SweClockers drop!

NFS Most Wanted med ratt?

Permalänk
Medlem

NFS Most Wanted med ratt?

Hej , jag undrar om man kan köra NFS Most Wanted med ratt.
Jag har en ganska gammal Microsoft ratt med tillhörande peddaler och jag undrar om man kan köra NFS Most Wanted med denna? Eller om man bara kan köra med vissa sorters ratter?

Jag undrar detta för om det inte går att köra med ratt vet jag inte om jag ska köpa spelet , men går väl kanske med 360 kontroll? Tangentbord och ( mus ) ? verkar inte vara så "skönt" att köra bilspel med

Vet inte exakt ratt modell , men kan kanske hitta det ifall man måste kolla med exakt modell.

Om ni måste veta nåt mer så fråga bara

Tack på förhand!:)

Permalänk
Keeper of the Bamse

NFS-spelen generellt är inte så trevliga med ratt, med undantag för NFS Porsche. En 360-kontroll är faktiskt bättre, tro't eller ej

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

har för mej att most wanted är hemskt med ratt tyvärr, dock var ja hyfast ung när ja prova så kanske bara va ja som va kass.

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur underground 2 är med ratt?
Kunde sitta hela nätter och bara räjsa runt på motorvägen, eller åka genom stan och sladda

Fick en box av en polare med massa NFS spel, bland andra Underground 2.
Står nu i tankarna på att köpa en Force feedback ratt

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Avstängd

Menar du det nya eller det gamla?
Det nya = Need for Burnout Paradise Wanted

Och svar: Nej.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av KeVVa:

Någon som vet hur underground 2 är med ratt?
Kunde sitta hela nätter och bara räjsa runt på motorvägen, eller åka genom stan och sladda

Fick en box av en polare med massa NFS spel, bland andra Underground 2.
Står nu i tankarna på att köpa en Force feedback ratt

Riktigt hemskt. Vidare kommer du nog inte vilja spela NFSU2 igen, för det klarar inte ens widescreen-upplösnigar och grafiken är väldigt tråkig. Jag installerade det själv för ett halvår sen och klarade c:a 30 minuter, mot de otal timmarna jag lade ner på det när det kom.

Don't meet your childhood heroes...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Riktigt hemskt. Vidare kommer du nog inte vilja spela NFSU2 igen, för det klarar inte ens widescreen-upplösnigar och grafiken är väldigt tråkig. Jag installerade det själv för ett halvår sen och klarade c:a 30 minuter, mot de otal timmarna jag lade ner på det när det kom.

Don't meet your childhood heroes...

Jag har befarat att gå tillbaka just för att bli fruktansvärt besviken.
Något annat bra spel som man kan sladda runt på i en öppen värld?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dippenz:

Hej , jag undrar om man kan köra NFS Most Wanted med ratt.
Jag har en ganska gammal Microsoft ratt med tillhörande peddaler och jag undrar om man kan köra NFS Most Wanted med denna? Eller om man bara kan köra med vissa sorters ratter?

Jag undrar detta för om det inte går att köra med ratt vet jag inte om jag ska köpa spelet , men går väl kanske med 360 kontroll? Tangentbord och ( mus ) ? verkar inte vara så "skönt" att köra bilspel med

Vet inte exakt ratt modell , men kan kanske hitta det ifall man måste kolla med exakt modell.

Om ni måste veta nåt mer så fråga bara

Tack på förhand!:)

Kört äldre NFS med logitech ratt och pedaler det funkade bra. Dock var det bökigt att ta fram det när man spelar så kör med T-bordet i stället och jag tycker det funkar lika bra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Jag har befarat att gå tillbaka just för att bli fruktansvärt besviken.
Något annat bra spel som man kan sladda runt på i en öppen värld?

Jag uppskattade faktiskt NFSU2 när jag spelade det förra året (ingen ratt), tack vare att jag hittade en sådan box. Spelmässigt och spelkänsla. Då hade jag spelat det många år tidigare.
Däremot hade jag stora problem då jag fick felmeddelanden och det stängde av sig vid flera ställen, så jag lade det på hyllan igen, tråkigt nog. Detta med Windows 7.

Permalänk
Medlem

Menar nya NFS Most Wanted som kommer 1:a November Förlåt för att jag glömde skriva det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag uppskattade faktiskt NFSU2 när jag spelade det förra året (ingen ratt), tack vare att jag hittade en sådan box. Spelmässigt och spelkänsla. Då hade jag spelat det många år tidigare.
Däremot hade jag stora problem då jag fick felmeddelanden och det stängde av sig vid flera ställen, så jag lade det på hyllan igen, tråkigt nog. Detta med Windows 7.

Jag spelade det i sommras på mitt gamla ps2 jag hittade på vinden, visserligen hade jag redan klarat ut spelet och hade en del roliga bilar. Men jag tror inte att jag skulle ha så svårt för att börja om. Det är de bästa av NFS serien!

Äh, jag chansar! Börjar att köra med Xbox kontrollen till datorn sen får vi se - Har kikat på en Logitech g27. Verkar riktigt kul!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kört äldre NFS med logitech ratt och pedaler det funkade bra. Dock var det bökigt att ta fram det när man spelar så kör med T-bordet i stället och jag tycker det funkar lika bra.

Börjar med att köra med ratt om det är skönt och går. Annars T-bordet Tycker iaf det inte är nåt fel med att köra Bil i BF3 med T-bord.

Permalänk
Medlem

Ska börja testa med ratt som sagt om det går och funkar. Annars blir det T-bordet till en början

Tack för svar