Samsung Galaxy S2. Internet fungerar inte hemma?

Permalänk

Samsung Galaxy S2. Internet fungerar inte hemma?

Hej.
Jag sitter på ett väldigt märkligt problem som har irriterat mig mycket på senaste. När jag försöker surfa på min mobil hemma så fungerar inte internet ( det står still sedan så kommer det bara upp att sidan inte kan visas som om internet vore nere ). Spotify fungerar inte heller. Men halvvägs till bussen så börjar alltid internet att fungera igen. Väldigt skumt, har varit så hela veckan. Jag är inte särskillt kunnig när det gäller sådant här, så skulle gärna vilja ha lite hjälp.
Förstår mig inte på detta alls, det är som om att internet bara helt stängs ner på mobilen när jag kommer nära hemmet. :S

Inte särskillt detaljerad beskrivning utav problemet men jag vet inte hur jag ska förklara det bättre. Förhoppningsvis finns det någon snäll själ här som vet vad det kan va för fel.

Permalänk
Medlem

Längst upp på skärmen ser du hur bra signal du har med en fylld stapel och intill står det en bokstav för hur du är ansluten. G, E, 3G, H, H+. Hur ser det ut där?

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som du är ansluten till ett trådlöst nätverk när du är hemma för att sedan gå över till 3G när du lämnar hemmet.

Pröva att gå in på inställningar och inaktivera WiFi i telefonen för att se om det funkar när du är hemma.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem. Helt enkelt att internet antingen inte fungerar om jag lyckas ansluta, men oftast att det inte går att ansluta till nätverket alls. Medan alla datorer fungerar direkt och perfekt, så vägrar telefonen(erna) att ansluta till nätverket.

Vad kan detta bero på?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk

Android 4.x har kompatibilitetsproblem med en hel del routermodeller, svårt att säga då det inte finns så detaljerad beskrivning i ditt inlägg, men du kan testa att sätta en fast ip på telefonen, t.ex. 192.168.1.128 och se om det löser problemet. Om det fungerar efter att du gjort så finns mer information på androidforums.com ifall du vill fördjupa dig.

Permalänk

Nu fungerar inte mitt trådlösa internet till mobilen alls.
Måste ha tillgång till hemmets trådlösa.... Väldigt konstigt därför att det har fungerat i 1 år nu upp tills förra veckan.
'' Internet stapeln '' är full. Jag stängde av Wi-fi och då försvann internet igen '' Ingen nätverksanslutning kontrollera anslutnings inställningar ''.