Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

men att "skalet" inte är helt i linje med resten klarat jag inte, där går gränsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du försöka få en bild på det? För jag har lite problem att förstå exakt hur du menar (Får bara upp extremsaker i huvudet men är säker på att det inte är de )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Kan du försöka få en bild på det? För jag har lite problem att förstå exakt hur du menar (Får bara upp extremsaker i huvudet men är säker på att det inte är de )

Lite svårt på jobbet, men skärmen ska ju falla ner i skalet, min sticker upp någon millimeter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Nu börjar ännu en oviss vecka, ovetandes om Halebop får en leverans och hur många..

Permalänk

Tråkigt att läsa om alla som har problem med sina telefoner. Hoppas verkligen att när nu min kommer, vilket ju verkar ta en massa tid, att den fungerar bra. Det är ju så himla jobbigt att hålla på och skicka saker fram och tillbaka och ha sig...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Nu börjar ännu en oviss vecka, ovetandes om Halebop får en leverans och hur många..

Vet hur det känns. Fick ett infall o ringde Tre, de sa nästa vecka men kunde inte lova och han visste inte när de fick in nya.
Tidigare har de sagt allt från vecka 51 till den här veckan.
Tur att man förhandsboka

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Tråkigt att läsa om alla som har problem med sina telefoner. Hoppas verkligen att när nu min kommer, vilket ju verkar ta en massa tid, att den fungerar bra. Det är ju så himla jobbigt att hålla på och skicka saker fram och tillbaka och ha sig...

Ja efter att ha läst batteritråden på WPCentral så blir man ju mörkrädd, så många som har sjukt usel batteritid. Tror jag jag väntar med att köpa en tills Nokia och Microsoft får tummen ur och löser problemet för något måste uppenbart vara galet och jag tror det är mer mjukvaran än hårdvaran. Ser på min egen Note 2 nu, den har varit igång 3 timmar med mobildata, wifi, nfc, bluetooth på och en massa synk med mail och så vidare. Några minuter samtal och femton minuters surfande och den är nere på 96%. Man läser ju om stackare som har stängt av wifi, bluetooth, nfc och inte har några appar på och ändå så kan batteriet sjunka 20% på några timmars standby trots att de har återställt luren och inte installerat några appar. Nästa dag kan samma person ha helt ok batteritid vid samma förfarande. Låter helt snurrigt och måste ju vara något galet i OS:et som händer. Så jag avvaktar med mitt köp och ser vad folk upplever här efter några veckor

Permalänk
Medlem

Detta är kanske lite OT, men jag skulle uppskatta ett svar väldigt mycket. Alla sms som jag har "fått", kommer de att komma till mig när mitt nya microsim börjar att gälla? Jag klippte mitt gamla simkort fel, så jag har inte haft nån telefon sedan i onsdags. Jag hade beställt saker på internet och man får ju AVI:n direkt till mobilen. Kommer de att komma imorgon när mitt kort börjar att gälla, om jag har fått dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Detta är kanske lite OT, men jag skulle uppskatta ett svar väldigt mycket. Alla sms som jag har "fått", kommer de att komma till mig när mitt nya microsim börjar att gälla? Jag klippte mitt gamla simkort fel, så jag har inte haft nån telefon sedan i onsdags. Jag hade beställt saker på internet och man får ju AVI:n direkt till mobilen. Kommer de att komma imorgon när mitt kort börjar att gälla, om jag har fått dem?

Så vitt jag vet ligger de på kö och kommer in när du får igång telefonen igen. Vet dock inte hur många som kan ligga på kö samtidigt eller hur länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Så vitt jag vet ligger de på kö och kommer in när du får igång telefonen igen. Vet dock inte hur många som kan ligga på kö samtidigt eller hur länge.

Tack för svaret! Får hoppas att jag får allt då.

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Som det pratats mycket så tar L920 oskarpa bilder, för min egna del så är det tydligen sämre skärpa precis när kortet tas, tydlig autofokus exponerings problem i AUTO inställningar, pillade lite med exponeringsvärde och sänkte den till -1, detta ger mig skarpare bilder, foto experter är välkommet.. Lägger upp fler bilder snart:)

Njae, exponeringsvärdet har inget med autofokus att göra, den fokuserar på samma vis även om du sätter exp till -1.
Däremot blir det, som tidigare nämnt, mörkare bilder då, vilket leder till snabbare slutartid, vilket i sin tur gör bilderna mindre känsliga för skakningar.

Bilden du har länkat har ändå en relativt långsam slutartid, hade du tagit den med kameran riggat på stativ hade den antagligen blivit ännu skarpare.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Vill ha min utbytt, någon skönhetsfläck för mycket:
Repa från fabrik uppe i vänstra hörnan på glaset, telefonen gör "knäckande" ljud när man rör vid den på vänstra sidan, skalet verkar inte ligga i linje ned kameran, låter illa när den vibrerar.
Skickades från m.sweclockers.com

Min låter också lite illa när den vibrerar, skulle haft mig en torxnyckel i ministorleken som finns på undersidan och bara dra åt skruvarna där för att testa om problemet ligger där.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Leverans från Telenor?

Åh, blir så trött. Pratade med Telenor i fredags och fick då besked om att telefonen skulle skickas under fredagen (en vit), men när jag pratade med dem idag så hade telefonen inte skickats utan jag skulle "utgå ifrån" att den skickas den här veckan då de skulle få två leveranser.

Ni som har beställt från Telenor; har ni fått era? Beställde den 29 oktober så borde ligga hyffsat med tycker jag.

Permalänk
Skrivet av alocsy:

Ni som har beställt från Telenor; har ni fått era? Beställde den 29 oktober så borde ligga hyffsat med tycker jag.

Beställde onsdagen den 28:e och fick den fredag 30:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundacne_kid:

Beställde onsdagen den 28:e och fick den fredag 30:e.

Tur att man har förbokat då Vilken färg beställde du?

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt från 3 och fått sin, eller någon som överhuvudtaget vet när vi som beställt från 3 kan förväntas få våra beställningar?

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

UNdrar samma sak fast om Webhallen. Någon som vet hur det står till med deras leveranser?

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Är det någon som beställt från 3 och fått sin, eller någon som överhuvudtaget vet när vi som beställt från 3 kan förväntas få våra beställningar?

Mvh. Mansion

Ja dom har iallafall skickat iväg dom första telefonerna som dom fick in. Nu väntar man på nästa leverans och hoppas att man är med där dom sa att det skulle ta som längst 2 veckor så i mitten på december eller innan räknar jag med att få min svarta, beställde ganska sent den 12 november.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Skrivet av betan:

UNdrar samma sak fast om Webhallen. Någon som vet hur det står till med deras leveranser?

Jag fick avboka min från webhallen! De har ingen aning om när de får in den...
Köpte den istället från Elgiganten!

Permalänk

Kan säga att när jag fick mobilen så kunde jag dra ut batteriet på en timme enkelt.
Jag var dock ute så telefonen fick ligga ett tag i fickan med ingen kräm alls och när jag sen laddade den över natten så var batteri tiden helt makalös.

Jag tyckte min i4 var helt ok men detta är bra mycket bättre batteri tid.

Ett tips också som jag inte läst än är att använda vänster pilen (knapparna) om man dubbel-klickar på den så stänger man ner programmet man precis använt så när du har pillat färdigt, tappa den knappen till inget händer för då har du stängt ner allt.

Dom säger att det inte drar batteri men det är bullshit, det drog batteri på iOS och det drar batteri på WP8.

Jag måste fått ett Fredags exemplar för jag har inte ett enda problem med min, ingen värme, inga skumma buggar, inga konstiga display bugs osv.
Och då har jag kört rätt hårt med nu

Igår satt jag säkert 10 minuter och bara skrolla upp och ner, svepte höger sen vänster, flyttade lite tiles osv OS:et är för mig världsklass.

Det enda jag kan klaga på är Nokia Transit, den vill att jag ska gå istället för att ta vagnen eller bussen lol.
Men jag tyckte det var något att endast Stockholm stöds än så länge så det löser sig nog om ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ja dom har iallafall skickat iväg dom första telefonerna som dom fick in. Nu väntar man på nästa leverans och hoppas att man är med där dom sa att det skulle ta som längst 2 veckor så i mitten på december eller innan räknar jag med att få min svarta, beställde ganska sent den 12 november.

Okej! Själv beställde jag en så sent som i torsdags förra veckan (29:e nov), antar att jag kommer få vänta ännu längre då.

Fick i och för sig det här smset på fredagen, men mitt logiska tänkande säger ju att det skulle vara för bra för att vara sant. Antar att det bara är som en bekräftelse på att man beställt? - Lite otydligt i alla fall då dem skriver att beställningen är "skickad" och "paketet", så för mig låter det ju lite som att dem skickat själva mobilen.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av alocsy:

Tur att man har förbokat då Vilken färg beställde du?

Röd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundacne_kid:

Ok. Någon annan som beställt via Telenor och fått sin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

En sak som jag har märkt med min telefon. Vet inte om det gäller alla så skulle gilla om mer Lumia användare svarade på detta.

Spoiler taggat för jag inte vill förstöra folks upplevelse om de hatar irritationsobjekt. Läs med egen vilja!

Om man trycker på baksidan ca 1 cm neråt från N:et i "Nokia" (Ca 2 tummar från botten). Ibland så kommer det ett "knakande" ljud därifrån, liknande att det är ett hålrum just under den spotten. Det känns ut i sidorna och gör att telefonen inte känns som en solid tegelsten längre.

Dold text

Jag har ej detta knak.

Skrivet av fadik555:

Mitt problem är att skärmen flimmrar ganska mycket, men inte alltid. Borde lämna in den, men tråkigt att va utan den. Lär också va svårt att få en ny ifall den inte gick att laga eftersom de inte finns så många nu.

Ingen annan märker en flimmrande skärm? Kommer mest på ljusa stillbilder, då ser de ut som om att det blinkar väldigt snabbt.

Nix, ingen flimmrande skärm här.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Okej! Själv beställde jag en så sent som i torsdags förra veckan (29:e nov), antar att jag kommer få vänta ännu längre då.

Fick i och för sig det här smset på fredagen, men mitt logiska tänkande säger ju att det skulle vara för bra för att vara sant. Antar att det bara är som en bekräftelse på att man beställt? - Lite otydligt i alla fall då dem skriver att beställningen är "skickad" och "paketet", så för mig låter det ju lite som att dem skickat själva mobilen.

http://xam.nu/f/bild3.PNG

Mvh. Mansion

Citerar mig själv som svar på min egen fråga då jag precis fick detta meddelande!

Dock har dem skickat den till ett postombud som ligger på motsatt sida av Sverige jämfört med var jag bor??????? Detta känns skumt alltså.

Om detta stämmer och det är min mobil fick jag den på två arbetsdagar och inte 3-4 veckor som supporten sade att jag skulle få vänta. Återigen, detta känns skumt haha.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Vibrations skorret verkar inte vara ovanligt.

http://www.youtube.com/watch?v=6Gk5PZ2mIfw

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Citerar mig själv som svar på min egen fråga då jag precis fick detta meddelande!

http://xam.nu/f/bild4.PNG

Dock har dem skickat den till ett postombud som ligger på motsatt sida av Sverige jämfört med var jag bor??????? Detta känns skumt alltså.

Om detta stämmer och det är min mobil fick jag den på två arbetsdagar och inte 3-4 veckor som supporten sade att jag skulle få vänta. Återigen, detta känns skumt haha.

Vafan vad har dom för jävla kösystem på Tre egentligen vilken färg har du beställt?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vafan vad har dom för jävla kösystem på Tre egentligen vilken färg har du beställt?

Svart, sjukt oklart. Snackar med supporten nu och dem är minst sagt förbryllade. "Ser ut som det blivit något fel och att du fått någon annans beställning, kan du dröja kvar lite?", väntat i 15min nu får se vad dem har att säga.

Känns nästan som jag fått någon annans beställning, kan ju avslöja att jag bor i Göteborg och att postombudet det står att jag skall hämta ut den på ligger i Kalmar.

EDIT: Efter 20min väntan kom hon tillbaka i luren och hade fortfarande ingen aning om vad som hänt, hon hade mailat deras försäljningsgrupp om ärendet och hon skulle återkomma under dagen med svar.

Tyvärr tror jag ju dock att jag på något sjukt sätt fått mitt nummer inskrivet i någon annan beställning och därmed fått sms från både 3 och Posten till mig. Fan, jag som blev så glad!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Svart, sjukt oklart. Snackar med supporten nu och dem är minst sagt förbryllade. "Ser ut som det blivit något fel och att du fått någon annans beställning, kan du dröja kvar lite?", väntat i 15min nu får se vad dem har att säga.

Känns nästan som jag fått någon annans beställning, kan ju avslöja att jag bor i Göteborg och att postombudet det står att jag skall hämta ut den på ligger i Kalmar.

Okej där bor ju jag

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Okej där bor ju jag

Haha, inte helt omöjligt att det är din då kanske. Beställde du svart med eller?

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av alocsy:

Åh, blir så trött. Pratade med Telenor i fredags och fick då besked om att telefonen skulle skickas under fredagen (en vit), men när jag pratade med dem idag så hade telefonen inte skickats utan jag skulle "utgå ifrån" att den skickas den här veckan då de skulle få två leveranser.

Ni som har beställt från Telenor; har ni fått era? Beställde den 29 oktober så borde ligga hyffsat med tycker jag.

Beställde 25 oktober, en gul.
Hoppas på en avi i brevlådan idag, men tror inte allt för mycket på det :/

Visa signatur