Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Problem med fps vid spelande

Hej som rubriken lyder så har jag ett konstigt problem , jag spelar wow dagligen och kör allt på medium med upplösningen 1920x1080 , utan vertical sync har jag fin fps , men eftersom jag har hardware cursors som det kallar när skärmen flimrar så kör jag nu med vertical sync men jag har alltid under 60 fps som är standard värdet för min setup.
Moderkort : Asus P7P55D E-PRO
Ram minnen corsair 6gig 1333 mhz stock klock
Nättag : Corsair HX 750w
Hårddisk : Western digital Green 1TB
Processor : Intel core i5 760 2.66ghz 4a kärnig oklockad med stock kylare
Graffikkort : Sparkle GTX 460 1GB Stock klock

Kan tillägga att min polare har exakt samma saker i sin dator bara att han har en corsair kylare till sin processor sen överklockad också men han har inte låg fps med vertical sync på high inställningar på allt.
Någon ide vad problemet kan vara?

Permalänk
Medlem

WoW är väldigt CPU intensivt så om det funkar bra för din kompis med samma dator med enda skillnaden att hans är överklockad så är det gissningsvis där skon klämmer.
Om han skulle gå till default klockning så skulle säkerligen även han drabbas av samma problem.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

jag skulle också tro att de är processor då WoW gör många CPU beräkningar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

WoW är väldigt CPU intensivt så om det funkar bra för din kompis med samma dator med enda skillnaden att hans är överklockad så är det gissningsvis där skon klämmer.
Om han skulle gå till default klockning så skulle säkerligen även han drabbas av samma problem.

Aa ligger nog lite i det säkert men har aldrig klockat så tror en ny processor blir bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av vpklotar:

jag skulle också tro att de är processor då WoW gör många CPU beräkningar...

Får nog bli ny cpu