Tips på 120mm chassie fläktar

Permalänk
Medlem

Tips på 120mm chassie fläktar

Tips på 120mm chassie fläktar!helst svarta
och så vill jag ha ett tips på en bra passande fläktkontroller till fläktarna.Så tysta fläktar som möjligt!

Tack i förväg!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ture99:

Har en sån dock 140mm i fronten på mitt chassie och den är inte speciellt tyst, om man drar ner den i låga rpm blir den rätt tyst men då flyttar den inte speciellt mycket luft heller..

skulle tipsa om nexus 120mm fläktar, när jag kör dom i fullvarv så hörs dom ingenting dock flyttar dom inte så jättre mycket luft men tillräckligt för att blåsa in/ut luft ur chassit

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Medlem

Ok Tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Nexus Real Silent 120mm är enligt silentpc fortfarande riktigt bra.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Noctua Fläktar är jag frälst av

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen Bitfenix Spectre Pro chassi fläktar, de flyttar mycket luft och är tysta.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag om Cougar fläktar

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om antec trueQuiet är dem tysta? annars tar jag tre stycken Bitfenix spectre pro svarta flätar!BTW behöver jag någån fläktkontroller eller är dem tillräckligt tysta

Permalänk
Medlem
Skrivet av ture99:

Vad tror ni om antec trueQuiet är dem tysta? annars tar jag tre stycken Bitfenix spectre pro svarta flätar!BTW behöver jag någån fläktkontroller eller är dem tillräckligt tysta

se bara till så att du köper en PWM fläkt och koppla in till moderkortet så kan du styra dom från BIOS eller något controller program!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ture99:

Nä, du behöver ingen fläktkontroller, har en i baken på min burk och den låter väldigt lite

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tyckt att Arctic cooling, Nexus och Fractal design gör de tystaste fläktarna, men egentligen handlar det väl om varvtalet. Under 1000rpm är i stort sett ljudlöst, och över 1500rpm brukar bli riktigt irriterande. Variationer i fläktbladsdesignen finns, men mig veterligen har de väldigt liten påverkan på ljudnivån överlag. Apples variant med assymetriskt placerade fläktblad tror jag på, men hittills verkar det inte finnas nån chassifläkt som bygger på samma princip.

EDIT: Riktiga stolpskott är Antec och Zalman. De påstår sig vara tysta, men helvete, många gånger låter de riktigt illa.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte du ska satsa på AF120 fläktarna om du inte vill visa upp dem. det är lite halva grejen med dem tycker jag. Äger en AF120 quite edition själv och har testat den och är väldigt nöjd med ljudnivån.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekner:

Jag har alltid tyckt att Arctic cooling, Nexus och Fractal design gör de tystaste fläktarna, men egentligen handlar det väl om varvtalet. Under 1000rpm är i stort sett ljudlöst, och över 1500rpm brukar bli riktigt irriterande. Variationer i fläktbladsdesignen finns, men mig veterligen har de väldigt liten påverkan på ljudnivån överlag. Apples variant med assymetriskt placerade fläktblad tror jag på, men hittills verkar det inte finnas nån chassifläkt som bygger på samma princip.

EDIT: Riktiga stolpskott är Antec och Zalman. De påstår sig vara tysta, men helvete, många gånger låter de riktigt illa.

Bitfenix spectre pro lär det nog bli eller nexus om ni rekomenderar dem!

Permalänk
Medlem

Blev sugen på en Noctua NF-P12 PWM Silent Case FAN 120MM Vad tror ni om den kan man ändra hastighet på den?http://www.inet.se/produkt/6308771/noctua-nf-p12-pwm-120mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ture99:

Blev sugen på en Noctua NF-P12 PWM Silent Case FAN 120MM Vad tror ni om den kan man ändra hastighet på den?http://www.inet.se/produkt/6308771/noctua-nf-p12-pwm-120mm

Ja, koppla in den i en 4-pins kontakt på moderkortet och styr den emd nån mjukvara eller i BIOS.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av ture99:

Tips på 120mm chassie fläktar!helst svarta
och så vill jag ha ett tips på en bra passande fläktkontroller till fläktarna.Så tysta fläktar som möjligt!

Jag har två stycken be quiet! Silent Wings 2 i fronten på mitt chassi. De rullar på i 1000rpm och är de tystaste fläktarna jag har i chassit. De flyttar också bra med luft!

Du kan koppla dem direkt till moderkortet eller använda den medföljande molexkontakten. Jag är helt säker på att din PSU har extra molexkontakter över. Du får också med skruvar och gummringar för att dämpa vibrationer.

Permalänk
Medlem

Det blir Noctua NF-P12 PWM Silent Case FAN 120MM !

Tack för hjälpen!