Permalänk
Medlem

Speldator runt 15,000:-

Tjo! Dags för ny speldator. Som det står i titeln skulle jag vilja att den kostade runt 15k.

Burken ska användas mest till spel såsom Battlefield 3, Assassin's Creed 3 samt andra framtida spel. Det ska gå att köra gå high/ultra!

Enda direkta krav jag har på burken är att jag vill ha detta chassi: http://www.inet.se/produkt/6901571/cooler-master-stryker-vit

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

BTW, jag var på Gamex mässan idag då jag såg en snygg dator från en tysk sida: mifcom.de

Är det någon som vet om denna sida är bra/pålitlig?

Edit: Lite synd dock att sidan endast verkar vara på tyska...

Permalänk
Medlem

Nu har du inte nämnt något om OS eller någonting så jag har tagit fram en varukorg med endast komponenter. Eftersom du vill ha en vit Stryker så har jag gjort vad jag kan för att hitta vita delar för att det ska passa det vita temat, inkl vita LED-fläktar. Jag valde till 8 GB RAM vilket borde räcka gott och väl men annars är det ju bara att lägga till ett till set, det kostar ju inte mkt:) http://www.inet.se/kundvagn/visa/2500193/stryker-vit

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Hehe, jag för omtanken men eftersom delarna sitter inuti burken så ser man dom ju inte så mycket och därför spelar det inte så stor roll om dom är vita eller ej. Jag vill helst i så fall ha det som är bäst för pengarna.

Angående OS är jag inte riktigt säker... Jag vet inte om jag gillar Windows 8 så mycket. Vad anser ni om W7 vs W8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Hehe, jag för omtanken men eftersom delarna sitter inuti burken så ser man dom ju inte så mycket och därför spelar det inte så stor roll om dom är vita eller ej. Jag vill helst i så fall ha det som är bäst för pengarna.

Angående OS är jag inte riktigt säker... Jag vet inte om jag gillar Windows 8 så mycket. Vad anser ni om W7 vs W8?

Du är medveten om att det sitter ett fönster på sidan av chassit? Så ja, man ser delarna:) Men för min del är det ett plus om allt ser enhetligt ut, men det är inget som påverkar prestandan indirekt på ett negativt sett för att de skulle vara dyrare än andra delar eller ha sämre prestanda för att de i den bättre inte fanns i vitt... Så är det inte, det där är en grym dator som du inte kommer bli missnöjd med.
Ang OS så är win8 precis nytt och ofta så brukar nya operativsystem ha s.k. barnsjukdomar som är ett system med buggar i. Sådant förekommer hela tiden, inte minst i nysläppta spel. Och när det gäller spel så förespråkar jag Win7 då Win8 har fått dålig kritik av vissa spelskapare som Notch. Jag kommer själv fortsätta på Win7 tills det finns någon riktigt jävla bra anledning till att uppgradera sig, tex att nästa DirectX inte skulle funka på Win7 eller nått i den stilen. Hoppas detta gav dig lite ljus

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Jo, det förstås. Kanske skulle sagt att jag har datorn under bordet Men sålänge som delarna fungerar lika bra/bättre och priset är det samma, så visst självklart skulle det vara bättre med vita delar!

Mm, jag håller med om dina åsikter. Det blir nog att fortsätta med W7.

En annan punkt. När jag ändå håller på att köpa ny dator tänkte jag även skaffa ny skärm (möjligtvis också tangentbord). Som skärm är jag i alla fall mycket inne på denna: http://www.inet.se/produkt/2203371/samsung-24-s24b750v-led-mh...
Vad tror ni? Dessutom, hur tror ni det går om man ska transportera den (till LAN osv.)?

Permalänk
Medlem

Jag har inga erfarenheter med den skärmen, känner ingen som äger den och ingen på inet har betygsatt den. Jag föreslår att du läser en recension om den tex denna http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/monitors-and-projecto...
Så får du själv avgöra lite. Men av det lilla jag sett på de tekniska specifikationerna så finns det 2 stora nackdelar(som jag ser det) och den ena är att det saknas DVI-ingång och den andra är att skärmen är begränsad till 60Hz. Du ska trots allt spela på datorn och det blir allt mer vanligt att spelare vill ha skärmar på 120Hz för att det gör bilden mkt "mjukare". 60Hz duger ju självklart och 120Hz kostar lite mer men det är ju upp till dig. Här är iaf ett exempel på en sådan skärm: http://www.inet.se/produkt/2203191/benq-24-xl2420t-120hz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mm, problemet är att jag helst vill ha en skärm som är snygg också Skärmen som du länka har jag sett många gånger förut, men jag gillar inte Benq eller Dell etc så mycket. Tycker att Samsung har mycket elegantare och snyggare skärmar.
Denna är likadan bara att det är 27" och därmed högre pris http://www.inet.se/produkt/2203347/samsung-27-s27a950d-led-12...
men med 120 Hz

Om vi höjer priset lite på budgeten till säg... 20,000:- för både en datorn samt denna skärm, vad kan du mer göra för att bättra på datorn? Kanske 2 st grafikkort?

Permalänk
Medlem

Den skärmen är mkt bättre, om du har råd så kör gärna på den priset för både datorn och skärmen blir 18 966, vilket lämnar 1000 kr om du höjer budgeten till 20 000. Det räcker tyvärr inte till 2 st grafikkort men du skulle kunna välja en större SSD eller köpa till lite tillbehöv såsom ny mus och tangentbord... eller med tanke på att det är en speldator så skulle du kunna köpa lite nya spel för pengarna
Det är redan det bästa du kan få för pengarna. Visst det finns ett ännu värre grafikkort 690 som är som 2 kort i ett men bara det kostar över 8000, din processor är överklockningsbar så ingen idé att köpa en lite dyrare variant när du kan klocka denna När allt redan är top notch så ger uppgraderingar sjukt lite för sjukt mkt pengar. Du kommer ändå inte märka någon skillnad, du kan vara lugn om att detta är en grym dator!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan va najs! Kommer köpa till att dom bygger ihop the på inet då hörlur-intaget på min senaste dator blev glappt samt lite andra saker som jag helst inte skulle vilja upprepa.

Angående internminnet; Vad tror du om http://www.inet.se/produkt/5322174/corsair-16gb-2x8192mb-cl9-... 16GB ist för 8GB. Jag menar, när jag ändå köper en ny dator vill jag ju försäkra mig om att den håller några år och dessutom kan spela de närmsta framtida spelen utan problem. Eller blir det för överdrivet...?

Permalänk
Medlem

Varför i5 och inte i7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Varför i5 och inte i7?

En i7 har inga fördelar över i5 i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Varför i5 och inte i7?

Det lär inte behövs eftersom du ska spela. Men visst kan du välja en i7:an men lär inte ge dig bättre spelprestanda eftersom grafikkort är den del som sätter stop.

Permalänk
Medlem

Förresten, skärmen som jag funtar på att köpa http://www.inet.se/produkt/2203347/samsung-27-s27a950d-led-12.... Har läst texten om den och det står ju mycket om att den är i 3D. Men går det att stänga av/sätta på 3D? För jag vill ju inte direkt köra med det när jag lirar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Fan va najs! Kommer köpa till att dom bygger ihop the på inet då hörlur-intaget på min senaste dator blev glappt samt lite andra saker som jag helst inte skulle vilja upprepa.

Angående internminnet; Vad tror du om http://www.inet.se/produkt/5322174/corsair-16gb-2x8192mb-cl9-... 16GB ist för 8GB. Jag menar, när jag ändå köper en ny dator vill jag ju försäkra mig om att den håller några år och dessutom kan spela de närmsta framtida spelen utan problem. Eller blir det för överdrivet...?

Jo som jag sa i ett av mina tidigaste inlägg så är det bara att lägga till minnen ifall du vill men det är inget krav. Visst ser dina coola ut men om du kollar på båda minnena jämte varandra som här http://www.inet.se/jamfor?compare=5322174&compare=5315120 så skiljer sig endast storleken samt volten. De vita minnena är strömsnålare samt har låg profil vilket inte kommer bli ett problem med processornkylaren som KAN vara i vägen. Jag hade kört på 2 paket med de vita minnena, det finns absolut ingen anledning att skaffa över 16 GB iaf. Många datorer klarar sig ju till och med på 4 GB... Själv har jag 8GB på min dator och det är väldigt sällan jag drar över 50% belastning. Dagens spel drar inte nytta av särskilt mkt minne beroende på att ribban ställs av konsolerna som har väldigt lite minne.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Förresten, skärmen som jag funtar på att köpa http://www.inet.se/produkt/2203347/samsung-27-s27a950d-led-12.... Har läst texten om den och det står ju mycket om att den är i 3D. Men går det att stänga av/sätta på 3D? För jag vill ju inte direkt köra med det när jag lirar...

Det ska gå utmärkt att köra i 2D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för all din hjälp hersses Och alla andras. Det blir antagligen denna: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2509013/tong
Har du några fler/andra synpunkter eller ser paketet klappat och klart ut? Köpet kommer troligen i så fall göras någon gång i november i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Tack för all din hjälp hersses Och alla andras. Det blir antagligen denna: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2509013/tong
Har du några fler/andra synpunkter eller ser paketet klappat och klart ut? Köpet kommer troligen i så fall göras någon gång i november i alla fall!

inte väldigt prisvärd tycker jag. Jag skulle ta ett 7970 istället för det 680 du har där, nästan 2000kr billigare och ingen egentlig skillnad. Tycker också att du kan spara in på CPU kylaren och fläktarna samt RAM minnen om de inte måste vara vita. Chassit kan du också spara in på med t.ex. ett FD R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

inte väldigt prisvärd tycker jag. Jag skulle ta ett 7970 istället för det 680 du har där, nästan 2000kr billigare och ingen egentlig skillnad. Tycker också att du kan spara in på CPU kylaren och fläktarna samt RAM minnen om de inte måste vara vita. Chassit kan du också spara in på med t.ex. ett FD R4.

Hej du! Om du hade börjat med att läsa tråden från början så hade du sett att det enda kravet Ts hade var att han ville ha det chassit, jag har i mina val arbetat med det. Ts har också sagt att den ska stå under ett bord vilket gör att luftflödet troligen kommer försämras och då behövs fläktar och det räcker liksom inte med att bara ha en bak i chassit. CPU-kylaren påstår du vara dyr, förstår inte vad du menar när många i den här prisklassen kör på h100 system som kostar tusen kronor... men allt är relativt. Kan dock lova att kylare för 200 kr inte kyler lika bra som denna. Jovisst minnena är vita och de kostar typ 100 kr dyrare än samma modell i svart för att den inte är lika massproducerad. Dock ser det mer enhetligt ut i vitt. Men det är helt upp till Ts. Ang grafikkortet så har jag ett 7970, innan dess var det ett 5870 och innan dess ett 4850. Jag har erfarenheter av AMD och jag kan inte och tänker inte rekommendera TS att skaffa sig ett AMD-kort så länge han har råd med ett från Nvidia. Det har varit för mkt strul med AMD-kort som att kortet varit deffekt, att man har fått själv uppdatera bios, att drivrutinerna strulat. Det har alltid varit nått knas med AMD's kort. Men att säga att man får samma sak för 2000 kr mindre... det får stå för dig, du nämner ju inte att man får PhysX som ger fysik till spelen. Samt att i framtiden skaffa sig ett extra kort för sli/crossfire vet alla att AMD's kort fungerar sämre i. Nej, jag står fast vid Nvidia som min rekommendation.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I och med att hersses har varit med och hjälpt mig (i princip gjort allt) från första början går jag på hans rekomendationer

Men vad tycker du nu då hersses? Ser kundvagnen 100% färdig ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

I och med att hersses har varit med och hjälpt mig (i princip gjort allt) från första början går jag på hans rekomendationer

Men vad tycker du nu då hersses? Ser kundvagnen 100% färdig ut?

Behöver du köpa nytt operativsystem till datorn? i så fall lägger du till det i varukorgen så installerar inet det åt dig. Mus, tangentbord, musmatta och högtalare? Om du har det så ser korgen mer än färdig ut:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Hej du! Om du hade börjat med att läsa tråden från början så hade du sett att det enda kravet Ts hade var att han ville ha det chassit, jag har i mina val arbetat med det. Ts har också sagt att den ska stå under ett bord vilket gör att luftflödet troligen kommer försämras och då behövs fläktar och det räcker liksom inte med att bara ha en bak i chassit. CPU-kylaren påstår du vara dyr, förstår inte vad du menar när många i den här prisklassen kör på h100 system som kostar tusen kronor... men allt är relativt. Kan dock lova att kylare för 200 kr inte kyler lika bra som denna. Jovisst minnena är vita och de kostar typ 100 kr dyrare än samma modell i svart för att den inte är lika massproducerad. Dock ser det mer enhetligt ut i vitt. Men det är helt upp till Ts. Ang grafikkortet så har jag ett 7970, innan dess var det ett 5870 och innan dess ett 4850. Jag har erfarenheter av AMD och jag kan inte och tänker inte rekommendera TS att skaffa sig ett AMD-kort så länge han har råd med ett från Nvidia. Det har varit för mkt strul med AMD-kort som att kortet varit deffekt, att man har fått själv uppdatera bios, att drivrutinerna strulat. Det har alltid varit nått knas med AMD's kort. Men att säga att man får samma sak för 2000 kr mindre... det får stå för dig, du nämner ju inte att man får PhysX som ger fysik till spelen. Samt att i framtiden skaffa sig ett extra kort för sli/crossfire vet alla att AMD's kort fungerar sämre i. Nej, jag står fast vid Nvidia som min rekommendation.

Om man vill sätta pengarna på delvis utseende så är det upp till köparen, jag erbjöd bara en mer prisvärd möjlighet. Jag tycker att den CPU kylaren är dyr fastän snygg och i matchande färg, noctuas NH-D14 och NH-U12P skulle vara billigare möjligheter med liknande prestanda.
Med grafikkortet måste jag säga att jag inte håller med, 7970 är ett mycket klokare köp, 2000kr billigare och bara 1gb mindre minne men i andra fall likvärt. Jag har själv ett 7970 och visst det första jag fick var defekt men det jag har nu har funkat klockrent, inga fel på drivers. Det 680 kort du valt är aningen fabriksöverklockat men om du själv skall klocka så betyder det ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Om man vill sätta pengarna på delvis utseende så är det upp till köparen, jag erbjöd bara en mer prisvärd möjlighet. Jag tycker att den CPU kylaren är dyr fastän snygg och i matchande färg, noctuas NH-D14 och NH-U12P skulle vara billigare möjligheter med liknande prestanda.
Med grafikkortet måste jag säga att jag inte håller med, 7970 är ett mycket klokare köp, 2000kr billigare och bara 1gb mindre minne men i andra fall likvärt. Jag har själv ett 7970 och visst det första jag fick var defekt men det jag har nu har funkat klockrent, inga fel på drivers. Det 680 kort du valt är aningen fabriksöverklockat men om du själv skall klocka så betyder det ingenting.

hahaha ok, om han väljer nån av de fläktarna du tipsade om så kan han tjäna mellan 20-160 kr! Ingen av dem är särskilt snygg så varför välja NH-D14 när den är lika stor men 20 kr billigare, eller NH-U12P som har mindre fläktar och därmed varken kyler bättre eller flyttar lika mkt luft.
Ang grafikkorten så är vi oense och att kalla det ena för ett "klokare köp" är lite vågat eftersom det är en mkt subjektiv fråga. Eftersom du trycker så mkt på priset så undrar jag varför du inte tipsar Ts om en AMD-dator? Han skulle ju spara mkt pengar som är viktigt enligt dig!? Nej, det skulle du aldrig göra till ett datorbygge mellan 15-20 000 kr, och det är samma sak på grafikkortsfronten: Har man råd så köper man ett Nvidia för de fungerar mkt bättre. Hade budgeten varit under 10 000 så hade jag helt klart kört hela systemet på AMD, utan tvekan, men i detta fallet no way!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Behöver du köpa nytt operativsystem till datorn? i så fall lägger du till det i varukorgen så installerar inet det åt dig. Mus, tangentbord, musmatta och högtalare? Om du har det så ser korgen mer än färdig ut:)

Mm kom på det. Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1 Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1 tillagt. http://www.inet.se/kundvagn/visa/2509036/tong

Angående mus, tangentbord, musmatta och högtalare tror jag att jag använder det jag för närvarande har ett tag till Dock så funderar jag på en 5.1 högtalar system då dom jag har just nu verkar ha gått sönder sen ett tag tillbaka. Har du några att rekomendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Mm kom på det. Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1 Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1 tillagt. http://www.inet.se/kundvagn/visa/2509036/tong

Angående mus, tangentbord, musmatta och högtalare tror jag att jag använder det jag för närvarande har ett tag till Dock så funderar jag på en 5.1 högtalar system då dom jag har just nu verkar ha gått sönder sen ett tag tillbaka. Har du några att rekomendera?

Tyvärr är ljud inte min starka sida, vet heller inte vad du har för krav på ljud. Vad jag har sett på forum om ljud så säger nördarna att är högtalarna gjorda i plast så är det skit^^ Du kanske kan vända dig till en sådan tråd, borde finnas här på Sweclockers.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

hahaha ok, om han väljer nån av de fläktarna du tipsade om så kan han tjäna mellan 20-160 kr! Ingen av dem är särskilt snygg så varför välja NH-D14 när den är lika stor men 20 kr billigare, eller NH-U12P som har mindre fläktar och därmed varken kyler bättre eller flyttar lika mkt luft.
Ang grafikkorten så är vi oense och att kalla det ena för ett "klokare köp" är lite vågat eftersom det är en mkt subjektiv fråga. Eftersom du trycker så mkt på priset så undrar jag varför du inte tipsar Ts om en AMD-dator? Han skulle ju spara mkt pengar som är viktigt enligt dig!? Nej, det skulle du aldrig göra till ett datorbygge mellan 15-20 000 kr, och det är samma sak på grafikkortsfronten: Har man råd så köper man ett Nvidia för de fungerar mkt bättre. Hade budgeten varit under 10 000 så hade jag helt klart kört hela systemet på AMD, utan tvekan, men i detta fallet no way!

Det kan vara att jag och TS har lite olika utgångspunkt, jag försöker alltid få det mest prisvärda och bryr mig inte om t.ex. utseende.

Jag står fortfarande för att 7970 skulle vara ett mycket bättre val. AMD har haft problem med drivers till 7970 men det är redan fixat och med de nyaste drivers så är 7970 bättre än ett referens 680. Om vi nu summerar vad man skulle få om man tog 680 kortet för 5500kr jämfört med 7970 för 3600kr, 680 är fabriksöverklockat så det skulle ge några fps mera i de flesta spel jämfört med ett icke-överklockat 7970. Överklockar du ett 7970 kommer det att vara lika bra som 680, lämnar du det oklockat är det några fps långsammare, en obetydlig skillnad.

Jag förstår heller inte hur du resonerar att Nvidia skulle vara mycket bättre än AMD, idag är de väldigt likvärda. Exemplet med processorer är obetydligt då intel idag har ett klart försprång och du får vad du betalar för, i fallet med grafikkorten får du en obetydlig skillnad för 2000kr.
Det är upp till TS vilket kort han tar men jag råder honom att läsa lite andra trådar där flera håller med mig att 680 är idag väldigt dyrt jämfört med 7970 och 670.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Det kan vara att jag och TS har lite olika utgångspunkt, jag försöker alltid få det mest prisvärda och bryr mig inte om t.ex. utseende.

Jag står fortfarande för att 7970 skulle vara ett mycket bättre val. AMD har haft problem med drivers till 7970 men det är redan fixat och med de nyaste drivers så är 7970 bättre än ett referens 680. Om vi nu summerar vad man skulle få om man tog 680 kortet för 5500kr jämfört med 7970 för 3600kr, 680 är fabriksöverklockat så det skulle ge några fps mera i de flesta spel jämfört med ett icke-överklockat 7970. Överklockar du ett 7970 kommer det att vara lika bra som 680, lämnar du det oklockat är det några fps långsammare, en obetydlig skillnad.

Jag förstår heller inte hur du resonerar att Nvidia skulle vara mycket bättre än AMD, idag är de väldigt likvärda. Exemplet med processorer är obetydligt då intel idag har ett klart försprång och du får vad du betalar för, i fallet med grafikkorten får du en obetydlig skillnad för 2000kr.
Det är upp till TS vilket kort han tar men jag råder honom att läsa lite andra trådar där flera håller med mig att 680 är idag väldigt dyrt jämfört med 7970 och 670.

Ja du står fortfarande fast vid ditt val, good for you. Men du fullkomligt ignorerar annan fakta än priset, som att det högsta värdet på 680 sweclockers fick på bf3 var 112 och det lägsta var 91 medans det högsta på 7970 var 87 och lägsta 68, du struntar i studier som sweclocker har tagit fram som visar att fps-drops pendlar oftare på AMD's kort samt att de är större än de stabila fps'en hos Nvidia. Du struntar i att Nvidia har PhysX vilket är en av anledningarna till att deras kort är lite dyrare, hade korten saknat PhysX så hade prisskillnaden max varit 1000 kr. Däremot erkänner du att AMD har problem med sina kort men du försöker förminska det genom att påstå att de flesta är borta nu, aa visst... det har alltid varit problem med AMD's kort inte bara denna generationen och problemen verkar inte försvinna heller. När det kommer ut nya drivrutiner som fixar de gamla buggarna så kommer det alltid nya. Kollar man efter trådarna så är det fler som har problem med AMD-kort än Nvidia-kort. Det är ett faktum!
Nvidias kort är lite dyrare, ja, men man får vad man betalar för!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Ja du står fortfarande fast vid ditt val, good for you. Men du fullkomligt ignorerar annan fakta än priset, som att det högsta värdet på 680 sweclockers fick på bf3 var 112 och det lägsta var 91 medans det högsta på 7970 var 87 och lägsta 68, du struntar i studier som sweclocker har tagit fram som visar att fps-drops pendlar oftare på AMD's kort samt att de är större än de stabila fps'en hos Nvidia. Du struntar i att Nvidia har PhysX vilket är en av anledningarna till att deras kort är lite dyrare, hade korten saknat PhysX så hade prisskillnaden max varit 1000 kr. Däremot erkänner du att AMD har problem med sina kort men du försöker förminska det genom att påstå att de flesta är borta nu, aa visst... det har alltid varit problem med AMD's kort inte bara denna generationen och problemen verkar inte försvinna heller. När det kommer ut nya drivrutiner som fixar de gamla buggarna så kommer det alltid nya. Kollar man efter trådarna så är det fler som har problem med AMD-kort än Nvidia-kort. Det är ett faktum!
Nvidias kort är lite dyrare, ja, men man får vad man betalar för!

BF3 är synd nog nästan som en enhet för prestanda idag och visst Nvidia kort klarar sig bättre i BF3 men överlag så är 7970 och 680 väldigt jämna. Om du kollar på lite nyare siffror eller t.ex. senaste fredagspanel så är 7970 t.o.m. snabbare än 680 idag. PhysX är ett litet plus för Nvidia men jag anser inte att det är tillräckligt. Sen om TS kommer överklocka sitt kort så är 7970 lite bättre på även det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

BF3 är synd nog nästan som en enhet för prestanda idag och visst Nvidia kort klarar sig bättre i BF3 men överlag så är 7970 och 680 väldigt jämna. Om du kollar på lite nyare siffror eller t.ex. senaste fredagspanel så är 7970 t.o.m. snabbare än 680 idag. PhysX är ett litet plus för Nvidia men jag anser inte att det är tillräckligt. Sen om TS kommer överklocka sitt kort så är 7970 lite bättre på även det.

Ser ingen mening med att fortsätta debatten eftersom ingen av oss kommer nånstans. Bättre att lägga tiden på annat. Klart slut!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skickade kundvagnen till inet för att höra vad dom tyckte. Allt såg bra ut sa dom förrutom att dom inte skulle kunna montera kylaren då den är för tung och skulle kunna skapa skador i frakten... Han rekommenderade denna istället: http://www.inet.se/produkt/6308772/noctua-nh-u9b-se2

Sen påpekade han också att ingen DVD-läsare var tillagd. Något som jag såklart visste, men jag ville bara höra med er; det spelar väl inte så stor roll om man har DVD/Bluray-läsare? Det är väl i så fall om man ska kolla på DVD-filmer eller lyssna på CD-skivor eller liknande? Något som jag ändå inte gör.