Permalänk
Avstängd

Byggblogg på "kontorsdator"

Fick i uppdrag att bygga en enkel men kraftfull kontorsdator åt en kompis.
Prioritet var såklart pris men även att datorn skulle hålla ett antal år.

Tankar jag fick upp då var:
"Bitfenix" och "amd965be" som grund.
slutpriset vart rund 450euro

Byggblogg på "kontorsdator"

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag får tacka. Bra gjort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aahlstro:

Jag får tacka. Bra gjort

Hoppas ni blir nöjda, du får installera windows sen

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Hoppas ni blir nöjda, du får installera windows sen

Om jag klarar av det

Permalänk

Känns som bordet kommer ge vika när som!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper1230:

Känns som bordet kommer ge vika när som!

Vilket bord?
köksbordet är massivt så det håller o stå på för mig .

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av joshoa:

Vilket bord?
köksbordet är massivt så det håller o stå på för mig .

Syftar på sista bilden! (Där ett bord är med i)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper1230:

Syftar på sista bilden! (Där ett bord är med i)

skivan är inte böjd, men förstärkning har faktist varit på tanke, samt kabelgenomföringar ska borras in

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fint skrivet ^^ och skönt galleri
btw vrf skriver du i euro? Bor du utanför sverige?

Skit vad hd3650 är kort...xD och jag som tycker att mina hd5850 är aldelles för korta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gulbanan:

Fint skrivet ^^ och skönt galleri
btw vrf skriver du i euro? Bor du utanför sverige?

Skit vad hd3650 är kort...xD och jag som tycker att mina hd5850 är aldelles för korta

Hej tackar för kommentaren, jo jag bor på åland och beställer alltid delar från jimmspc.fi eller multitronic.fi eller verkkokappa.com
Grafikkortet är väldigt litet haha! men det ska väl räcka bra för kontors arbete.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en bra sida att beställa ifrån föreslår jag http://www.systemastore.fi/
många saker är billiga där!beställer själv delar därifrån!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ture99:

Om du vill ha en bra sida att beställa ifrån föreslår jag http://www.systemastore.fi/
många saker är billiga där!beställer själv delar därifrån!

Tusen tack ska surfa in där o mysa lite tror jag

Visa signatur