Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Slutna hörlurar runt 1500-2000kr?

Permalänk
Medlem

Slutna hörlurar runt 1500-2000kr?

Nej inte ytterligare en hörlurs tråd :/

Behöver nya lurar då jag har insett att mitt corsair vengeance 1500 suger åsna.

Sitter på ett Xonar ST ljudkort.

Har snöat in lite på Sony mdr xb 1000 pga utseendet men är rädd att dom kanske är för basiga?

http://www.webhallen.com/se-sv/hemel...b1000_horlurar

Användning:

60% Spel (fps), 35% Musik (Frank Sinatra mestadels), 5% youtube,

Budgeten ligger där runt 1500-2000.

Måste vara slutna lurar då jag har ganska mycket ljud runtomkring mig.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Kolla även på Audio technica ath-m50,brukar vara rätt poppis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Kolla även på Audio technica ath-m50,brukar vara rätt poppis.

Men dom är väll öppna?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Men dom är väll öppna?

Nej. Har själv kollat runt efter nya hörlurar och på Sweclockers är det mest ATH m50 som länkas men på Head-Fi är DT 770 rätt så populära också.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Men dom är väll öppna?

Nej dom är inte öppna. Dom är slutna även fast dom sägs läcka lite mer ljud än andra slutna lurar.

Du kanske är en av dom som tror att m50 inte är heltäckande lurar utan vilar PÅ öronen? Isåfall har du fel för dom sitter RUNT öronen.
Bara en heads-up

Dold text

Dock skulle jag inte rekommendera m50 för spel p.g.a. dess begränsade ljudbild och dåliga förmåga att lokalisera fiender etc. etc.
M50 låter bra men är bäst för musik.

Istället säger jag också dt770 då dom verkar vara det populärare valet för folk som spelar. Kikar på dom själv

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markapärn:

Nej dom är inte öppna. Dom är slutna även fast dom sägs läcka lite mer ljud än andra slutna lurar.

Du kanske är en av dom som tror att m50 inte är heltäckande lurar utan vilar PÅ öronen? Isåfall har du fel för dom sitter RUNT öronen.
Bara en heads-up

Dold text

Dock skulle jag inte rekommendera m50 för spel p.g.a. dess begränsade ljudbild och dåliga förmåga att lokalisera fiender etc. etc.

Istället säger jag också dt770 då dom verkar vara det populärare valet för folk som spelar. Kikar på dom själv

En öppen hörlur är allra bäst för spel.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markapärn:

Bara en heads-up

Dold text

Do you even progaming?
Funkar helt okej, bra lurar för bra pris, hörde då alltid var folk var då jag spelade FPS innan jag gick över till DOTA.

Permalänk
Medlem

AKG 550 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=281384 Är jag grymt sugen på

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av jacke910:

En öppen hörlur är allra bäst för spel.

Yep, men det var inte ett alternativ och inte vad tråden handlade om.

Skrivet av Gainsgoblin:

Do you even progaming?
Funkar helt okej, bra lurar för bra pris, hörde då alltid var folk var då jag spelade FPS innan jag gick över till DOTA.

Men ett annat par lurar kanske är ÄNNU bättre. Tänkt på den?
Jag har dom inte själv så jag kan inte säga allt för mycket, men dålig lokalisering i spel har påpekats många gånger förut.
Om du inte upplever det kan jag bara säga grattis.

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic custom one pro är lite småhäftiga med dess manuella basreglage. Men om du ska spela bör du kolla på öppna.

Men som du skriver vill du ha slutna så då är nog Beyerdynamics custom one pro och DT770 intressanta. Som en person över säger så är M50 inte den bästa när det kommer till en bred ljudbild.

Vad du än gör skaffa inte active noise cancelling eller Beats By Dre.

Permalänk
Medlem

Fan vad kluven jag blir. Funderar på att prova öppna ändå.

Vad tror ni om Sennheiser HD 598 för mina användnings områden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fan vad kluven jag blir. Funderar på att prova öppna ändå.

Vad tror ni om Sennheiser HD 598 för mina användnings områden?

För din musiksmak så det nog en lämplig hörlur, men den stänger ju inte direkt ute mycket ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markapärn:

Yep, men det var inte ett alternativ och inte vad tråden handlade om.

Men ett annat par lurar kanske är ÄNNU bättre. Tänkt på den?
Jag har dom inte själv så jag kan inte säga allt för mycket, men dålig lokalisering i spel har påpekats många gånger förut.
Om du inte upplever det kan jag bara säga grattis.

Jag har faktiskt tänkt på den, och prövat andra lurar, allt från billiga roccat, icemat, razerlurar och vidare.
I slutändan är ett par M50 det bästa jag prövat för spelande och det är min åsikt.
Det är en lite annorlunda känsla i lokaliseringen men dålig är den inte, behövs bara några dagars invänjningsperiod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

För din musiksmak så det nog en lämplig hörlur, men den stänger ju inte direkt ute mycket ljud.

Fan va svårt det ska vara då. Vill ju inte punga ut 1500-2000kr på nått som sen inte kommer funka bra. Eller va fan det kan inte vara sämre än skiten jag sitter på nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fan va svårt det ska vara då. Vill ju inte punga ut 1500-2000kr på nått som sen inte kommer funka bra. Eller va fan det kan inte vara sämre än skiten jag sitter på nu.

Vad är det för hörlur du har idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Vad är det för hörlur du har idag?

Corsair Vengeance 1500

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Corsair Vengeance 1500

Jag är övertygad om att du inte kommer bli missnöjd med uppgraderingen jämfört med vad du har idag. Ex. kommer DT770 och ATH-M50 att fungera bra även till Jazz. En öppen hörlur kanske lämpar sig allra bäst till Jazz, men det låter absolut inte dåligt i en sluten hörlur. Om du har möjlighet, besök en musikaffär så borde de iaf. ha dt770 så att du kan lyssna på hur den låter om man lyssnar på jazz. Du kan alltid testa att söka runt lite på Head-fi efter åsikter om slutna hörlurar och jazz, så kanske du hittar någon hörlur som lämpar sig bättre. Dt770 och M50 vet jag nämligen inte om de är att rekommendera om det främst är Jazz du ska lyssna på, de är utmärkta till musik i allmänhet, (Musik med mer bas).

Testade precis att jämföra och Jazz låter rätt bra i mina slutna hörlurar, (Frank Sinatra. Essentials 2010. Flac), däremot låter det något bättre i mina öppna hörlurar (Mina slutna HD660 är en "kopia" av Dt770). Generellt sätt föredrar jag de slutna hörlurarna till musik, men nu när det kom till Jazz så passade de öppna bättre.

Även när det kommer till fps kommer öppna hörlurar att vara något bättre, med det sagt så kommer även ett par slutna hörlurar fungera väl (så länge du inte spelar professionellt så ska det vara rätt lugnt ).

Men helt enkelt är det så att om du har mycket ljud runt omkring dig så är en öppen hörlur inte ett lämpligt alternativ då inte kommer kunna få väck ljud från omgivningen och således få en dålig ljudupplevelse. Så trots att en sluten hörlur normalt sätt kanske inte presterar bättre än en öppen, så kommer den lämpa sig bättre och då även låta bättre pga. omgivningen. Hela mitt inlägg är otroligt generaliserat och inte på något sätt sant för samtliga hörlurar då det finns undantag och kombinationer av de olika varianterna.

Tillägg, fem sekunder i google och jag hittar DT660, kanske kan vara ett lämpligt alternativ? Tråd om DT660 hos head-fi (finns till vettigt pris från Amazon).

Tillägg 2: Skulle nog direkt avråda från att köra DT770/M50 om det främst är till Jazz, upplevelsen är helt enkelt så mycket bättre i en hörlur med större och bättre register (Tyckte det var så mycket behagligare att lyssna på Jazz i mina öppna hörlurar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Mycket bra text

Väldigt bra skrivet, betvivlar man hade kunnat förklara det bättre själv!

Jag skulle dock vilja föreslå att TS även tar en titt på Shure SRH 840, dessa är ett par slutna lurar i klassen som är kända för att vara neutrala.
Lurarna kan inte mätas med ett par öppna i spelsyfte, men ljudet i dessa är underbart, särskilt i mitt tycke till Frank Sinatra, som är vad jag skulle kalla riktig musik

Så om du har möjlighet försök att testa dem olika lurarna folk har föreslagit, för smaken kan skilja en hel del på hur man vill att ljudet skall låta.

Permalänk
Medlem

min farsa har ett par dt 990 som har helt enorm soundstage... krävs ett ordentligt ljudkort för att driva dock vilket du tycks ha (gör enorm skillnad med integrerat och diskret ljudkort med högimpedanslurar) så beyerdynamic gör riktigt nice lurar... de är öppna dock, vet inte om man kan få lika stor soundstage med slutna lurar. så länge det är bra separation mellan kanalerna och inget "fuskat" 7.1 eller 5.1 är de bra för gaming (klart för mer inlevelse kanske man vill ha fuskat surround men då försvinner ju positionen) om det inte är äkta surroundlurar med många element men då låter de antagligen skit

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Grymt Inlägg.

Tack som fan för det svaret Får bli att bege sig till musik affären

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Tack som fan för det svaret Får bli att bege sig till musik affären

Jag som ska tacka, Frank Sinatra var ju rätt rogivande (nja, inte allt) att lyssna på. Konstigt att jag inte fått upp öronen ;), för honom tidigare. Inte vad jag annars brukar sitta och lyssna på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Jag som ska tacka, Frank Sinatra var ju rätt rogivande (nja, inte allt) att lyssna på. Konstigt att jag inte fått upp öronen ;), för honom tidigare. Inte vad jag annars brukar sitta och lyssna på.

Inte jag heller men sen gav jag det en chans och märkte att jag uppskattade det som fan. Jag brukar lyssna på rap i vanliga fall så frank är ju ganska långt bort i från det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag äger HD598, mycket skönt ljud, Billiga hos netonnet om du är sugen. Valde mellan dom och ath-m50. Slutade med HD598. Grymt nöjd:)

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker M50 låter bra mycket bättre än DT770, framför allt är det finare "detaljer" i ljudet och inte lika sluddrig bas. Sen å andra sidan sitter jag med ett ordentligt studioljudkort numera, istället för ett gamingkort...gör säkert en hel del skillnad.

Mitt råd är helt enkelt...välj ut ett par låtar du gillar, besök en välsorterad musikaffär som har de lurar du är intresserad av...och lyssna! Det finns inget som är så personligt som din egen smak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev ett par HD598 efter många om och men

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Blev ett par HD598 efter många om och men

Berätta gärna vad du tycker om dom! Har själv även funderat på ett par HD598

Permalänk
Medlem

Jag har ju inget att jämför med direkt men fy fan va rent ljudet blev helt plötsligt. Sitter med ett stort leende när jag lyssnar på musiken nu och det har jag nog aldrig gjort innan

Fråga: vad ska man sätta Ohm'en på i ljudkortet?

<64
64-300
300-600

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag har ju inget att jämför med direkt men fy fan va rent ljudet blev helt plötsligt. Sitter med ett stort leende när jag lyssnar på musiken nu och det har jag nog aldrig gjort innan

Fråga: vad ska man sätta Ohm'en på i ljudkortet?

<64
64-300
300-600

<64. Följ rekommendationerna för hörluren, hörluren är på 50 Ohm? ^^.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

<64. Följ rekommendationerna för hörluren, hörluren är på 50 Ohm? ^^.

Japp,

Sen kör jag ett program som heter fidelify och där kan man ställa WASAPI eller ASIO. Vad och varför?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste bara skriva igen och fan vad sjukt nöjd jag är. Aldrig mer nått gaming skit iaf

Visa signatur