PROBLEM MED GRAFIKKORT/DATA [BEHÖVER SUPER HJÄLP]

Permalänk

PROBLEM MED GRAFIKKORT/DATA [BEHÖVER SUPER HJÄLP]

SPECS
AMD Phenom II X6 1090T OC 3.7 GHz [Kyld med "Cooler Master V8"] 20-30 grader IDLE, 30-50 grader LOAD
ASUS Crosshair IV Formula 890X
Corsair Vengeance 8GB 1600 MHz
ASUS HD6950 2GB DirectCU II "Default Clocks" [Unlocked Shaders] ca.70 grader LOAD (men då är fläktarna på mindre än 20%, för att catalyst inte tar de högre)
Corsair GS 700 W
Western Digital Black 1TB 7200 RPM [Spel]
Corsair Force SSD 120GB [OS]

PROBLEMET
Dålig FPS i boderlands (får 20-30 fps med lägsta "settings" och ingen physX). Det var samma sak innan jag "unlocked shaders" på min 6950. Det var samma sak innan jag överklocka processorn. Jag har haft datorn i 1 år. Har varit ytterst försiktig, och datorn har inte fått "stryk" på något sätt. Jag kan inte lista ut vad problemet är.

Listade problem från forumet:
-Jag har strömkontakterna kopplade in.
-Senaste drivrutinerna
-HDMI kabeln är i grafikkortet
-Full load under spel
-Normala "clocks" under spel

Jag behöver hjälp omedelbart.

Permalänk

Vad har du testat med? Det första jag kom att tänka på var drivrutinerna?

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem

Är tvungen att fråga detta och det är inte för att dumförklara dig, men har du kopplat in skärmen i grafikkortet och inte in i moderkortet?

Du skriver att du haft datorn i ett år, har du alltid under den tiden fått ut dålig fps i spel?

Permalänk
Medlem

20% fläkthastighet på load låter lite väl lite. Ser du om GPUn jobbar ?

Visa signatur

i7-950 @ 4Ghz | XFX 6950 @ 915 MHz CF 1.2V | Corsair AX 750W | Asus Sabertooth X58 | SSD Intel 520 180GB | Corsair XMS3 18GB 1600Mhz DDR3 | Fractal Design R3 | 4x Western Digital Green Power 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Är tvungen att fråga detta och det är inte för att dumförklara dig, men har du kopplat in skärmen i grafikkortet och inte in i moderkortet?

Du skriver att du haft datorn i ett år, har du alltid under den tiden fått ut dålig fps i spel?

Jag vet folk som har gjort detta, inte det bästa precis

Visa signatur

DATOR: | Intel i7 3820@4.2Ghz | Corsair H80i | AsRock X79 Extreme4-M | GTX 1070 | Corsair 16GB CL9 1600 mHz | Asus Xonar D2X | Samsung 830-SSD 128GB | FSP Aurum 750W 80+ Gold | SilverStone Temjin TJ08B-E | Seagate GoFlexPro 500GB(8 st).
Utrustning: | Corsair K90 Mekaniskt | Corsair M90 Mouse | Corsair Vengence 1500 Headset | Razer Carcharias Headset |.

Permalänk
Medlem

Om jag dumförklarar din topic, är jag nog inte ensam...

..och att hjälpa någon från bild nr2 känns osannolikt

Permalänk

Senaste drivrutinerna och kabeln sitter in i grafikkortet. Jag är inte dum, fast jag skriver med CAPS....ville bara ha super hjälp....

Permalänk
Medlem

Vad har du försökt med hittils? Så alla vet vad dom inte ska be dig testa.

Permalänk
Inaktiv

Data super hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordBebbe:

Senaste drivrutinerna och kabeln sitter in i grafikkortet. Jag är inte dum, fast jag skriver med CAPS....ville bara ha super hjälp....

"Lycka till"....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Är tvungen att fråga detta och det är inte för att dumförklara dig, men har du kopplat in skärmen i grafikkortet och inte in i moderkortet?

Du skriver att du haft datorn i ett år, har du alltid under den tiden fått ut dålig fps i spel?

synd att du dumförklarar dig själv eftersom crosshair IV inte har någon output för bild på moderkortet

Visa signatur

PLOP

Permalänk

40-50 fps ULTRA på bf3, men borderlands 2 kan inte ens köra low settings utan lagg, och jag har nite physX på!

kan inte alla spel, men små lagg i många och mega lagg i få...

Permalänk

Ja, vem vill inte ha super hjälp med data Har du kollat så att kortet går i full load (vilket det förmodligen inte gör) och om det har klockat ner sig?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

8 pins är i? =B

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Ja, vem vill inte ha super hjälp med data Har du kollat så att kortet går i full load (vilket det förmodligen inte gör) och om det har klockat ner sig?

full load, stock clocks.

Skrivet av OWNEG:

8 pins är i? =B

båda 6-pin är i

Permalänk
Medlem

Då klarar grafikkortet helt enkelt inte mer.

Förresten, bara för att man använder caps lock så betyder det inte att man får bättre/snabbare hjälp, utan snarare motsatsen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Då klarar grafikkortet helt enkelt inte mer.

Förresten, bara för att man använder caps lock så betyder det inte att man får bättre/snabbare hjälp, utan snarare motsatsen.

Det vorde väldigt konstigt om ett 6950 inte orkade dra runt ett Unreal Engine III spel med så låga settings.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Har du prövat olika drivisar? kan vara något problem kanske.
Själv har jag inga problem att lira borderlands i höga inställningar (kommer ej ihåg exakt vad jag hade) och generellt har jag inga problem att dra på höga inställningar heller. Dock inte maxade inställningar i BF3, planetside 2 och liknande men absolut inte lägsta hur som.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Fixat, tack för den hjälpen jag fick. Om någon vill veta hur så hade jag missat att installera den senaste uppdateringen 12.10 som jag hade laddat ner.