"Apple Ipad Mini i produktion"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Nja, lite mer än surf används de till, men film är inte en av de stora användningsområdena, så jag tvivlar oxå på att det kommer med 16:9...tyvärr så kom ju iofs iPhone 5 med det och det är ju ÄNNU mindre till för att kolla på film

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men när de gäller iphone 5 så gjorde dom rätt, öka på höjden men inte på bredden. Nu kan man fortfarande använda telefonen med en hand, tack vara att den inte är bredare.

Men när de gäller surfplattor så vill jag inte ha 16:9, men förstår att de som vill kolla på film helst vill ha de!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Grafikdelen är snabbare på 4s men CPUn är söligare.

Som du ser i den här videon så är SGS2 snabbare än i4s även om 4s är snabbare på pappret.
http://www.youtube.com/watch?v=bphZoV8VrLc

Och quad på iPhone 5 är viktigt. Speciellt för batteritiden.

iPhone 4S är inte snabbare än SGS2 på pappret vad gäller CPUn. De använder båda dualcore Cortex A9 CPU:er men S2 är klockad lite högre. Det är 4S:ens GPU som är betydligt snabbare än S2:ans.

Och som Justbecause säger så är det ingen quad-core CPU i iPhone 5. Det är en egen utvecklad dual-core.

Permalänk
Medlem

Samsung kopierar våra telefoner huehuehuehue

Permalänk
Medlem

Ett givet köp! Tycker den normalstora iPaden är alldeles för stor och tung för att ha med sig på resande fot.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Diskussioner om respekt för de döda må vara ett intressant ämne, men detta är inte rätt ställe för dem.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Varför det?! 5'an tillför inget speciellt mer än en ikonrad till och snabbare CPU som inget använder, annars i stort sett samma lur som 4S...å andra sidan spöar ju 5'an med sin dualcore på 1GHz SGS3's QUAD på 1,4GHz då det bara är siffror ni verkar bry er om (även om dessa siffror har absolut 0 betydelse)

Skickades från m.sweclockers.com

Galaxy S3s Quad slår fortfarande Iphones Dual på fingrarna. I USA säljs SGS3 med en dual core men i Sverige har vi en internationell version som har en Quad Core CPU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murmelmuff:

Galaxy S3s Quad slår fortfarande Iphones Dual på fingrarna. I USA säljs SGS3 med en dual core men i Sverige har vi en internationell version som har en Quad Core CPU.

"Iphone har länge varit en telefon med ett i princip laggfritt gränssnitt där också den största prestandan har legat hos grafikkretsarna. Och så är också fallet hos Iphone 5. I testet GL Benchmark 2.5.1 spöar Iphone 5 formligen skiten ur motståndarna. Deltestet vi körde på Iphone 4S, Iphone 5 och Samsung Galaxy S3 heter Egypt HD (C24Z16) och ger 20, 40 respektive 15 bilder per sekund hos telefonerna. Iphone 5 är alltså dubbelt så snabb som Iphone 4S vilket Apple utlovade, och Samsung Galaxy S3 är inte ens i paritet med Iphone 4S. Total utklassning.
Det här säkerställer förmodligen Iphone 5 som den främsta spelmobilen ett bra tag framåt när såväl Samsung Galaxy S3 som Nvidia Tegra 3-baserade telefoner är mer än hälften så långsamma räknat i bilder per sekund."

http://mobil.idg.se/2.1085/1.468970?st=true&sts=http%3a%2f%2f...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Vem i heeela friden skulle köpa en sådan här istället för en Samsung Galaxy tab 7.7? Hade jag inte haft en Note2 påväg hade jag köpt en 7.7 direkt.

Det hade jag med gjort. Superamoled skärm, IR så man kan ha den som multifjärr osv. Galet bra platta.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murmelmuff:

Galaxy S3s Quad slår fortfarande Iphones Dual på fingrarna. I USA säljs SGS3 med en dual core men i Sverige har vi en internationell version som har en Quad Core CPU.

Att en CPU har fler kärnor betyder ju inte automatiskt att den är snabbare än en med färre.

De flesta tillverkare använder ARMs Cortex A9 i dual/quad konfiguration för sina CPU:er. Men Apples A6:a (och även Qualcomms S4/S4 Pro) är egenutvecklade CPU:er som delar viss funktionalitet med nästa generation av ARMs egna CPU design (Cortex A15).

Alltså Apples A6 och Qualcomms S4 är per kärna snabbare än de CPU:er som sitter i bland annat S3:an. Fördelen med att ha färre och kraftfullare kärnor jämfört med fler klenare är att det är ovanligt med mobilappar som kan utnyttja fyra kärnor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Att en CPU har fler kärnor betyder ju inte automatiskt att den är snabbare än en med färre.

De flesta tillverkare använder ARMs Cortex A9 i dual/quad konfiguration för sina CPU:er. Men Apples A6:a (och även Qualcomms S4/S4 Pro) är egenutvecklade CPU:er som delar viss funktionalitet med nästa generation av ARMs egna CPU design (Cortex A15).

Alltså Apples A6 och Qualcomms S4 är per kärna snabbare än de CPU:er som sitter i bland annat S3:an. Fördelen med att ha färre och kraftfullare kärnor jämfört med fler klenare är att det är ovanligt med mobilappar som kan utnyttja fyra kärnor.

Det handlar ju inte bara om att ha högt klockade CPUer med massor av kärnor. Beror ju helt på hur den är "uppbyggd" eller vad man ska säga.
Apple har ju inte ont om pengar precis så dom kan göra lite eget iaf. Men sen är det ju så att i high-end klassen så varje gång det kommer något nytt är den snabbast. Dock kommer det nya hela tiden så även om iPhone 5 är snabbast nu lär den inte vara det länge.
Det går så fort så man hinner inte med riktigt, fast vad spelar det för roll egentligen? Tycker det är löjligt att tjafsa om vilken mobil som är snabbast nuförtiden, alla är snabba, så det viktigaste är ju vilken som passar just dig bäst och den som just du gillar mest och känner dig mest bekväm att använda. Dom som håller på och tjötar om detta hela tiden är ofta bara små fanboys som inte har något annat för sig.
Vi får väl se hur det går för iPad Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Det hade jag med gjort. Superamoled skärm, IR så man kan ha den som multifjärr osv. Galet bra platta.

Här kan du kolla hur bra Superamoled är jämfört med vettiga skärmar, de är riktigt sunkiga

https://www.youtube.com/watch?v=uypD7QUgcyM

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Det handlar ju inte bara om att ha högt klockade CPUer med massor av kärnor. Beror ju helt på hur den är "uppbyggd" eller vad man ska säga.
Apple har ju inte ont om pengar precis så dom kan göra lite eget iaf. Men sen är det ju så att i high-end klassen så varje gång det kommer något nytt är den snabbast. Dock kommer det nya hela tiden så även om iPhone 5 är snabbast nu lär den inte vara det länge.
Det går så fort så man hinner inte med riktigt, fast vad spelar det för roll egentligen? Tycker det är löjligt att tjafsa om vilken mobil som är snabbast nuförtiden, alla är snabba, så det viktigaste är ju vilken som passar just dig bäst och den som just du gillar mest och känner dig mest bekväm att använda. Dom som håller på och tjötar om detta hela tiden är ofta bara små fanboys som inte har något annat för sig.
Vi får väl se hur det går för iPad Mini

Du läste uppenbarligen inte mitt inlägg en bit upp ang. hastigheten, när det gäller GPU'n (som är mer väsentligt än CPU'n i en mobil/läsplatta) så är även iPhone 4S bättre än både SGS3 och Tegra3 baserade produkter, iPhone 5 är mer än dubbelt så snabb och har ett rejält övertag, CPU kraft är bara penismätning i mobiler där den inte ens utnyttjas till något då det inte finns en enda funktion eller app utom benchmarkappar som utnyttjar eller kräver det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Det handlar ju inte bara om att ha högt klockade CPUer med massor av kärnor. Beror ju helt på hur den är "uppbyggd" eller vad man ska säga.
Apple har ju inte ont om pengar precis så dom kan göra lite eget iaf. Men sen är det ju så att i high-end klassen så varje gång det kommer något nytt är den snabbast. Dock kommer det nya hela tiden så även om iPhone 5 är snabbast nu lär den inte vara det länge.
Det går så fort så man hinner inte med riktigt, fast vad spelar det för roll egentligen? Tycker det är löjligt att tjafsa om vilken mobil som är snabbast nuförtiden, alla är snabba, så det viktigaste är ju vilken som passar just dig bäst och den som just du gillar mest och känner dig mest bekväm att använda. Dom som håller på och tjötar om detta hela tiden är ofta bara små fanboys som inte har något annat för sig.
Vi får väl se hur det går för iPad Mini

Jag håller i stort sätt med dig

Visst, det kan definitivt vara en fördel med en snabb SoC om man som mig gillar att köra de mer krävande mobilspelen men majoriteten bryr sig inte om det när de köper en smartphone/tablet. Då är de flesta high-end mobiler är snabba nog.

Sen att jag kommenterar detta har inget med att vara "fanboy" att göra. Jag är personligen väldigt intresserad av mobil/tablet-hårdvara (speciellt SoC), följer utvecklingen noga, oberoende tillverkare. Därför måste jag kommentera om jag ser någon säga nåt som kan tolkas som att en quad-core CPU automatisk skulle vara snabbare än en dual-core.

Permalänk
Medlem

Kan nite inte sluta mata trollen som Justbecause och Emil_98197, dom kan förneka att dom trollar hur mycket dom vill men det gör dom, tyvärr gör dom det inom en sån gräns att moderatorerna inte vågar göra något åt dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Destromath:

Kan nite inte sluta mata trollen som Justbecause och Emil_98197, dom kan förneka att dom trollar hur mycket dom vill men det gör dom, tyvärr gör dom det inom en sån gräns att moderatorerna inte vågar göra något åt dom.

På vilket sätt trollar jag? Jag lägger upp fakta med länk till källa, sen att du inte kan ta den faktan och förnekar den istället är knappast mitt problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Har man inte pengar köp inte Apple? Men för oss som har pengar köp Apple..

Så du menar att 15/16-åringar som du har råd och köpa Apples produkter?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

På vilket sätt trollar jag? Jag lägger upp fakta med länk till källa, sen att du inte kan ta den faktan och förnekar den istället är knappast mitt problem

Skickades från m.sweclockers.com

Din fakta som du påstår dig lägga upp är felaktig, kan ta som exempel det du sa om att iphone och samsungs telefon kostar lika mycket, det är skitsnack, du kan inte jämföra 4s mot samsungs flaggskepp, jämför den med iphone 5 som är apples flaggskepp istället, din jämförelse är som att jämföra 32" tjock tv mot en 32" platt tv, hur du än vrider och vänder på det så är den förstnämnda redan utanför sin liga. Iphone 4s är inte i närheten av Galaxy s3 finns otaliga tester som visar på detta, iphone 5 å andra sidan är närmare sanningen den verkar faktist rätt så vassare än Galaxy s3.

Sedan sitter du och säger att samsung "vill vara" iphone, hela den diskutionen är åt helvete för du måste fan vara både blind och dum om du anser att samsung "stulit" iphones layout. sida vid sida så kan jag säga som så att iphone 4 (som hela skiten handlar om) mot galaxy s2 inte har några direkta likheter, fine det är en fyrkantig telefon, inget apple var först med, galaxy s2 är bra mycket större än iphone 4, ui't är anpassat från androids gränssnitt, det är större skärm, den är smalare on/off knapp sitter på sidan och inte på toppen som iphone etc etc, det är bara appletrolls som påstår att dom är lika, hell apple har i sina tidigare stämmningar fått förminska samsungs produkter på papper för att dom skall kunna kränga det som "kopior" och tom då är det inte speciellt likt.

Nej du är ett troll, du sitter här och spyr ur dig din så kallade fakta du är tom ett snäpp värre du är ett fanboy troll, du tål inte kritik mot ditt älskade företag så du gör det till din "betvingade uppgift" som kund att försvara dom. Detta argument gäller dock även android trollsen.

Sedan kan jag ju även vara petig och påpeka att i ditt inlägg som du påstår att samsung försöker vara som apple så får du det att låta som om galaxy s3 är en kopia av apples produkter och jag kan inget annat än att skratta åt det för du vet troligen inte hur en s3a ser ut i så fall.

Tänker inte heller svara mer på dessa idiotiska poster då det endast föder mer trollande så i sann gamer anda, glhf.

Skall väll även lägga till detta,

http://www.extremetech.com/computing/136291-iphone-5-benchmar...

Apples påstående om att iphone 5 är dubbelt så _kraftfull_ (märk ordet) mot iphone 4 stämmer dock så är den inte kraftfullare än galaxy s3.

Skrivet av Pnorberg:

Så du menar att 15/16-åringar som du har råd och köpa Apples produkter?

Mata inte trollen .

Permalänk
Medlem

En iPad Mini skulle kunna vara intressant om den hamnar "rätt" i pris (läs billig), den skulle förmodligen vara grym som Navigator på MC'n, men till övriga användningsområden tycker jag nog att 7" låter för litet, gillar skärm-storleken på min iPad, den är nog ganska perfekt faktiskt, men man skall kanske klämma lite på den och se hur den upplevs.
Men skall jag vara ärlig så lockar nog the Next new iPad mer..

Ps. Vad drar ni in Samsung i det här? Jag kan då bara lämna min åsikt, Samsung och Android är junk i jämförelse med iOS, det är min upplevelse, och jag kommer aldrig köpa nått från dem, sedan skiter jag i vem som har den vassaste cpu/gpu whatever..

Så vad gör ni Samsung/Android anhängare i den här tråden? Som att jag någonsin skulle gå in och läsa en artikel om Samsung/Android, nej tack, inte intresserad.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Apples påstående om att iphone 5 är dubbelt så _kraftfull_ (märk ordet) mot iphone 4 stämmer dock så är den inte kraftfullare än galaxy s3.

Jo, visst är A6:a är kraftfullare även än Samsungs Exynos i S3:an. Den har som sagt kraftfullare CPU kärnor vilket som sagt gör den mer kraftfull även i praktiken då få applikationer kan dra nyttan av fler kärnor. Och dess GPUn är långt mycket kraftfullare än Mali-400 i Exynos.

Inte för att säga att S3 är långsam men iPhone 5 har en kraftfullare SoC utan tvekan. Rätt skall vara rätt

Apple A6 och Qualcomms S4 Pro (som finns i LG Optimus G) står i en klass för sig just nu vad gäller SoC och lär troligtvis göra det tills SoC med Cortex A15 CPU:er och nästa generations GPU:er dyker upp.

Permalänk
Medlem

Den här gången kommer det säkert vara samsung som stämmer Apple. Apple förtjänar det så som de har hållit på.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Bra för dem som gillar iPad. Synd bara att andra företag som gör liknande produkter inte får lika mycker gratisreklam som apple gör.

Gratisreklam får man inte. Den förtjänar man oftast. Säljer man skitprodukter i några år så betyder inte det att man helt magiskt får allt medieutrymme bara för att man äntligen ansträngt sig tillräckligt mycket för att lansera en produkt som är hyfsad. Har man inte förtjänat det så får man göra som Samsung och tapetsera all ledig yta i Sverige med reklam. Man får aldrig något gratis utan att först ha presterat även om väldigt många här verkar helt övertygade om att det är så det skall vara... Så om tex Google vill popularisera sin Nexus-tablet så får man väl helt enkelt ta en del av den där multimiljardkassan och talal om för folk varför man bör köpa en? Att lita på att teknikonanisterna på techforum över hela världen skall göra jobbet åt dem tycker inte jag låter som en marknadsföringsstrategi...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Äntligen har apple uppfunnit 7" surfplattor.

Det är inte helt överraskande svårt med matten här. Om ryktet stämmer är den närmare åtta tum än sju.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av XHI:

Jag tror inte på den. Det ända som skulle kunna göra den lyckad är om priset är MYCKET lägre jag snackar om 1500:-

SJ sade själv under tiden alla tjatade på Apple att de borde göra en Netbook att de inte vet hur man gör billiga produkter som inte samtidigt är skräp. Men som tur är så finns det hundratals firmor som inte har några som helst problem att släppa den typen av produkter så det borde finnas massor att välja på för dig!

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Gratisreklam får man inte. Den förtjänar man oftast. Säljer man skitprodukter i några år så betyder inte det att man helt magiskt får allt medieutrymme bara för att man äntligen ansträngt sig tillräckligt mycket för att lansera en produkt som är hyfsad. Har man inte förtjänat det så får man göra som Samsung och tapetsera all ledig yta i Sverige med reklam. Man får aldrig något gratis utan att först ha presterat även om väldigt många här verkar helt övertygade om att det är så det skall vara... Så om tex Google vill popularisera sin Nexus-tablet så får man väl helt enkelt ta en del av den där multimiljardkassan och talal om för folk varför man bör köpa en? Att lita på att teknikonanisterna på techforum över hela världen skall göra jobbet åt dem tycker inte jag låter som en marknadsföringsstrategi...

Och med den logiken borde alltså iPhone 6 (eller vad de nu väljer att kalla den) inte att få så mycket publicitet eftersom kartorna i iPhone 5 är värdelösa och produkten i övrigt inte innehåller något direkt "revolutionerande". Något som journalister brukar tycka att apple's produkter gör.

Men vi vet båda att det där inte stämmer. apple kan släppa vad som helst och journalister och de som gillar apple kommer tycka att det är det bästa som hänt mänskligheten sedan de senast släppte en produkt. Den här videon illustrerar väldigt tydligt hur apple lyckats slå i folk att allt de släpper är bättre än... Ja... allt annat, och därav också den oförtjänta gratisexponeringen. Jag säger inte att apples telefoner är sämre än konkurrenternas, men de är definitivt inte bättre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Jonteponte:

SJ sade själv under tiden alla tjatade på Apple att de borde göra en Netbook att de inte vet hur man gör billiga produkter som inte samtidigt är skräp. Men som tur är så finns det hundratals firmor som inte har några som helst problem att släppa den typen av produkter så det borde finnas massor att välja på för dig!

Om du ser i mi signatur så är inte priset en avgörande faktor för mig. Men om de vill slåss emot nexus 7 måste de ned i pris. Helst vid 1500:- så valet är klart mellan dem men inte över 2200:-.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att Samsung ska stämma Apple för att dom nästan kör samma storlek på sin mini som på nexus 7. Brukar vara en tillräcklig anledning nu för tiden.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Nu tycker jag att Samsung ska stämma Apple för att dom nästan kör samma storlek på sin mini som på nexus 7. Brukar vara en tillräcklig anledning nu för tiden.

Fast det vore bättre om alla företag insåg att mjukvarupatent är en dålig idé och att det är jävla larv att patentera saker som redan finns, bara för att de var först med det på en pekskärm. Det kommer bli samma skit när VR slår igenom.

"Patent för att låsa upp glasögonen genom att knäppa med fingrarna framför ögonen", och liknande är jag helt säker på att vi kommer få se. Fan. Vi hade befolkat Mars vid det här laget om det inte varit för alla patent hit och dit. Låt innovationen flöda fritt istället. Är man inte först får man vara bäst helt enkelt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Destromath:

Din fakta som du påstår dig lägga upp är felaktig, kan ta som exempel det du sa om att iphone och samsungs telefon kostar lika mycket, det är skitsnack, du kan inte jämföra 4s mot samsungs flaggskepp, jämför den med iphone 5 som är apples flaggskepp istället, din jämförelse är som att jämföra 32" tjock tv mot en 32" platt tv, hur du än vrider och vänder på det så är den förstnämnda redan utanför sin liga. Iphone 4s är inte i närheten av Galaxy s3 finns otaliga tester som visar på detta, iphone 5 å andra sidan är närmare sanningen den verkar faktist rätt så vassare än Galaxy s3.

1. Det gick alldeles utmärkt för Samsung fanboys att jämföra 4S mot SGA3 när den kom, så vad har ändrats nu? GPU'n i 4S är fortfarande bättre än den i SGS3, CPU'n är inte klockad lika högt men saknar betydelse då inget använder den kraft som är i och är optimerad för iOS, därav att det flyter på bättre, rent generellt så tillför inte iPhone 5 något jämfört med 4S trots att den är dubbelt så kraftfullt, men det är inget du märker av.

2. När du jämför TV så finns det fall där tjock-TV'n är bättre än platt-TV'n, det är helt beroende på vilken teknik de använt, fabrikat och en del andra parametrar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Och med den logiken borde alltså iPhone 6 (eller vad de nu väljer att kalla den) inte att få så mycket publicitet eftersom kartorna i iPhone 5 är värdelösa

Fast nu beror ju inte kartorna på iPhone 5 då det är en mjukvara som även fungerar i iPhone 3GS och uppåt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pnorberg:

Så du menar att 15/16-åringar som du har råd och köpa Apples produkter?

Ja, du vet 16 åringar kan också jobba!