Permalänk
Medlem

Vad då Skövde butiken?

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tokar86a:

Vad då Skövde butiken?

Att läsa innan man frågar är alltid bra!

Tittade i Flashbacktråden 3s:

"Kan inte kommentera då jag bara fick reda på infon av en anställd.
Siffrorna gäller Skövdebutiken."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Att läsa innan man frågar är alltid bra!

Tittade i Flashbacktråden 3s:

"Kan inte kommentera då jag bara fick reda på infon av en anställd.
Siffrorna gäller Skövdebutiken."

Ja men sen är ju frågan hur mycket man kan lita på vad folk säger. Undra vad mobiltelefoner går under.

Och vad är Småel?

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk

Mobiltelefoni är 25%

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk

De rabbater som skrivits verkar stämma på ett ungefär (kollat genom fönstret på nova lund)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crusaderr:

Jo det blir det definitivt.. Tror du på allvar att dom ligger så mycket högre ? Patetiskt att läsa alla dessa kommentarer som hurrar för nedläggning!

Äckliga människor som gottar sig i misär!

Expert har väl i princip aldrig toppat prisjakt när jag sökt efter något, så visst anser jag att de är dyrare än många andra. Det har inte stoppat mig från att handla där ibland, även om jag får erkänna att jag föredra andra butiker. De här rabatterna gäller väl på det rekommenderade butikspriset och inte det som de tagit innan konkursen. Så är det ju alltid med mellandagsrea och liknande. Annars skulle ju inte procentsatserna bli lika svulstiga. Man får ju erbjudanden i princip varje dag, utan att någon har gått i konkurs (igår hade väl komplett logitech-kampanj med upp till 60% rabatt). Därför är jag lite skeptisk till detta, men visst ska jag glida förbi och kolla om det finns något kvar när de mest desperata gjort sitt. Eftersom de redan nu planerar att öka rabatten för det de inte får sålt (vilket är logiskt i en konkursutförsäljning) så finns det ju ingen anledning att skänka bort prylarna redan idag. Lycka till alla fyndsugna. Hoppas ni lämnar något åt mig...

Jag hoppas att det inte var jag som gottade mig i misär, för då behöver du nog ett par nya läsglasögon.

Permalänk
Medlem

Många här säger att Expert är dyrt, och visst, så har det varit en gång i tiden men den sissta tiden har jag fått uppfattningen om att de bättrat på sig, särskilt deras online shop.

Jag har själv köpt två TV apparater därifrån, en Panasonic 50" och en LG 60" och då var expert utan tvekan billigast för just dessa modeller.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Med acceptabelt pris menar jag ur konsumentets synvinkel, inte butikens som mer än gärna ser överpriser så deras marginal är mer än tillräcklig och jag ser hellre stora inköp, få/inga fysiska butiker i dyra centrumkärnor för lägre omkostnader i form av lokaler och personal så priser kan hållas på rimlig nivå på vanlig elektronik.
Ingen av dom apparater jag köpt är billigast i sin klass, däremot dom bästa och ingen har sålts i ladorna då dessa modeller inte skulle löna sig för dom att sälja då svensson bara tittar på priset och går efter devisen "billigt är gott" och köper en 46"LED för 3000kr trotts urusel bildkvalitet när en 50" plasma för 9000kr kör över föregående på alla områden utom priset. Skulle någon av dom apparater jag har hittat ut till dessa kedjor skulle dom kostat minst 5000kr mer pga att dom inte säljer tonvis med dessa eller är dragplåster så personligen bryry jag mig inte om priset på 10 års sikt ökar 10% pga detta då denna brachen behöver en självsannering lite då och då.
Ser inget värde med 25 olika LED 46" av samma tillverkare på samma lada( lite överdrivet men ändå sant) när det räcker med nån inropare, nån enstaka mellanmodell samt top-of-the-line för att täcka hela behovet istället för hela raddan där man har 85% kvar längre än vad som är kostnadsmässigt motiverat på lager då alla skall ha inroparen pga priset och dom medvetna kunderna köper den där det finns kvalificerad personal och testmaskiner inte uppkopplade med skosnören till animerad film där skräp ser bra ut och en ickeanimerad referensfilm hade skiljt billigt skräp från kvalitet men blottat affärsmodellen att sälja billigt skräp ännu billigare allt för tydligt.

Du verkar vara kvalitetsmedveten samtidigt som du inte vill att prylarna får kosta något. Du har inte tänkt på att detta är en bransch där även tillverkare drar sig ur för att det inte finns lönsamhet längre? Det kostar en del att utveckla och producera sådana här prylar, även om det till stor del görs i Asien. Som plasma-fantast så minns du säkert att marknadsledande Pioneer drog sig ur den nischen, vilket betyder att du får ett sämre utbud att välja bland nästa gång (och då snackar jag inte om att det saknas 25 mellanmodeller utan snarare top-of-the-line-modellen).

Permalänk
Medlem

Var och köade utanför expert på överby i Trollhättan. 300meter kö och vakten släppte in folk 5 åt gången. Haha
Bara att knöa sig ur skiten tog en halvtimme. Verka vara fina rabatter dock

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceman71:

Du verkar vara kvalitetsmedveten samtidigt som du inte vill att prylarna får kosta något. Du har inte tänkt på att detta är en bransch där även tillverkare drar sig ur för att det inte finns lönsamhet längre? Det kostar en del att utveckla och producera sådana här prylar, även om det till stor del görs i Asien. Som plasma-fantast så minns du säkert att marknadsledande Pioneer drog sig ur den nischen, vilket betyder att du får ett sämre utbud att välja bland nästa gång (och då snackar jag inte om att det saknas 25 mellanmodeller utan snarare top-of-the-line-modellen).

Jag bryr mig mindre om det kostar x eller y för då skull ejah inte köpt en 65" Panasonic VT30 eller vara sugen på 85":aren dom har men kostar flis, men vanliga svensson bryr sig om det kostar 2-300kr mer eller mindre.
Visst minns man med tårar i ögonen pioneers fina plasmor men med panasonics 2011 och 2012 modeller kvar på topp, inte långt efter så finns fullgod ersättare för pioneer och då spelar det ingen roll om det är icke 3D G30 eller fullfjädrade VT30.
Den dagen en LED kan ersätta G30 och VT30 blir det en sådan men som det ser ut lär det dröja ett bra tag då LED mera fokuceras på budget/mellansegmentet, inte top notch bildkvalitet pga sina svagheter i svärta mm.
Jag är villig att betala för bra prylar vilket expert aldrig haft om man bortser från 36" CRT apparter på den tid det begav sig, men inte betala onödigt för mediokra prylar du kan få kastade efter dig på MM.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det postats tidigare i tråden men Media Markt erbjuder att ta hand om garantiärenden och presentkort från Expert, i alla fall i Göteborg:

http://produkter.mediamarkt.se/store/goteborg-backebol/aktuel...

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Grymt dålig utförsäljning, märks att många leverantörer tagit tillbaka saker. Dåliga rabbater, knappt några saker alls (då var jag bland de 10 första in) och personalen var grymt otrevlig. Ingen butik man kommer sakna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knubbsalen:

Grymt dålig utförsäljning, märks att många leverantörer tagit tillbaka saker. Dåliga rabbater, knappt några saker alls (då var jag bland de 10 första in) och personalen var grymt otrevlig. Ingen butik man kommer sakna.

Jag tror man får ha viss förståelse för personalen. Det är väl den personal som just blivit av med jobbet pga konkursen och nu "får ställa upp" en sista gång. Jag skulle inte heller jobba arslet av mig om jag var uppsagd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Vet inte om det postats tidigare i tråden men Media Markt erbjuder att ta hand om garantiärenden och presentkort från Expert, i alla fall i Göteborg:

http://produkter.mediamarkt.se/store/goteborg-backebol/aktuel...

I Sthlm också, men enbart för det som köpts innan konkursen (dvs inte det som köps nu på utförsäljningen).

Permalänk
Avstängd

Okay, precis kommit ifrån Expert butiken i Uppsala. Inte fan var det direkt stora rabatter. Hade planerat att köpa en nya video kamera i par månader nu men efter att ha tittat igenom utbudet och prissänkningarna och trots 20% rabatt så hittade jag samma kamera för bara en hundring mer hos NetOnNet.

Hur dyra var Expert innan egentligen?

Permalänk
Medlem

Deras riktigt riktigt bra priser matchar knappt konkurrenternas vanliga priser.. som vanligt EXPERT är SÄMST. Undrar vad fan står i 300 meters kö i Kungens kurva och väntar på?

10%-15% rabatt på datorer var ju till och med sämre en vad jag trodde det skulle vara.. inte undra på att skiten går i konkurs.. hoppas dom plockaar ner sina skyltar efter helgen så man slipper se skiten..

det enda som är synd är all personal som blir arbetslös..

jag kommer inte i allafall sakna expert butikerna.. får se ens om man orkar åka dit på söndag ifall man kan köpa lite billiga dvd skivor.. men jag tror att det inte kommer säljas mycket idag.. kanske dom sänker skiten på söndag.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Vet inte om det postats tidigare i tråden men Media Markt erbjuder att ta hand om garantiärenden och presentkort från Expert, i alla fall i Göteborg:

http://produkter.mediamarkt.se/store/goteborg-backebol/aktuel...

Media markt är ju inte precis kända för att ha bästa Återköp/returärende avdelning.. sen hjälper dom dig skicka rma inte precis så att du får tillbaks dina pengar av dom.. hörde på nyheterna att man ska använda sitt kreditkort för då har du någon form av återköpsgaranti via ditt kreditkort.. inte så insatt men något att kolla upp ifal att man råkar snubla in i butiken ch ramla på en vara som man måste ha.. föga troligt men vem vet.

är tvungen att länka denna från aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/shopping/article...

skamligt företag skämmer ut sig mer.. tur att man vände direkt när man såg kön utanför butiken ..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Med en sådan kö fortfarande så var det ju iaf ingen risk att man skulle "snubla in i butiken". Att folk är besvikna på rabatten kommer som sagt inte som någon överraskning för mig, men jag får väl erkänna att jag inte räknat med att hyllorna skulle vara tomma redan när de öppnade. Hoppas någon har något lyckat köp att rapportera om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Är tvungen att länka denna från Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/shopping/article...

Skamligt företag skämmer ut sig mer.. Tur att man vände direkt när man såg kön utanför butiken...

Mest fascinerande är att Aftonbladet kallar det för rea när det är en konkursutförsäljning.

Permalänk
Medlem

Vilken tur att man inte drog iväg. Expert sotade ner det sista intrycket man fick av dem. Inga sympatier från min sida. Att skriva i pressen om ordentliga rabatter och så är det tomt därinne, vilken skam!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Haha idag köade folk som tokar på expert.
För att handla för samma eller dyrare pris på andra ställen.
Folk är korkade. Ledigt från jobb måste många ha tagit också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

jaha, köade i 1&½ timme imorse men var ute ur butiken efter 5 minuter, detta var andra gången jag varit på expert i luleå och jag har bott här ca 3 år, expert var för dyra, det tråkiga är ju att alla har sin pris garanti men samma priser så man kan ju aldrig utnyttja den, ett tips är väll att köpa expert aktier nu när expert i sverige går i konkan eftersom det går bra för dem i alla andra länder dem är verksamma i! antar att mediamarkt kommer anställa "experterna" som enligt min mening inte kan ett jävla piss och bara ljuger för kunderna vilket elgiggen också gör men men, vill ju inte hata på inkompetenta människor men RIP Expert!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sille111:

jaha, köade i 1&½ timme imorse men var ute ur butiken efter 5 minuter, detta var andra gången jag varit på expert i luleå och jag har bott här ca 3 år, expert var för dyra, det tråkiga är ju att alla har sin pris garanti men samma priser så man kan ju aldrig utnyttja den, ett tips är väll att köpa expert aktier nu när expert i sverige går i konkan eftersom det går bra för dem i alla andra länder dem är verksamma i! antar att mediamarkt kommer anställa "experterna" som enligt min mening inte kan ett jävla piss och bara ljuger för kunderna vilket elgiggen också gör men men, vill ju inte hata på inkompetenta människor men RIP Expert!

I egenskap av Media Markt arbetare så vill jag påstå att vi inte kommer anställa deras "experter" då dem som du säger inte är vad dem utger sig för att vara

Permalänk
Skrivet av Iceman71:

Expert har väl i princip aldrig toppat prisjakt när jag sökt efter något, så visst anser jag att de är dyrare än många andra. Det har inte stoppat mig från att handla där ibland, även om jag får erkänna att jag föredra andra butiker. De här rabatterna gäller väl på det rekommenderade butikspriset och inte det som de tagit innan konkursen. Så är det ju alltid med mellandagsrea och liknande. Annars skulle ju inte procentsatserna bli lika svulstiga. Man får ju erbjudanden i princip varje dag, utan att någon har gått i konkurs (igår hade väl komplett logitech-kampanj med upp till 60% rabatt). Därför är jag lite skeptisk till detta, men visst ska jag glida förbi och kolla om det finns något kvar när de mest desperata gjort sitt. Eftersom de redan nu planerar att öka rabatten för det de inte får sålt (vilket är logiskt i en konkursutförsäljning) så finns det ju ingen anledning att skänka bort prylarna redan idag. Lycka till alla fyndsugna. Hoppas ni lämnar något åt mig...

Jag hoppas att det inte var jag som gottade mig i misär, för då behöver du nog ett par nya läsglasögon.

Första stycket var menat åt dig, inte det andra

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Skrivet av knubbsalen:

Grymt dålig utförsäljning, märks att många leverantörer tagit tillbaka saker. Dåliga rabbater, knappt några saker alls (då var jag bland de 10 första in) och personalen var grymt otrevlig. Ingen butik man kommer sakna.

Leverantörer har inte tagit tillbaka en pinal.. Om du tror de läs på hur en konkurs verkligen fungerar. Bolaget blir i stort sett låst för allt förutom försäljning. Varav dom pengarna sen tilldelas fordringsägare.. Följande prioritering görs, Personal/leverantörer/kundärenden..

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Medlem

Idag fyndade jag, enligt mig iaf, Logitech Illuminated Keyboard (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=337042) för 239 kr på Expert i Kungens Kurva. Som förövrigt har haft utförsäljning i en månad nu, det är därför den butiken nästan är tömd på grejjer. En Expert-anställd som sa det till mig.

Sen är det roligt att Expert i Farsta, den stora av dom, där har personalen privata kläder på sig Lite svårt och ta dom seriöst när dom står i dörren och pratar med folk. Dom kör inte med Expert-kläder Tyvärr är det fortfarande kö där dom bara släpper in en i taget och kanske 8 personer i butiken samtidigt. Skittråkigt.

Men är nöjd med mitt nya tangentbord som jag iaf tycker var ett bra pris på.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Jämförde många av konkurspriserna på prisjakt och det var nog inte mycket som inte fanns billigare på annan plats. Det get en lite mer perspektiv på vilka överpriser sådanna butiker tar tycker jag.

Edit: Var mest inom dator området jag jämnförde dock, vet inte hur dom andra kategorierna såg ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Idag fyndade jag, enligt mig iaf, Logitech Illuminated Keyboard (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=337042) för 239 kr på Expert i Kungens Kurva. Som förövrigt har haft utförsäljning i en månad nu, det är därför den butiken nästan är tömd på grejjer. En Expert-anställd som sa det till mig.

Sen är det roligt att Expert i Farsta, den stora av dom, där har personalen privata kläder på sig Lite svårt och ta dom seriöst när dom står i dörren och pratar med folk. Dom kör inte med Expert-kläder Tyvärr är det fortfarande kö där dom bara släpper in en i taget och kanske 8 personer i butiken samtidigt. Skittråkigt.

Men är nöjd med mitt nya tangentbord som jag iaf tycker var ett bra pris på.

Precis samma tangentobord jag höll i handen i söndags.. i kungens kurva.. la tillbaks det i hyllan.. ord. pris 899:- med deras rabatt 360:- netonet samma tangentbord tar dom 500 för.. behövde inte tangentbordet utan mest att köpa nånting tänkte jag.. allt var överpriser även efter deras rabatter var dom dyrare en andra butikers ordinare priser.

även i en utförsäljning så försöker dom lura sina kunder..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Precis samma tangentobord jag höll i handen i söndags.. i kungens kurva.. la tillbaks det i hyllan.. ord. pris 899:- med deras rabatt 360:- netonet samma tangentbord tar dom 500 för.. behövde inte tangentbordet utan mest att köpa nånting tänkte jag.. allt var överpriser även efter deras rabatter var dom dyrare en andra butikers ordinare priser.

även i en utförsäljning så försöker dom lura sina kunder..

Såg också prislappen på 899 vilket jag tyckte var knäppt så jag frågade om det och den lappen stämde inte enligt den icke-säljaren (dom är ju inte säljare längre enligt dom själva) jag pratade med. Den kostade runt 500kr ordinarie, därför jag fick det för 239 med 60% rabatt. Vilket är billigare än 500kr ... Enligt mig iaf.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Fick Battlefiled 3 hard copy för 80:- igår, men allt är nästan slut i butiken.