att alla fordon försvinner låter underbart men jag är inte för gear restart.

All utrustning kommer också försvinna. Jag ser att det finns 40 överlevare som springer runt med en AS50...

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

All utrustning kommer också försvinna. Jag ser att det finns 40 överlevare som springer runt med en AS50...

Nu tar du i lite tror jag, är ju max 30/30 i servern Jag säger inte att det inte finns massa AS50's runtomkring i omlopp i servern men jag tror inte 20 pers i servern går runt med 1 as50 och de andra 10 går runt med 2 as50's var.

Självklart är det ett stort problem med duping av gear och att det finns så många fordon men räcker de inte med att bara ta bort alla fordon och tält? på så sätt finns bara det man har på sig kvar.

NU kommer ju detta hända vare sig jag vill de eller inte men min fråga är bara, vad händer om folk kmr fortsätta dupa? Dem som dupar kommer antagligen fortsätta och då är vi tillbaks på ruta ett, kommer du restarta servern om och om igen då? Jag har dupat, 1 gång,för att testa, jag förstod direkt att detta är något som kommer förstöra spelet. Hela spelet förlorar sin mening.

Jag vill bara inte att denna reset ska bli alltför stor vana, så vad kommer lösningen bli efter 1 vecka när det kommer finnas 40 AS50's i servern igen? Reset?

Permalänk
Medlem

Det är väl i stort sett det enda man kan göra? Tycker det blir kul att alla måste börja om från början igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Tror det är en bestraffning man får om man disconnectar när man befinner sig i chocktillstånd?

Kom bara in på servern och efter ett litet tag så blev jag skjuten och fick då timglaset när jag skulle respawna igen, så jag har alltså aldrig lämnat servern i chocktillstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Nu tar du i lite tror jag, är ju max 30/30 i servern Jag säger inte att det inte finns massa AS50's runtomkring i omlopp i servern men jag tror inte 20 pers i servern går runt med 1 as50 och de andra 10 går runt med 2 as50's var.

Edit: minskade Kray´s wall of text lite.

Permalänk
Skrivet av Kray:

Självklart är det ett stort problem med duping av gear och att det finns så många fordon men räcker de inte med att bara ta bort alla fordon och tält? på så sätt finns bara det man har på sig kvar.

NU kommer ju detta hända vare sig jag vill de eller inte men min fråga är bara, vad händer om folk kmr fortsätta dupa? Dem som dupar kommer antagligen fortsätta och då är vi tillbaks på ruta ett, kommer du restarta servern om och om igen då? Jag har dupat, 1 gång,för att testa, jag förstod direkt att detta är något som kommer förstöra spelet. Hela spelet förlorar sin mening.

Jag vill bara inte att denna reset ska bli alltför stor vana, så vad kommer lösningen bli efter 1 vecka när det kommer finnas 40 AS50's i servern igen? Reset?

Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk
Medlem

Ja jag är idioten XD skitkul, det roliga är att det inte är jag som infekterat servern med tält fulla med ghillie, as50 och annan skit men visst visst xD reseta på, acceptera bara att jag inte tkr om de men det finns inget mer att säga om de, jag ville bara veta vad som händer efter en vecka då vi är uppe på samma AS50 antal igen?

Permalänk
Medlem

Mysig server (: Spelat dayz en vecka och det här är nog den servern jag faktiskt lyckats överleva mer än 5 timmar utan att en hacker telat till mig =D
Men även om jag dött varje gång jag stött på en spelare så verkar många rätt schyssta och trevliga över chatten/voip som sträcker sig över hela kartan!

Sprang runt imorse då de var kolsvart på servern då jag helt plötsligt sprang in i något som verkade rätt stort, tände lampan och såg något som såg ut som ett spelar läger. Jag stal en stor väska och två-tre vapen och massa små saker innan jag sprang så fort jag bara kunde därifrån. Det gjorde min morgon! Tyvärr lär jag dö utav något nu när jag sprungit så mycket inatt att jag är helt vilse och ej har tillgång till en karta

Märkt på den här servern hur mycket jag hatar hur synliga civilian clothes är, ÅHH!! Känns som att de flesta har grymma items, ghillie suit och massa krypskyttegevär och jag har inte haft en chans det gånger man blivit sedd utav en annan spelare! Jag skulle vilja prova en server där ghille suit och vissa krypskyttegevär , om inte alla, var borttagna så att det kanske var lite roligare strider.. där man faktiskt hann se och kunna skjuta tillbaka haha. Fast det kanske inte ens finns sådana servrar

Nu blev det ganska långt. Men har också två frågor att ställa!
Märkt att jag skakar enormt så fort jag siktar med ironsight siktet även om jag ligger ned och vilat ett bra tag. Debug är av och jag ser att allt är grönt för mig. Är det nån server inställning eller har min karaktär brist på något? Siktet har varit "stilla" på andra servrar.

Och sista frågan! När man pratar i side channel, vad betyder siffrona (typ 1-1-3) innan ens nick i chatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

/smygarn

Min första tanke var att det var ett beställningsjobb av nån/några som har dåligt med saker

För övrigt så gillar jag det inte. Enda som kommer hända är att några fordon kommer byta ägare. Gömde fordon kommer de alltid att vara oavsett vem som äger dem. Tyvärr kommer detta att straffa dem mest som på ett ärligt sätt lyckats geara upp. Finns det folk som dupar så lär det fortsätta tyvärr och en sån här sak är max ett gruskorn i tanken för dem. För mig och många andra är det helt jävla gruslass i tanken

Jaja, man får se det som att man blir skjuten strax före kl.22 imorrn och ta nya tag

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qewk:

Nu blev det ganska långt. Men har också två frågor att ställa!
Märkt att jag skakar enormt så fort jag siktar med ironsight siktet även om jag ligger ned och vilat ett bra tag. Debug är av och jag ser att allt är grönt för mig. Är det nån server inställning eller har min karaktär brist på något? Siktet har varit "stilla" på andra servrar.

Och sista frågan! När man pratar i side channel, vad betyder siffrona (typ 1-1-3) innan ens nick i chatten?

Man kan skaka av olika anledningar. Främst om man sprungit men också om man är skadad eller har dåligt med blod. Har man sprungit löser det sig med att ta det lugnt ett tag, är man skadad tar man painkillers. Blod får man genom att äta eller hittar nån som kan ge

Har ingen aning vad siffrorna betyder man jag tror det har med Arma 2 att göra. Typ den första som joinar "heter" 1-1-1, andra 1-1-2 och så vidare. Kanske är det lagnr-gruppnr-nr vad vet jag

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbdullah:

Tänk på att det finns nametags på servern...
Personen kunde även ha kollat på er med NVG's, rangefinder med NV eller en L85 med NV, sen tagit fram sin AS50 och skjutit på samma ställe som han såg er. Lite chansning, ja, men ibland har man tur.

Vissa av oss har lite funderingar på om Ante fuskar också. Några från SA fightades lite mot er för någon dag sen, och blev skjutna av Ante och någon till om och om igen, genom träd och stenar. Möjligt att ni har fixat så ni inte ser träd osv, tänkte vi, men inte mycket man kan göra åt det. Gilla läget bara och spela vidare, det jämnar ut sig i slutet. Ibland får du dina fordon stulna, andra gånger stjäl du andras fordon och raidar andras camp. That's DayZ for you

Nej å nej, vääldigt osannolikt att han gjorde det. Hur som helst, det är jag som är Tonkis och Ante är min irl polare, även Lipsson. Vi fuskar inte. Jag har några av mina kills på fraps iaf och vi skuter verkligen inte genom träd och stenar, LOL!

Vi kommunicerar väl och flankar våra fiender ^^ Kan möjligtvis slänga upp något klipp om ni vill. Tänkte egentligen vänta tills jag har mer media.

Skrivet av EddieShoe:

Det var jag och Ailone (typ, kom inte ihåg). Jag hade en AS50, NVG och ställde in zeroing på 200m och skjöt med 3rd person siktet Jag följde er ett bra tag när ni flög med en heli och körde en bil från Berezino, det var så vi hittade er. Efter att han kom från skogen och körde runt Zelenogorsk så cyklade vi in på fältet och väntade på honom. Inget fusk här, tyvärr. Finns många fula "knep" man kan använda istället.

Du ljuger så du tror dig själv. Aldrig att du följde efter oss. Fine att du kanske sköt med 3rd person, men att du hitta oss är fusk och det är fact baserat på din historia.
Antar att det är omöjligt att kolla någon typ av rec som med HLTV bevisa att du inte följt efter oss?

För det första kom ni till mig innan ens Ante kom med bilen, så hur kan du påstå att ni följde bilen? Eftersom du säger att du följde efter bilen så blir första hålet i storyn redan där.

För det andra så sa du att ni följde bilen från Berezino, då undrar jag nu hur kunde ni cykla lika snabbt som en UAZ? Andra hålet i din story.

Han åkte även långt efter jag stuckit iväg med helikoptern, så om ni nu följde han kan ni inte ha följt efter mig i helikoptern, eftersom ni redan innan var vid mig innan han ens kom.

För det tredje så körde Ante igenom Zelenigorsk och inte runt. (hål tre)
Det du säger stämmer inte alls med det som verkligen hände. Tragiskt att du ska behöva fuska på en server med sån skön community.. Hoppas du lägger ner fuskandet eller att helt enkelt Smygarn får ta tag i det hela.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Skrivet av Tony32:

Nej å nej, vääldigt osannolikt att han gjorde det. Hur som helst, det är jag som är Tonkis och Ante är min irl polare, även Lipsson. Vi fuskar inte. Jag har några av mina kills på fraps iaf och vi skuter verkligen inte genom träd och stenar, LOL!

Vi kommunicerar väl och flankar våra fiender ^^ Kan möjligtvis slänga upp något klipp om ni vill. Tänkte egentligen vänta tills jag har mer media.

Du ljuger så du tror dig själv. Aldrig att du följde efter oss. Fine att du kanske sköt med 3rd person, men att du hitta oss är fusk och det är fact baserat på din historia.
Antar att det är omöjligt att kolla någon typ av rec som med HLTV bevisa att du inte följt efter oss?

För det första kom ni till mig innan ens Ante kom med bilen, så hur kan du påstå att ni följde bilen? Eftersom du säger att du följde efter bilen så blir första hålet i storyn redan där.

För det andra så sa du att ni följde bilen från Berezino, då undrar jag nu hur kunde ni cykla lika snabbt som en UAZ? Andra hålet i din story.

Han åkte även långt efter jag stuckit iväg med helikoptern, så om ni nu följde han kan ni inte ha följt efter mig i helikoptern, eftersom ni redan innan var vid mig innan han ens kom.

För det tredje så körde Ante igenom Zelenigorsk och inte runt. (hål tre)
Det du säger stämmer inte alls med det som verkligen hände. Tragiskt att du ska behöva fuska på en server med sån skön community.. Hoppas du lägger ner fuskandet eller att helt enkelt Smygarn får ta tag i det hela.

Tro vad du vill, tänker inte ens fortsätta argumentera dig då vi båda såg honom köra runt i Zelenogorsk. Vet fan vad han gjorde, men när han stannade med bilen vid fältet insåg vi att ni förmodligen hittat oss, då splittrades vi så han gick ut på fältet.

Sluta vara en sån jävla grinig satkärring och inse att du förlorade.

Cykeln är förresten snabbare än en UAZ off-road, och bara 13kph långsammare på vägen. Inte svårt att hålla farten när den är 10 gånger smidigare att ta sig runt med. Inte heller så svårt att hitta en helikopter som man tappat bort då man hör den på ~1km. Med bra erfarenhet kan vem som helst åstadkomma det. Hejdå och puss på dig! Hoppas vi ses in-game igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddieShoe:

Tro vad du vill, tänker inte ens fortsätta argumentera dig då vi båda såg honom köra runt i Zelenogorsk. Vet fan vad han gjorde, men när han stannade med bilen vid fältet insåg vi att ni förmodligen hittat oss, då splittrades vi så han gick ut på fältet.

Sluta vara en sån jävla grinig satkärring och inse att du förlorade.

Cykeln är förresten snabbare än en UAZ off-road, och bara 13kph långsammare på vägen. Inte svårt att hålla farten när den är 10 gånger smidigare att ta sig runt med. Inte heller så svårt att hitta en helikopter som man tappat bort då man hör den på ~1km. Med bra erfarenhet kan vem som helst åstadkomma det. Hejdå och puss på dig! Hoppas vi ses in-game igen.

Eftersom bilen följde enbart väg, då skulle du aldrig hinna med då han åkte från Berezino. Om du nu åkte off-road, hur visste du var han var han åkte och hur kunde du följa honom? Inget av hålen i din underhållande historia har du förklarat. Du var redan vid mig innan bilen ens kom, så hur i f*n kan du påstå att du följde den?

Han stannade aldrig vid nått jävla fält, han dumpade den mitt i tät skog, så ännu ett fel där. Oavsett vad du säger så vet jag att du fuskar, vill bara att Sweclockers medlemmar ska veta att det finns en fuskare på servern.

P.S Du som är en kärring som måste fuska för att lyckas, verkligen tragiskt.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Skrivet av Tony32:

Eftersom bilen följde enbart väg, då skulle du aldrig hinna med då han åkte från Berezino. Om du nu åkte off-road, hur visste du var han var han åkte och hur kunde du följa honom? Inget av hålen i din underhållande historia har du förklarat. Du var redan vid mig innan bilen ens kom, så hur i f*n kan du påstå att du följde den?

Han stannade aldrig vid nått jävla fält, han dumpade den mitt i tät skog, så ännu ett fel där. Oavsett vad du säger så vet jag att du fuskar, vill bara att Sweclockers medlemmar ska veta att det finns en fuskare på servern.

P.S Du som är en kärring som måste fuska för att lyckas, verkligen tragiskt.

Körde precis bredvid vägen för det mesta, det räknas väl som off-road? Han stod förresten ~30m in i skogen, så det var fältet för mig. Det var heller inte tät skog, utan långa granar med löv på toppen bara. Kan du inte bara inse att vi vann den här gången? Hur i helvete skulle jag kunna fuska överhuvudtaget, har aldrig prövat och kommer aldrig göra det heller. Sluta grina nu istället, bara för att någon kan spela behöver du inte kalla dem för fuskare, riktigt dålig stil och därmed försvinner all respekt för dig. Säg vad du vill, tänker fortfarande inte lyssna på ett ord du säger vilket jag tyvärr gjort igen då du börjar irritera mig något fruktansvärt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker de är dags att sätta lite ROE (Rules Of Engagement) liknande swedayz och RP´s servrar! Samt Logg off timer.
För det är alldeles för mycket PvP helt sonika mord och alt-f4:ande på servern så det blir tråkigt att spela. Självklart är PvP en stor sak i spelet men inte kallblodigt, Håll er för fan till DM servers liknande DM1 som är en ren PvP server och förstör inte för andra som vill spela survival horror och inte Call of Duty!!!

Smygarn jag ber dig, annars kommer servern tappa spelare och jag är inte ensam om att tycka så här!?

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddieShoe:

Körde precis bredvid vägen för det mesta, det räknas väl som off-road? Han stod förresten ~30m in i skogen, så det var fältet för mig. Det var heller inte tät skog, utan långa granar med löv på toppen bara. Kan du inte bara inse att vi vann den här gången? Hur i helvete skulle jag kunna fuska överhuvudtaget, har aldrig prövat och kommer aldrig göra det heller. Sluta grina nu istället, bara för att någon kan spela behöver du inte kalla dem för fuskare, riktigt dålig stil och därmed försvinner all respekt för dig. Säg vad du vill, tänker fortfarande inte lyssna på ett ord du säger vilket jag tyvärr gjort igen då du börjar irritera mig något fruktansvärt.

Antagligen vann du, då du döda oss på natten samt hitta oss med fusk.
Eftersom du körde off-road och han åkte på asfalt så skulle du omöjligt hinna med honom för den delen.

"Hur i helvete skulle jag kunna fuska överhuvudtaget"
Alla spel går att fuska på, du har väl tankat nått public fusk från teh interwebz som alla andra äckliga fuskare. L2 play fair.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Antagligen vann du, då du döda oss på natten samt hitta oss med fusk.
Eftersom du körde off-road och han åkte på asfalt så skulle du omöjligt hinna med honom för den delen.

"Hur i helvete skulle jag kunna fuska överhuvudtaget"
Alla spel går att fuska på, du har väl tankat nått public fusk från teh interwebz som alla andra äckliga fuskare. L2 play fair.

Nu får du ge dig.. vi har ett par minuter fraps från en fight när vi krashade våran helli och ni var precis under oss och hade ihjäl typ hela vårat lag i en tät granskog, vilket vi tycker är lite suspekt också men ser du oss försöka smutskasta dig här på forumet?

Permalänk
Medlem

Rules of Engagment är väl lite upp till var och en...

Jag spelar också för att jag gillar ideén med DayZ och jag har tröttnat på att bli dödad av hackers eller personer som springer omkring och drar till sig alla Zombies för att jävlas.

Hittade av en slump denna server och jag har inga problem med att det blir hård PVP, även om chansen är STOOOR att det är jag som kommer att dö.

Men som sagt, jag gillar ideén och jag spelar med en viss RP aspect på min ide om RoE.

1,
Om du har Ghillie suit så är du ett stort hot mot mig, en GS bärs verkligen bara när du vill gömma dig, den kräver i verkliga livet enormt underhåll och uppdatering för att passa in i miljön. Camo kläder är å andra sidan mycket bra kläder för skog och mark i allmänhet.
I Dayz så gömmer inte GS dig för Zombies så en person som har GS är MYCKET medveten om PVP och förväntar sig det till en viss del.

2,
Tunga prickskyttegevär som AS50, M107 är endast till för att skjuta andra spelare med, du kan inte täcka din polare i stan från 800m med en AS50, han kommer att springa omkring i byggnader och bakom hus. En person med ett sådant vapen jagar andra spelare eller andra som jagar andra spelare.
Om du täcker din polare så behöver du inte en GS.
Har du en GS och en tungt prickskyttegevär så skjuter jag dig om det inte är så att du varit vänlig mot mig först eller liknande, speciellt om jag möter dig nära klassiska fågelnästen för att skjuta in över stan från.

3,
En person som har bra grejer kommer alltid att vara nervös för att en person med sämre grejer kommer att skjuta en i ryggen och ta allt jag äger.
Jag hoppar inte på personer som kommer direkt från stranden med en yxa utan MYCKET bra anledning, om jag kan hjälper jag dem kanske, ger bort min pistol eller nått.
Om jag har bra grejer och du inte har det, bli inte sur för att jag ber dig gå framför mig, man blir paranoid i detta spel.

4,
Jag spelar för att det är kul och socialt, jag gillar att träffa folk, om du snackar ingame så är det stor chans att jag är vänligt också, det är alltid roligare att spela tillsammans, och jag slumpmässigt träffar nån och kan spela några timmar kommer jag att göra det. Och jag är inte snål, vill du ha nån speciell utrustning som vi hittar får du behålla det, det är ett spel, det tar inte "SÅ" lång tid att fixa ny utrustning.

5,
Har du ett fordon så har du lagt ner tid och erfarenhet på detta spel, fordon är ett av det bästa grejerna för att överleva, ett rullande tält så att säga. ALLA vill ha ett fordon. Du har verkligen koll på att PVP sker, du har ett fordon, du är paranoid som f-n lovar jag. Är du ensam skjuter du garanterat först om du kan. (väldigt stor chans iaf). Jag kommer att försöka stjäla det från dig, blir jag upptäckt kommer jag att försvara min stöld för allt jag är värd.

Dessa är mina RoE iaf.

Angående servern så önskar jag...

Använd inte voice chatt över hela kartan, jag kommer inte tala om var jag är iaf, det är inte bara du som lyssnar.
Går det att stänga av på servernivå, gör gärna det.

Ta gärna bort nametags...
(lite RP, visst, man byter kläder när man loggar om, men det är roligare att inte känna igen folk så lätt, plus att det blir lite för lätt att hitta folk för PVP.)

Detta blev långt, hoppas ni orkade läsa det...

Hoppas vi möts i spelet och har lite kul.

/B

Permalänk

Hade varit kul om alla hittade på något ikväll innan restarten. Några förslag eller är det redan något planerat?