Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fänrik Stål:

Beställde en gul Lumia 920 för två veckor sedan. Gick sedan in på WPcentral för att läsa lite om hur amerikanernas Lumior funkade. Jag höll på att avbeställa på en gång. Det var sida upp och sida ned med folk som hade allehanda problem. Kameran tog svarta bilder, brickade telefoner efter återställning. Men det allra största problemet verkar vara batteritiden som inte är så bra för många. Rätt många berättar att telefonen blir så varm vid användning att det blir obekvämt att använda den. Ett område ovanför kameralinsen blir varmt. Sist såg jag några som hade fått skärmen full av repor efter fyra dagar. ??? hur nu det går till ? Nu har någon gjort en poll och där framkommer att 63% av WPC läsarna är nöjda och problemfria, 34% har haft bekymmer. Detta låter ändå ganska bra ! batteritiden blir bättre efter några laddningar har jag förstått. Blir era Lumior obehagligt varma ?

Visst ska man göra lite research men det här är ju tyvärr ett internetsyndrom, oavsett om det gäller releasen av Iphone 5, Samsung GS3 eller Lumia 920 så dyker trådar upp med "arga" människor som har problem med sina lurar. Man kan ha otur och få en lur som är paj men man ska aldrig dra slutsatser av såna trådar, folk som gnäller (vissa med all rätt) kommer alltid höras och synas mest.

Batteriet ser fint ut för min del, när jag pressar den så blir den lite varm på baksidan men det hade jag i min tidigare lur också.

Permalänk
Medlem

Flimmrar väldigt mycket på min skärm, det är inte så farligt men störande ibland. Mest när en bild e framme. Är de vanligt eller ska ja lämna in den?

Permalänk
Medlem

Edit: gick dock inte så bra att länka bilden vi luren så fick göra det via datornn.

Kom hem med min svarta och startade upp den 17:50. Sitter fortfarande och leker med den och lyssnar på Nokia music(Nice, hörlurarna sitter Bra och ljudet får väl godkänt men skulle vara fint med en uppgradering men kommer prioritera en laddare högre.) och allt känns hur grymt som helst allting är så fint och underbart det är en dans på rosor helt enkelt, kan mycket väl bero på att man är nyförälskade så det bara smäller om det(i telefonen alltså). För tillfället känns det som denna lur är guds gåva men vi får väl se vad jag tycker efter några dagars användande och jag får eventuellt komma med ett vettigt omdöme då. Märkte just nu att att auto-correct/auto-type funkar helt klart över förväntan!

ss-touchen verkar funka perfekt med tunnare vantar(se bild, högra handen) skrivit hela inlägget med dem. Läderhansken till vänster funkar ibland jätte, ibland inte alls(mysko). Annars är dem lite för klumpiga för att skriva med men att svara i telefon med och läsa SMS och lite surf och annan navigering i os:et ska nog gå som en dans. Och Bra mycket bättre än med gamla Nokian(se bild, dumfån).

För att inte nämna kameran! Den tar ju sinnessjuka bilder i mörkret! För tillfället är jag så nöjd som jag bara kan bli!

Börjar dock bli lite hungrig nu, på tiden att man får i sig lite middag kanske.(Satan vad klockan sprang iväg!!)

p.s. Skydrive verkar funka väldigt smärtfritt.

p.p.s. Väldigt nöjd över den svarta färgen på luren och den mata finishen. Den är som någon nämnt lite hal men det är så jag vill ha den och det var därför jag valde matt. Äskar känslan när min fingrar glider lätt över baksidan av luren, något som jag saknar hos iphone med glas baksida. Dock lite missnöjd över att jag fick en vit usb-kabel och adapter fick ni också det? Jag hade fått för mig att all utrustning skulle komma i en enhetlig färg.

Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag har köpt en BiB

Är lite nyfiken på hur flash funkar i den. Kan någon vänlig själ som fått sin surfa in på www.southparkstudios.se o se om man kan kolla på avsnitten.

nej funkar inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av fadik555:

Flimmrar väldigt mycket på min skärm, det är inte så farligt men störande ibland. Mest när en bild e framme. Är de vanligt eller ska ja lämna in den?

Lämna in den. Inte så för mig iaf.

Permalänk
Skrivet av phz:

Notera dock om att detta är ett medvetet PR-trick som alla tillverkare kör med. Om några dagar går de ut med ett pressmeddelande och säger att telefonen är "slutsåld!" och får mer publicitet. Se spelkonsoler, telefoner, plattor, etc.

Det finns ingen anledning att vänta tills man har ett så stort lager att man skulle klara av den första anstormningen av förhandsbeställningar, etc., innan man lanserar en produkt. Hypen är värd PR-pengar i sig, likaså att överhuvudtaget få ut produkten så snabbt som möjligt.

Helt klart, men nu talar jag om Telia inte Nokia. Telia är återförsäjare, inte tillverkare!
Jag har själv jobbat flera år på telia och har okej insyn i hur deras rutiner fungerar. Nu kan försäljaren jag talat med överdrivit, men om telia har så lång förbokningskö att butiker få vänta på exemplar att sälja så innebär det att många förbokningar gjorts. Telia är den återförsäljare som får de stora leveranserna och har väldigt sällan svårt att tillgodose ett behov. Sen kan absolut Nokia ha strypt leveransen av telefoner till Telia så att det ska bli en hype, dock har jag bara upplevt butiker utan exemplar vid iphone 3, 3gs och 4 release. Som sagt, jag hoppas det är sant för det vore till stor nytta för oss wp användare om det är sant. Då kanske vi inte längre behöver "hoppas" på att vissa nyttoappar släpps.

Ta nu inte detta som tjafs, förklarar bara hur jag upplevde vad han sa

Permalänk
Medlem

Snabb fråga till er som har fått telefonen; vilka videolägen finns det? Jag tar hellre högre än 30fps men med lägre upplösning istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

nej funkar inte.

Röv, nåja det kanske kommer nån spelare som klara det. Har en till iPhonen men den suger rätt hårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustavN:

Snabb fråga till er som har fått telefonen; vilka videolägen finns det? Jag tar hellre högre än 30fps men med lägre upplösning istället.

720p och 1080p typ jätte säker på att båda är 30fps. högre fps skadar aldrig. Det som verkar fint med padfone 2 på den är det 1080@30fps, 720p@60fps och 480@90fps. verkar nice.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

720p och 1080p typ jätte säker på att båda är 30fps. högre fps skadar aldrig. Det som verkar fint med padfone 2 på den är det 1080@30fps, 720p@60fps och 480@90fps. verkar nice.

Hm, det var det jag var rädd för :/ Jag hade verkligen älskat 720p@60fps. Högre fps över upplösning alla dagar i veckan.

Men Nokia brukar vara bra på att fixa till och uppdatera så man kan ju alltid hoppas i framtiden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Hmm jag skulle ta ett screenshot. Det lät lite spännande och blinkade lite häftigt oranget. så jag tog några till och det blev väl kanske lite för många lite för snabbt. summa sumarum nu är hela skärmen helt orange men man kan fortfarande låsa och låsa upp och starta voice command och komunicera med den. Men skärmen är som sagt orange(min accent färg). Någon som varit med om det? Är det hard reset som gäller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Hmm jag skulle ta ett screenshot. Det lät lite spännande och blinkade lite häftigt oranget. så jag tog några till och det blev väl kanske lite för många lite för snabbt. summa sumarum nu är hela skärmen helt orange men man kan fortfarande låsa och låsa upp och starta voice command och komunicera med den. Men skärmen är som sagt orange(min accent färg). Någon som varit med om det? Är det hard reset som gäller?

Prova soft reset först.
http://wmpoweruser.com/how-to-soft-reset-the-nokia-lumia-920/

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ture6600:

Men skärmen är som sagt orange(min accent färg).

lol WTF is this shiiiiit?

eller som finnarna säger
perkeleeeee skärmen varit satana orange.
hyvä mobiili

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att den här tråden kommer att spåra ur i helgen^^

Den tappar liksom verklighetsförankringen och går över mer och mer i spekulationer nu när supporten är stängd.

OnT: Väntar själv på min gula 920 från halebop @ köplats 74 i torsdags

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Har för mig att du beställde från alina?

Vilken färg och datum? beställde 11 oktober och de har fortfarnade inte skickat . . .

Det är korrekt. Beställde den 7 oktober och jag har en vit, hade dock beställt en röd men de fick inte in några sådana. Men vit var mitt andra val.

De fick dock inte in de antal som de blivit lovade.
Skicka mail till Alina, de kommer svara vid 9 imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

sitter och drömmer lite om vad jag skall göra när jag väl har mobilen i handen.. kommer nog först och främst leta efter "fel/buggar" så att jag inte lyckats få ett måndagsexemplar som en utav medlemmarna här fick..

Sedan blir party, många timmar med att ställa in hur man vill ha allt, testa kameran i alla olika vinklar, ljusförhållanden men även videoklipp skall testas då micken verkar grym.

sen beställa trådlös laddare, fatboy för säng/avlastningsbordet Tror jag får min mobil den 3 eller 4, skulle vara grymt att få den 3dec då jag fyller år

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Det är korrekt. Beställde den 7 oktober och jag har en vit, hade dock beställt en röd men de fick inte in några sådana. Men vit var mitt andra val.

Skickades från m.sweclockers.com

konstigt jag avbeställde en vit från dom? fick skicka 4 mail men de vägra svara på dessa. så till slut ringde jag när de skicka kolli id för att avbeställa då gick det...men de har ingen i lager eller deras leverantör har noll?

Har fortfarande en vit på min sida hos dom & ett kolli id & en faktura bekräftelse...får väl ringa igen

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Recensioner?

Nu verkar tråden bara handla om leveranser, utförda och uteblivna.
Lumian känns väldigt intressant, på pappret.
Kan inte ni som fått era lurar dela med er av erfarenheterna. Några har gjort det redan men fler behövs.
Hur är det till exempel med 4G-hastigheterna i de olika näten?

Permalänk
Medlem

Ett tag trodde jag att min svarta skönhet hade en liten skönhetsfläck. Hennes hörlursljud lät rent förfärligt. Det visade sig att damen gillar hårda tag. När du lyssnar med hörlurar är det viktigt att du trycker in dem extra hårt. Det skall höras ett "klick".
Jag är kär!!!

Permalänk

Nu har jag haft telefonen 1 dag och än så länge är jag helt såld... Älskar kvalitetskänslan på den och jag älskar tyngden ��
Den flyter bättre än allt annat jag testat och skärmen är fantastisk! Är otroligt glad att jag valde röd mobil också, hur sexig som helst!!! Absolut INTE hal, snarare tvärtom!

Fattar dock inte hur jag ställer in 4G? Får bara 3G?? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Lumia från Elgiganten med AT&T-märkning

Fick hem en vit Lumia 920 från Elgiganten och la märke till att den har en sån här märkning i övre vänstra hörnet av skärmen:

https://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&client=safari&q=lumia+920+at%26t&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&bpcl=39314241&biw=1024&bih=672&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=w8O5UOuxC6OH4gSEoICQBg#biv=i|0;d|0_KiTT7ld_k5oM:

Gråimport? Borde jag störa mig på det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr252012:

Fick hem en vit Lumia 920 från Elgiganten och la märke till att den har en sån här märkning i övre vänstra hörnet av skärmen:

https://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&client=safari&q=lumia+920+at%26t&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&bpcl=39314241&biw=1024&bih=672&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=w8O5UOuxC6OH4gSEoICQBg#biv=i|0;d|0_KiTT7ld_k5oM:

Gråimport? Borde jag störa mig på det??

Måste definitivt vara gråimport, spännande är ju om du fick med hörlurar? För jag tror inte att AT&T kunder fick det med i USA.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av BeppeD:

Nu verkar tråden bara handla om leveranser, utförda och uteblivna.
Lumian känns väldigt intressant, på pappret.
Kan inte ni som fått era lurar dela med er av erfarenheterna. Några har gjort det redan men fler behövs.
Hur är det till exempel med 4G-hastigheterna i de olika näten?

min svarta är helt juvlig. Allt är perfekt, skönt att komma ifrån fruktfånen med. Har 4g mottagning 90% av tiden. Märker ingen skillnad på hastigheten hemme med wifi och när jag är ute och snurrar😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Måste definitivt vara gråimport, spännande är ju om du fick med hörlurar? För jag tror inte att AT&T kunder fick det med i USA.

Jodå, hörlurar och nordisk instruktionsbok var med i lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

http://img690.imageshack.us/img690/9521/img2606h.jpg

Nokia at the greatest Fick upp en bild på telefonen iallafall. Så skärmen funkar ju. sisådär var 3'e minut med den bilden jag laddade upp.

Det där ser inte trevligt ut. Du bör nog reklamera tror jag. Svarta verkar det ju finnas viss tillgång på, så du ska väl kunna få en ny.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr252012:

Fick hem en vit Lumia 920 från Elgiganten och la märke till att den har en sån här märkning i övre vänstra hörnet av skärmen:

https://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&client=safari&q=lumia+920+at%26t&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&bpcl=39314241&biw=1024&bih=672&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=w8O5UOuxC6OH4gSEoICQBg#biv=i|0;d|0_KiTT7ld_k5oM:

Gråimport? Borde jag störa mig på det??

Märkligt...
Det kan väl ändå inte vara en modell för AT&T? Jag tror inte att de har exakt samma radiofrekvenser som vi har, vilket borde leda till att exempelvis 4G inte kommer att funka. Du kanske kan skicka ditt IMIE-nummer till Nokia och be dem bekräfta att det verkligen är en modell för din region som du har fått.

Om du ska störa dig på att loggan finns där får du avgöra själv.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Jag har en nokia limua 920 gul från tele 2 som jag fick i onsdags och jag undrar bara om det är jag som har problemet med en skärm som nästan sitter lite löst och knakande ljud uppkommer när man håller i den eller plockar upp den (utan våld). Uppkommer främst på den vänstra siden. Tycker det är lite skumt iaf när alla recenstioner beskrivet den som en tegelsten. Upplever liksom inte den omtalade kvalitetskänslan. Brukar inte vara så kännslig mot sånt här men min gamla desire eller iphone 3g har inte har inte alls det här problemet och känns "solidare". Får se om jag kommer orka göra något men det stör mig lite iaf.

Permalänk
Medlem

Hur är det nu, fungerar Spotifys gamla app till 7:an eller måste man helt enkelt ta och konvertera till någon annan streamingtjänst?

EDIT: Ja, om man lärde sig att googla innan så Synd, men brist på Spotify kommer inte att stoppa mig. Får väl börja använda Xbox Music eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dampus:

Jag har en nokia limua 920 gul från tele 2 som jag fick i onsdags och jag undrar bara om det är jag som har problemet med en skärm som nästan sitter lite löst och knakande ljud uppkommer när man håller i den eller plockar upp den (utan våld). Uppkommer främst på den vänstra siden. Tycker det är lite skumt iaf när alla recenstioner beskrivet den som en tegelsten. Upplever liksom inte den omtalade kvalitetskänslan. Brukar inte vara så kännslig mot sånt här men min gamla desire eller iphone 3g har inte har inte alls det här problemet och känns "solidare". Får se om jag kommer orka göra något men det stör mig lite iaf.

Det låter som produktionsfel, min är inte alls så, känns helt solid.

Permalänk
Skrivet av Nr252012:

Fick hem en vit Lumia 920 från Elgiganten och la märke till att den har en sån här märkning i övre vänstra hörnet av skärmen:

https://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&client=safari&q=lumia+920+at%26t&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&bpcl=39314241&biw=1024&bih=672&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=w8O5UOuxC6OH4gSEoICQBg#biv=i|0;d|0_KiTT7ld_k5oM:

Gråimport? Borde jag störa mig på det??

Loggan skulle jag skita blankt i. Men frågan är om den har rätt frekvenser. Står det RM-821 eller RM-820 på lådan? Står det RM-821 så är det lugnt. Annars skulle jag definitivt reklamera eftersom den inte funkar i svenska 4G-nät.