Permalänk

24/7 Tekkit Server

Har en gammal dator och lite data delar som bara står . Så jag tänkte att jag skulle slänga ihop det bästa till en server dator. Tänkte en Tekkit Server.
Men jag vet inte hur mycket servern kommer att palla...
Den ska stå på 24/7 och starta om servern en gång om dagen.
Tänkte även att det ska köra över VPN, vilket är bäst och snabbast av dom?
Vad tror ni? Tack för svar!

Server specs:
RAM: 1x4 gb 800 Mhz
HDD: Seagate Barracuda 160 gb, 7200 rpm, 2mb Buffer,Datahastighet 85.38 Mbit/s
Nätaggregat: Asus GPS-350AB, 350W
Moderkort: Asus M3A78-CM
Processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+ 2,20 GHz, Enkärnig 2,20 GHz, AMD2 Socket
Nätverk: 15-100 nedladdningshastighet, 2-10 mb/s upladdningshastighet
Tänkte köra med Windows Server 2012 eller Windows 7 Ultimate. Vad är bäst/snabbast?

Permalänk

Skulle starkt rekommendera att Windows Server 2008 är absolut bäst, men jag tror att du absolut inte kommer kunna ha mer en ca 5 personer på din server med tanke på att du bara har en enkärnig processor och väldigt långsam, men lycka till

mvh

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Vilket OS du använder är egentligen mest baserat på vad du känner dig mest bekväm i, Windows 2008 fungarer helt okey men Linux är nog mest snålast på att använda resurser näär du spelar.

Din processor är inte inte så mycket att hurra för, Då den måste dela på minecraft och samtidigt driva ditt OS så kan de bli hög användning, Testa överklocka lite

Du ska nog kunna ha en 5-10 personer på din server iallafall, Fungerar säkert fint om det bara är en liten privat server för kompisar,

Har ingen erfarenhet om att köra en server över VPN, Då det ska "hålla dig anonom" så borde ju såfall det bli svårt för folk att kunna ansluta till servern med ett IP?

Testa såfall att dra upp en Hamachi server, det är nog det enklaste såfall.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppe2525:

Har en gammal dator och lite data delar som bara står . Så jag tänkte att jag skulle slänga ihop det bästa till en server dator. Tänkte en Tekkit Server.
Men jag vet inte hur mycket servern kommer att palla...
Den ska stå på 24/7 och starta om servern en gång om dagen.
Tänkte även att det ska köra över VPN, vilket är bäst och snabbast av dom?
Vad tror ni? Tack för svar!

Server specs:
RAM: 1x4 gb 800 Mhz
HDD: Seagate Barracuda 160 gb, 7200 rpm, 2mb Buffer,Datahastighet 85.38 Mbit/s
Nätaggregat: Asus GPS-350AB, 350W
Moderkort: Asus M3A78-CM
Processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+ 2,20 GHz, Enkärnig 2,20 GHz, AMD2 Socket
Nätverk: 15-100 nedladdningshastighet, 2-10 mb/s upladdningshastighet
Tänkte köra med Windows Server 2012 eller Windows 7 Ultimate. Vad är bäst/snabbast?

Du kan annars hyra en VPS om du vill. Det finns många hosting tjänster som, CreeperHost, Envioushost, Hetzner Online Bara att välja!

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk

Det finns ju annars andra alternativ som :
swedishhost.se som erbjuder tekkit bukkit minecraft servrar

Sen som Elias säger så kan man alltid hyra en VPS om man vill sköta den själv

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Avstängd

hyr fan inte från creeperhost dom scammade mig på 5000 kr jag fick inte ens up servern som jag hade hyrt och dom svarade inte ens på supporten vad du en gör hyr inte från creeperhost!

Permalänk
Skrivet av T0XiC-WA5TE:

hyr fan inte från creeperhost dom scammade mig på 5000 kr jag fick inte ens up servern som jag hade hyrt och dom svarade inte ens på supporten vad du en gör hyr inte från creeperhost!

Hur gick det till? Och när?