Permalänk
Medlem

Datorns kosmetiska lyft

Solding här på sweclockers är den vänliga själ som tillverkade ett backplate till mitt 670 från gigabyte och ett nytt sidofönster till mitt CM Storm Scout.

Processen gick inte helt smärtfritt men resultatet är jag till 99% nöjd med!

Hoppas att alla haters från Sido-usb v1/v2 tänker om nu

Datorns kosmetiska lyft

Permalänk
Medlem

gör solding sånt här nu också chill fint blev faktiskt trodde faktiskt att den sista bilden var en 3d bild ^^

har samma chassi och den suger, liten, kabeldragningen suger, högljut, inga vibrationsdämpade hddplatser.... därför ska det moddas snart ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

gör solding sånt här nu också chill fint blev faktiskt trodde faktiskt att den sista bilden var en 3d bild ^^

har samma chassi och den suger, liten, kabeldragningen suger, högljut, inga vibrationsdämpade hddplatser.... därför ska det moddas snart ;D

jajemen! Och han gör det förbannat bra! Det är egentligen solding du ska tacka Ja jo, använde min externa blixt för det var så dåligt ljus och då blev det sån reflex på fönstret.. ville egentligen ta om den men var för lat

Och jo, litet är en underdrift hade jag haft ett modulärt nätagg hade kabeldragningen nog vart OK!
Men jag är sjukt tacksam för storleken och hantagen då jag lanar ofta och kör runt med datorn ungefär varje helg

Permalänk
Medlem

(Y)!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av gman:

Solding här på sweclockers är den vänliga själ som tillverkade ett backplate till mitt 670 från gigabyte och ett nytt sidofönster till mitt CM Storm Scout.

Processen gick inte helt smärtfritt men resultatet är jag till 99% nöjd med!

Hoppas att alla haters från Sido-usb v1/v2 tänker om nu

Datorns kosmetiska lyft

Blev snyggt
De va en jäkla tur att det inte gick av en större bit när du borrade, men som sagt syns ju inte så gör ju inget

Skrivet av Gulbanan:

Jag gör det mesta

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Blev snyggt
De va en jäkla tur att det inte gick av en större bit när du borrade, men som sagt syns ju inte så gör ju inget

Jag gör det mesta

Ja, jag blev riktigt skraj när det sa knak Men det blev som sagt fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av gman:

jajemen! Och han gör det förbannat bra! Det är egentligen solding du ska tacka Ja jo, använde min externa blixt för det var så dåligt ljus och då blev det sån reflex på fönstret.. ville egentligen ta om den men var för lat

Och jo, litet är en underdrift hade jag haft ett modulärt nätagg hade kabeldragningen nog vart OK!
Men jag är sjukt tacksam för storleken och hantagen då jag lanar ofta och kör runt med datorn ungefär varje helg

han känner jag ;D men det fint bild tycker jag
nej chassiet är tumme ner helt enkelt :/ hantagen känns helt fel..XD skulle ha varit skönare om den var roterad med 90grader därför har man ett litet matx chassi för lan ;D

Skrivet av Solding:

Jag gör det mesta

säg något nytt ;D haha men fint faktiskt gillade backplaten, rak och matt färg
vad sågade du det med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

säg något nytt ;D haha men fint faktiskt gillade backplaten, rak och matt färg
vad sågade du det med?

Hehe

jag skar ut den med dremmel och "finliret" med handfil.
våtslipa sen den med upp till 600 papper för att det skulle bli en jämn och snygg yta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

han känner jag ;D men det fint bild tycker jag
nej chassiet är tumme ner helt enkelt :/ hantagen känns helt fel..XD skulle ha varit skönare om den var roterad med 90grader därför har man ett litet matx chassi för lan ;D

Dom känns indeed helt fel men det är ändå händigt, man kan gå med datorn i ena handen skärmen i andra och en ryggsäck med allt annat bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Hehe

jag skar ut den med dremmel och "finliret" med handfil.
våtslipa sen den med upp till 600 papper för att det skulle bli en jämn och snygg yta

så verkligen lagt ner tid men fint blev det ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

så verkligen lagt ner tid men fint blev det ^^

Ja vill man ha det bra så tar det lite extra tid

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gman:

Dom känns indeed helt fel men det är ändå händigt, man kan gå med datorn i ena handen skärmen i andra och en ryggsäck med allt annat bra

ja nej man ska vara nöjd med det man har ^^ såg coolt ut "då" XD har själv skärmen+resten i ryggsäcken, vänster hand dator och höger mat/läsk påsen ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Ja vill man ha det bra så tar det lite extra tid

sant som fan ;D
ett exempel som min raven xs bygge, 10månader av hårt arbete (hahh nej det bara står under bordet XD)

Permalänk
Medlem

Trevligt! MEN, Kabelhantering...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

ja nej man ska vara nöjd med det man har ^^ såg coolt ut "då" XD har själv skärmen+resten i ryggsäcken, vänster hand dator och höger mat/läsk påsen ;D

Hur vågar du ha skärmen i ryggsäcken? Well, allt handlar i slutändan om personliga åsikter, och jag gillar chassit trots alla småfel

Skrivet av Palme_570:

Trevligt! MEN, Kabelhantering...

Störde mig otroligt mycket på sladdarna som hängde så jag fixade det ASAP!
Kan nu meddela att 6pin kabeln till mobo't och gpu-sladdarna är buntade på vänster respektive höger sida och skymmer inte längre insynen

Permalänk
Medlem
Skrivet av gman:

Störde mig otroligt mycket på sladdarna som hängde så jag fixade det ASAP!
Kan nu meddela att 6pin kabeln till mobo't och gpu-sladdarna är buntade på vänster respektive höger sida och skymmer inte längre insynen

sleeva det med så blir det riktigt snyggt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara jag som stör mig lite på dem två hålen för utborrningarna längst till vänster på bilden som inte slipats ner riktigt?

Alltså till vänster om processorfläkten och till vänster över nätagget...

Annars blev det riktigt stiligt! Snygg backplate och snyggt och unikt fönster!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Bara jag som stör mig lite på dem två hålen för utborrningarna längst till vänster på bilden som inte slipats ner riktigt?

Alltså till vänster om processorfläkten och till vänster över nätagget...

Annars blev det riktigt stiligt! Snygg backplate och snyggt och unikt fönster!

Det är inte bara du som stör dig på dom men hålet såg ut så från början..
och jag kände mig inte riktig manad att skära/slipa i sidoplåten med min okunskap i de flesta praktiska ämnen

Tackar! (eller tacka solding )