Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Justerbar datormus sökes! Alternativt Cyborg R.A.T 7?

Permalänk

Justerbar datormus sökes! Alternativt Cyborg R.A.T 7?

Så min Razer naga börjar bli lite obehaglig nu efter X år och har kollat runt på lite datormusar och fixerade mina ögon på Cyborg R.A.T 7 som ser väldigt fin ut. Jag tänker då på att man kan justera musen som man vill och speciellt så tänker jag på '' lillfingers stödet ''. Jag stör mig otroligt mycket på att mitt lillfinger släpar i musmattan hela tiden. Jag har dock läst en del som påstår att Cyborg ska fungera dåligt på musmattor som inte är helt vita och att de ska vara av dålig kvalité generallt ( gå sönder snabbt, vad gör folk med dom igentligen? Slänger i väggen xD? ).

Jag undrar då ifall någon här har en längre erfarenhet utav R.A.T 7 eller är mer insatt. Och jag skulle dessutom gärna vilja ha ett par andra förslag på justerbara datormöss. Jag hittade en som hette Razer Ourboros, den kostade dock runt 1,2-1,4k och finns inte i lager i Sverige....
Jag är extremt sugen på en R.A.T 7 men blir helt paranoid när det verkar som att 50/50 fungerar och andra inte. Eller andra förslag på en bra gaming mus som är lite större och har något att vila lillfingret på?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

intel core i5 guadcore 3.0GHz | 8gb ram minne | 220watts nätagg :)

Permalänk
Medlem

Jag har cyborg mmo 7 musen och är riktigt nöjd, man kan ställa in den efter egen hand och visst i början när man använder den så är den inte speciellt skön men efter ett tag när man vant sig vid den är den riktigt skön. Min mus funkar på svart musmatta så det bör nog inte vara något speciellt problem vilken färg man har på musmattan bara det inte är massa bilder på den.

Visa signatur

CPU: A8-6600K MB: Asrock FM2A88X-ITX RAM: Kingston hyperX grey series 8 gb 1600Mhz NÄTAGG: BeQuite PurePower 350W SSD: Kingston HyperX 3K 120gb HDD: seagate 1Tb LJUDKORT: Asus Essence STX CHASSI: Lian Li PC-Q08B

Permalänk

Just Mionix Naos 5000 har jag också kollat lite på och den har jag hört väldigt mycket bra om. Men hur är sidostödet igentligen? På min Razer Naga MMOG så är det mitt ringfinger som vilar på stödet. Är Mionix Naos på den lite större sidan? Eller är det en mindre mus?

Permalänk

Har kollat lite på Logitech G500 och 700 dessutom.
Elgiganten tar 390:- för G500
Teknikmagasinet 750:- för G700
Och 599:- för R.A.T 5 eller 800:- för R.A.T 7...

Besluts ångest på hög nivå, blir en sömnlös kväll haha...