Senast redigerat
"löst"
EDIT: grafikkortet var dött visade det sig efter inlämning på dataservice. jag köpte ett nytt.
Hej. Kan börja med att säga att jag är helt värdelös på PCs då jag använt mac de senaste åren.
Så för ett par veckor sen skulle jag börja spela spel igen och köpte en PC. Den har fungerat bra tills i morse när jag skulle starta den och den inte längre ville.
Specs(vet bara grafikkortet och moderkortet, resten av specsen är listade i en fil i datorn [facepalm]):
ATI radeon hd 4870 x2 (crossfire)
ASUS PQ5 PRO
När jag startade datorn så gick allting igång utom skärmen som inte fick någon signal och gick in i sleep mode. Jag tänkte genast att grafikkortet var dött men fläkten snurrade. Jag startade om och noterade ett långt och tre korta pip vilket enligt flera källor jag fann genom google tydde på att grafikkortet inte fick ström. Flera listade lösningar var att ta ut grafikkortet samt alla dess sladdar och sätta i dom igen, vilket jag efter mycket studerande och möda lyckades med att göra. När jag kopplade i allting igen och körde igång så kvarstod problemet.
Vad tror ni? Är det grafikkortet eller nätagget som är paj? Bör jag lämna in den till exempelvis inet eftersom jag själv är för okunnig för att ens prova med ett annat nätagg(om jag nu ö.h.t hade haft ett)?
Tacksam för all hjälp ni har att erbjuda!
Har du köpt PCn som en hellhets lösning från inet alltså och inte byggt ihop de skälv. ? I fallet med att det är en hellhetslösning så borde du i alla fall ta kontakt med Inet och höra va de tror. Det skulle vara bra om du kunnde se på dit E-kvitto eller liknande från Handlaren vad de övriga specifikationerna var specielt på nättaget.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.