borttappad partition

Permalänk
Medlem

borttappad partition

Hejsan!

Jag skulle partitionera min disk idag WDC 120GB. Jag använde mig av partitionmagic 7 allt gick bra tills den stannade vid 27% efter en låååång stund resetade jag datorn. Jag har installerat windows på en 3 gigs partition. Men de övriga gigen är "borta". I XPs installtionsprogram står det partitionstyp (partitionmagic) Nu är det så att jag inte har partition magic kvar, men skulle det gå att få tillbaka den med programmet? eller är det kört?

MVH
Blixten

Visa signatur

P4 2.2GHz. GF1. 17" TFT. 512DDR | AMD XP 2200+ GF4. 19" TRINITRON. 512DDR

Permalänk
Medlem

Jag HATAR Partition magic, fuckadu upp min dator också när jag försökte "merga" två partitioner. Partition magic kunde inte fixa problemet, fdisk lyckades jag inte heller i men när jag bootade från WinXP skivan så kunde jag ordna upp allt ifrån den diskhanteraren där. Prova det. Annars vet jag inte...
Lycka till och god jul!

Permalänk
Medlem

Boota med en win98se skiva den plockar bort allt & sen kan du partionera upp hdd´n igen...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Jotack jag vet hur jag får bort partitionerna, men nu är det så att det finns ca 50gb data som jag vill ha kvar Så det ör väl kunna gå att ta tillbaks med hjälp av partitionmagic.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min kompis påminnde mig om ett kungligt program, ptedit32.exe. Jag har nu återställt min disk GOD JUL och tack för svaren!!!

Visa signatur