Permalänk

Bra Racing spel

Tjenare..
har spelat ut Nfs The run på 2dar med ratt som jag snodde av pappa ^.^ Och tyckte det var jävligt kul... har kollat lite men värkar inte hitta nå mer bra racing spel? Någon som har nå tips??

Vad jag vill ha:
Jag vill ha bra graffik ett måste
En story (I nfs the run så var det en story komma först till new york det kändes solid och bra utmaningar under vägen och allt riktigt bra och fin story! sånt gillas)
Gärna ganska nytt spel och inte något från 1998....

Tacksam för svar

Självklart ska det vara till PC

Permalänk
Medlem

Nästan alla nya racingspel är rent löjeväckande snygga, så det där med grafiken blir inga problem hur man än vrider och vänder på det.

I och med att du pratar stories, och att du fastnade för just NFS The Ru,n så undrar jag om det viktigaste för dig är att det är ett jäkligt bra bilspel, eller om bilgrejen i sig egentligen är sekundär, och det är en bra story som kretsar runt bilar du är ute efter?

Är själva bilkörandet viktigare än storyn finns det ju mängder av bra spel. Forzaserien, Gran Turismo-serien, Burnoutserien bara för att nämna några. De två första är lite mer seriösa, och den senare är plojigare, men jäkligt actionladdad och fartfylld.

Är storyn viktigare vet jag faktiskt inte vad jag ska rekommendera dig riktigt. Kanske något annat spel i NFS-serien? EA har ju sin vana trogen mjölkat varenda spänn som går ur sin franchise, så det finns en del att välja på

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Driver: San Fransico kanske är något för dig? Kolla upp det!

Permalänk

Alltså.. Fina bilar stort utbud att välja bland är viktigt också, men en bra story gör alltid spelen bättre om du förstår vad jag mennar

Skrivet av kaput:

Nästan alla nya racingspel är rent löjeväckande snygga, så det där med grafiken blir inga problem hur man än vrider och vänder på det.

I och med att du pratar stories, och att du fastnade för just NFS The Ru,n så undrar jag om det viktigaste för dig är att det är ett jäkligt bra bilspel, eller om bilgrejen i sig egentligen är sekundär, och det är en bra story som kretsar runt bilar du är ute efter?

Är själva bilkörandet viktigare än storyn finns det ju mängder av bra spel. Forzaserien, Gran Turismo-serien, Burnoutserien bara för att nämna några. De två första är lite mer seriösa, och den senare är plojigare, men jäkligt actionladdad och fartfylld.

Är storyn viktigare vet jag faktiskt inte vad jag ska rekommendera dig riktigt. Kanske något annat spel i NFS-serien? EA har ju sin vana trogen mjölkat varenda spänn som går ur sin franchise, så det finns en del att välja på

Permalänk

För att förenkla lite vad jag vill ha så är det ett racing spel som t.ex. Nfs men med story inte bara köra runt runt på en bana.
Spelet måste ha en story, men om man jämför med nfs the run så är storyn att ta sej till new york först bland typ 3000 tävlande man börjar på runt plats 200 det är storyn sen är de inte så mycket mer till det, men storyn finns och inte bara runt runt på en bana utan menning. Och även varierande miljö

Skrivet av kaput:

Nästan alla nya racingspel är rent löjeväckande snygga, så det där med grafiken blir inga problem hur man än vrider och vänder på det.

I och med att du pratar stories, och att du fastnade för just NFS The Ru,n så undrar jag om det viktigaste för dig är att det är ett jäkligt bra bilspel, eller om bilgrejen i sig egentligen är sekundär, och det är en bra story som kretsar runt bilar du är ute efter?

Är själva bilkörandet viktigare än storyn finns det ju mängder av bra spel. Forzaserien, Gran Turismo-serien, Burnoutserien bara för att nämna några. De två första är lite mer seriösa, och den senare är plojigare, men jäkligt actionladdad och fartfylld.

Är storyn viktigare vet jag faktiskt inte vad jag ska rekommendera dig riktigt. Kanske något annat spel i NFS-serien? EA har ju sin vana trogen mjölkat varenda spänn som går ur sin franchise, så det finns en del att välja på

Permalänk
Medlem

World Rally Championship 3. Om du gillar Rally det vill säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Need for speed Underground 2 Med Moddade bilar och Dragoozol Texture pack

Vet inte hur många gånger jag spelat ut det spelet men ett par 1000 timmar har nog lagt i det :)'

En gång spelade jag ut det för att hitta den ultimata Tunen!

Toyota Corolla AE86 gick inte fortare än 206Km/h Men ändå piskade den i vart enda race!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd

Storyn i alla Racing spel är väl att vinna?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Forza Horizon kommer om ca. 2 veckor

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem

bilspel med bra story, ärligt talat..?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Driver: San Fransico kanske är något för dig? Kolla upp det!

This. Jag skulle nog hävda att det är den enda rekommendationen som träffar 100% rätt i vad som efterfrågats.

Permalänk
Medlem

Det där med story i ett bilspel man kör med ratt och pedaler är ganska ovanligt annars finns ju GTA. Om det räcker med att köra så finns ju Dirt 2/3 och Grid. På kommande till PC kan nämnas NFS Most Wanted (2a november), Grid 2 (2013) och GTR 3 (201?).

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

midnight club la eller liknande, riktigt p12 spel med fart och 90" kurvor i 200 med 100 växlar. väldigt likt nfs så att säga

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk

Racedriver GRID! Riktigt bra spel faktiskt, 2an kommer snart också:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

Ska vi se.. Story existerar inte i riktiga bilspel för då är det något fel på spelet helt enkelt, NFS the run har väl en "story" men det går väl ändå ut på komma först i mål i new york?

Testa DiRT, DiRT 2, DiRT 3, DiRT Showdown (Arcade spel) som är rally spel med massa olika rally typer

eller GRID som är mer banracing, muskelbilar och drifting, lätt mitt favoritspel när det kommer till bilspel och ser fram emot 2an

Test Drive Unlimited 2 kanske? det har en story och innehåller oerhört mycket bilar, dock är bilkänslan och ljudeffekterna i det spelet helt åt helvete men det går att modda bort avskyr det iaf eftersom det känns som ett "snyggt" budgetspel

Om du har xbox 360 kan jag tipsa dig om Need for Speed Most Wanted, grymt kul spel eller kanske något Forza?

om du har PS3 är väl GT5 ett måste!

Permalänk
Medlem

Finns bara et bra racing-spel och det är STUNTS!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Finns bara et bra racing-spel och det är STUNTS!

Nostalgi!

Driver: San Fransico är annars det jag skulle rekommendera i detta fall. Eller göra egna banor med egen story i Trackmania?

Permalänk

Kör på Pc ofc, aldrig konsol fyfan!
Gta V är ett måste i alla lägen!

Skrivet av Uvania:

Ska vi se.. Story existerar inte i riktiga bilspel för då är det något fel på spelet helt enkelt, NFS the run har väl en "story" men det går väl ändå ut på komma först i mål i new york?

Testa DiRT, DiRT 2, DiRT 3, DiRT Showdown (Arcade spel) som är rally spel med massa olika rally typer

eller GRID som är mer banracing, muskelbilar och drifting, lätt mitt favoritspel när det kommer till bilspel och ser fram emot 2an

Test Drive Unlimited 2 kanske? det har en story och innehåller oerhört mycket bilar, dock är bilkänslan och ljudeffekterna i det spelet helt åt helvete men det går att modda bort avskyr det iaf eftersom det känns som ett "snyggt" budgetspel

Om du har xbox 360 kan jag tipsa dig om Need for Speed Most Wanted, grymt kul spel eller kanske något Forza?

om du har PS3 är väl GT5 ett måste!

Permalänk

Grid ser helt okey ut, men nu är vi tbx där jag inte vill vara, Runt runt på en bana, ingen varierande miljö ingen story och eftersom alla värkar missförstå mej där så när jag skriver story vill jag bara ha nått eller nån som sejer något 1 gång, typ kom först i ett race genom europa story done!
Inte bara runt runt om och om igen utan varienrande miljö det blir/ser jävligt tråkigt ut! blir ju fan formellet då! Gillas inte!!

Skrivet av aMightyMuffin:

Racedriver GRID! Riktigt bra spel faktiskt, 2an kommer snart också:)

Permalänk
Skrivet av GoldToazt:

Grid ser helt okey ut, men nu är vi tbx där jag inte vill vara, Runt runt på en bana, ingen varierande miljö ingen story och eftersom alla värkar missförstå mej där så när jag skriver story vill jag bara ha nått eller nån som sejer något 1 gång, typ kom först i ett race genom europa story done!
Inte bara runt runt om och om igen utan varienrande miljö det blir/ser jävligt tråkigt ut! blir ju fan formellet då! Gillas inte!!

Förstår vad du menar, men jag tror det är svårt att hitta ett bilspel med bra story. Need For Speed Most Wanted är ju dock en klassiker!:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GoldToazt:

Grid ser helt okey ut, men nu är vi tbx där jag inte vill vara, Runt runt på en bana, ingen varierande miljö ingen story och eftersom alla värkar missförstå mej där så när jag skriver story vill jag bara ha nått eller nån som sejer något 1 gång, typ kom först i ett race genom europa story done!
Inte bara runt runt om och om igen utan varienrande miljö det blir/ser jävligt tråkigt ut! blir ju fan formellet då! Gillas inte!!

Dwt nya Need For Speed: Most Wanted kommer om inte lång tid. Det verkar bli ett riktigt bra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldToazt:

Grid ser helt okey ut, men nu är vi tbx där jag inte vill vara, Runt runt på en bana, ingen varierande miljö ingen story och eftersom alla värkar missförstå mej där så när jag skriver story vill jag bara ha nått eller nån som sejer något 1 gång, typ kom först i ett race genom europa story done!
Inte bara runt runt om och om igen utan varienrande miljö det blir/ser jävligt tråkigt ut! blir ju fan formellet då! Gillas inte!!

GTA IV med Mods för att fräscha upp grafiken?
Test Drive Unlimited 2?
Burnout Paradise?
Need for Speed Most Wanted och framåt utom Shift 1 och 2 och Pro street som är banracing som du avskyr. sen borde man kunna modda Need for Speed Underground 2 till fin grafik igen och bilkänslan i det spelet är faktiskt inte alls dålig!
Saints Row 1/2/3? bilkänslan är skräp men nog fan kan man ha roligt ändå!
Sleeping Dogs? inte spelat det själv men är GTA liknande spel i hong kong miljö
Crazy Taxi?! finns billigt på steam och är ett klockrent arkad spel!
Testat Trackmania? vissa älskar det och vissa hatar det!
Need for Speed World? need for speed mmoracing där de kombinerat miljöer från most wanted/carbon och kanske äldre spel med i en stor free roaming värld där du kan tävla och möta andra osv, faktiskt roligt

Permalänk

Gta Iv klarat
Saints row har jag provat men tyckte det sög för cartoonigt
Sleeping dogs har jag nästan klarat, problemet är att det är gjort av Amd och det fuckar mina nvadia korts drivruttiner så det slutar funka och spelet måste avslutas (slutar svara) hela tiden.... -.- (om nån har fix på detta sej till!!!!@)
Trackmania har jag kört
Need for speed World kör jag ganska mycket, men tyvär så har dom inte stöd för ratt utan bara wasd :/
Ska kolla upp dom andra spelet som jag inte provat eller hört talas om

Skrivet av Uvania:

GTA IV med Mods för att fräscha upp grafiken?
Test Drive Unlimited 2?
Burnout Paradise?
Need for Speed Most Wanted och framåt utom Shift 1 och 2 och Pro street som är banracing som du avskyr. sen borde man kunna modda Need for Speed Underground 2 till fin grafik igen och bilkänslan i det spelet är faktiskt inte alls dålig!
Saints Row 1/2/3? bilkänslan är skräp men nog fan kan man ha roligt ändå!
Sleeping Dogs? inte spelat det själv men är GTA liknande spel i hong kong miljö
Crazy Taxi?! finns billigt på steam och är ett klockrent arkad spel!
Testat Trackmania? vissa älskar det och vissa hatar det!
Need for Speed World? need for speed mmoracing där de kombinerat miljöer från most wanted/carbon och kanske äldre spel med i en stor free roaming värld där du kan tävla och möta andra osv, faktiskt roligt